Strona 1 z 1

Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 21:41
przez Amilo
SEAT wprowadza do gamy swoich produktów dwa szczególnie ważne dla firmy modele w specjalnych wersjach. Mowa o nowej Ibizie FR i odświeżonym Leonie CUPRA. Będą one jednymi z atrakcji w nadchodzących Międzynarodowych Pokazach Samochodowych w Barcelonie (Barcelona International Motor Show), które odbędą się w dniach 9-17 maja 2009 roku w Hiszpanii. Tam też nastąpi debiut nowej Ibizy FR i Leona CUPRA po faceliftingu.

150 KM, podwójne doładowanie, silnik 1.4 TSI - taka jest najnowsza Ibiza FR. Leon CUPRA to dobrze znany silnik TSI o potężnej mocy 240 KM - w zasadzie bez zmian. Nowościami dla obu modeli, jest natomiast system XDS (elektroniczna blokada układu różnicowego), który zapewnia lepszą kontrolę nad samochodem oraz większy komfort jazdy. System współpracuje z ESP i zdecydowanie poprawia wydajność pojazdu. Jego zadaniem jest wyrównanie prędkości kół na osi blokowanej. Komputer uruchamia XDS np. przy niepotrzebnym ślizganiu się kół na grząskim terenie, badź o ograniczonej przyczepności.

Leon CUPRA - nowe oblicze bestii

[center]Obrazek[/center]

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego oblicza Leona CUPRA możemy być pewni jednego - ten wóz nie pozostawia żadnych złudzeń. Jest bezkompromisowy, bezlitosny dla konkurentów, precyzyjnie zestrojony, wykonany z bardzo dobrej jakości materiałów, a do tego niewątpliwie piękny. Teraz jego sylwetka jest jeszcze bardziej agresywna, a to dzięki kilku stylistycznym zmianom, takim jak: przedni zderzak zbliżony do tego, który zastosowano w SEAT-cie Ibiza CUPRA - charakterystyczne otwory pod atrapą chłodnicy. Ponadto, podobnie jak w klasycznych wersjach Leona, producent wprowadził nowy, tylny zderzak, nową klapę bagażnika z agresywniejszym kształtem lamp, większe reflektory przednie, boczne lusterka, atrapę chłodnicy ze wzorem "plaster miodu", mniejsze logo, a także sygnaturę "Cupra" znajdującą się na przednim zderzaku. Nowością jest również wzór felg, które teraz jeszcze bardziej podkreślają wręcz brutalny charakter Leona w wersji CUPRA.

[center]Obrazek[/center]

We wnętrzu zmiany dotyczą kierownicy z logo CUPRA, pojawiła się nowa dźwignia zmiany biegów, konsola audio i klimatyzacji, nowy wyświetlacz prędkościomierza, obrotów silnika i komputera, spłaszczona kierownica z większą ilością funkcji. W środkowej konsoli znalazły się: port USB oraz iPod. Wnętrze, w odróżnieniu do pozostałych wersji Leona jest całkowicie czarne, tak jak miało to miejsce w poprzedniej wersji CUPRY. Nowością są także wzory tapicerki skórzanej dla przednich foteli i tylnej kanapy - to istne dzieło sztuki, samo w sobie.

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

Nowy Leon CUPRA jest standardowo wyposażony w takie systemy jak: XDS, ABS, TCT + ESP + EBA, ostrzeganie przed utratą ciśnienia w oponach. Bez zmian pozostała ilość poduszek powietrznych, których liczba wynosi 6 + dodatkowe dwie tylne stanowi opcja, system nagłośnienia z CD, MP3 oraz wejściem AUX. Nowością jest system doświetlania zakrętów przez automatyczne włączanie się świateł przeciwmgłowych.

Ibiza FR - piękna strzała

Nowy model Ibizy FR wprowadza kilka nowości w porównaniu z jej poprzednikiem, wszystko po to, aby jazda samochodem była jeszcze bardziej przyjemna. Po pierwsze, nowe dziecko SEAT-a jest wyposażone w bardzo wydajny, podwójnie doładowany silnik TSI o pojemności 1.4 litra i mocy 150 KM. Po drugie, dzięki najnowszej generacji silnika zużycie paliwa, jak i emisji spalin zmalało (zgodne z normami UE-5).

