Strona 1 z 1

Gorące wersje Ibizy

PostNapisane: 7 lipca 2009, 16:31
przez pkonrad
W okolicach Barcelony Seat zorganizował prezentację czterech nowych wersji Ibizy.

Nowości to Ibiza Cupra, Ibiza FR, Ibiza Bocanegra i Ibiza z wykonanym w technologii Common-Rail silnikiem 1.6 TDI. Do Polski samochody te trafią po wakacjach. Wtedy też poznamy ich ceny.

[center]Obrazek [/center]

Ibiza FR to usportowiona wersja napędzana silnikiem 1.4 TSI (turbo) o mocy 150 KM i momencie 220 Nm (w zakresie 1250-4500 obr/min). Jednostka ta współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią typu DSG.

[center]Obrazek [/center]

Ibiza FR występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, jako trzydrzwiowa (SC o masie 1167 kg) i pięciodrzwiowa o masie 1192 kg. W zależności od nadwozia minimalnie różnią się osiągi. Ibiza FR SC przyspiesza do 100 km/h w 7,7 s oraz osiąga 212 km/h. Wersja pięciodrzwiowa jest odpowiednio o 0,1 s oraz 1 km/h wolniejsza.

Auto, niezależnie od liczby drzwi, ma zużywać średnio 8,1 l/100 benzyny w cyklu miejskim i 6,3 l/100 km - w cyklu mieszanym.

Jeszcze więcej wrażeń niesie Ibiza Cupra. Pod maską tego samochodu pracuje ten sam, doładowany silnik 1.4 TSI, tym razem generujący 180 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego (między 2000 a 4500 obr/min). Cupra dostępna jest tylko w wersji trzydrzwiowej i również wyposażona jest w siedmiobiegową przekładnię DSG. Samochód ten przyspiesza do 100 km/h w 7,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Średnie zużycie paliwa (według danych producenta) ma wynosić 8,3 l/100 km w mieście i 6,4 l/100 km w cyklu mieszanym. Auto waży 1172 kg.

[center]Obrazek [/center]

Warto zauważyć, że to właśnie w Ibizie po raz pierwszy w całej grupie Volkswagena połączono silnik 1.4 TSI z siedmiostopniowym DSG, po raz pierwszy zastosowano również jednostkę 1.4 TSI o mocy aż 180 KM.

Autem o odmiennym charakterze od FR i Cupry jest kolejna nowość, czyli Ibiza 1.6 TDI. Tym samym ibiza doczekała się wreszcie wysokoprężnego silnika wykonanego w technologii common-rail. 90-konna jednostka (moment obrotowy 230 Nm w zakresie 1500-2500 obr/min) zastąpiła stary silnik o tej samej mocy i pojemności 1.9, wykorzystujący pompowtryskiwacze. Nowa jednostka jest bardziej cicha i ekonomiczna, a przez to emituje mniej spalin.

[center]Obrazek [/center]

Ibiza 1.6 TDI ma zużywać w mieście tylko 5,1 l oleju napędowego na 100 km/h. W cyklu mieszanym zużycie paliwa ma spaść do 4,2 l/100 km. A to wszystko przy zupełnie przyzwoitych osiągach - auto przyspiesza do 100 km/h w 11,8 s oraz osiąga 178 km/h.

Ostatnią nowością w gamie Seata Ibizy jest wersja o nazwie Bocanegra. Ta historyczna nazwa nawiązuje do modelu 1200 sport, który pojawił się po raz pierwszy w 1975 roku. Ibiza w tej wersji, podobnie jak historyczny poprzednik, wyróżnia się czarnymi plastikowymi wstawkami na przednim zderzaku, ogromnym wlotem powietrza przechodzącym w przednią atrapę z logo marki. Samochód otrzymał również czarne lusterka oraz tylny zderzak. Te czarne elementy tłumaczą nazwę. Bocanegra to nic innego jak... "czarne usta".

