Strona 1 z 1

IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 08:43
przez Amilo
Jedną z nowości, które SEAT zaprezentuje podczas odbywającego się 17-27 września międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem będzie najbardziej sportowy i najmocniejszy model w historii marki, Leon Cupra R. Auto będzie napędzane czterocylindrowym silnikiem 2.0 TSI o mocy 265 koni mechanicznych a jego liczne ekskluzywne elementy nadwozia i wnętrza przyczyniły się do gruntownej zmiany wyglądu i charakterystyki modelu. Cupra R to najbardziej usportowiona wersja Leona oferowanego w licznych wersjach wyposażeniowych i silnikowych.

[center]Obrazek[/center]

Nowy Leon Cupra R zasłużył na osobny rozdział w historii firmy SEAT. Wyposażony w silnik o mocy 265 KM jest najmocniejszym samochodem w ofercie marki i pod względem osiągów dorównuje Leonowi TDI, który w barwach SEATa święci triumfy w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Trudno o lepszą rekomendację!

Sercem nowego modelu jest silnik 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 265 koni mechanicznych. Najważniejsze atuty tej jednostki to niesamowita moc, skuteczne przeniesienie momentu napędowego i elastyczność. W nowym silniku zastosowano nowe wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze, które pozwalają uzyskać jeszcze lepsze osiągi, a jednocześnie spełnić rygorystyczne wymagania normy EU5 w zakresie emisji spalin.

[center]Obrazek[/center]

Rozwija on prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy, a pokonanie pierwszego kilometra ze startu zatrzymanego zajmuje mu 25,4 sekundy.To parametry na miarę samochodu WTCC. Mimo wyczynowych osiągów samochód spala średnio zaledwie 8,1 litra paliwa na 100 kilometrów.

[center]Obrazek[/center]

To że nowy SEAT to auto wyjątkowe, łatwo rozpoznać zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu. Duże „R” widnieje na centralnym grillu i w prawym dolnym rogu klapy bagażnika, a także na prawej tarczy panelu instrumentów i na kluczyku zintegrowanym z pilotem centralnego zamka. Logo Cupra umieszczono natomiast na przednim zderzaku (u dołu, z lewej strony), pośrodku klapy bagażnika, na kierownicy oraz na oparciach foteli.

Kolejne elementy podkreślające sportową charakterystykę wersji Cupra R to imponujące 19-calowe obręcze kół z pięcioma podwójnymi ramionami oraz opony o rozmiarze 235/35. Potężne hamulce tarczowe – 17-calowe (345 x 30 mm) z przodu i 16-calowe (286 x 12 mm) z tyłu – zapewniają doskonałą skuteczność układu hamulcowego, niezbędną w przypadku samochodu z silnikiem o mocy 265 KM pod maską.

[center]Obrazek

Obrazek[/center]

Fotele kubełkowe z tapicerką z alcantary stylizowane na wyścigowe, białe diodowe podświetlenie tarcz panelu instrumentów, skórzana wielofunkcyjna kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały to elementy, które szczególnie zwracają uwagę we wnętrzu pojazdu. Utrzymany w czarnej tonacji przedział pasażerski nowego SEAT-a zapewnia poziom komfortu dorównujący samochodom z wyższego segmentu. Mimo to, z fotela kierowcy wnętrze auta wygląda równie imponująco, jak kokpit samochodu wyścigowego.

[center]Obrazek

Obrazek[/center]

Bogate wyposażenie standardowe wersji Cupra R obejmuje między innymi następujące elementy: ABS + TCS, ESP + EBA, elektroniczną automatyczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, czołowe poduszki powietrzne, 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki powietrzne ochraniające głowę, możliwość odłączenia poduszki powietrznej pasażera, zaczepy mocujące Isofix przy miejscach skrajnych z tyłu, układ ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu, czujniki zmierzchu i deszczu włączające światła i wycieraczki, czujnik parkowania z tyłu, tempomat, komputer podróżny, lampy przeciwmgielne z systemem doświetlania zakrętów, dwustrefową automatyczną klimatyzację oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z 8 głośnikami i wielofunkcyjnym interfejsem MDI.

