Piękna i bestia - nowe wcielenia: Ibiza FR i Leon CUPRA

SEAT wprowadza do gamy swoich produktów dwa szczególnie ważne dla firmy modele w specjalnych wersjach. Mowa o nowej Ibizie FR i odświeżonym Leonie CUPRA. Będą one jednymi z atrakcji w nadchodzących Międzynarodowych Pokazach Samochodowych w Barcelonie (Barcelona International Motor Show), które odbędą się w dniach 9-17 maja 2009 roku w Hiszpanii. Tam też nastąpi debiut nowej Ibizy FR i Leona CUPRA po faceliftingu.
150 KM, podwójne doładowanie, silnik 1.4 TSI - taka jest najnowsza Ibiza FR. Leon CUPRA to dobrze znany silnik TSI o potężnej mocy 240 KM - w zasadzie bez zmian. Nowościami dla obu modeli, jest natomiast system XDS (elektroniczna blokada układu różnicowego), który zapewnia lepszą kontrolę nad samochodem oraz większy komfort jazdy. System współpracuje z ESP i zdecydowanie poprawia wydajność pojazdu. Jego zadaniem jest wyrównanie prędkości kół na osi blokowanej. Komputer uruchamia XDS np. przy niepotrzebnym ślizganiu się kół na grząskim terenie, badź o ograniczonej przyczepności.
Leon CUPRA - nowe oblicze bestii
[center]
[/center]
Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego oblicza Leona CUPRA możemy być pewni jednego - ten wóz nie pozostawia żadnych złudzeń. Jest bezkompromisowy, bezlitosny dla konkurentów, precyzyjnie zestrojony, wykonany z bardzo dobrej jakości materiałów, a do tego niewątpliwie piękny. Teraz jego sylwetka jest jeszcze bardziej agresywna, a to dzięki kilku stylistycznym zmianom, takim jak: przedni zderzak zbliżony do tego, który zastosowano w SEAT-cie Ibiza CUPRA - charakterystyczne otwory pod atrapą chłodnicy. Ponadto, podobnie jak w klasycznych wersjach Leona, producent wprowadził nowy, tylny zderzak, nową klapę bagażnika z agresywniejszym kształtem lamp, większe reflektory przednie, boczne lusterka, atrapę chłodnicy ze wzorem "plaster miodu", mniejsze logo, a także sygnaturę "Cupra" znajdującą się na przednim zderzaku. Nowością jest również wzór felg, które teraz jeszcze bardziej podkreślają wręcz brutalny charakter Leona w wersji CUPRA.
[center]
[/center]
We wnętrzu zmiany dotyczą kierownicy z logo CUPRA, pojawiła się nowa dźwignia zmiany biegów, konsola audio i klimatyzacji, nowy wyświetlacz prędkościomierza, obrotów silnika i komputera, spłaszczona kierownica z większą ilością funkcji. W środkowej konsoli znalazły się: port USB oraz iPod. Wnętrze, w odróżnieniu do pozostałych wersji Leona jest całkowicie czarne, tak jak miało to miejsce w poprzedniej wersji CUPRY. Nowością są także wzory tapicerki skórzanej dla przednich foteli i tylnej kanapy - to istne dzieło sztuki, samo w sobie.
[center]
[/center]
[center]
[/center]
Nowy Leon CUPRA jest standardowo wyposażony w takie systemy jak: XDS, ABS, TCT + ESP + EBA, ostrzeganie przed utratą ciśnienia w oponach. Bez zmian pozostała ilość poduszek powietrznych, których liczba wynosi 6 + dodatkowe dwie tylne stanowi opcja, system nagłośnienia z CD, MP3 oraz wejściem AUX. Nowością jest system doświetlania zakrętów przez automatyczne włączanie się świateł przeciwmgłowych.
Ibiza FR - piękna strzała
Nowy model Ibizy FR wprowadza kilka nowości w porównaniu z jej poprzednikiem, wszystko po to, aby jazda samochodem była jeszcze bardziej przyjemna. Po pierwsze, nowe dziecko SEAT-a jest wyposażone w bardzo wydajny, podwójnie doładowany silnik TSI o pojemności 1.4 litra i mocy 150 KM. Po drugie, dzięki najnowszej generacji silnika zużycie paliwa, jak i emisji spalin zmalało (zgodne z normami UE-5).
[center]
[/center]
Ibiza FR została wyposażona w 7-stopniową, automatyczną skrzynię biegów DSG, nad którą czuwa sportowy system charakteryzujący się krótszymi przełożeniami, dzięki czemu mały SEAT to bez wątpienia samochód, któremu należy się olbrzymi szacunek, nie tylko za precyzje działania, ale i osiągi.
[center]
[/center]
Podobnie jak w Leonie CUPRA, Ibiza FR otrzymała system XDS zapewniający większą wygodę i bezpieczeństwo jazdy. Wygląd FR-ki podkreślają jej sportowe akcenty zarówno od wewnątrz, jak i na zewnątrz. Nowe zderzaki, które nadają bardziej agresywnego charakteru, kratka w kształcie plastra miodu i chromowane akcenty w atrapie chłodnicy łączą w sobie piękno koncepcji "Arrow Design". Tradycyjnie dla wersji FR, lusterka pozostały pomalowane na srebrny, matowy kolor. Całość idealnie komponują 17-calowe felgi o szczególnym, bardzo ostrym, wręcz pięknym wzorze, podwójna rura wydechowa po jednej stronie.
Wnętrze Ibizy również świadczy o sportowym charakterze samochodu. Kierownica z logo FR i wbudowanymi manetkami do automatycznej skrzyni biegów DSG, a także atrakcyjna tapicerka, która w dużym stopniu przyczynia się do podkreślenia sportowego ducha Ibizy.
[center]
[/center]
[center]
[/center]
Mały, usportowiony SEAT jest wyposażony w ESP, TCS + EBA, ABS, HHC (Hill Hold Control), system ostrzegania przed utratą ciśnienia w oponach, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne, komputer pokładowy, tempomat, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, radio CD MP3 + 6 głośników + Aux-in, sportowe zawieszenie, a także doświetlanie zakrętów z użyciem świateł przeciwmgłowych.
Artykuł opracowany na podstawie informacji dostarczonych przez SEAT.com.
150 KM, podwójne doładowanie, silnik 1.4 TSI - taka jest najnowsza Ibiza FR. Leon CUPRA to dobrze znany silnik TSI o potężnej mocy 240 KM - w zasadzie bez zmian. Nowościami dla obu modeli, jest natomiast system XDS (elektroniczna blokada układu różnicowego), który zapewnia lepszą kontrolę nad samochodem oraz większy komfort jazdy. System współpracuje z ESP i zdecydowanie poprawia wydajność pojazdu. Jego zadaniem jest wyrównanie prędkości kół na osi blokowanej. Komputer uruchamia XDS np. przy niepotrzebnym ślizganiu się kół na grząskim terenie, badź o ograniczonej przyczepności.
Leon CUPRA - nowe oblicze bestii
[center]

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego oblicza Leona CUPRA możemy być pewni jednego - ten wóz nie pozostawia żadnych złudzeń. Jest bezkompromisowy, bezlitosny dla konkurentów, precyzyjnie zestrojony, wykonany z bardzo dobrej jakości materiałów, a do tego niewątpliwie piękny. Teraz jego sylwetka jest jeszcze bardziej agresywna, a to dzięki kilku stylistycznym zmianom, takim jak: przedni zderzak zbliżony do tego, który zastosowano w SEAT-cie Ibiza CUPRA - charakterystyczne otwory pod atrapą chłodnicy. Ponadto, podobnie jak w klasycznych wersjach Leona, producent wprowadził nowy, tylny zderzak, nową klapę bagażnika z agresywniejszym kształtem lamp, większe reflektory przednie, boczne lusterka, atrapę chłodnicy ze wzorem "plaster miodu", mniejsze logo, a także sygnaturę "Cupra" znajdującą się na przednim zderzaku. Nowością jest również wzór felg, które teraz jeszcze bardziej podkreślają wręcz brutalny charakter Leona w wersji CUPRA.
[center]

We wnętrzu zmiany dotyczą kierownicy z logo CUPRA, pojawiła się nowa dźwignia zmiany biegów, konsola audio i klimatyzacji, nowy wyświetlacz prędkościomierza, obrotów silnika i komputera, spłaszczona kierownica z większą ilością funkcji. W środkowej konsoli znalazły się: port USB oraz iPod. Wnętrze, w odróżnieniu do pozostałych wersji Leona jest całkowicie czarne, tak jak miało to miejsce w poprzedniej wersji CUPRY. Nowością są także wzory tapicerki skórzanej dla przednich foteli i tylnej kanapy - to istne dzieło sztuki, samo w sobie.
[center]

[center]

Nowy Leon CUPRA jest standardowo wyposażony w takie systemy jak: XDS, ABS, TCT + ESP + EBA, ostrzeganie przed utratą ciśnienia w oponach. Bez zmian pozostała ilość poduszek powietrznych, których liczba wynosi 6 + dodatkowe dwie tylne stanowi opcja, system nagłośnienia z CD, MP3 oraz wejściem AUX. Nowością jest system doświetlania zakrętów przez automatyczne włączanie się świateł przeciwmgłowych.
Ibiza FR - piękna strzała
Nowy model Ibizy FR wprowadza kilka nowości w porównaniu z jej poprzednikiem, wszystko po to, aby jazda samochodem była jeszcze bardziej przyjemna. Po pierwsze, nowe dziecko SEAT-a jest wyposażone w bardzo wydajny, podwójnie doładowany silnik TSI o pojemności 1.4 litra i mocy 150 KM. Po drugie, dzięki najnowszej generacji silnika zużycie paliwa, jak i emisji spalin zmalało (zgodne z normami UE-5).
[center]

Ibiza FR została wyposażona w 7-stopniową, automatyczną skrzynię biegów DSG, nad którą czuwa sportowy system charakteryzujący się krótszymi przełożeniami, dzięki czemu mały SEAT to bez wątpienia samochód, któremu należy się olbrzymi szacunek, nie tylko za precyzje działania, ale i osiągi.
[center]

Podobnie jak w Leonie CUPRA, Ibiza FR otrzymała system XDS zapewniający większą wygodę i bezpieczeństwo jazdy. Wygląd FR-ki podkreślają jej sportowe akcenty zarówno od wewnątrz, jak i na zewnątrz. Nowe zderzaki, które nadają bardziej agresywnego charakteru, kratka w kształcie plastra miodu i chromowane akcenty w atrapie chłodnicy łączą w sobie piękno koncepcji "Arrow Design". Tradycyjnie dla wersji FR, lusterka pozostały pomalowane na srebrny, matowy kolor. Całość idealnie komponują 17-calowe felgi o szczególnym, bardzo ostrym, wręcz pięknym wzorze, podwójna rura wydechowa po jednej stronie.
Wnętrze Ibizy również świadczy o sportowym charakterze samochodu. Kierownica z logo FR i wbudowanymi manetkami do automatycznej skrzyni biegów DSG, a także atrakcyjna tapicerka, która w dużym stopniu przyczynia się do podkreślenia sportowego ducha Ibizy.
[center]

[center]

Mały, usportowiony SEAT jest wyposażony w ESP, TCS + EBA, ABS, HHC (Hill Hold Control), system ostrzegania przed utratą ciśnienia w oponach, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne, komputer pokładowy, tempomat, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, radio CD MP3 + 6 głośników + Aux-in, sportowe zawieszenie, a także doświetlanie zakrętów z użyciem świateł przeciwmgłowych.
Artykuł opracowany na podstawie informacji dostarczonych przez SEAT.com.