Nowy Seat Ibiza

Nowa platforma, rzucająca się w oczy stylistyka, atrakcyjne i zaawansowane elementy wyposażenia, wysoki poziom bezpieczeństwa. Tak w skrócie scharakteryzować można nowego małego Seata.
[center]
[/center]
Hiszpański Seat ogłosił niedawno, że pod kierownictwem Ericha Schmidta udało mu się wyjść ze straty i z koncernowej sierotki przetransformować się w pełnowartościową markę z własnym charakterem i atrakcyjnymi modelami. Nowa Ibiza ma być nowym początkiem.
Z pierwszych oficjalnych informacji wynika, że Fabia jest ostatnim koncernowym modelem zbudowanym na wąskiej platformie podwoziowej, którą Volkswagen używa dla swoich małych samochodów od końca lat 90-tych.
[center]
[/center]
Nowa Ibiza, która jako pierwszy model grupy Volkswagen otrzymała nową platformę, ma 4052 mm długości, 1693 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi wydłużył się o 7 mm do 2469 mm, a rozstaw kół z przodu i z tyłu zwiększył się odpowiednio o 30 i 33 mm do 1465 mm i 1457 mm. Nowa płyta podłogowa pozwoliła nie tylko zwiększyć kabinę pasażerską, ale o 25 l powiększył się również bagażnik (do 292 l). Rekord w tej klasie nadal należy więc do Fabii, ale ważniejsze od ośmiu litrów w bagażniku będą szersza kabina i stabilniejsze zachowanie na drodze dzięki większym wymiarom podwozia.
Design nawiązuje do studium Bocanegra prezentowanego podczas targów w Genewie. Oba modle są dziełem zespołu, którym kierował szef designu spółki Seat Luc Doncerwolke pracujący wcześniej m. in. przy projektowaniu pierwszej generacji Skody Fabia i Octavia.
[center]
[/center]
Seat obiecuje, że wszystkie wersje w standardzie otrzymają tradycyjne systemy bezpieczeństwa (ABS, TCS, ESP) oraz cztery poduszki powietrzne. Airbagi boczne mają chronić nie tylko klatkę piersiową podróżnych, ale dzięki większym rozmiarom również ich głowy przy zderzeniu bocznym. Na liście wyposażenia opcjonalnego dodatkowo znajdą się kurtyny powietrzne. Bez dopłaty natomiast już podstawowe wersje otrzymają elektrycznie sterowane szyby i zdalnie sterowany zamek centralny.
Nowością będą opcjonalne lampy bi-ksenonowe z AFS, asystent ruszania na wzniesieniu, światła przeciwmgielne z funkcją oświetlania zakrętu, tylne czujniki parkowania, hands-free z Bluetooth zintegrowane z radiem, konektor USB oraz zestaw ułatwiający używanie (uchwycenie, ładowanie) przenośnych nawigacji.
[center]
[/center]
Nowości pod maską na razie nie będzie. Nowa Ibiza oferowana będzie z jednym z sześciu znanych silników. Podstawowa jednostka benzynowa będzie 3-cylindrowa o pojemności 1,2 l (51 kW/69 KM), dopełnią ją 4-cylindrowe silniki 1,4 (63 kW/86 KM) i 1,6 (77 kW/105 KM). Mocniejszych silników na razie nie będzie w ofercie, ale można oczekiwać, że prędzej czy później pojawią się bardziej sportowe odmiany nowej Ibizy. Gama silników wysokoprężnych również bazuje na 3-cylindrowej jednostce – znanym 1,4 TDI (59 kW/80 KM), a pozostałe dwie jednostki to sprawdzony silnik 1,9 TDI w dwóch wersjach mocy (66 kW/90 KM i 77 kW/105 KM). Wszystkie silniki oferowane będą z manualną 5-stopniową skrzynią biegów.
[center]
[/center]
[źródło:RoadLook.pl]
[center]

Hiszpański Seat ogłosił niedawno, że pod kierownictwem Ericha Schmidta udało mu się wyjść ze straty i z koncernowej sierotki przetransformować się w pełnowartościową markę z własnym charakterem i atrakcyjnymi modelami. Nowa Ibiza ma być nowym początkiem.
Z pierwszych oficjalnych informacji wynika, że Fabia jest ostatnim koncernowym modelem zbudowanym na wąskiej platformie podwoziowej, którą Volkswagen używa dla swoich małych samochodów od końca lat 90-tych.
[center]

Nowa Ibiza, która jako pierwszy model grupy Volkswagen otrzymała nową platformę, ma 4052 mm długości, 1693 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi wydłużył się o 7 mm do 2469 mm, a rozstaw kół z przodu i z tyłu zwiększył się odpowiednio o 30 i 33 mm do 1465 mm i 1457 mm. Nowa płyta podłogowa pozwoliła nie tylko zwiększyć kabinę pasażerską, ale o 25 l powiększył się również bagażnik (do 292 l). Rekord w tej klasie nadal należy więc do Fabii, ale ważniejsze od ośmiu litrów w bagażniku będą szersza kabina i stabilniejsze zachowanie na drodze dzięki większym wymiarom podwozia.
Design nawiązuje do studium Bocanegra prezentowanego podczas targów w Genewie. Oba modle są dziełem zespołu, którym kierował szef designu spółki Seat Luc Doncerwolke pracujący wcześniej m. in. przy projektowaniu pierwszej generacji Skody Fabia i Octavia.
[center]

Seat obiecuje, że wszystkie wersje w standardzie otrzymają tradycyjne systemy bezpieczeństwa (ABS, TCS, ESP) oraz cztery poduszki powietrzne. Airbagi boczne mają chronić nie tylko klatkę piersiową podróżnych, ale dzięki większym rozmiarom również ich głowy przy zderzeniu bocznym. Na liście wyposażenia opcjonalnego dodatkowo znajdą się kurtyny powietrzne. Bez dopłaty natomiast już podstawowe wersje otrzymają elektrycznie sterowane szyby i zdalnie sterowany zamek centralny.
Nowością będą opcjonalne lampy bi-ksenonowe z AFS, asystent ruszania na wzniesieniu, światła przeciwmgielne z funkcją oświetlania zakrętu, tylne czujniki parkowania, hands-free z Bluetooth zintegrowane z radiem, konektor USB oraz zestaw ułatwiający używanie (uchwycenie, ładowanie) przenośnych nawigacji.
[center]

Nowości pod maską na razie nie będzie. Nowa Ibiza oferowana będzie z jednym z sześciu znanych silników. Podstawowa jednostka benzynowa będzie 3-cylindrowa o pojemności 1,2 l (51 kW/69 KM), dopełnią ją 4-cylindrowe silniki 1,4 (63 kW/86 KM) i 1,6 (77 kW/105 KM). Mocniejszych silników na razie nie będzie w ofercie, ale można oczekiwać, że prędzej czy później pojawią się bardziej sportowe odmiany nowej Ibizy. Gama silników wysokoprężnych również bazuje na 3-cylindrowej jednostce – znanym 1,4 TDI (59 kW/80 KM), a pozostałe dwie jednostki to sprawdzony silnik 1,9 TDI w dwóch wersjach mocy (66 kW/90 KM i 77 kW/105 KM). Wszystkie silniki oferowane będą z manualną 5-stopniową skrzynią biegów.
[center]

[źródło:RoadLook.pl]