Źródło: RoadLook.pl / Autor: Lesław Sagan

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 09:30
przez paramedic71
naprawde porazka nic prawie nie zmienili , z nowej lini seata jedynie Ibi daje rade i to nie cupra a ta bocianegra czy jakies takie fiki miki reszta to kupa

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 09:38
przez mm.max
Ja rozumiem ze artykuł jest przedrukiem prasowym ale bądźmy precyzyjni jeżeli chodzi o technologie zastosowane w tym leonie

Wielkośc hamulców wyrażona w mm jest ok, ale te cale (17" i 16") ni jak sie nie odnosza do wymiarów tarczy określają jedynie minimalną wielkośc felgi jaką można zastosować przy tych hamulcach

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 09:47
przez Ogi
Bez szału z zewnątrz. Jedyne co to przemawia do mnie, to środek ale i tak te środkowe sreberko wymieniłbym na jakiś czarny połysk albo karbon.
8,1L/100km zawsze wszystkich z tymi danymi ponosi.
Ale może być to ciekawa jednostka.

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 10:49
przez Szczepek
szłu ni ma ;/
brakuje mi w srodku czerwonych nici wykonczeniowych.
nie dosc, ze to auto wyglada jak kupa to jeszcze dali klor najszybszy z mozliwych :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 12:52
przez mtz
a ja bede oryginalny i powiem ze mi sie nawet podoba!

ale oczywiscie znalazlyby sie dwa mankamenty:
- na zdjeciach kolor kackupy po ostrym chlaniu
- no i ten przedni zderzak jakos za bardzo zadarty do gory

i chyba bylbym sklonny napisac ze wolalbym go od nowego gofra GTI. scirocco dla mnie jest autem dla fryzjerow (jak i TT) i Zmud-Trzebiatowskich z TVNowego serialu, s3 to juz inna polka cenowa - ale ma quatrro!, a leon mimo nie do konca ladnego FL jakos bylby ciekawa alternatywa. no i dodatkowo - CupraRRRrrrrrrrryyyyyyyy! :)

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 12:58
przez *PRZEMO*
O skuteczne hamowanie dbają powiększone tarcze hamulcowe (17-calowe z przodu i 16-calowe z tyłu) - kiedyś taki rozmiar felgi to było coś.

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 13:14
przez colin23
*PRZEMO* napisał(a):O skuteczne hamowanie dbają powiększone tarcze hamulcowe (17-calowe z przodu i 16-calowe z tyłu) - kiedyś taki rozmiar felgi to było coś.



------------>

mm.max napisał(a):Wielkośc hamulców wyrażona w mm jest ok, ale te cale (17" i 16") ni jak sie nie odnosza do wymiarów tarczy określają jedynie minimalną wielkośc felgi jaką można zastosować przy tych hamulcach



Dokładnie! Przecież 17 cali to 431mm a 16 to 406. Raczej w nowej Cuprze takich tarcz nie będzie :D

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 13:35
przez roosman
mtz - zadarty przód można załatwić dokładką w stylu cuprowej 1M tak popularnej w teesach. A stoi on tak wysoko, dlatego żeby mógł radzić sobie z metroseksualnymi krawężnikami na które aktualnie wspinają sie tylko suviki. Na glebę z nim!! A kolor faktycznie jak po steku z ziołami zalanym dużą ilością piwa, na drugi dzień. Tak czy owak porównując S3 Sirocco i L cupre zdecydowanie wygrywa sportowy Focus! Chodź jeszcze skłaniał bym się ku sirocco..

Nie mogę - tan sinokoperkowy autobus jest ohydny...

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 13:44
przez martig
colin23 napisał(a):okładnie! Przecież 17 cali to 431mm a 16 to 406. Raczej w nowej Cuprze takich tarcz nie będzie :D
dokłądnie , pod to to felgi 19 tylko , i to 8,1 :hahaha: :hahaha: :hahaha: tyle to mi pali jak jade 80 na 6 biegu i to z górki

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 14:39
przez Sammael
roosman napisał(a):Nie mogę - tan sinokoperkowy autobus jest ohydny...

:D :D :D polać temu Panu!

A ja na przekór wyznawcom nowego trendu leona (1P) zapytam... "a przepraszam co się zmieniło?"

