Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dołożenie funkcji TRAVEL ASSIST + kodowanie

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Dołożenie funkcji TRAVEL ASSIST + kodowanie

Postprzez witek_77 » 9 listopada 2023, 13:11

Siemka. Do mojego Leona ST excelence z 2020r 1.5eTSI DSG właśnie zawitało kilka modów. Jednym z nich jest funkcja TRAVEL ASSIST. Zrobiłem jeszcze oryginalny hak elektryczny, ale nie robiłem zdjęć i nie zrobie tutka :( Wykonanie takiego czegoś to 30 minut. Prawdopodobnie działa tylko z automatami czyli 1.5eTSI DSG no i musimy mieć tempomat ACC i z tego co wyczytałem to TSR (czytanie znaków), ale za to nie dam głowy uciąć. Ja miałem kierownicę podgrzewaną fabrycznie. Co musimy zmienić ? A no kierownicę na pojemnościową z przyciskiem travel assist. Jest to wymóg konieczny ponieważ kierownica musi wiedzieć że ją trzymamy. Kierownica taka ma w sobie moduł KLR. Kupiłem 5FA419091EL bo mam excelence. Jeżeli ktoś chce jeździć bez ograniczeń tj bez dotykania kierownicy i mieć "autonomiczną teslę" to idzie kupić u Chińczyków moduł KLR za 255zł który imituje trzymanie kierownicy :)

Podziękowania dla @simoammi z forum seatcupra.net oraz @antera za zdjęcia z których też czerpałem wiedzę.

Stara kierownica tj przyciski:

Obrazek

Nowa kierownica:

Obrazek

Po czym poznac czy kierownica się nadaje ? Moduł KLR tak jak poniżej. Stara kierownica z ACC ma tam puste miejsce i zero kabelków. Podobno są też z przyciskiem TA ale bez pojemności, ale ponoć rzuca się non stop o chwycenie kierownicy. Także, żeby miało to sens to Wymogiem jest pojemnościowa z modułem KLR. Przy zdjęciu w punkcie numer 5 widac brak tych kabelków do KLR.

Obrazek






Instrukcja:
1. Musimy wyjąć ramkę ozdobną dookoła licznika. Chwytamy za nią i szarpiemy. Jest na zatrzaskach. Zdjęcie zapożyczone z forum seatcupra.net bo ja po ciemku robiłem

Obrazek

2. Wyciągamy plastik tj osłonę kolumny. Osłona tylko z góry. Wbijamy cos najlepiej plastikowego. Ja mam plastikowe narzędzia do tapicerki. Pan użył śrubokręta. Są tam 2 zatrzaski. po jednym z każdej strony. Dzwigamy, podciągamy i tyle.

Obrazek

3. Okręcamy kierownicę o 90 stopni i wypinamy poduszke z jednej strony, okręcamy o 180 stopni i wypinamy z drugiej strony poduszkę. Polega to na tym, że trzeba ten drucik pocisnąć ku zewnątrz kierownicy. Ja dałem sobie aparat selfi za kierownicę i na ekran telefony patrzyłem :)

Obrazek

4. Nie wypinamy poduszki !!!! Odłączamy akumulator !!!! Wystarczy oczywiście klemę minusową. I pamiętać. ZAWSZE PIERWSZE ODPINAMY KLEMĘ MINUSOWĄ a później PLUS. Gdy podpinamy akumulator to ZAWSZE PIERWSZE PLUS a później MINUS. Chyba, że macie izolowane narzędzia i wiecie co robicie, ale to i tak nie zgodne ze sztuką.

5. Wchodzimy do auta i wypinamy poduszkę i kostki.

Obrazek

6. Jeżeli ktoś ma podgrzewaną to wypinamy jeszcze kostkę tę po lewej ze zdjęcia wyżej

7. Odkręcamy kierownicę spline M12

8. Wkładamy nową, skręcamy, wkładamy wtyczkę podgrzewania, wpinamy poduszkę , zatrzaskujemy poduszkę i podpinamy akumulator.

9. Jak to po podpięciu akumulatora mamy MASĘ BŁEDÓW. Robimy jazdę testową około 500m żeby 60km/h przekroczyć i wracamy do domu.

