[center](i wcale nie chodzi o zbliżającą się Wielkanoc)[/center]
Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI (180 KM) to było to, co przyciągnęło 25 lutego 2010 roku klubowiczów i forumowiczów www.LeonClub.pl na tradycyjne spotkanie w Warszawie w Pizza Hut „TORUŃSKA”.
[center]

Jest godzina 19:45 wsiadam do swojego auta i pomału (ze względu na stan naszych wspaniałych dróg) zaczynam poruszać się w stronę wyznaczonego miejsca spotkania. Po drodze oczywiście telefony typu „ja już jestem, nikogo jeszcze nie ma”. Przed godz. 20:00 dojeżdżam na miejsce, widzę kilka znajomych aut. „Mało, cholerka miało być więcej aut” - myślę sobie.
Po szybkim powitaniu i krótkiej rozmowie udajemy się do wnętrza restauracji. Tradycyjnie kilka stołów zostaje połączonych, zaczynamy się lokować na swoich miejscach. W tym momencie do naszej grupy dołącza reszta „spotowiczów”. Zaczyna się robić coraz ciekawiej. Jest ponad 20 osób. Jest dobrze. Oczywiście musimy zmienić miejsce naszej dyslokacji, czyli idziemy do większego pomieszczenia i znów łączenie stołów, ale tym razem w większej ilości. Nasz znajomy kelner już się „cieszy” na nasz widok. Wybieramy coś do konsumpcji. Niektórzy dużo, a niektórzy jeszcze więcej tak, że nie nadążali w kuchni dla nas piec.
[center]

[center]

Przy okazji każdy z nas otrzymuje od jednego z forumowiczy - Rafała mały prezent od „Iberii” w postaci smyczy na klucze, z „poleceniem” kupna w najbliższym czasie nowego Seata. Rafał przyjechał do nas niespodzianką, którą był biały Seat Exeo 2.0 TSI (200 KM) w wersji kombi.
Po krótkim oczekiwaniu przyjeżdża do nas główny gość dzisiejszego spotkania, Pan Janek Krynicki z Iberia Motor Company S.A. ze swoim „żółtym jajeczkiem”. Pan Janek szybko okazał się Jankiem i po dokończeniu degustacji potraw serwowanych przez tutejszy lokal udaliśmy się na pobliski, większy i bardziej oświetlony parking, w celu dokładniejszego zapoznania się z owym jajkiem, które okazało się żółtym Seatem Ibizą Cuprą 1.4 TSI. W między czasie odbyło się sprawdzenie obecności – naliczyliśmy 17 (słownie: siedemnaście) Leonów i jednego nie Leona (a’fe) - nie licząc oczywiście aut pokazowych, osób – grubo ponad 20, pokusiłbym się o stwierdzenie, że było nas trzydziestu „ludzia”.
Jest godz. 22:15 zajeżdżamy na nowe miejsce. Ładnie, równo, w rządku parkujemy swoje Leonki, dając oczywiście pierwszeństwo „naszemu jajeczku”.
[center]

[center]

Ibizka staje na honorowym miejscu, a my zaczynamy ją „degustować”, z lekkim poczuciem winy, bo przecież kochamy Leony.
[center]

[center]

A oto kilka ciekawostek o „naszym jajeczku”:
- silnik 1.4 TSI 180 KM, maksymalny moment obrotowy 250 Nm w przedziale 1750-4500 obr/min;
- podwójne doładowanie (kompresor i turbosprężarka);
- skrzynia biegów 7-biegowa, DSG z manetkami do zmiany biegów przy kierownicy, oferująca kierowcy automatyczny oraz manualny tryb pracy, a przede wszystkim dużo szybszą zmianę przełożeń (wspomniane manetki przy kierownicy);
- nowy elektroniczny mechanizm kontroli trakcji, który w połączeniu z ESP i TCS spełnia także funkcję elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego bez dodatkowych elementów mechanicznych (system „przewiduje” utratę przyczepności i ogranicza moc przekazywaną na koło, któremu taka utrata przyczepności grozi);
- lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów;
- zawieszenie „CUPRA” (-30 mm);
- specjalne zderzaki w kolorze nadwozia (przedni zderzak i zintegrowany spojler z dużymi wlotami powietrza chłodzącego silnik i przednie tarcze hamulcowe nadają przodowi pojazdu bardzo wyrazisty kształt; tylny zderzak - czarny pas w dolnej części zderzaka stanowi tło dla tablicy rejestracyjnej oraz nowo zaprojektowanej końcówki wydechu o trapezowatym przekroju, osadzonej w żebrowanej listwie);
- 17-calowe aluminiowe obręcze kół z pięcioma podwójnymi ramionami;
- hamulce wyposażone są w potężne tarcze hamulcowe i czterotłoczkowe czerwone zaciski;
- niskoprofilowe ogumienie w rozmiarze 215/40 firmy Nokian;
- oprócz ESP, Ibiza CUPRA ma także ABS, TCS z EBA, elektroniczny system kontroli trakcji, dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszki chroniące głowy, system ułatwiający ruszanie pod górę Hill Hold Control, kontrolkę ostrzegającą o spadku ciśnienia w ogumieniu, radio z odtwarzaczem plików MP3, wejściem Aux-in i sześcioma głośnikami, tempomat, komputer podróżny no i sportowe fotele, na których oczywiście znalazł się już słynny napis „CUPRA”;
- no i oczywiście żółty kolor.
[center]

No, no, autko sprawia bardzo pozytywne wrażenie.
Po krótkiej wymianie zdań na temat uroków Ibizy Cupry przyszedł czas na praktyczne zapoznanie się z możliwościami auta. Prawie każdy z uczestników spotkania miał możliwość uczestniczenia w „przejażdżce tym samochodzikiem”. W między czasie oczywiście, co niektórzy wykorzystali także szansę przejażdżki drugim autem, które nam towarzyszyło, czyli Seatem Exeo.
[center]

[center]

[center]

[center]

Koniec cz. I
Tekst: oczkolek@leonclub.pl
Foto: www.seat.pl, Kamikadze, Ksl, Sebik