Bo w jedynce od razu widać co jest nawet zderzakiem z cupry a co z topsporta a póki co to na forum widziałem tylko teksty "tylko nie zamalowuj tego dolnego paska pod grillem w zderzaku bo zrobisz z FRa cupre" :hahaha:
Pasek pod grillem w czarnym kolorze wyznacznikiem topowego modelu :D


Kolor to nie dość, że kackupa to jeszcze po dobrym jaraniu...


Obrazek
DZIECI NIE RÓBCIE TEGO W DOMU!

STYLIŚCI NIE EKSPERYMENTUJCIE Z TWARDYMI NARKOTYKAMI NIEWIADOMEGO POCHODZENIA...

tylko tyle mi się nasuwa jak to widze

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 14:57
przez Szczepek
Sammael napisał(a):a przepraszam co się zmieniło?

no jak to co ?? nie widzisz "R" na przednim grylu ?? :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Sammael napisał(a):że kackupa to jeszcze po dobrym jaraniu

no prosze znawca nam sie ujawnil :P

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 15:10
przez Sammael
Szczepek napisał(a):Sammael napisał/a:
a przepraszam co się zmieniło?

no jak to co ?? nie widzisz "R" na przednim grylu ?? :hahaha: :hahaha: :hahaha:


postanowiłem pomóc trochę stylistom seata i odciążyć ich tęgie głowy od myślenia.

Tak powstała cupra R special edition:
Obrazek

Szczepek napisał(a):Sammael napisał/a:
że kackupa to jeszcze po dobrym jaraniu

no prosze znawca nam sie ujawnil :P


koledzy mówili



EDIT: to już musi wejść do seryjnej produkcji!!

Obrazek

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 17:23
przez pkonrad
Sammael, tą Twoją Cupre R można by sprzedawać w salonach KIA i zrobić jedną kampanię promocyjną z ich modelem Soul. Taniej będzie :hahaha:

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 17:47
przez jackold
Sammael, może sam powinieneś zostać stylistą seata :hahaha:


tak na marginesie poza kolorem to może byc niczym Panowie z Seat nie zabłysneli

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 20:22
przez Szczepek
Sammael napisał(a):Szczepek napisał/a:
Sammael napisał/a:
że kackupa to jeszcze po dobrym jaraniu

no prosze znawca nam sie ujawnil



koledzy mówili


hehe to fajne rzczy Ci koledzy opowiadaja o kackupie :hahaha: :hahaha: :hahaha:

BTW stylistyka zajeb... yyyy fajna :hahaha: wszyscy geje na swiecie beda chcieli auto twojego projektu :hahaha:

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 20:30
przez wgi
tak na marginesie poza kolorem to może byc niczym Panowie z Seat nie zabłysneli

kolor był przed fl także nie błysneli ;)

Rafał - ładny masz podpisik na zdjęciach ;)

mtz napisał(a):scirocco dla mnie jest autem dla fryzjerow i Zmud-Trzebiatowskich z TVNowego serialu

i gogusiów w różowych, szytych na miarę koszulach ;)
ostatnio tylko takich widuje w tym aucie ;/

W takim kolorze będzie ok :)

Obrazek

Obrazek


najbardziej za to rozwala mnie bagażnik :hahaha:

Obrazek

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 21:10
przez noktoto
wgi napisał(a):najbardziej za to rozwala mnie bagażnik

Tyle, że to akurat jest już nieaktualny problem:
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=231546

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 22:14
przez taktiken
wrzuca do tej cupry 4-buta to moze sie przesiade :P ale i tak bedzie wymagala poprawek stylistycznych...

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 09:51
przez Dano
masakra ale to auto wstrętne jest jak noc :kreci: ,wygląda jak wyłupiasta żaba , fuuuuu okropne , zero jakiegoś charakteru w prównaniu z 1M

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 10:29
przez paramedic71

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 12:58
przez Amilo
Kolor tego egzemplarza jest zdecydowanie mało męski i heterogeniczny :-) Niemniej jednak, sam samochód jest bardzo ciekawą alternatywą i chętnie bym sobie taką CUPRĘ R kupił. W kolorze niebieskim, czyli tzw. Speed Blue, wygląda rewelacyjnie! Co do napędu na cztery koła. Owszem, przydałby się, ale cena byłaby zapewne znacznie wyższa, dlatego księgowi z Martorell przy współpracy z tymi z Wolfsburga bardzo skrupulatnie troszczą się o wydatki. Chyba nikt z Was nie uważa, że Hiszpanie zapomnieli co to takiego 4x4? :-P Przecież wiadomo, że jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi tylko i wyłącznie o pieniądze.

