Strona 1 z 2

Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 20:04
przez Grisza
Nowa platforma, rzucająca się w oczy stylistyka, atrakcyjne i zaawansowane elementy wyposażenia, wysoki poziom bezpieczeństwa. Tak w skrócie scharakteryzować można nowego małego Seata.
[center]Obrazek[/center]
Hiszpański Seat ogłosił niedawno, że pod kierownictwem Ericha Schmidta udało mu się wyjść ze straty i z koncernowej sierotki przetransformować się w pełnowartościową markę z własnym charakterem i atrakcyjnymi modelami. Nowa Ibiza ma być nowym początkiem.

Z pierwszych oficjalnych informacji wynika, że Fabia jest ostatnim koncernowym modelem zbudowanym na wąskiej platformie podwoziowej, którą Volkswagen używa dla swoich małych samochodów od końca lat 90-tych.
[center]Obrazek[/center]
Nowa Ibiza, która jako pierwszy model grupy Volkswagen otrzymała nową platformę, ma 4052 mm długości, 1693 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi wydłużył się o 7 mm do 2469 mm, a rozstaw kół z przodu i z tyłu zwiększył się odpowiednio o 30 i 33 mm do 1465 mm i 1457 mm. Nowa płyta podłogowa pozwoliła nie tylko zwiększyć kabinę pasażerską, ale o 25 l powiększył się również bagażnik (do 292 l). Rekord w tej klasie nadal należy więc do Fabii, ale ważniejsze od ośmiu litrów w bagażniku będą szersza kabina i stabilniejsze zachowanie na drodze dzięki większym wymiarom podwozia.

Design nawiązuje do studium Bocanegra prezentowanego podczas targów w Genewie. Oba modle są dziełem zespołu, którym kierował szef designu spółki Seat Luc Doncerwolke pracujący wcześniej m. in. przy projektowaniu pierwszej generacji Skody Fabia i Octavia.
[center]Obrazek[/center]
Seat obiecuje, że wszystkie wersje w standardzie otrzymają tradycyjne systemy bezpieczeństwa (ABS, TCS, ESP) oraz cztery poduszki powietrzne. Airbagi boczne mają chronić nie tylko klatkę piersiową podróżnych, ale dzięki większym rozmiarom również ich głowy przy zderzeniu bocznym. Na liście wyposażenia opcjonalnego dodatkowo znajdą się kurtyny powietrzne. Bez dopłaty natomiast już podstawowe wersje otrzymają elektrycznie sterowane szyby i zdalnie sterowany zamek centralny.

Nowością będą opcjonalne lampy bi-ksenonowe z AFS, asystent ruszania na wzniesieniu, światła przeciwmgielne z funkcją oświetlania zakrętu, tylne czujniki parkowania, hands-free z Bluetooth zintegrowane z radiem, konektor USB oraz zestaw ułatwiający używanie (uchwycenie, ładowanie) przenośnych nawigacji.
[center]Obrazek[/center]
Nowości pod maską na razie nie będzie. Nowa Ibiza oferowana będzie z jednym z sześciu znanych silników. Podstawowa jednostka benzynowa będzie 3-cylindrowa o pojemności 1,2 l (51 kW/69 KM), dopełnią ją 4-cylindrowe silniki 1,4 (63 kW/86 KM) i 1,6 (77 kW/105 KM). Mocniejszych silników na razie nie będzie w ofercie, ale można oczekiwać, że prędzej czy później pojawią się bardziej sportowe odmiany nowej Ibizy. Gama silników wysokoprężnych również bazuje na 3-cylindrowej jednostce – znanym 1,4 TDI (59 kW/80 KM), a pozostałe dwie jednostki to sprawdzony silnik 1,9 TDI w dwóch wersjach mocy (66 kW/90 KM i 77 kW/105 KM). Wszystkie silniki oferowane będą z manualną 5-stopniową skrzynią biegów.
[center]Obrazek[/center]
[źródło:RoadLook.pl]

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 20:38
przez dave
koszmar ;/ z boku jak lacetti ;/

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 20:45
przez Sammael
Seat robi wszystko, żeby 1M był pierwszym i ostatnim modelem tej marki jaki posiadam.
Przód jak zawsze w miarę udany przynajmniej maska nie leci tak vanowo do góry jak w 1P Tył tragedia, bok tragedia - zwłaszcza bok z tyłu, środek imho lepszy niż w 1P ale moim ideałem nie jest.

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 20:48
przez Maicroft
Czy cos wiadomo, czy Seat ma w planie z tym modelem wrocic do malego autka w wersji kombi. Brakuje autka pokroju Cordoby Vario.

dave, Impreza tez wyglada koszmarnie, a ma swoich fanatykow ;)

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 21:10
przez MaGnezz
przod fajny, tyl ujdzie, ale bok :/ srodku nawet nawet. Uwazam ze 1P ma swietna kierownice multimedialna, tutaj widze, ze zmienili na niekorzysc. Jak jeszcze skladac beda go hiszpanie po siescie to marnie to wyjdzie.

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 21:49
przez wgi
Nie no masakra ;/
Z boku jak hunday i30, tył nie wiadomo o co chodzi :o
Jeśli chodzi o przód to jak kiedyś Robal powiedział: "samochód nie może się uśmiechać - on musi być groźny"
Środek zalatuje fabią.

Szkoda gadać ale widać, że teraz nie liczy się już temperament tylko kasa.

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 21:52
przez colin23
haha a jeszcze kilkanaście dni temu na targach pokazali koncepta i mówili że wersja produkcyjna będzie bardzo podobna a tu teraz taka porażka :( Eh

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 21:56
przez aroslaw75
Myślałem że zgodnie z zapowiedzią Seat-a, Ibiza bedzie bardziej sportowa. Z boku przypomina mi Kia ceed ;) a czuje ogromny sentyment do ibizy ponieważ od tego samochodu zaczeła sie moja przygoda z Seat-em. Troche jestem rozczarowany, myśle ze na "żywca" będzie wyglądać lepiej. Jeśli chodzi o kokpit to może byc, podoba mi się. Pozdrawaim

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 21:58
przez belzi
Podobna do BMW 1, ciekawe jak na zywo wyglada
ale bardzo ladna kierownica :ok:

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 22:18
przez Sammael
belzi napisał(a):Podobna do BMW 1

Dużo dzisiaj piliście na spocie? czy to cukier od Paramedica :hahaha:

ale bardzo ladna kierownica :ok:

zgadzam się, coś w tym aucie też przyciągnęło mój wzrok na + i była to kiera

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 22:20
przez DOC
Wnetrze bardzo ladne, przod tez, tyl moze byc ale z boku to na zdjeciu tragedia.
Oby na zywo wygladalo to sensowniej.

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 22:31
przez taktiken
cóż - z boku to nowa fabia troche rozciagnieta i splaszczona. z przodu - troche nowym subaru impreza traca a przetloczenia to juz tragedia (usilne nawiazania do 1P). fordowi sie udalo z nowa fiesta, seatowi jak widac z ibiza - nie.

