IAA Frankfurt 2009: Seat Ibiza Concept IBZ

Jak każdy koncept, także i pięciodrzwiowy Seat kombi otrzymał kilka atrakcyjnych elementów. Jednak i bez nich powinien osiągnąć sukces rynkowy. W sprzedaży pojawi się w 2010 roku. Seat Cordoba Vario był jedynie hiszpańską wersją Volkswagena Polo Variant. Oba produkowano w hiszpańskim Martorell. Po latach przerwy Seat powraca od produkcji małego kombi. Już najnowsze samochody marki Seat otrzymały atrakcyjny design, którego autorem jest zespół pod kierownictwem Luca Donkerwolka. Już Ibiza została oceniona bardzo pozytywnie i obawiano się, że wersja kombi może nieco popsuć ten wyważony i nowoczesny design.
[center]
[/center]
To co zobaczyliśmy we Frankfurcie rozwiało nasze wątpliwości. Także Ibiza w wersji kombi jest ładna i jeszcze przed rozpoczęciem produkcji seryjnej można wróżyć duże sukcesy rynkowe.
Nowy model, jeszcze w formie konceptu, z buku przypomina nieco Alfa Romeo Sportwagon (co można uznać za duży komplement), trochę Fiata Cromę z tyłu i Mazdę3. Tego podobieństwa nie ma się co wstydzić. Auto otrzymało tylne klamki od Leona, szklany dach (zapewne znajdzie się też w ofercie wersji seryjnej), efektowne 19-calowe koła, aerodynamiczne lusterka zewnętrzne w identycznej barwie jak beżowe wnętrze.
[center]
[/center]
Zmiany widoczne są też w przedniej części pojazdu, która ma inny kształt pokrywy silnika oraz zmienione reflektory.
Do wnętrza nie mieliśmy dostępu, ale przez szyby można było zobaczyć, że pojemność nie była głównym kryterium przy tworzeniu tego modelu. Jest za to funkcjonalny bagażnik z praktycznymi uchwytami, haczykami oraz podwójną podłogą.
Premiery w wersji seryjnej możemy się spodziewać dopiero w połowie 2010 roku.
Źródło: RoadLook.pl / Autor: Lesław Sagan
[center]



To co zobaczyliśmy we Frankfurcie rozwiało nasze wątpliwości. Także Ibiza w wersji kombi jest ładna i jeszcze przed rozpoczęciem produkcji seryjnej można wróżyć duże sukcesy rynkowe.
Nowy model, jeszcze w formie konceptu, z buku przypomina nieco Alfa Romeo Sportwagon (co można uznać za duży komplement), trochę Fiata Cromę z tyłu i Mazdę3. Tego podobieństwa nie ma się co wstydzić. Auto otrzymało tylne klamki od Leona, szklany dach (zapewne znajdzie się też w ofercie wersji seryjnej), efektowne 19-calowe koła, aerodynamiczne lusterka zewnętrzne w identycznej barwie jak beżowe wnętrze.
[center]




Zmiany widoczne są też w przedniej części pojazdu, która ma inny kształt pokrywy silnika oraz zmienione reflektory.
Do wnętrza nie mieliśmy dostępu, ale przez szyby można było zobaczyć, że pojemność nie była głównym kryterium przy tworzeniu tego modelu. Jest za to funkcjonalny bagażnik z praktycznymi uchwytami, haczykami oraz podwójną podłogą.
Premiery w wersji seryjnej możemy się spodziewać dopiero w połowie 2010 roku.
Źródło: RoadLook.pl / Autor: Lesław Sagan