[center]Obrazek [/center]


Źródło: interia.pl

Re: Gorące wersje Ibizy

PostNapisane: 7 lipca 2009, 22:18
przez noktoto
Generalnie podoba mi się nowa Ibiza zarówno w wersji FR jak i Cupra, co do Bocanegry to wszystko od ceny zależy, bo to tylko kilka dodatków stylistycznych więc nie warto przepłacać (mi by raczej czarna Cupra wystaczła ;) ).

Nie podoba mi się natomiast wciskanie na siłę DSG, to powinna być opcja, wiele osób wciąż preferuje dobrą skrzynie manualną w tego typu samochodach, dodatkowo wersja bez przekałdni dwusprzęgłowej była by tańsza. Mam nadzieje że to się z czasem zmieni.

Re: Gorące wersje Ibizy

PostNapisane: 8 lipca 2009, 13:26
przez Amilo
Nowa Ibiza również przypadła mi do gustu. Zwłaszcza wersja FR, CUPRA i BOCANEGRA. Zastanawiam się ile IMC "krzyknie" za tę "trójkę"? Ceny w UK, zaczynają się od:

£14,995 (FR) = 75,424 PLN*
£15,995 (CUPRA) = 80,454 PLN*
£16,695 (BOCANEGRA) = 83,975 PLN*

* kurs GBP = 5,03 PLN / za wersję podstawową!

Jak na takie małe wozidełko, które ma więcej wdzięku i charakteru niż propozycje konkurencyjnych marek, to zdecydowana przesada!

Re: Gorące wersje Ibizy

PostNapisane: 8 lipca 2009, 15:29
przez martig
Amilo, ceny z kosmosu, Boca w cenie 83 , to juz wolałbym dołozyc 10 tys za LEona Cupre, choc musze przyznac ze i Cupra i Bocanegra bardzo ładne stylistycznie

Re: Gorące wersje Ibizy

PostNapisane: 8 lipca 2009, 18:05
przez noktoto
martig, jeśli masz PLN na myślk to ponad 20 tyś, a nie 10 tyś. Jednak cen z UK nie ma co porównywać do naszych, to zupełnie inny rynek.

Re: Gorące wersje Ibizy

PostNapisane: 8 lipca 2009, 18:06
przez Szczepek
martig, a ja za te dodatkowe 10tys wolalbym sie przesiasc w troche wolniejsze ale znacznie wieksze Exeo.

Re: Gorące wersje Ibizy

PostNapisane: 8 lipca 2009, 18:22
przez noktoto
Szczepek, chyba miałeś na myśli znacznie wolniejsze i trochę większe Exeo :P

Re: Gorące wersje Ibizy

PostNapisane: 8 lipca 2009, 19:22
przez Szczepek
noktoto, no z tym znacznie wolniejsze to jeszcze sie zgodze ale z tym, ze exeo jest tylko troche wieksze od nowej ibi to sie nigdy nie zgodze.

Re: Gorące wersje Ibizy

PostNapisane: 8 lipca 2009, 19:58
przez noktoto
Ja się tylko trochę przedrzeźniam ;) Nowa Ibiza w mocniejszych wersjach mi się po prostu podoba, a Exeo niekoniecznie (i jest ciasne jak na swoją klasę), ale to zupełnie różne samochody, nie ma co ich porównywać bo oczekiwania wobec nich są diametralnie odmienne.

Re: Gorące wersje Ibizy

PostNapisane: 8 lipca 2009, 20:20
przez pkonrad
Nowa Ibiza Cupra z silnikiem 1.4 TSI 180km i DSG przy swojej wadze (niecałe 1200kg) powinna się nieźle "zawijać". Mój ojciec ma VW Scirocco 1.4 TSI 160km z manualną 6-cio biegową przekładnią. To autko jest cięższe od Seata o ok 100kg, słabsze o 20km i naprawdę całkiem nieźle można sobie nim poszaleć ;) Poza tym tunerzy już ogarniają temat i np. w krakowskim V-techu robili Golfa VI z takim silnikiem i z tego co się dowiadywałem to wyszło coś pod 200km i 290nm momentu, także jak na taki malutki silnik - całkiem zacnie. Ciekawe czy seryjne 180km w Ibizie Cuprze będzie się "kręcić" podobnie czy trochę lepiej :)