Strona 1 z 1

"Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 10 marca 2009, 10:24
przez Amilo
Podczas międzynarodowego salonu w Genewie "79th International Motor Show and Accessories Geneva", SEAT oprócz nowego modelu - Exeo i Exeo ST w segmencie D, nowej Ibizy Cupra, przedstawił odświeżone wersje Altei oraz Leona. Jak już informowaliśmy na łamach portalu LCT, w naszym faworycie zmieniło się kilka rzeczy. Pomimo, iż są to zmiany raczej kosmetyczne, to odświeżony wizerunek Leona robi bardzo pozytywne wrażenie, umacniając jego dotychczasową pozycję na rynku, a także zdecydowaną i oryginalną sylwetkę, która pomimo upływu 4 lat nadal budzi podziw i zainteresowanie.

Co uległo zmianie w dziele samego mistrza - Waltera da Silvy?

Na zewnątrz. Pojawiły się nowe, większe lampy z przodu, a także krótsze z tyłu. Całkowicie nowa jest klapa bagażnika, w której powiększono rozmiar szyby dla polepszenia widoczności. Wymieniono zderzaki z przodu i z tyłu na nowe - są bardziej kanciaste i mają nieco inny kształt przetłoczeń. Zmianie uległ również grill, oprócz tego że jest nieco większy pojawił się tzw. plaster miodu, pomniejszono również logo SEAT'a. Zdecydowano o powiększeniu lusterek, które mają większą powierzchnię i nawiązują do stylistyki zapoczątkowanej przez nową Ibizę. Zaprezentowano nowe wzory felg posiadające bardziej złożony wzór w przypadku wersji FR, która otrzymała jeszcze dodatkowy emblemat na przednim zderzaku.

Wnętrze. Tutaj niewielkie różnice w porównaniu do "poprzednika". Nowa kierownica ze spłaszczoną częścią na dole (wersja FR) i nowymi przyciskami; całkowicie inny panel klimatyzacji, który przypomina ten z Ibizy; nowy system nawigacji satelitarnej, nowa i zdecydowanie ładniejsza w porównaniu do poprzedniej gałka zmiany biegów w automacie. W wersji FR i zmieniono tapicerkę na fotelach, która została dopasowana do bardziej sportowego charakteru auta. Pojawiły się też nowe wersje kolorystyczne paneli materiałowych na drzwi. W prezentowanej na zdjęciach poniżej wersji widać pomarańczowe akcenty. W dolnej części konsoli, tuż pod nawigacją widać dodatkowe przyciski.

Oprócz delikatnych zmian w stylistyce, zarówno Leon jak i Altea otrzymały system XDS (elektroniczna blokada układu różnicowego). Do tego zaszły zmiany w silnikach, 2-litrowy silnik benzynowy ma według informacji mieć 211 KM, a diesle z pompo-wtryskiwaczy zostały zamienione na common-rail.

Dzięki uprzejmości serwisu AutoFirmowe.pl, udostępniamy zdjęcia Leona z genewskiego salonu (fot. Tomasz Siwiński):

[center]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek[/center]

Źródło zdjęć: AutoFirmowe.pl, (fot. Tomasz Siwiński).

leon

PostNapisane: 10 marca 2009, 11:27
przez Cielmus
Łaaaadniejszy to widać !!!!!!

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 11 marca 2009, 18:22
przez kaczy-k7
Moim skromnym zdaniem FL zasługuje na duuuuzy plus, tył auta wygląda o niebo lepiej tylko te felgi :P

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 11 marca 2009, 22:00
przez nixu
OMG, mega syf ! zderzaki są mega z d.... kierownica to samo.. Ogólnie to nieźle zd... to auto.

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 11 marca 2009, 23:47
przez Passenger
Zdania podzielone, ale bliżej mi do opinii Nixu... Zmiany robione na siłę.

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 12 marca 2009, 12:02
przez oczkolek
Malutka uwaga do wrzucającego temat na portal. Zdjęcia są troszkę za szerokie, rozjeżdża się strona portalu na mniejszych monitorach. Wydaje mi się że powinny być maksymalnie szerokości 640 pikseli.

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 12 marca 2009, 12:06
przez Amilo
Standardem jest 800x600 px. To zadziwiające, że ktoś może mieć jeszcze mniejszą rozdzielczość :-) Ale będę miał tę uwagę na względzie. Dzięki.

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 12 marca 2009, 12:21
przez oczkolek
Amilo napisał(a):Standardem jest 800x600 px. To zadziwiające, że ktoś może mieć jeszcze mniejszą rozdzielczość :-).


Zgadzam sie z Tobą w zupełności, ale jeszcze są tacy (nie mówię tu o sobie) którzy pracują na mniejszych monitorach, a przecież zależy nam aby portal był jak nalepiej widocznych u wszystkich użytkowników.

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 12 marca 2009, 12:26
przez Amilo
Owszem, ale nie da się wszystkich zadowolić. Otrzymałem info, że zdjęcia mają być na 740 px szerokości.

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 12 marca 2009, 12:34
przez oczkolek
Amilo napisał(a):Owszem, ale nie da się wszystkich zadowolić. Otrzymałem info, że zdjęcia mają być na 740 px szerokości.


Spoko znajdziesz chwile czasu to doświadczalnie dojdziesz jakiej szerokości zdjęcia będą najlepsze. Ja nie upieram się przy rozmiarze 640 tylko przekaałem swoje obserwacje. :)

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 27 marca 2009, 21:25
przez noktoto

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 29 marca 2009, 08:47
przez pkonrad
Nie wiem czy mi się wydaje, ale chyba wersja FR ma mniejszy przedni wlot powietrza (ten ze znaczkiem Seata) od wersji cywilnej ;/

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 29 marca 2009, 09:12
przez noktoto
pkonrad, faktycznie, płaski bardziej jest grill w FR. No i kratka inna :)

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 29 marca 2009, 09:13
przez Passenger
pkonrad, też mi się tak wydaje.

Wciąż uważam, że "zwykły" Leon zyskał z przodu, natomiast FR i prawdopodobnie Cupra straciły - jakiś płaski ten zderzak...

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 29 marca 2009, 09:28
przez Szczepek
wedlug ostatnich tendencji, seat dąży do zmniejszenia tego grila ze znaczkiem, takze pierwsze efekty juz widzimy.

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 15:45
przez Passenger
http://www.seatcupra.net/index.php?opti ... 4&Itemid=1

Nowa Cupra - czarny element w zderzaku + czarne lusterka różnią ją od FR, czyli tak jak przed liftem...
Piszą, że silnik 2,0 TSI 240 KM i ani słowa o DSG...

Najszybszy Seat wszech czasów w nowej odsłonie

PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 17:16
przez pkonrad
Dzięki 240-konnemu silnikowi Leon Cupra stał się najszybszym modelem w historii Seata. Wkrótce hiszpański producent zaprezentuje jego odmłodzone wcielenie. Choć do premiery samochodu zostało jeszcze kilka tygodni, nie ulega wątpliwości, że Leon Cupra będzie jedną z najgorętszych nowości tegorocznego lata...

Odświeżony Leon Cupra będzie różnił się od poprzednika zmienioną stylizacją przedniej i tylnej części nadwozia. Sportowy Seat został wyposażony w bardziej masywne zderzaki, pod atrapą chłodnicy pojawił się dodatkowy wlot powietrza, a tylna szyba została powiększona. Nowy jest również wzór alufelg, które w standardzie mają średnicę 18-cali.

Większy kontrast kolorystyczny między detalami deski rozdzielczej ożywił atmosferę w kabinie. We wnętrzu Cupry nie zabranie oczywiście krótkiej dźwigni zmiany biegów, białych tarcz wskaźników, poręcznej kierownicy i kubełkowych foteli, które będą doskonale trzymały ciało podczas ostrego pokonywania zakrętów. Za dopłatą siedzenia zostaną wykończone skórą z białymi przeszyciami.

Najważniejsze pozostanie bez zmian. Pod maską samochodu będzie pracował 240-konny silnik 2.0 TFSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbodoładowaniem. O nieprzeciętnych możliwościach Cupry nie pozwoli zapomnieć pomruk sportowego wydechu z chromowaną rurą. Nie zabraknie także sztywnego zawieszenia i potężnych hamulców. Ofensywną jazdę ułatwi system XDS, czyli elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, która ograniczy buksowanie kół podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.

Seat Leon Cupra ma być w stanie osiągać 247 km/h, a do "setki" pomknie w 6,4 sekundy. Pokonanie 1000 metrów ma być kwestią 26,4 sekundy. Co ważne, przy rozsądnym obchodzeniu się z pedałem gazu sportowa nowość Seata będzie oszczędna. Producent informuje, że średnie spalanie wynosi 8,3 l/100km.

Nowa "wyścigówka" Seata będzie nie tylko szybka. Konstruktorzy dołożyli starań, by była również bezpieczna. W standardzie samochód otrzyma ABS, ESP, kontrolę trakcji, asystenta nagłego hamowania, światła z funkcją doświetlania zakrętów, czujnik niskiego ciśnienia w oponach oraz sześć poduszek powietrznych. O komfort zadba natomiast automatyczna klimatyzacja, tempomat oraz system audio z ośmioma głośnikami i wyjściem aux.

Samochód zostanie zaprezentowany w Barcelonie w pierwszej połowie maja.

[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek[/center]
[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek [/center]

Źródło: onet.pl

Re: "Nowy" Leon w Genewie

PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 20:01
przez noktoto
Z przed FL ładniejsza :(

Ale felgi i fotele fajne.