[center]Obrazek[/center]

Ibiza FR została wyposażona w 7-stopniową, automatyczną skrzynię biegów DSG, nad którą czuwa sportowy system charakteryzujący się krótszymi przełożeniami, dzięki czemu mały SEAT to bez wątpienia samochód, któremu należy się olbrzymi szacunek, nie tylko za precyzje działania, ale i osiągi.

[center]Obrazek[/center]

Podobnie jak w Leonie CUPRA, Ibiza FR otrzymała system XDS zapewniający większą wygodę i bezpieczeństwo jazdy. Wygląd FR-ki podkreślają jej sportowe akcenty zarówno od wewnątrz, jak i na zewnątrz. Nowe zderzaki, które nadają bardziej agresywnego charakteru, kratka w kształcie plastra miodu i chromowane akcenty w atrapie chłodnicy łączą w sobie piękno koncepcji "Arrow Design". Tradycyjnie dla wersji FR, lusterka pozostały pomalowane na srebrny, matowy kolor. Całość idealnie komponują 17-calowe felgi o szczególnym, bardzo ostrym, wręcz pięknym wzorze, podwójna rura wydechowa po jednej stronie.

Wnętrze Ibizy również świadczy o sportowym charakterze samochodu. Kierownica z logo FR i wbudowanymi manetkami do automatycznej skrzyni biegów DSG, a także atrakcyjna tapicerka, która w dużym stopniu przyczynia się do podkreślenia sportowego ducha Ibizy.

[center]Obrazek[/center]

[center]Obrazek[/center]

Mały, usportowiony SEAT jest wyposażony w ESP, TCS + EBA, ABS, HHC (Hill Hold Control), system ostrzegania przed utratą ciśnienia w oponach, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne, komputer pokładowy, tempomat, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, radio CD MP3 + 6 głośników + Aux-in, sportowe zawieszenie, a także doświetlanie zakrętów z użyciem świateł przeciwmgłowych.

Artykuł opracowany na podstawie informacji dostarczonych przez SEAT.com.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 09:16
przez Tonny S
Jak dla mnie największy minus Cupry to brak DSG.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 11:28
przez Amilo
Tonny S napisał(a):Jak dla mnie największy minus Cupry to brak DSG.


DSG i napędu 4x4. Może zrobią to w następnej odsłonie, w przeciwnym razie konkurencja "zadepcze" SEAT-a.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 11:34
przez Tonny S
Amilo napisał(a):Może zrobią to w następnej odsłonie, w przeciwnym razie konkurencja "zadepcze" SEAT-a.
Juz teraz zadepcze nastepca R32 VW Golf VI GTi-R 2.0 TFSi 270 KM 4x4 DSG, S3 może miec niezłego konkurenta za 3/4 ceny.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 11:43
przez Amilo
Tonny S napisał(a):
Amilo napisał(a):Może zrobią to w następnej odsłonie, w przeciwnym razie konkurencja "zadepcze" SEAT-a.
Juz teraz zadepcze nastepca R32 VW Golf VI GTi-R 2.0 TFSi 270 KM 4x4 DSG, S3 może miec niezłego konkurenta za 3/4 ceny.


Zgadza się, Golf GTI-R to pogromca. Z drugiej jednak strony, można dopatrywać się w tej polityce jakiejś strategii koncernu VW. Golf zawsze będzie się lepiej sprzedawał, niż Leon, dlatego też niekoniecznie najlepszym rozwiązaniem byłoby dokładać napęd 4x4 do Cupry - to tak jakby, wejść z drzewem do lasu, albo kopać pod sobą dołki. Myślę, że to może być wynik analizy specjalistów od sprzedaży, bo tak naprawdę technologia nie stoi na przeszkodzie, mamy w końcu Alteę Freetrack na "cztery buty".

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 12:37
przez Szczepek
Amilo napisał(a):
Tonny S napisał(a):
Amilo napisał(a):Może zrobią to w następnej odsłonie, w przeciwnym razie konkurencja "zadepcze" SEAT-a.
Juz teraz zadepcze nastepca R32 VW Golf VI GTi-R 2.0 TFSi 270 KM 4x4 DSG, S3 może miec niezłego konkurenta za 3/4 ceny.


Zgadza się, Golf GTI-R to pogromca. Z drugiej jednak strony, można dopatrywać się w tej polityce jakiejś strategii koncernu VW. Golf zawsze będzie się lepiej sprzedawał, niż Leon, dlatego też niekoniecznie najlepszym rozwiązaniem byłoby dokładać napęd 4x4 do Cupry - to tak jakby, wejść z drzewem do lasu, albo kopać pod sobą dołki. Myślę, że to może być wynik analizy specjalistów od sprzedaży, bo tak naprawdę technologia nie stoi na przeszkodzie, mamy w końcu Alteę Freetrack na "cztery buty".


Zgadza sie Amilo ale koncern nie powinien zapominac o fanach marki jakimi np jestesmy my. chyba, ze na siłę chca abysmy sie przesiedli na golfa..., ktory osobiscie mniej mi sie podoba niz leon.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 13:17
przez Amilo
Szczepek napisał(a):
Amilo napisał(a):
Tonny S napisał(a):
Amilo napisał(a):Może zrobią to w następnej odsłonie, w przeciwnym razie konkurencja "zadepcze" SEAT-a.
Juz teraz zadepcze nastepca R32 VW Golf VI GTi-R 2.0 TFSi 270 KM 4x4 DSG, S3 może miec niezłego konkurenta za 3/4 ceny.


Zgadza się, Golf GTI-R to pogromca. Z drugiej jednak strony, można dopatrywać się w tej polityce jakiejś strategii koncernu VW. Golf zawsze będzie się lepiej sprzedawał, niż Leon, dlatego też niekoniecznie najlepszym rozwiązaniem byłoby dokładać napęd 4x4 do Cupry - to tak jakby, wejść z drzewem do lasu, albo kopać pod sobą dołki. Myślę, że to może być wynik analizy specjalistów od sprzedaży, bo tak naprawdę technologia nie stoi na przeszkodzie, mamy w końcu Alteę Freetrack na "cztery buty".


Zgadza sie Amilo ale koncern nie powinien zapominac o fanach marki jakimi np jestesmy my. chyba, ze na siłę chca abysmy sie przesiedli na golfa..., ktory osobiscie mniej mi sie podoba niz leon.


Owszem, tak by było najlepiej, ale w biznesie nie ma sentymentów. Albo się coś opłaca, albo nie. Golf to akurat najlepiej sprzedający się produkt koncernu VW (26 milionów sprzedanych egzemplarzy na całym Świecie, lepsza była tylko Toyota Corolla - 34 mln). Na dodatek w tym roku został najlepszym samochodem Świata w jednym z plebiscytów, który odbył się w Nowym Jorku. Tak czy owak, wielokrotnie czytaliśmy, jak to księgowi byli ponad konstruktorami-wizjonerami, którzy tworzyli pojazdy o niesamowitych możliwościach, kształtach. Nikomu tego nie trzeba tłumaczyć. Odwieczną prawdą jest to, że jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze :-) Podejrzewam, że i w przypadku Cupry 4x4 jest podobnie.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 13:34
przez kamil-leon
Ta nowa Cupra po FL to moim zdaniem kozacka :spoko2:
Bardzo fajne fotele i ogólnie wnętrze jak również felgi :okulary:

Pośmigał by taką... ;]

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 14:05
przez wgi
GTI-R to pewnie będzie całkiem inna półka cenowa - jest wogóle pewne, że bedzie?

Segment hot-hatchy to głównie FWD. I jest spore miejsce dla cupry na rynku. Nie ma co podwyższać jej ceny przez dsg i 4x4 bo się nie będzie sprzedawać.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 07:11
przez pkonrad
Według mnie Ibiza Cupra jest o wiele ładniejsza od Leona Cupra po faceliftingu. Jeżeli w tej chwili miałbym kupować jakiegoś nowego Seata to bez zastanowienia wybrałbym właśnie Ibizę Cupra. Szkoda tylko, że zdecydowali się w niej na silnik 1.4 TSI zamiast 1.8 TSI. Ten drugi napewno miałby większy potencjał i możliwości chiptuningu. Jeżeli ktoś myśli, że 1.4 TSI będzie palił mniej, to jest w błędzie. Mój ojciec ma VW Scirocco 1.4 TSI 160KM i przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym średnie spalanie według komputera pokładowego to 8,7 l ;/ Dla porównania mój Leon FR 2.0 TFSI @ 250KM przy podobnym stylu jazdy spala 9,4 l :whoeva:

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 17:25
przez Szczepek
Amilo napisał(a):
Szczepek napisał(a):
Amilo napisał(a):
Tonny S napisał(a):
Amilo napisał(a):Może zrobią to w następnej odsłonie, w przeciwnym razie konkurencja "zadepcze" SEAT-a.
Juz teraz zadepcze nastepca R32 VW Golf VI GTi-R 2.0 TFSi 270 KM 4x4 DSG, S3 może miec niezłego konkurenta za 3/4 ceny.


Zgadza się, Golf GTI-R to pogromca. Z drugiej jednak strony, można dopatrywać się w tej polityce jakiejś strategii koncernu VW. Golf zawsze będzie się lepiej sprzedawał, niż Leon, dlatego też niekoniecznie najlepszym rozwiązaniem byłoby dokładać napęd 4x4 do Cupry - to tak jakby, wejść z drzewem do lasu, albo kopać pod sobą dołki. Myślę, że to może być wynik analizy specjalistów od sprzedaży, bo tak naprawdę technologia nie stoi na przeszkodzie, mamy w końcu Alteę Freetrack na "cztery buty".


Zgadza sie Amilo ale koncern nie powinien zapominac o fanach marki jakimi np jestesmy my. chyba, ze na siłę chca abysmy sie przesiedli na golfa..., ktory osobiscie mniej mi sie podoba niz leon.


Owszem, tak by było najlepiej, ale w biznesie nie ma sentymentów. Albo się coś opłaca, albo nie. Golf to akurat najlepiej sprzedający się produkt koncernu VW (26 milionów sprzedanych egzemplarzy na całym Świecie, lepsza była tylko Toyota Corolla - 34 mln). Na dodatek w tym roku został najlepszym samochodem Świata w jednym z plebiscytów, który odbył się w Nowym Jorku. Tak czy owak, wielokrotnie czytaliśmy, jak to księgowi byli ponad konstruktorami-wizjonerami, którzy tworzyli pojazdy o niesamowitych możliwościach, kształtach. Nikomu tego nie trzeba tłumaczyć. Odwieczną prawdą jest to, że jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze :-) Podejrzewam, że i w przypadku Cupry 4x4 jest podobnie.


No wlasnie czytalem, ze VW przybija ostatni gwozdz do trumny leona cupry. 390KM w Golfie R45 4x4 to juz jest masakra. http://moto.onet.pl/1553072,1,prawie-40 ... ml?node=24

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 17:51
przez Amilo
No wlasnie czytalem, ze VW przybija ostatni gwozdz do trumny leona cupry. 390KM w Golfie R45 4x4 to juz jest masakra. http://moto.onet.pl/1553072,1,prawie-40 ... ml?node=24


Aż mnie zatkało :-) 390 KM na "cztery buty" w Golfie! Faktycznie, Cupra dostanie teraz mocno po garach. Tak przy okazji, muszę powiedzieć, że jak dotąd Golfy niespecjalnie przypadały mi do gustu, ale VI. generacja jest piękna, tak samo jak nowe Scirocco, nad którym grubo się zastanawiałem przed zakupem obecnego Leona. Skorzystałem nawet z jazdy testowej. Wszystko pięknie, ślicznie: materiały, praca silnika, ten obłędny wygląd, ale... wsiadanie i wysiadanie, a zwłaszcza przestrzeń z tyłu, to dla wysokiej osoby totalne nieporozumienie. Z tyłu miejsce wyłącznie dla niskich osób, albo dzieci. Co więcej, nie można było domówić xenonów, mimo że w Niemczech nie stanowi to problemu. Szkoda.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 17:53
przez wgi
Szczepek, ten golf nie będzie konkurentem leona - będzie na pewno sporo droższy. On pewnie ma konkurować z focusem rs.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 18:04
przez Szczepek
wgi, czyli tak jak wspomnial Amilo, VW promuje swoj flagowy produkt. zaczynaja sie klasy i nadklasy. od zawsze golf R.. byl "konkurentem" lub ja bym tu raczej pokusil sie o stwierdzenie "zamiennikiem" dla Cupry. skoro ford wypuszcza mega mocnego focusa RS, koncern VAG nie powinien walczyc z nim tylko golfem ale takze miec wsparcie w postaci supermocnej Cupry 4x4.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 19:49
przez noktoto
Szczepek napisał(a):... w postaci supermocnej Cupry 4x4


Moim zdaniem kolejny (drogi) VAG z Haldexem w tej klasie nie ma sensu (jest S3, będzie GTI-R). Wolałbym, żeby SEAT wypuścił odpowiednik Megan R26.R na bazie Cupry - takiego samochodu w stajni VAG brakuje. A jak nie, to by prawdziwą szpere mogli by dać przynajmniej w opcji (też brak w VAG takiego patentu).

Natomiast korzystając z sukcesu diesli w WTCC SEAT powinien Cuprę TDI pokazać z 200+ KM na pokładzie.

No i DSG by się faktycznie przydała.

Seat Ibiza FR

PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 20:39
przez Szczepek
Seria FR ma gwarantować emocje i dawać frajdę z jazdy. Mimo że Ibiza jest autem miejskim i przeważnie trafia w ręce płci pięknej, to modele FR cieszą się wyjątkowym powodzeniem także u panów. Kilka sportowych smaczków w postaci bardziej zadziornych zderzaków, siatek typu plaster miodu we wlotach powietrza, 17-calowych felg czy podwójnej końcówki wydechu wystarcza, by do jazdy tym samochodem skusić niejednego mężczyznę mocno obstającego przy twierdzeniu, że małe auta są dla kobiet. Gdy do tego dodamy jeszcze 150-konny silnik, możemy mieć pewność, że facet nie prędko odda kluczki od Ibizy FR.

[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek [/center]

W nowym Seacie, przygotowanym specjalnie na nadchodzący salon samochodowy w Barcelonie, będzie pracował silnik 1,4 TSI z podwójnym doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Moc trafi na przednie koła za pośrednictwem skrzyni DSG. Ibizy FR otrzymają także system XDS współpracujący z ESP i mechanizmem różnicowym, który w newralgicznych sytuacjach zadba o to, by moc przekazywana była na bardziej dociążone koło.

[center]Obrazek [/center]

Źródło: www.autokrata.pl

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 11:51
przez dave
no tak, ale zdajecie sobie sprawe z tego ile taki 400-konny golf bedzie kosztowal? tu nie ma co porownywac z leonem. zeby sie czasem nie okazalo drugim phaetonem bo ja tak obstawie +200 tys pln. skory w leonie sa piekne!!

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 12:05
przez Tonny S
GTi-R jako praktycznie to samo co S3 nie powinno byc droższe od niego wiec okolice 120 tys są realne jak by nie patrzec różnica wtedy pomiedzy takim Golfem a Leonem bedzie wynosiła równowartość normalnie wycenionej na listach dodatkowych automatycznej skrzyni DSG i napedy 4x4 a potencjał jak wiemy jest duży ;-) moze nie 400 KM ale 350 KM już smigają. Z tą wersją 390 KM ktoś sie zagalopował bo musiał by to byc ten nowy silnik 2,5 T z TTRS no ale jak ma wyjść S3RS z tym silnikiem hmmm to czemu nie ale wtedy cena może byc kosmiczna.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 18:31
przez Szczepek
Tonny S napisał(a): Z tą wersją 390 KM ktoś sie zagalopował bo musiał by to byc ten nowy silnik 2,5 T z TTRS no ale jak ma wyjść S3RS z tym silnikiem hmmm to czemu nie ale wtedy cena może byc kosmiczna.


dokladnie tak. Pięciocylindrowa jednostka, która zadebiutowała kilka tygodni temu w Audi TT-RS.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 17:18
przez Tonny S
VW zaczyna ekspansje GTI VI dostępny już w konfiguratorze.

Dane techniczne http://www.volkswagen.pl/modele/golf_fa ... echniczne/

Teraz tylko czekac aż GTI-R się pojawi.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 23:35
przez chisel
Audi S3 kosztuje obecnie w bazie 139 200 pln. S tronic 148 800 pln. Cupra 104 900 pln.

Jeśli dla kogoś quattro i S tronik są warte 45 tysięcy to na pewno warto ....

Z nieoficjalnych informacji wiem, że od 36 tygodnia b.r. bedzie produkowana mocniejsza Cupra - Cupra R. Czy bedzie Haldex i DSG ? Zobaczymy. Osobiscie watpie.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 3 maja 2009, 23:22
przez noktoto
chisel napisał(a):Z nieoficjalnych informacji wiem, że od 36 tygodnia b.r. bedzie produkowana mocniejsza Cupra - Cupra R.


Kolejny przeciek:

http://www.seat.fr/fr/generator/su/fr/n ... /main.html

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 4 maja 2009, 09:01
przez zielo
Ciekaw jestem ile będzie spalać ten najoszczędniejszy silnik, ale również tego jak będzie jeździć CupraR z mocą 265KM w porównianiu do 240KM, czy różnice będą aż tak widoczne.. Pewnie da się zauważyć, ciekawe czy na 300KM pójdzie samym chipem :)) Takie moce to już uważam naprawdę duuuużo :peace:

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 4 maja 2009, 09:01
przez taktiken
niech jeszcze zrobia czterolapa i bedzie genialnie! :yes:

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 4 maja 2009, 20:41
przez chisel
Albo francuzi coś pokręcili na swojej stronie ;/
265 KM w Cuprze R to prawie tyle co w dobrej serii 240 konnej ....

Jesli to prawda to TYLKO 265 KM świadczy o tym, ze 4 łap Cupra R nie dostanie, co najwyzej soft i cooler od S3 :hahaha:

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 4 maja 2009, 21:03
przez noktoto
chisel napisał(a):265 KM w Cuprze R to prawie tyle co w dobrej serii 240 konnej ....


Porównywanie danych z tabelki jednego modelu do wyników z hamowni drugiego nie ma najmniejszego sensu.

Jesli to prawda to TYLKO 265 KM świadczy o tym, ze 4 łap Cupra R nie dostanie, co najwyzej soft i cooler od S3 :hahaha:


Przednia Cupra R to przecież była ośka + silnik ze starego S3, więc nie wiem co w tym takiego śmiesznego.

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 5 maja 2009, 22:55
przez chisel
Zgadza się. Ale 1M nie miał Cupry legitymującej się np. 200 KM i Cupry R z 225 KM (piersze R 210 KM) Wprowadzanie tego samego topowego modelu różniącego się mocą 20-25 KM chyba nie ma sensu, zwłaszcza, że "ta" różnica może być prawie wyrównywana przez fabryczne gifty ... smieszne, bo soft+cooler to chyba najbardziej pospolity mod w Cuprze 1P ... który obecnie robi z niej Rkę ;-)

Nie do smiechu moze byc roznica cenowa w ok. 20 tys pln pomiędzy 1P Cupra a 1P Cupra R ... zobaczymy.... na razie spekulujemy....

Re: Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

PostNapisane: 5 maja 2009, 23:53
przez noktoto
Dlatego liczę na coś więcej niż tylko te 25 KM. I nie chodzi mi o Haldex, już pisałem że kolejny klon S3 i GTI-R uważam za zbędny. Bardziej oczekuje czegoś na miarę Focusa RS czy najnowszej Megan RenaultSport, czyli szpera mechaniczna + jakaś nowinka techniczna. SEAT w Leonach z WTCC ma ponoć jakieś super tajne przednie zawieszenie, może da się to w drogowych furach wdrożyć. Do tego oczywiście DSG w opcji. Takie mam pobożne życzenia ;)