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 23:26
przez Theo
Mnie zauroczył przód koncepta, szczególnie światła a'la audi a tu się z tego wycofali :(

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 23:28
przez Kuxik
Mi to nowa fabie przypomina - porazka ;/

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 05:38
przez Atrax
Przód mi się podoba - reszta ( nie będę dublował wypowiedzi ), zobaczymy jak będzie wyglądał on live

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 07:24
przez bugajek
aroslaw75 napisał(a):a czuje ogromny sentyment do ibizy ponieważ od tego samochodu zaczeła sie moja przygoda z Seat-em. Troche jestem rozczarowany, myśle ze na "żywca" będzie wyglądać lepiej.


ja na ibie prawko zdalem, a po tym co teraz zobaczylem to nie wiem czy w ogole chcialbym cokolwiek w tym samochodzie zdawac :PPP

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 07:40
przez Tonny S
Nie mam pojęcia co się wam w tym samochodzie nie podoba :whoeva: dla mnie jest całkiem rozsądnie wyrysowaną propozycją konkurencyjną dla takich aut jak Corsa, Clio, 208, Fabia

Napewno robi lepsze wrażenie niż 1P w pierwszych odsłonach modelu produkcyjnego, środek zdecydowanie na + wzgledem 1P. Należy pamietać, ze to dopiero szkice wiec z konkretnymi opiniami proponował bym się wstrzymać do momentu pokazania wersji produkcyjnej.

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 08:51
przez viper
Nie będzie tragedii chociaż wysokość auta to już mini van :x szkoda ze tak nie wiele zostało z Bocanegra, no ale może jeszcze coś poprawią

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 09:07
przez sleeper
jak dla mnie jedno słowo załatwia sprawę - tragedia !! :zly:

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 09:47
przez gajdar
krótko mówiąc KUPA bez dwóch zdań :(
Forsowanie na siłę tej samej lini w kółko jest conajmniej niezrozumiałe - dla mnie
Concept był w miarę fajny a toto coś .....szkoda gadać .
Dziwi mnie wzrost sprzedaży Seata - z takimi modelami :whoeva:

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 09:53
przez paramedic71
mi rowniez to auto sie nie podoba poprzednia IBi byla duzo ladniejsza no ale coz przeholowali

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 11:04
przez wgi

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 11:54
przez Kozak
a mnie się podoba , a znając życie to co wyjedzie na ulicę będzie jeszcze troche inaczej wyglądało

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 12:05
przez bugajek
mnie najbardziej w tych nowych seatach irytuje ta opadajaca lina idaca w tyl samochodu :x

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 kwietnia 2008, 12:24
przez surowy
Ja tez naleze do grona tych, ktorym sie podoba.. mysle, ze w ciemnym kolorze bedzie sie ladnie prezentowala :)

Seat Ibiza Tour - już niedługo w Polsce

PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 04:38
przez Grisza
Masz ochotę zobaczyć najnowszego Seata Ibizę na żywo? Jeśli tak, to przygotuj się - nowiutkie Ibizy zaraz po długim, majowym weekendzie pojawią się w Polsce. Wszystko w ramach wielkiej, europejskiej trasy promocyjnej Seat Ibiza Tour połączonej z konkursem z ciekawymi nagrodami.

Trzy czarne ciągniki siodłowe z przeszklonymi naczepami wyruszyły 2 kwietnia 2008 roku z Martorell w Hiszpanii, siedziby Seata. W ciągu 40 dni przejadą blisko 50 000 km poprzez 17 krajów europejskich. Wszystko to z okazji wielkiej akcji promocyjnej najnowszego Seata Ibizy, który zostanie pokazany całej Europie. Każde z aut będzie prezentowane niczym dzieło sztuki w gablocie, czyli w zamkniętej szklanej naczepie każdego z tirów.

Samochody ciężarowe były już w Lizbonie, Paryżu oraz Londynie. W tym momencie stacjonują w Pampelunie (Hiszpania), w pobliżu Genewy (Szwajcaria) oraz w Groningen (Holandia). Oczywiście najnowsza Ibiza nie może ominąć Polski - pierwszym miastem, który będzie gościł ciężarówkę z czerwonym Seatem będzie Wrocław (5-6 maja). Następnie gorącego Hiszpania zobaczymy w Warszawie (6-7 maja), a na koniec w Krakowie (7-8 maja). autoGALERIA będzie oczywiście na bieżąco Was informować, gdzie dokładniej będzie można podziwiać nowiutką Ibizę.

Komu będzie mało, może wziąć udział w atrakcyjnym konkursie na głównej stronie nowego Seata Ibizy. Pod adresem www.tour.newseatibiza.com znajdziecie formularz zgłoszeniowy, a także zdjęcia, filmy i dokładne położenie tirów z samochodami. Główną nagrodą jest 2-osobowa wycieczka na Ibizę. Oczywiście głównym punktem programu będzie jazda testowa najnowszym Seatem oraz gorąca zabawa na przyjęciu SEAT Club. O zakwaterowaniu w luksusowym apartamencie w 5-gwiazdkowym hotelu nie muszę wspominać. Do zobaczenia w tropikach!
[źródło: AutoGaleria.pl]
[center]Obrazek[/center]

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 24 kwietnia 2008, 18:28
przez darek310
Już się boje jak będzie wyglądał nowy leon czy toledo
Przy projektowaniu przodu brali chyba pod uwage takie czy też podobne zdjęcia :hahaha:
http://zycieklauna.blox.pl/resource/img ... 00x300.jpg

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 3 maja 2008, 17:24
przez bartek-skom
nie wiem czemu ale mi sie zaraz ta ibiza skojarzyla z BMW 118

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 4 maja 2008, 09:04
przez marexi
Fiat Brava...

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 4 maja 2008, 09:59
przez tatian
A ja czekam na wersję 3-drzwiową. Ostatnia mnie tak zauroczyła, że jeździłem nią 3 lata. Ta jak na razie jakaś taka urąbana. Co się stało z zaokrągleniami, opływami. Wszystko jakieś takie wyciosane z prostokąta. Wyposażenie na zdjęciach wygląda super, ale oby się nie skończyło jak w Leon 1P. Na zdjęciach bajka, w rzeczywistości każdy wie ;/

Seat Ibiza: nowe fotografie i informacje

PostNapisane: 6 maja 2008, 04:58
przez Grisza
Hiszpański producent zamierza odegrać w najbliższej przyszłości znacznie większą rolę w koncernie niż dotychczas. Ma mu w tym pomóc nowy model Ibiza. Dzisiaj więcej oficjalnych informacji.

Nowa platforma
Wiadomo już, że Fabia będzie ostatnim modelem niemieckiego koncernu, w którym wykorzystana zostanie dotychczasowa platforma z lat dziewięćdziesiątych. Nowa platforma małych modeli po raz pierwszy zastosowana zostanie do Seata Ibiza, Nowy model hiszpańskiej marki ma długość 4052 mm, szerokość 1693 mm i wysokość 1465 mm. Rozstaw osi wynosi obecnie 2469 mm (+7 mm), a przednie i tylny rozstaw kół został powiększony odpowiednio o 30 i 33 mm, obecnie wynosi 1465 mmm i 1457 mm. Wraz z nowymi wymiarami zwiększył się komfort pasażerów oraz o 25 l, a więc do 292 l został powiększony bagażnik.