Tak czy inaczej, wiele osób z branży motoryzacyjnej zarzekało się, że przednio-napędowy "hot-hatch" nie ma racji bytu, a tu inżynierowie z Forda rozwiązali wszelkie wątpliwości w bardzo przyzwoity sposób, w najnowszej odsłonie Focusa RS. Można o tym poczytać w wielu magazynach motoryzacyjnych, czy vortalach, gdzie to auto zbiera bardzo pozytywne opinie. Może panowie z SEAT-a pod naciskiem konkurencji zmienią co nieco, choć raczej bym się tego nie spodziewał. Zaprezentowana CUPRA R, to już na 99,9% wersja produkcyjna i prototypie/koncepcji nie ma co mówić/pisać. Nic się raczej nie zmieni, ani na plus, ani na minus.

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 15:44
przez Passenger
jego liczne ekskluzywne elementy nadwozia i wnętrza przyczyniły się do gruntownej zmiany wyglądu i charakterystyki modelu


:hahaha:

IMO utrzymanie w cenniku Cupry i Cupry R jest bez sensu!
Różni je znaczek, większe fele i IC... Ciekawa jaka będzie różnica w cenie.

paramedic71 napisał(a):http://moto.pl/MotoPL/10,90142,6945106,Motodziennik__Leon_bardziej_zawodowy.html


Kto tworzy te artykuły i informacje w TV - 17" hamulce? Co za matoły...

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 19:26
przez noktoto
Passenger napisał(a):Kto tworzy te artykuły i informacje w TV - 17" hamulce? Co za matoły...

To na podstawie danych z SEAT Media Ceneter, tam w info o eRce jest taki tekst:
"The wheel assembly also enables a set of generous 17 inch 345 x 30 mm front disc brakes with 16 inch 286 x 12 mm at the rear..."

Coś mi się kiedyś o uszy obiło, że rozmiar w calach to nie to samo co średnica tarczy.

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 21:22
przez Passenger
Problem w tym, że nasi nie rozumieją co to znaczy...
17 inch 345 x 30 oznacza tarczę śr. 345mm pod felgę min 17".
W artykułach natomiast skracają tą informację i piszą hamulce 17" co jest kawałkiem prawdy a niezorientowana osoba rozumie to jako wieeelkie 17" tarcze.

BTW spotkałem się z opisami zestawów tzw. Big brake sets, gdzie rozmiar tarczy podawano w calach - do Cupry były 14" czyli około 340mm.

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 21:40
przez noktoto
Problem w tym, że nasi nie rozumieją co to znaczy...

Niestety poziomo dziennikarstwa motoryzacyjnego w naszym kraju jest mizerny :(

Hmm, na 312mm 16 cali wchodzi, to na 286mm 15 cali teoretycznie da radę upchnąć...

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 19:22
przez konstant
Co wy chcecie od biednego Leosia... Mi sie wizualnie podoba. Szczegolnie w niebieskim kolorze.
Jesli mial bym tyle $$$ to wolal bym go niz Golfa GTI.
Ale o co chodzi z tym bagaznikiem? :hmmm:

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 30 marca 2010, 06:31
przez zwirek75
Pojawiła się recenzja Cupry R na seatcupra.net
http://www.seatcupra.net/index.php?opti ... 2&Itemid=1

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 30 marca 2010, 11:06
przez noktoto
zwirek75 napisał(a):Pojawiła się recenzja Cupry R na seatcupra.net
http://www.seatcupra.net/...d=1212&Itemid=1

To wersja UK, ciut inna niż EU (skóra w serii, inny wydech i kilka nowych drobiazgów).

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 30 marca 2010, 18:00
przez pkonrad
Centralny podwójny wydech prezentuje się całkiem ciekawie.

Re: IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

PostNapisane: 30 marca 2010, 18:03
przez colin23
no no :) żółta prezentuje się zacnie !