IAA Frankfurt 2009: Leon Cupra R i 265 KM mocy

Jedną z nowości, które SEAT zaprezentuje podczas odbywającego się 17-27 września międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem będzie najbardziej sportowy i najmocniejszy model w historii marki, Leon Cupra R. Auto będzie napędzane czterocylindrowym silnikiem 2.0 TSI o mocy 265 koni mechanicznych a jego liczne ekskluzywne elementy nadwozia i wnętrza przyczyniły się do gruntownej zmiany wyglądu i charakterystyki modelu. Cupra R to najbardziej usportowiona wersja Leona oferowanego w licznych wersjach wyposażeniowych i silnikowych.
[center]
[/center]
Nowy Leon Cupra R zasłużył na osobny rozdział w historii firmy SEAT. Wyposażony w silnik o mocy 265 KM jest najmocniejszym samochodem w ofercie marki i pod względem osiągów dorównuje Leonowi TDI, który w barwach SEATa święci triumfy w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Trudno o lepszą rekomendację!
Sercem nowego modelu jest silnik 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 265 koni mechanicznych. Najważniejsze atuty tej jednostki to niesamowita moc, skuteczne przeniesienie momentu napędowego i elastyczność. W nowym silniku zastosowano nowe wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze, które pozwalają uzyskać jeszcze lepsze osiągi, a jednocześnie spełnić rygorystyczne wymagania normy EU5 w zakresie emisji spalin.
[center]
[/center]
Rozwija on prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy, a pokonanie pierwszego kilometra ze startu zatrzymanego zajmuje mu 25,4 sekundy.To parametry na miarę samochodu WTCC. Mimo wyczynowych osiągów samochód spala średnio zaledwie 8,1 litra paliwa na 100 kilometrów.
[center]
[/center]
To że nowy SEAT to auto wyjątkowe, łatwo rozpoznać zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu. Duże „R” widnieje na centralnym grillu i w prawym dolnym rogu klapy bagażnika, a także na prawej tarczy panelu instrumentów i na kluczyku zintegrowanym z pilotem centralnego zamka. Logo Cupra umieszczono natomiast na przednim zderzaku (u dołu, z lewej strony), pośrodku klapy bagażnika, na kierownicy oraz na oparciach foteli.
Kolejne elementy podkreślające sportową charakterystykę wersji Cupra R to imponujące 19-calowe obręcze kół z pięcioma podwójnymi ramionami oraz opony o rozmiarze 235/35. Potężne hamulce tarczowe – 17-calowe (345 x 30 mm) z przodu i 16-calowe (286 x 12 mm) z tyłu – zapewniają doskonałą skuteczność układu hamulcowego, niezbędną w przypadku samochodu z silnikiem o mocy 265 KM pod maską.
[center]
[/center]
Fotele kubełkowe z tapicerką z alcantary stylizowane na wyścigowe, białe diodowe podświetlenie tarcz panelu instrumentów, skórzana wielofunkcyjna kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały to elementy, które szczególnie zwracają uwagę we wnętrzu pojazdu. Utrzymany w czarnej tonacji przedział pasażerski nowego SEAT-a zapewnia poziom komfortu dorównujący samochodom z wyższego segmentu. Mimo to, z fotela kierowcy wnętrze auta wygląda równie imponująco, jak kokpit samochodu wyścigowego.
[center]
[/center]
Bogate wyposażenie standardowe wersji Cupra R obejmuje między innymi następujące elementy: ABS + TCS, ESP + EBA, elektroniczną automatyczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, czołowe poduszki powietrzne, 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki powietrzne ochraniające głowę, możliwość odłączenia poduszki powietrznej pasażera, zaczepy mocujące Isofix przy miejscach skrajnych z tyłu, układ ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu, czujniki zmierzchu i deszczu włączające światła i wycieraczki, czujnik parkowania z tyłu, tempomat, komputer podróżny, lampy przeciwmgielne z systemem doświetlania zakrętów, dwustrefową automatyczną klimatyzację oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z 8 głośnikami i wielofunkcyjnym interfejsem MDI.
Źródło: RoadLook.pl / Autor: Lesław Sagan
[center]

Nowy Leon Cupra R zasłużył na osobny rozdział w historii firmy SEAT. Wyposażony w silnik o mocy 265 KM jest najmocniejszym samochodem w ofercie marki i pod względem osiągów dorównuje Leonowi TDI, który w barwach SEATa święci triumfy w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Trudno o lepszą rekomendację!
Sercem nowego modelu jest silnik 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 265 koni mechanicznych. Najważniejsze atuty tej jednostki to niesamowita moc, skuteczne przeniesienie momentu napędowego i elastyczność. W nowym silniku zastosowano nowe wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze, które pozwalają uzyskać jeszcze lepsze osiągi, a jednocześnie spełnić rygorystyczne wymagania normy EU5 w zakresie emisji spalin.
[center]

Rozwija on prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy, a pokonanie pierwszego kilometra ze startu zatrzymanego zajmuje mu 25,4 sekundy.To parametry na miarę samochodu WTCC. Mimo wyczynowych osiągów samochód spala średnio zaledwie 8,1 litra paliwa na 100 kilometrów.
[center]

To że nowy SEAT to auto wyjątkowe, łatwo rozpoznać zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu. Duże „R” widnieje na centralnym grillu i w prawym dolnym rogu klapy bagażnika, a także na prawej tarczy panelu instrumentów i na kluczyku zintegrowanym z pilotem centralnego zamka. Logo Cupra umieszczono natomiast na przednim zderzaku (u dołu, z lewej strony), pośrodku klapy bagażnika, na kierownicy oraz na oparciach foteli.
Kolejne elementy podkreślające sportową charakterystykę wersji Cupra R to imponujące 19-calowe obręcze kół z pięcioma podwójnymi ramionami oraz opony o rozmiarze 235/35. Potężne hamulce tarczowe – 17-calowe (345 x 30 mm) z przodu i 16-calowe (286 x 12 mm) z tyłu – zapewniają doskonałą skuteczność układu hamulcowego, niezbędną w przypadku samochodu z silnikiem o mocy 265 KM pod maską.
[center]


Fotele kubełkowe z tapicerką z alcantary stylizowane na wyścigowe, białe diodowe podświetlenie tarcz panelu instrumentów, skórzana wielofunkcyjna kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały to elementy, które szczególnie zwracają uwagę we wnętrzu pojazdu. Utrzymany w czarnej tonacji przedział pasażerski nowego SEAT-a zapewnia poziom komfortu dorównujący samochodom z wyższego segmentu. Mimo to, z fotela kierowcy wnętrze auta wygląda równie imponująco, jak kokpit samochodu wyścigowego.
[center]


Bogate wyposażenie standardowe wersji Cupra R obejmuje między innymi następujące elementy: ABS + TCS, ESP + EBA, elektroniczną automatyczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, czołowe poduszki powietrzne, 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki powietrzne ochraniające głowę, możliwość odłączenia poduszki powietrznej pasażera, zaczepy mocujące Isofix przy miejscach skrajnych z tyłu, układ ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu, czujniki zmierzchu i deszczu włączające światła i wycieraczki, czujnik parkowania z tyłu, tempomat, komputer podróżny, lampy przeciwmgielne z systemem doświetlania zakrętów, dwustrefową automatyczną klimatyzację oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z 8 głośnikami i wielofunkcyjnym interfejsem MDI.
Źródło: RoadLook.pl / Autor: Lesław Sagan