Nie zmieniła sie konstrukcja zawieszenia, ale przy zwiększonej szerokości nadwozia, nowa Ibiza powinna być stabilniejsza na zakrętach.
[center]Obrazek[/center]
Nowa jakość
Podstawowym zadaniem konstruktorów i producenta było osiągnięcie jak najwyższej jakości. Już wielokrotnie mówił o tym Erich Schmidt, szef Seata, który uważa, że wprowadzenie nowego modelu będzie wielkim krokiem do przodu. Wykorzystano wszystkie możliwości rozwoju i najnowszej technologii, co pozwoliło o 14 miesięcy przyspieszyć realizację tego projektu w porównaniu z poprzednim modelem. Także o 6 godzin zmniejszył się czas produkcji jednej nowej Ibizy.

Nowe wnętrze

Wnętrze nowej Ibizy nawiązuje do modelu studyjnego Bocanegra, który poznaliśmy podczas salonu samochodowego w Genewie. Oba te modele są dziełem Luca Donckerwolka, który miał swój udział w projektowaniu Fabii i Octavii. Jednak w nowej Ibizie niewiele jest elementów znanych z Fabii. Nowa deska rozdzielcza ma typowo sportowy charakter, a w nowej generacji siedzi się także niżej o 22 mm niż w poprzednim modelu.

Wnętrze ma typowo sportowy charakter, a co najważniejsze zastosowano materiały dobrej jakości.
[center]Obrazek[/center]
Nowe nadwozie i bogate wyposażenie
Seat należy do producentów, którym udało sie zmniejszyć masę nowych i większych modelu od mniejszych poprzedników. Obecny model jest o 47 kg lżejszy.

Wyposażenie nowej Ibizy obejmuje m.in. systemy ABS, TCS, ESP oraz standardowo cztery poduszki powietrzne. Boczne, dzięki powiększonym rozmiarom, mają także ochraniać głowę. Bez dopłaty producent oferuje sterowane elektrycznie szyby w przednich drzwiach oraz zdalnie sterowany centralny zamek. Nowością będą reflektory bi-ksenonowe z systemem AFS, asystent wjazdu na wzniesienie, reflektory mgłowe oświetlające zakręty. tylne sensory parkowania, konektor USB oraz zestaw umożliwiający umocowanie dodatkowej nawigacji satelitarnej.
[center]Obrazek[/center]
Znane jednostki napędowe

Nowości pod maską nie możemy tym razem oczekiwać. Nowa Ibiza oferowana będzie z sześcioma dotychczas znanymi jednostkami napędowymi. Podstawowy będzie czeski silnik trzycylindrowy o pojemności skokowej 1.2 l i mocy 51 kW, a w dalszej kolejności benzynowe czterocylindrowce o pojemności 1.4 i mocy 63 kW oraz 1.6 i mocy 77 kW. Najprawdopodobniej sportowe wersje FR i Cupra otrzymają silniki 1.4 TSI o mocy 92 lub 125 kW, ale tego jeszcze oficjalnie nie potwierdzono.

Paleta silników wysokoprężnych również rozpoczyna się od trzech cylindrów - znanym 1.4 TDI o mocy 59 kW, a także 1.9 TDI o mocy 66 kW i 77 kW. Wszystkie silniki dostępne będą z pięciostopniową skrzynią manualną.
[center]Obrazek[/center]
[źródło: Ibiza 2008 - RoadLook.pl ]

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 6 maja 2008, 22:15
przez Andre
patrzac na ta fote z czarna ibiza widac podobienstwo niestety do fabii ;/

Seat: nowa Ibiza wjechała do Polski - konkurs

PostNapisane: 7 maja 2008, 04:52
przez Grisza
Od 2 kwietnia, czyli od dnia światowego debiutu nowego Seata Ibizy w Centrum Prototypów w Martorell, trzy niezwykłe ciężarówki ze szklanymi gablotami na naczepach, wyposażonymi w urządzenia do pokazów świetlnych i kamery zamontowane we wnętrzu, podróżują przez Europę prezentując nowy model przed jego rynkową premierą.

40-dniowa „Trasa Ibizy”, w ramach której w 17 europejskich metropoliach prezentowana jest sylwetka i sportowy charakter nowej Ibizy, liczy ponad 50 000 kilometrów.

W Polsce konwój z nową Ibizą odwiedził Wrocław, potem udał się do Warszawy (6 maja) oraz Krakowa (7 maja). W Warszawie jedyny przystanek zaplanowany został pod Pałacem Kultury i Nauki, w Krakowie zaś w okolicach Galerii Krakowskiej.

Przystanki na trasie konwoju zaplanowane są na godziny szczytu – tak aby przyciągnąć uwagę jak najliczniejszej rzeszy kierowców i przechodniów.
[center]Obrazek[/center]
Dodatkową atrakcją w Polsce jest możliwość wzięcia udziału w konkursie. Każda osoba, która zrobi zdjęcie ciężarówce i prześle je w formie MMS-a (o temacie: IBIZA) pod numer 901555 wygrywa nagrodę gwarantowaną - zaproszenie VIP do udziału w Ibiza Party!

Dla zwycięzców konkursu przewidziane są dodatkowo nagroda główna, czyli tygodniowa wycieczka na Ibizę dla dwóch osób, samochód - nowy Seat Ibiza - na 2 miesiące oraz cztery nagrody dodatkowe w postaci tygodniowych wycieczek dla dwóch osób na Ibizę.
[źródło: RoadLook.pl]

Seat Bocanegra: trzydrzwiowa Ibiza SportCoupe potwierdzona

PostNapisane: 12 maja 2008, 04:45
przez Grisza
Według informacji magazynu Auto Express przedstawiciele firmy Seat potwierdzili, że studium Bocanegra, które zaprezentowało się w Genewie, jest zapowiedzią 3-drzwiowej Ibizy. Sprzedaż ma się rozpocząć w listopadzie.

Bocanegra (czarna twarz) to według serwisu AutoExpress.co.uk zapowiedź trzydrzwiowej Ibizy Cupra, która poniesie przydomek SportCoupe. Pod maską znajdzie się silnik 1,4 TSI oferujący ok. 130 kW (177 KM) i 7-biegowa przekładnia DSG z manetkami przy kierownicy.

Bocanegra ma rozstaw osi 2461 mm, który jest o kilka milimetrów mniejszy niż w zaprezentowanej w ubiegłym tygodniu 5-drzwiowej Ibizie. Rozmiary zewnętrzne 4063 x 1712 x 1350 wskazują, że samochód nie jest tylko obniżony. Już wcześniej Seat zapowiadał, że chce w pełni wykorzystać potencjał 3-drzwiowej wersji.

Studium z Genewy otrzymało nietypowo wykończony przód z lampami z diod LED. Bardzo podobny przód ma otrzymać wersja Cupra, słabsze wersje otrzymają mniej prowokujący wygląd. Firmowe logo – litera S – wykończone było czarnym kolorem z chromowanym obrębieniem. Również przeszklony dach panoramiczny oświetlający wnętrze naturalnym dziennym światłem pojawi się w wersji seryjnej.

[Źródło: ze strony RoadLook.pl w ślad Autoexpress.co.uk]

[center]Obrazek[/center]

Nowy Seat Ibiza już w sprzedaży (ceny)

PostNapisane: 12 maja 2008, 21:08
przez Grisza
Nowy SEAT Ibiza pojawi się w tym miesiącu w salonach dilerskich w Hiszpanii. Debiut nowego modelu zbiega się w czasie ze zbliżającymi się targami samochodowymi Madrid Motor Show 2008.