10. Przechodzimy do kodowania


Select Driver Assistance A5
- Select Long coding
- Select KLR
- Set to Coded
- Select Point of intervention
- Set to Early
- Select HC Warn Intensity
- Set to Setting_over_menu
- Select HC variante
- Set to Variante_2
- Select Adaptive cruise control 13
- Select Long coding
- Select Capacitive_sterring_whell
- Set to Installed
- Select Travel Assist
- Set to Activated
- Select Gateway 19
- Select Adaptation
- Select Specified installation of sub-bus users
- Select Control module for sterring whell touch reconition
- Set to Yes
EMERGENCY BRAKE SYSTEM
- Select Module A5 (Driver Assistance)
- Select Long Coding
- Select Emengecy Assist
- Set To EA Variant 4
- Select Control Unit 09
- Select Adaptation
- Flashing
- Fahrerassistenz Blinkenfunktionen
- Set to Wechselblinken Warnblinken Bremsblinken
- Warnblinken durch Fahrerassistenz
- Set to Active
- Hupen durch Fahrerassistenz
- Set to Active
- Travel Assist
- Set to Active
- Innenlicht durch_Fahrerassistenz
- Set to Active
Alternative
- Select Adaptation
- Interior light general setting
- Innenlicht durch_Fahrerassistenz
- Set to active


11. Kasujemy błędy i cieszymy się.
Zobacz Profil
witek_77
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22 lutego 2023, 09:50
Region: śląskie
Auto: Leon IV Sportstourer
Silnik: DFYA 1.5

Reklama

Re: Dołożenie funkcji TRAVEL ASSIST + kodowanie

Postprzez grabania » 9 listopada 2023, 18:55

Garść cennych informacji, wielkie dzięki! Prowadzę taki sam, ale zupełnie inny wątek na podforum Leona 3 :D My akurat kombinujemy żeby głównie mieć podgrzewanie, ale udało się zgromadzić tam sporo cennych informacji, m.in. listę numerów części kierownic wraz z ich właściwościami (podgrzewanie, łopatki, przycisk do Travel Assist itd). Gdyby ktoś był zainteresowany to odsyłam: viewtopic.php?f=90&t=70123

Swoją drogą to z tym modułem KLR to mnie zaskoczyłeś, bo nie miałem świadomości że trzeba ich w ogóle wypatrywać w kierownicy "z drugiej ręki". Dodatkowo fabrycznie wtyczki są trochę bardziej zaizolowane i nie rzucają się aż tak w oczy, zwłaszcza na kiepskiej jakości zdjęciach. Do tej pory zerkałem na kabelek od pętli pojemnościowej obok 5/6-pinowej wtyczki (zaznaczone na zdjęciu)

Obrazek

P.S. Nie zmieniałeś manetek? Przy kierownicy z Travel Assistem widziałem, że na lewej manetce powinien być guzik od asystentów. Do Leona 3 pasują manetki o numerze 5Q0953513AJ

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabania
Signo
Signo
 
Posty: 177
Dołączył(a): 3 października 2021, 07:39
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F HB
Silnik: CZCA 1.4

Re: Dołożenie funkcji TRAVEL ASSIST + kodowanie

Postprzez witek_77 » 9 listopada 2023, 22:47

Nie musiałem zmieniać manetek bo przycisk załączania jest na kierownicy a później klikasz SET również na kierownicy. Po prostu przycisk ze znakiem tempomatu go załącza tj ACC i pozniej set do ustawienia prędkości. Przycisk TA załącza travel assista i automatycznie jakby załącza w nim tempomat na 30km/h a przyciskiem set można ją ustawić na obecną. Muszę zobaczyć czy takie manetki w ogóle są do MK4. Moduł KLR to tak jakby sterownik do obsługi pętli. Teraz przed wczasami szkoda trochę kasy, ale na pewno wjedzie chiński KLR ze stałym travel assist.

Edit. Wg etki do Leona MK4 jest z 10 manetek. Takie rodzaje jak poniżej. Czekam na info na FB od kogoś kto ma TA jaką ma manetkę. Może kierownice z MK3 nie miały tego przycisku i dali go na manetkę?

Edit2. Przy kierownicy z TA powinna być manetka numer 2 ale nie jest konieczna. Chodzi o to, że jest to przycisk do wejścia do asystentow. We wcześniejszej kierownicy przycisk ten bym w miejscu obecnego przycisku TA. Nie jest to konieczne ponieważ jeśli przejdziemy na liczniku do widoku asystentów i klikniemy prawe kółko na kierownicy to również w to wejdziemy. Po prostu skrót. Muszę się zastanowić czy warto. Chyba to oleje. Ale znowu nie będzie po fachowemu a nie lubię druciarstwa

Numery manetek to:
5Q1953507FP
5Q1953507GB
5Q1953507GG

Obrazek
Zobacz Profil
witek_77
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 22 lutego 2023, 09:50
Region: śląskie
Auto: Leon IV Sportstourer
Silnik: DFYA 1.5


Powrót do Leon 4 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości