Strona 1 z 1

Silnik Roku 2009 dla VW

PostNapisane: 18 czerwca 2009, 12:51
przez Amilo
Volkswagen zakończył czteroletnią dominację BMW w dziedzinie konstrukcji najlepszych silników na świecie, zdobywając prestiżowy tytuł Międzynarodowy Silnik Roku 2009.

Benzynowa jednostka TSI o pojemności 1,4 litra została doceniona przez jury składające się z 65 dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów. Ten czterocylindrowy motor montowany jest w wielu modelach Grupy VW.
[center]
Obrazek [/center]

Ten sam silnik zdobył także pierwszą nagrodę w kategorii "Zielony Silnik Roku", zostawiając w tyle hybrydowe konstrukcje Toyoty i Hondy oraz w kategorii "Silnik Roku o pojemności 1 do 1,4 litra".

W opinii sędziów wybór był łatwy, gdyż według nich jednostka 1.4 TSI łączy nowoczesne rozwiązania ze świetnymi osiągami i niezwykle niskim zużyciem paliwa i emisją CO2. W swojej ocenie dodali, że przy nim nawet bardzo dobry silnik 2.0 TFSI wygląda na nieco przestarzały.

1.4 TSI generuje moc 178 KM i moment obrotowy na poziomie 240 Nm dostępny już od 1 500 obr./min. Współpracując z nowoczesną dwusprzęgłową skrzynią DSG zapewnia zużycie paliwa na poziomie średnio 6,2 l/100 km, a średnia emisja CO2 wynosi 144 g/km.

Niemieccy producenci zdominowali tegoroczną edycję, zdobywając 11 z 12 możliwych nagród. 3,8-litrowy 6-cylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem konstrukcji Porsche wygrał jako "Najlepszy Nowy Silnik 2009", podczas gdy 6,2-litrowe V8 AMG Mercedesa zdominowało dwie klasyfikacje: "Sportowy Silnik Roku" oraz "Silnik Roku o pojemności ponad 4 litrów".

Producent ze Stuttgartu wygrał także klasyfikację silników o pojemności 2 do 2,5 litra swoim 2,1-litrowym dieslem.

Zeszłoroczny zwycięzca klasyfikacji generalnej, BMW, zdobył trzy nagrody. 4-litrowy silnik V8 z BMW M3 wygrał w kategorii "Silnik Roku o pojemności 3 do 4 litrów", 3-litrowa rzędowa "szóstka" z podwójnym turbo wygrała jako "Silnik Roku o pojemności 2,5 do 3 litrów", a 1,6-litrowe turbo, opracowane wspólnie z koncernem PSA, zdobyło tytuł "Silnika Roku o pojemności 1,4 do 1,8 litra".

Dodajmy, że SEAT jako marka wchodząca w skład koncernu VW dysponuje tymi samymi rozwiązaniami technologicznymi, stosując silniki VW (przyp. red. LCT).

Źródło: Onet.pl

Re: Silnik Roku 2009 dla VW

PostNapisane: 18 czerwca 2009, 17:01
przez noktoto
Czekali tyle z tą nagrodą aby się upewnić że się nie sypie?

Re: Silnik Roku 2009 dla VW

PostNapisane: 18 czerwca 2009, 17:39
przez Szczepek
noktoto napisał(a):Czekali tyle z tą nagrodą aby się upewnić, że się nie sypie?

no musieli najpierw przetestowac w "warunkach naturalnych" zeby mozna bylo go oceniac.
to jest chyba ta jednostka co siedzi w nowej ibi cupra.

Re: Silnik Roku 2009 dla VW

PostNapisane: 18 czerwca 2009, 17:49
przez noktoto
Z silnikiem M3 tyle nie zwlekali.

Chyba, że chodzi wyłącznie o wersję 180 KM, dokładnie z nowej Ibizy Cupra.

Re: Silnik Roku 2009 dla VW

PostNapisane: 18 czerwca 2009, 22:09
przez pkonrad
noktoto napisał(a):Chyba, że chodzi wyłącznie o wersję 180 KM, dokładnie z nowej Ibizy Cupra.

Według mnie chodzi nie chodzi konkretnie o wersję 180km tylko o podwójnie doładowowaną jednostkę 1.4 TSI (kompresor+turbina). 160-170-180 to de facto te same silniki.

Re: Silnik Roku 2009 dla VW

PostNapisane: 22 czerwca 2009, 18:14
przez zwirek75
Dodatkowo:
VW 1.4 TFSI (122 KM) drugie miejsce (CAXC tylko turbosprężarka) w kategorii 1.0-1.4l
AUDI 1.8 TFSI - trzecie miejsce w kategorii 1.4-1.8l
AUDI 2.0 TFSI - pierwsze (EA888) i trzecie (EA113) miejsce w kategorii 1.8l-2.0l, trzecie miejsce w International Engine of the Year 2009

TSI/TFSI rządzi ;)