Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

SEAT Exeo w Dieslu doczekał się automatycznej skrzyni biegów

niusy z życia klubu i wszystko co jest z nim związane -> powiazane z portalem !

Moderator: Moderator LC Team

SEAT Exeo w Dieslu doczekał się automatycznej skrzyni biegów

Postprzez Amilo » 4 lutego 2011, 21:22

Dla wielu kierowców i miłośników SEAT-a, zwłaszcza tych, którzy cenią sobie niski apetyt na paliwo i wygodne prowadzenie, bez konieczności "nadwyrężania" prawej ręki, ta wiadomość będzie jedną z przyjemniejszych. Otóż, SEAT Exeo z dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 143 KM w końcu doczekał się elektronicznie sterowanej skrzyni biegów Multitronic, tej samej która występuje w Exeo z 200-konnym silnikiem 2.0 TSI. Oczywiście, rozwiązanie nie jest żadną rewolucją, konkurencja w tym segmencie dawno temu wpakowała "automaty" do swoich Diesli. Pamiętajmy jednak, że SEAT ma dość specyficzne podejście do wprowadzania określonych nowości do swoich produktów, delikatnie odbiegające od pozostałych producentów. Odnoszę nieodparte wrażenie, że Hiszpanie oczekują od swoich potencjalnych klientów wyjątkowych emocji, podkręcając tym samym napięcie po przez stosowanie tego typu strategii. Czy to element filozofii Auto Emocion?

Na tym nie koniec. Każdy, kto lubi sam decydować o zmianie biegów, beż konieczności wciskania pedału sprzęgła i odrywania rąk od kierownicy, może doposażyć swojego Exeo w wygodne manetki przy kierownicy. Niewątpliwie, to rozwiązanie jest bardzo przyjemne. Przynajmniej, będzie można się poczuć jak w bolidzie, o lekko zmniejszonym wigorze.

Osiągi Diesla ze skrzynią Multitronic, w zależności od rodzaju nadwozia są całkiem dobre: sedan do pierwszej setki "dobiega" w 9,3 sekundy, a ST (kombi) w 9,6 sekundy. Prędkość maksymalna nie przekracza 220 km/h. SEAT zarzeka się, że średnie spalanie zamyka się w 5,8 litra / 100 km. Czy aby na pewno? To zweryfikuje rzeczywistość. Nie jest tajemnicą, że dane podawane przez producentów są często dalekie od prawdy. Choć, wiele zależy również od stylu jazdy i sposobu eksploatacji samochodu.

[center]Obrazek

Obrazek[/center]

Inną, jedną z głównych - jak informuje SEAT, "nowości" jest zwiększona ilość miejsca z tyłu, o całe 44 mm. Zaskakujące, że według Hiszpanów to nadal nowość, bo informacja obiegła świat motoryzacji wiele miesięcy temu, ale przypomnijmy: Exeo zachowało te same wymiary. Nie zmieniła się ani długość samochodu, ani przestrzeń bagażnika. Zatem, jakim cudem inżynierom z Martorell udało się dokonać pozornie niemożliwej rzeczy? Odpowiedź jest prosta. Zmodyfikowano przednie fotele, co pozwoliło uzyskać kilka milimetrów więcej miejsca z tyłu. I to wszystko bez utraty komfortu - sprytne!

[center]Obrazek[/center]

Czy niespełna pół centymetra to dużo? Raczej nie. Choć, klienci którzy zdecydują się na zakup nowego Exeo, będą mieli tą wspaniałą, jakże bezcenną świadomość - posiadania czegoś więcej, w porównaniu do właścicieli pierwszych wersji Exeo, gdzie przestrzeń na nogi na tylnej kanapie nie może nikogo rozpieszczać. Chyba, że pasażerowie mierzą nieco ponad metr i mają po 6 lat.

Autor: 2011 © Amilo / Zdjęcia: seat.com
Pozdrawiam,
Amilo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Amilo
Sport
Sport
 
Posty: 324
Dołączył(a): 12 września 2007, 02:06
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: CUPRA ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Powrót do Forum Newsowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość