Benzynowa jednostka TSI o pojemności 1,4 litra została doceniona przez jury składające się z 65 dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów. Ten czterocylindrowy motor montowany jest w wielu modelach Grupy VW.
[center]

Ten sam silnik zdobył także pierwszą nagrodę w kategorii "Zielony Silnik Roku", zostawiając w tyle hybrydowe konstrukcje Toyoty i Hondy oraz w kategorii "Silnik Roku o pojemności 1 do 1,4 litra".
W opinii sędziów wybór był łatwy, gdyż według nich jednostka 1.4 TSI łączy nowoczesne rozwiązania ze świetnymi osiągami i niezwykle niskim zużyciem paliwa i emisją CO2. W swojej ocenie dodali, że przy nim nawet bardzo dobry silnik 2.0 TFSI wygląda na nieco przestarzały.
1.4 TSI generuje moc 178 KM i moment obrotowy na poziomie 240 Nm dostępny już od 1 500 obr./min. Współpracując z nowoczesną dwusprzęgłową skrzynią DSG zapewnia zużycie paliwa na poziomie średnio 6,2 l/100 km, a średnia emisja CO2 wynosi 144 g/km.
Niemieccy producenci zdominowali tegoroczną edycję, zdobywając 11 z 12 możliwych nagród. 3,8-litrowy 6-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem konstrukcji Porsche wygrał jako "Najlepszy Nowy Silnik 2009", podczas gdy 6,2-litrowe V8 AMG Mercedesa zdominowało dwie klasyfikacje: "Sportowy Silnik Roku" oraz "Silnik Roku o pojemności ponad 4 litrów".
Producent ze Stuttgartu wygrał także klasyfikację silników o pojemności 2 do 2,5 litra swoim 2,1-litrowym dieslem.
Zeszłoroczny zwycięzca klasyfikacji generalnej, BMW, zdobył trzy nagrody. 4-litrowy silnik V8 z BMW M3 wygrał w kategorii "Silnik Roku o pojemności 3 do 4 litrów", 3-litrowa rzędowa "szóstka" z podwójnym turbo wygrała jako "Silnik Roku o pojemności 2,5 do 3 litrów", a 1,6-litrowe turbo, opracowane wspólnie z koncernem PSA, zdobyło tytuł "Silnika Roku o pojemności 1,4 do 1,8 litra".
Dodajmy, że SEAT jako marka wchodząca w skład koncernu VW dysponuje tymi samymi rozwiązaniami technologicznymi, stosując silniki VW (przyp. red. LCT).
Źródło: Onet.pl