Nowa Ibiza posiada fantazyjnie młodzieńczy wygląd oraz rewelacyjną dynamikę, co jest zasługą nowej platformy opracowanej dla tego segmentu pojazdów przez Grupę Volkswagen. Nowa linia Ibizy wpisuje się w nową koncepcję tzw. „wzornictwa strzały”, charakteryzującą się prostszymi i bardziej dynamicznymi liniami geometrycznymi.

Wyjątkowy jest poziom wyposażenia, które na rynku hiszpańskim seryjnie obejmuje takie elementy, jak: chroniące głowę poduszki powietrzne typu Thorax, elektroniczny program stabilizujący ESP oraz ułatwiający ruszanie pod górę układ Hill Hold Control, w znaczący sposób podnosząc poziom wygody i bezpieczeństwa.

Początkowo gama jednostek napędowych będzie obejmować trzy wersje benzynowe (o pojemności 1,2 l i mocy 70 KM; 1,4 l i 85 KM oraz 1,6 l i 105 KM) oraz jedną wysokoprężną (1.9 TDI o mocy 105 KM) wyposażoną w filtr cząstek stałych DPF, jednak już niedługo w ofercie pojawią się kolejne diesle, tj. 1.4 TDI o mocy 80 KM oraz 90-konny silnik 1.9 TDI. Wszystkie jednostki współpracują z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów i charakteryzują się niezwykle niskim poziomem emisji CO2, wynoszącym poniżej 160 g/km w przypadku wersji benzynowych oraz poniżej 120 g/km w przypadku silników diesla.
[center]Obrazek[/center]
Nowa Ibiza będzie dostępna w trzech wersjach – Reference, Stylance i Sport, przy czym kompletna oferta wyposażenia znajdzie się już w wersji podstawowej.

Opcje wyposażenia
Producent przewidział trzy opcje wyposażenia oferujące atrakcyjne komponenty oraz wysoki poziom bezpieczeństwa.

Reference: układ ABS; elektroniczny program stabilizujący ESP oraz układ kontroli trakcji TCS wraz z awaryjnym wspomaganiem układu hamulcowego EBA; poduszka powietrzna kierowcy i pasażera; poduszka powietrzna typu Thorax, chroniąca głowę; układ Hill Hold Control; kontrolka ciśnienia powietrza w oponach; odtwarzacz MP3 + gniazdo Aux-in + 6 głośników, ręcznie składane lusterka boczne oraz czarne klamki drzwi, opony 185/60 na 15-calowych felgach z lekkich stopów ze specjalnymi kołpakami, pojedyncze reflektory paraboliczne, antena dachowa z zabezpieczeniem przeciwkradzieżowym, koło zapasowe, przełączniki umieszczone na kolumnie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby boczne, centralny zamek z pilotem, elektrycznie zamykany bagażnik, kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach, akustyczny sygnał niezapięcia przednich pasów bezpieczeństwa, zaczepy do montowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnej kanapie oraz punkty mocowania Top Tether, środkowa konsola z uchwytami na kubki w układzie 2+1 oraz gniazdkiem elektrycznym, regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera, trzy tylne zagłówki z regulacją wysokości, oświetlenie bagażnika i inne.

Stylance: Wyposażenie dostępne w wersji Reference oraz: automatyczna klimatyzacja (Climatiser), elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka boczne lakierowane w kolorze nadwozia, klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia, podwójne reflektory paraboliczne, światła przeciwmgielne z funkcją sterowania kierunkiem świecenia na zakrętach, światła z funkcją „Coming Home”, tempomat, opony 185/60 na 15-calowych felgach z lekkich stopów, komputer pokładowy, dzielona i rozkładana tylna kanapa, kierownica i dźwignia zmiany biegów wykończone w skórze, kieszenie na różne przedmioty w przednich fotelach, elektrycznie sterowane tylne boczne szyby, podświetlenie lusterka w daszkach przeciwsłonecznych i lampka do czytania.

Sport: Oprócz wyposażenia dostępnego w wersji Reference, usportowione modele Ibizy oferują: elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka boczne lakierowane w kolorze nadwozia, klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia, podwójne reflektory paraboliczne, światła przeciwmgielne z funkcją sterowania kierunkiem świecenia na zakrętach, tempomat, opony 215/45 na 16-calowych felgach z lekkich stopów, komputer pokładowy, dzieloną i rozkładaną tylną kanapę, kierownicę i dźwignię zmiany biegów wykończone w skórze, sportowe zawieszenie, sportowe fotele, kieszenie na różne przedmioty w przednich fotelach oraz elektrycznie sterowane tylne boczne szyby.
[center]Obrazek[/center]
Atrakcyjne wyposażeni
W zależności od wersji, pełna lista wyposażenia standardowego nowej Ibizy może również obejmować wiele elementów dostępnych opcjonalnie.


Elementy te, które zaprojektowano z myślą o zwiększeniu wygody zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie pojazdu, obejmują pakiet do przechowywania różnych drobiazgów, w tym szuflady umieszczone pod przednimi fotelami, siatka służąca do zabezpieczenia przewożonego bagażu oraz kieszenie znajdujące się w oparciach przednich foteli.

W skład pakietu technicznego wchodzą: czujnik parkowania, wycieraczki z detektorem deszczu, funkcja „Coming Home” oraz lusterko wsteczne zapobiegające oślepianiu, a także tzw. pakiet zimowy, obejmujący podgrzewane dysze spryskiwaczy i wycieraczki reflektorów.

Nowa Ibiza oferuje pakiety wyposażenia Stylance oraz Sport, obejmujące jasne wykończenie miękkiego podłokietnika, pakiet schowków i półek, a także przyciemniane szyby w przypadku wersji Sport.

Obręcze, które są seryjnie dostępne w przypadku trzech wersji wyposażenia (tj. 15-calowa stalowa obręcz Festival w wersji Reference, 15-calowa aluminiowa Ingenia w wersji Stylance oraz 16-calowa aluminiowa Fabula w modelach Sport), można za dodatkową opłatą zastąpić aluminiowymi obręczami: Caloria (15”), Sonda (16”) lub Saga (17”) w wersji Reference, Sonda (16”) lub Saga (17”) w wersji Stylance oraz Saga (17”) w wersji Sport.

Na listę elementów wyposażenia opcjonalnego składają się: przednia i tylna poduszka powietrzna ochraniająca głowę oraz poduszki boczne, poduszka powietrzna pasażera z możliwością wyłączenia, czujnik parkowania z tyłu, tempomat, światła przeciwmgielne z funkcją sterowania kierunkiem świecenia na zakrętach, ogrzewane i elektrycznie sterowane lusterka boczne, klimatyzacja, automatyczna klimatyzacja (Climatiser), reflektory biksenonowe z układem AFS i wycieraczkami reflektorów, instalacja umożliwiająca podłączenie systemu nawigacji, elektrycznie sterowane lusterka boczne składane do parkowania, przyciemniane szyby, przedni podłokietnik, panoramiczny szklany szyberdach, ogrzewane przednie fotele, alarm wolumetryczny, gniazdo USB do podłączenia iPoda, podłączenie Bluetooth, port USB i Bluetooth, lakier metalizowany, czerwony lakier emoción oraz lakier w kolorze indywidualnie wybranym przez Klienta.
[center]Obrazek[/center]
Ceny na rynku Hiszpańskim:
1.2 12V 70 KM REFERENCE - 12,900.00
1.4 16V 85 KM REFERENCE - 13,495.00
1.4 16V 85 KM STYLANCE - 15,275.00
1.4 16V 85 KM SPORT - 15,270.00
1.6 16V 105 KM REFERENCE - 14,285.00
1.6 16V 105 KM STYLANCE - 16,065.00
1.6 16V 105 KM SPORT - 16,060.00
DIESEL
1.9 TDI 105 KM REFERENCE DPF - 15,100.00
1.9 TDI 105 KM STYLANCE DPF - 16,815.00
1.9 TDI 105 KM SPORT DPF - 16,810.00

[źródło: Ibiza ceny- RoadLook.pl ]

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 14 maja 2008, 11:24
przez leonik_PM
A mnie tam się podoba:) Szczególnie przód, który już przynajmniej odróżnia się od reszty rodzinki modelowej. Bo jak tylko z przody przez chwilę się widziało Leona/Alteę/Toledo to ciężko od razu stwierdzić który to;p
Choć fakt faktem, że linia z tyłu przypomina wiele aut... taki pomniejszony Leon II trochę, jak wg mnie. Ale przyjrzyjcie się liniom bocznym Kii Cee'd/i30, następnie Mazdzie 3 i Leonowi - praktycznie linia okien jest taka sama, tyle tylko, że w 3 i Leonie jest bardziej smukła. A tak.. linia okien praktycznie to samo:) Dodać można jeszcze Imprezę nową.
Nawiązań do Fabii nie widzę, Fabia bardziej przypomina nadmuchanego Suzuki Swifta (szczególnie linia boczna + przedni słupek).
Co do deski, to zegary ok, natomiast obawiam się o panel środkowy + pas przed pasażerem. Jakoś panel nie zrobił na mnie wrażenia, wydaje się posklecany na prędce. A co do pasa, to zależy jakiej jakości tworzywo będzie, bo póki co widać morze plastiku.
Jednak z ocenami trzeba się wstrzymać do pierwszych "badań organoleptycznych" i jazd testowych:)

Seat Ibiza – wrażenia z jazdy

PostNapisane: 17 maja 2008, 07:33
przez Grisza
Wszystko odbyło się wyjątkowo szybko. Wersję studyjna małego coupe Seat Bocanegra zaprezentowana została w marcu, podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie. Teraz producent pokazał nam w pełnej okazałości pięciodrzwiową Ibizę.

Po dwóch miesiącach od zakończenia szwajcarskiego salonu znaleźliśmy się na pokładzie samolotu Fairchild Metro 23, który przeniósł nas na wyspę Ibiza.

Emocje? Jak dla kogo.

Bocanegra mogła oznaczać, że będzie to coś w stylu Alfy Mi.To. Ostatecznie produkcyjna Ibiza prezentuje się bardziej przystępnie. Może podobać się design nadwozia, który zawiera elementy upodabniające nowy model do całej najnowszej generacji hiszpańskiej marki.

Wnętrze nie przypomina Seata. Nie ma wiele wspólnych cech z poprzednią generacją Ibizy, ani też ze współczesnym Leonem. Jednak konstruktorzy wykorzystali wszystko co najlepsze i końcowy efekt zasługuje na dobrą ocenę. Uwagę zwraca piękne koło kierownicy, sportowo wyglądająca „kapliczka” z zegarami, a także standardowe fotele z dobrym trzymaniem bocznym. Te elementy tworzą dobre miejsce pracy kierowcy
[center]Obrazek[/center]
Zapewne dla wielu użytkowników wystarczająco miejsca oferuje także bagażnik o pojemności 292 l, który należy do największych w tym segmencie.

Na niższą ocenę zasługują twarde tworzywa sztuczne na desce rozdzielczej, których naszym zdaniem jest we wnętrzu tego modelu za dużo.

Silnik nie zaskoczył

Tym razem producent nie zaskoczył nas żadną niespodzianką. Mieliśmy możliwość wypróbować tylko jedną jednostkę napędową, która sprawdziła się na krętych drogach hiszpańskiej wyspy. To silnik o pojemności skokowej 1,6 l i mocy 105 KM. Nie wiemy jak będzie w przypadku innych jednostek, ale ta stanowi zdecydowanie optymalne rozwiązanie dla tego modelu.

Lubi pracować w przedziale średnich obrotów i nie rozpędza się tak żwawo, jak bywało to w silnikach o identycznej pojemności sprzed lat, a także brakuje jej nieco do produktów innych marek. Jej dynamika jest przeciętna, ale do codziennej jazdy to w zupełności wystarczy. Nie ma tez specjalnych problemów z wyprzedzaniem na trasie. Żałować można, że liczba obrotów jest ograniczona – już koło 6400 obr./min. Nie należy się jednak tym faktem zrażać, bo obecnie jest to najbardziej sportowa wersja jaka producent potwierdził. Z czasem maja pojawić się typowo sportowe wersje FR i Cupra.

Pozytywną ocenę otrzymuje wyciszenie tego silnika. Pięciostopniowa przekładnia manualna to typowy produkt niemieckiego koncernu – krótkie przełożenia. Elektronika reaguje jednak na zmiany nie tak szybko jakby można tego oczekiwać.

Znane zawieszenie

Od pewnego czasu Seaty mają zawieszenie o sportowej charakterystyce, co zapewnia bardzo dobre własności jezdne, chociaż nie najlepiej zachowuje się na nierównościach nawierzchni. Nowa Ibiza odstępuje od tej zasady. Jej amortyzatory i sprężyny zapewniają pasażerom bardzo duży komfort jazdy. Hatchback podczas pokonywania zakrętów nachyla się jedynie minimalnie, a własności jezdne na drogach hiszpańskiej wyspy okazały się wyśmienite.
[center]Obrazek[/center]
Podsterowność stwarza niepokój jedynie na krótko. Hamulce reagują optymalnie i nie wykazują „zmęczenia” nawet podczas dłuższej jazdy sportowej. Układ kierowniczy mógłby pracować nieco lepiej, ale z dużym efektem wspomagania i tak należy do najlepszych w swojej klasie.

Mocny zawodnik

Seat Ibiza zaskoczyła nas połączeniem dobrych własności jezdnych z komfortem pasażerów. Z drugiej strony nie zaskoczyła nas ukierunkowaniem na kierowcę, ani także jednostką napędową.

Seat poinformował, że wykonano wiele pracy nad dotychczasowymi słabymi punktami swoich aut – jakości i niezawodności. Jeżeli te wszystkie cechy dodamy, to nowa Ibiza będzie miała szanse zaistnienia w swoim segmencie.
[center]Obrazek[/center]
[źródło: RoadLook.pl]

Ibiza na Ibizie...

PostNapisane: 18 maja 2008, 09:33
przez Grisza
Ibiza to jeden z najważniejszych pojazdów w gamie modelowej Seata.
Stanowi on niemal połowę (dokładnie 45 procent) wszystkich sprzedawanych modeli tej firmy. Co roku nabywcę znajdowało około 4 mln ibiz obecnej generacji.

Tym bardziej dziwić może, że ten mały pojazd jako ostatni otrzymał nową stylizację, nawiązującą do większych "braci".

W końcu jednak doczekaliśmy się. Kilka tygodni temu Seat zaprezentował pierwsze zdjęcia ibizy nowej generacji. A jak jeździ ten samochód? Reporter INTERIA.PL jest właśnie na Ibizie, bo właśnie tam Seat zorganizował pierwsze jazdy.
[center]Obrazek[/center]
Zacznijmy od kilku faktów. Czwarta generacja ibizy jest pierwszym autem zbudowanym na premierowej platformie opracowanej specjalnie dla segmentu supermini. Zaprojektowanie tego auta zajęło 23 miesiące. Na skutek optymalizacji procesu produkcji udało się zmniejszyć czas produkcji jednego auta o 6 godzin.

Nowa Ibiza produkowana będzie w fabryce w Martorell koło Barcelony. Jest też pierwszym pojazdem seryjnym zaprojektowanym całkowicie pod kierunkiem Luki Donckerwolke'a, który wcześniej odpowiadał m.in. za prace przy lamborghini murcielago i gallardo.

Wymiary nowej ibizy to: 4052 mm długości; 1693 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2469 mm i jest o 7 mm większy niż w poprzedniej generacji. Rozstawy kół zwiększono odpowiednio o 30 mm i 33 mm, do 1465 mm i 1457 mm.
[center]Obrazek[/center]
Mimo większych wymiarów Hiszpanom nie tylko udało się zachować, ale i zmniejszyć masę pojazdu. Średnio spadła ona ona o 50 kg. I to mimo zwiększenia (średnio o 10 procent) sztywności nadwozia.

Kliknij /INTERIA.PL

Większe wymiary przełożyły się na obszerniejsze wnętrze i bagażnik, który urósł o 25 litrów i którego pojemność wynosi obecnie 292 litry. W rzeczywistości bagażnik rzeczywiście może imponować swoją głębokością. Natomiast pasażerowie mogą narzekać na... szerokość auta. Sięgając po piąty bieg łatwo natrafić na kolano pasażera. Biedy nie ma jeśli to kolano przedstawicielki płci pięknej, nie jest jednak już tak różowo, jeśli obok siedzi kolega-dziennikarz. Na komfort nie mogą liczyć również osoby siedzące z tyłu. Nawet kierowca średniego wzrostu, po ustawieniu sobie fotela sprawi, że z tyłu nie będzie za wiele miejsca.

Co jeszcze razi? To raczej nie wada samochodu, ale w wersji benzynowej 1.6 dominującym hałasem jest szum opon. Trudno powiedzieć czy wynika on z niskiego profilu (215/40R17) czy też specyficznych iberyjskich asfaltów. Od kolegów jadących dieslem dowiedzieliśmy się, że tego problemu nie ma. Może dlatego, że opony zagłuszał silnik?

Denerwować może również dmuchawa klimatyzacji, która... zakłóca radio.

A co imponuje? Użyte materiały. Co prawda, do jazd testowych udostępniono nam wyższe wersje, ale próżno w nich szukać twardych plastików. Kobietom, które często wybierają Ibizę, może jedynie brakować podświetlenia lusterek w osłonach przeciwsłonecznych.
[center]Obrazek[/center]
Oferta silników dostępnych w nowej ibizie będzie obejmowała sześć jednostek, w tym trzy silniki benzynowe i trzy diesle. Zwolennicy silników benzynowych maja do wyboru: 1.2 70 KM, 1.4 85 KM i 1.6 105 KM. Każdy z nich współpracuje standardowo z pięciobiegową manualną przekładnią. Szkoda, że Seat nie zdecydował się na skrzynie sześciostopniowe. Szkoda tym bardziej, że skrzynie DSG, które nieco później pojawią się w ofercie będą siedmiobiegowe. Przekładnia tego typu trafi jako opcja na pewno do diesla 1.9. oraz do silników TSI (czyli doładowanych benzyn), które nieco później pojawią się w ofercie. Powód opóźnienia? Zapotrzebowanie na silniki tego typu jest tak duże, że Volkswagen zagarnia dla siebie zdecydowaną większość jednostek tego typu!

Moc silnika 1.4 TDI (80 KM) nie zmieniła się, natomiast jednostki 1.9 TDI mogą rozwijać moc 90 lub 105 KM. Podobnie jak w przypadku wersji benzynowych, również we wszystkich wersjach auta z silnikiem Diesla montowane są pięciobiegowe przekładnie manualne.

Początkowo silniki wysokoprężne wykonane będą w technologii pompowtryskiwaczy. Jednak wkrótce (kiedy dokładnie nie wiadomo, związano jest to z koniecznością przezbrojenia fabryk) pod maskę nowej Ibizy trafią diesle wykonane w technologii common-rail. Jest to zgodne ze strategią koncernu VAG odchodzenia od głośnych i mało kulturalnych pompowtryskiwaczy.
[center]Obrazek[/center]
Pełną parą trwają prace nad usportowionymi wersjami FR i Cupra. Niestety, na razie nie wiadomo, kiedy trafią one na rynek. Poczekać trzeba będzie również na wersję ecomotion, która emitować będzie mniej niż 100 g CO2 na km. Wiadomo natomiast, że Seat wycofuje się z rynku małych sedanów. To oznacza, że definitywnie kończy się era Cordoby. Owszem, czwarta generacja Ibizy będzie dostępna jako kombi, ale nie warto oczekiwać na sedana. Tej wersji nie będzie. Natomiast już w lipcu pojawi się w Ibiza w wersji trzydrzwiowej.

W Polsce Ibiza czwartej generacji dostępna będzie w sieci salonów sprzedaży wczesną jesienią. Polską premierę zaplanowano na 16 września i wtedy poznamy ceny nowego modelu. Wyposażenie? Na rynku hiszpańskim będzie ono bogate. Nawet podstawowa wersja Reference będzie miała m.in. ESP z TCS, hill holder, zestaw grający z czytnikiem MP3 oraz centralny zamek i elektryczne szyby przednie. W Polsce samochód będzie pozbawiony ESP i hill holdera. W opcji zamówić będzie można za to m.in. czujniki cofania, światła adaptacyjne doświetlające zakręty i złącze USB umożliwiające m.in. podłączenie Ipoda.
[center]Obrazek[/center]
Wprowadzenie na rynek nowej Ibizy nie oznacza wycofania z oferty poprzedniej generacji tego pojazdu. Samochód ten będzie oferowany aż do 2010 roku, zaś Seat liczy, że wprowadzenie nowego modelu w Polsce wręcz nasili sprzedaż "starego". Seat zaplanował również ciekawą kampanię reklamową. We wszystkich reklamówkach tego modelu grać będą nie profesjonalni aktorzy, ale osoby naprawdę pracujące przy produkcji nowej Ibizy. Na koniec warto dodać, że samochód ten ma być sprzedawany nie tylko w Europie, ale również w Azji i Ameryce Południowej.
[center]Obrazek[/center]
[źródło: Ibiza na Ibizie... - Interia.pl ]

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 18 maja 2008, 23:48
przez Ziomal
Według mnie wygląda jak tani samochód z chin. 6L jest a już raczej była najładniejszą Ibizą jaką produkowali.

Euro NCAP: Pięć gwiazdek dla Seata Ibiza

PostNapisane: 29 maja 2008, 04:42
przez Grisza
Zaledwie 1040 kg ważący Seat Ibiza do testu stanął w wersji 1,4 Reference z sześcioma poduszkami powietrznymi. W sumie za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów przyznano pięć gwiazdek, za bezpieczeństwo dzieci cztery, a za ochronę pieszych trzy gwiazdki.

Zderzenie czołowe

Przedział pasażerski w czasie uderzenia pozostał stabilny. Manekiny testowe wykazały, że kolana i kości udowe podróżnych jadących z przodu są dobrze chronione. Seat przedłożył również wyniki testów, z których wypływa, że za wyjątkiem słupka kierownicy kształt deski rozdzielczej zapewnia podobny stopień ochrony dla pasażerów o różnym wzroście i pozycji siedzenia.

Za zderzenie czołowe przyznano 14 pkt na 16 możliwych.

Zderzenie boczne

Za zderzenie boczne Ibiza otrzymała pełną liczba punktów (16 pkt), podobnie jak za uderzenie bokiem w słup, za które przyznano maksymalne dwa punkty. Ogólny wynik za ochronę dorosłych pasażerów 34 pkt (razem z dwoma punktami za sygnalizację niezapiętych pasów) należy w klasie małych samochodów do najlepszych.
[center]Obrazek[/center]
Biezpieczeństwo dzieci

Na podstawie przeprowadzonych testów z manekinami przyznano maksymalną liczbę punktów za bezpieczeństwo 1,5-rocznego dziecka. Poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, przez co możliwe jest zamontowanie na przednim siedzeniu fotelika w pozycji przeciwnej kierunkowi jazdy. Niestety według Euro NCAP kierowca nie jest dostatecznie poinformowany o (de-)aktywacji poduszki. Brakuje również wyraźnego ostrzeżenia o niebezpieczeństwie płynącym z tak zamontowanego fotelika przy niewyłączonym airbagu. Seat Ibiza wyposażony jest w uchwyty ISOFIX na tylnych fotelach, jednak ich obecność nie jest dostatecznie wyznaczona.

W sumie za bezpieczeństwo dzieci Seat Ibiza otrzymał 38 punktów, co oznacza cztery gwiazdki z pięciu.

Ochrona pieszych

Zderzak oceniono maksymalną ilością punktów za uderzenie w nogi pieszego. Powierzchnię maski oceniono jako przeważnie zaspokajającą w wypadku kontaktu z głową dziecka, ochrona dorosłego pieszego jest jednak niedostateczna. W sumie w tej kategorii przyznano 19 pkt, czyli trzy gwiazdki na cztery.

[Źródło: Euro NCAP ze strony RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 29 maja 2008, 14:35
przez Kadet
Ziomal napisał(a):Według mnie wygląda jak tani samochód z chin. 6L jest a już raczej była najładniejszą Ibizą jaką produkowali.

Jest Ziomal, przeciez ciagle ja produkuja i zamierzaja do 2010 ale oczywiscie zgodze sie z Toba.

Seat Ibiza SportCoupé: powrót Bocanegry

PostNapisane: 5 czerwca 2008, 04:46
przez Grisza
Przez opublikowanie dwóch zdjęć trzydrzwiowej Ibizy Seat potwierdził, że genewski koncept Bocanegra trafi do produkcji seryjnej. Mocniejsze jednostki pojawią się pod maską w późniejszym okresie, ale pewne są wersje FR i Cupra.
[center]Obrazek[/center]
Nowa trzydrzwiowa Ibiza, podobnie jak ostatni Opel Corsa, profiluje się jako bardziej usportowiony model, z tego powodu producent dodał przydomek SportCoupe. Na razie nie wiadomo, jak usportowione będą odmiany z podstawowymi silnikami, ale zawieszenie ma duży potencjał.

Razem z fotografiami nowej wersji opublikowano bliższe informacje dotyczące nowej Ibizy. Już niebawem gamę silników poszerzy sprawdzony silnik 1,9 TDI (66 kW/90 KM) oraz 3-cylindrowa jednostka 1,4 TDI (59 kW/80 KM), która później pojawi się również w oszczędnej wersji ECOMOTIVE.

Seat jest pierwszym producentem w ramach koncernu Volkswagen, który przekładnię DSG zaoferuje w małym samochodzie. Siedmiobiegowa skrzyni biegów oferowana będzie w połączeniu z najmocniejszym jak na razie silnikiem 1,6 16V (77 kW/105 KM). Nowa skrzynia biegów w porównaniu do pięciobiegowej przekładni manualnej ma krótszy pierwszy i drugi bieg, co pozwala na dynamiczniejsze przyśpieszanie. Siódmy, długi bieg, ma zapewnić niższe zużycie paliwa w czasie długich jazd autostradą.

Oficjalnie Seat potwierdził również sportowe odmiany FR i Cupra.
[źródło: RoadLook.pl]
[center]Obrazek[/center]

Seat Ibiza JE Design

PostNapisane: 15 czerwca 2008, 15:52
przez Szczepek
Zestaw tuningowy JE Design.
[center]Obrazek[/center]
Firma JE Design przygotowała zestaw tuningowy dla Seata Ibizy. Cena pakietu obejmującego dodatki do restylizacji karoserii wynosi 877 euro.
[center]Obrazek [/center]
Estetyka przedniej części wydaje się dość dyskusyjna. Ładnie prezentują się nakładki na progi z dodatkowym wlotem powietrza. Z tyłu mamy m.in. wydech w nowym wydaniu.
[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek [/center]
Za dodatkowe 149 euro możemy obniżyć nadwozie o 35 mm. Osobno trzeba zapłacić za felgi; do wyboru są 17- lub 18-calowe z oponami 215/40 lub 215/35.
[center]Obrazek [/center]
Znacznie droższe są nowe kolory. Do wyboru jest Ibiza antracytowa lub srebrno-czarna. Ceny mieszczą sie w przedziale od 1,8 do 2,4 tys. euro. Dopełnieniem tuningu JE Design jest małe wzmocnienie mocy samochodu. Pozwala ono na wyciągnięcie z silnika 1,9 l TDI 130 KM (dodatkowych 20 KM).


źródło: Autokrata.pl

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 25 czerwca 2008, 23:44
przez slash
Hmm widzialem pare wiecej fotek tej nowej Ibizki, "nieoficjalnie" jeszcze
w katalogu, rozmawialem z czlwiekiem ktory byl na Ibizie na pre-promocji
nowego modelu i.. mi sie podoba :)

Plyta podlogowa w klasie (przyszlego) Golfa, a nie Polo (czyli jak mniemam
takze Leona?) , sporo napakowane dodatkow bezpieczenstwa juz w standardzie,
wyglad (ze zdjec ktore widzialem) calkiem spoko (przypomina mi bardziej
Leona 1P niz Ibize ;) ) , znikla glupkowatosc usmiechu z pyska.. , poza tym
przy niewielkiej wadze, dobrej trakcji i zwrotnosci oraz takiej cenie,
jaka obila mi sie o uszy, powinien byc np swietnym wózkiem dla tzw Singla
(czy raczej Singielki.. z pazurem :) ) szczególnie w wersji a'la sport czy Cupra..
albo ladny, wygodny, bezpieczny i zwrotny miejski wózek "dla żony" :)

Skoro czlowiek jezdzacy zawodowo Seatami (i nie tylko) mowił mi, że prowadzi sie
toto cudnie, to ja mu wierze.. widzialem mnostwo brzydszych aut (np Polo
mi sie nie podoba, golf tez raczej tak sobie.. itp - w tej klasie bryłowej
to jak dla mnie raczej konkurować mogą nowe Mazdy : model 3 albo 5?)

Oczywiscie, de gustibus non disputantum.. czy jakos tak ;)

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 28 czerwca 2008, 09:23
przez funcarver
je design robi kupe jakich malo :x

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 28 czerwca 2008, 14:24
przez tatian
W środku ze zdjęć auto wygląda super. Leon 1P też tak wyglądał . . . na zdjęciach. Zgadzam się z przedmówcami 6L nawet nie ma co porównywać z tym modelem. Miałem to auto design super. Bezpieczeństwo wiadomo w każdym nowym modelu jest lepsze. Zastanawiam się czemu te wszystkie auta zaczynają robić w kwadratach i prostokątach oraz są wyższe i wyższe. Gdzie te zaokrąglone kształty i opływowość. Jak patrzę na 3-drzwiową wersję to jakbym widział Corsę niestety.

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 28 czerwca 2008, 19:30
przez slash
Nie przejmuj sie tatian Porsche czy Ferrari za to idą w płaskość,
niskość i rozstaw osi ... Swoją drogą sie producentom nie dziwie, jak wsiadam
do Lenonka 1M to raczej.. wpadam niż wsiadam (Punto było wyższe..)
i z wysiadaniem bywa kłopotliwie.. Altea mi sie podoba pod tym wzgledem..
Ale Altei 1M 4x4 nie było ? :P

funcarver ja miałem na myśli nie JE design kupe, tylko,
powiedzmy standardowy nowy model Ibi (notabene wlasnie dlatego
mi sie podoba, ze juz w standardzie jest w porzadku)
JE rzeczywiscie jakos nie wyszedl ten design... IMO.

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 29 czerwca 2008, 10:48
przez funcarver
slash, nie piłem to Twojej wypowiedzi, a wklejonych przez Szczepek fotek

ta firma naprawde zaczyna specjalizowac sie w agrotuningu, :wsciekly:

Re: Nowy Seat Ibiza

PostNapisane: 29 czerwca 2008, 11:43
przez slash
tez zauwazylem..

SEAT Ibiza SportCoupé - Odkryta w całości

PostNapisane: 2 lipca 2008, 18:16
przez Grisza
Z początkiem czerwca poznaliśmy trzydrzwiową odmianę najnowszego SEATa Ibizy, która otrzymała nazwę SportCoupé. Dziś przyszedł czas na przyjrzenie się jej dokładniej i poznanie szczegółów. Zapewniam, że auto warte jest poświęcenia mu choćby jednej chwili.

Jeśli pięciodrzwiowa odmiana najnowszego SEATa Ibizy robi na żywo znacznie lepsze wrażenie, niż na fotografiach, to co dopiero wersja 3-drzwiowa. SportCoupé, bo takie dostała imię, jest znacznie urodziwsza, dynamiczniejsza i odważniej stylizowana. Zadziorny, agresywnie pocięty przód kontrastuje ze spokojnym designem tylnej części nadwozia, której najsłabszym elementem są chyba lampy. Brakuje im smaku, zdecydowanego rysunku i są po prostu za małe. W nocy fakt - robią niezłe wrażenie, ale w dzień... Tu styliści nie postarali się za bardzo. Szalenie cieszy fakt, że SportCoupé całkiem niewiele różni się od fenomenalnej koncepcyjnej Bocanegry, która zwiastuje nam nowe wcielenie najszybszej Cupry...
[center]Obrazek[/center]
Zejdźmy z obłoków na ziemię, bo zanim nowa Ibiza Cupra otrzyma mocne, turbodoładowane serce, klient staje przed skromnym wyborem spośród - nie ukrywajmy tego - po prostu słabych jednostek napędowych. Podstawowy silnik benzynowy to 1.2 12v o mocy 70 KM, dalej mamy 1.4 16v o mocy 85 KM oraz najmocniejszy 1.6 16v oferujący nam "aż" 105 KM. Widać, że "105" to ulubiona liczba w SEACIE, bo tyleż samo koni ma najmocniejszy Diesel - 1.9 TDI, który występuje także w słabszej, 90-konnej odmianie. Paletę jednostek wysokoprężnych otwiera 6-zaworowy motor 1.4 TDI o mocy 80 KM.

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż nowa Ibiza SportCoupé jest pierwszym autem w swoim segmencie, który będzie można wyposażyć w nową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną DSG o 7 przełożeniach. Nie trzeba chyba przypominać, że odmiana 6-biegowa spisuje się w autach koncernu VW wyśmienicie, więc z "żonglowaniem" jeszcze jednym przełożeniem więcej też nie powinna mieć problemów. Jak na razie dwusprzęgłowa DSG będzie dostępna tylko i wyłącznie jako opcja w benzynowym silniku 1.6 16v - pozostałe muszą się zadowolić manualnymi. Właśnie spośród tych "pozostałych", SEAT najbardziej zachwala nowe, podstawowe jednostki o trzech cylindrach - 1.2 12v oraz 1.4 TDI, a zwłaszcza ich zużycie paliwa. W wypadku tej pierwszej benzynowej średnie spalanie ma wynieść 5,9 l/100 km, a w tej drugiej wysokoprężnej zaledwie 4,3 l/100 km.
[center]Obrazek[/center]
SEAT Ibiza SportCoupé wyznacza także nowe standardy w klasie jeśli chodzi o wyposażenie. Już w podstawowej odmianie Reference otrzymamy ABS, ESP, 4 poduszki powietrzne, system zapobiegający stoczeniu się Hill Hold Control, elektrycznie regulowane szyby oraz radio CD MP3 z 6 głośnikami. Bogatsza wersja Stylance oraz topowa Sport zaoferują ponadto m.in. klimatyzację, elektrycznie regulowane lusterka, system halogenów doświetlających drogę, skórzane wykończenia oraz 15- czy nawet 16-calowe felgi z lekkich stopów.

Dla każdego czeka bogata lista wyposażenia dodatkowego. Tu także Ibiza SportCoupé "wpisuje się w historię" klasy po raz pierwszy oferując biksenonowe reflektory z systemem adaptacyjnym AFS (Adaptive Frontlighting System), a także przenośną nawigację, panoramiczny dach czy 17-calowe felgi aluminiowe.
[center]Obrazek[/center]
Najnowszy SEAT Ibiza SportCoupé to ciekawa i dynamiczna pozycja na rynku, która już na jesieni powinna trafić do sprzedaży. To nie tylko szereg innowacyjnych, pierwszy raz zastosowanych w klasie rozwiązań, ale także 284-litrowy bagażnik i dynamiczny design. Poza tym nie zabraknie niemieckiej prezycji i hiszpańskiego temperamentu. Choć czekam na mocniejsze jednostki napędowe, bo z ognistą Hiszpanką może być na razie ciężko.
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek[/center]
[źródło: AutoGaleria.pl]