Seat wyprzedza BMW o 3 punkty, a maksymalna punktacja w kategorii producentów wynosi 36 punktów. Seat jeszcze nigdy nie wygrał wyścigu w Makao, ale to właśnie tam hiszpańska marka i reprezentujący ją kierowca Yvan Muller wywalczyli w ubiegłym roku tytuły Mistrzów Świata.
[center]

Najważniejszym celem zespołu jest utrzymanie tego trendu, czyli nie tylko wygranie wyścigu, ale także zachowanie obydwu tytułów mistrzowskich zdobytych w 2008 roku. Na początku sezonu Seat przymierzał się do zwycięstwa przynajmniej w jednej kategorii, ale teraz wszyscy członkowie zespołu są zdeterminowani do walki o obydwa trofea.
[center]

Miejsce, w którym zostaną rozegrane wyścigi nie ułatwia tego zadania. Tor miejski w Makao składa się z bardzo szybkich prostych, wolnych łuków i bardzo ciasnych zakrętów. Wyprzedzanie jest niezwykle trudne, a bliskość band nie pozwala kierowcom na popełnienie najmniejszego błędu.
[center]

Dlatego tak ogromne znaczenie będą miały kwalifikacje – faza, na której zespół bardzo silnie koncentruje wysiłki w końcowych spotkaniach sezonu. Trzy pole positions wywalczone kolejno w Oschersleben, Imola i Okayama to wynik przyjętej strategii, dzięki której pięciu kierowców może uczestniczyć w drugiej rundzie kwalifikacji przed ostatnimi dwoma wyścigami – co ma zasadnicze znaczenie dla startu w pierwszym wyścigu z gwarancją sukcesu.
[center]

Finałowy wyścig WTCC zacznie się już na tym etapie. Zgodnie z tradycją rundy kwalifikacyjne na torze w Makao zaplanowano na piątek, a wyścigi – na niedzielę.
Jaime Puig, Dyrektor Seat Sport: Nigdy nie udało nam się wygrać w Makao, więc mamy doskonałą okazję, aby zrobić to po raz pierwszy. Przy tak wyrównanym poziomie rywalizacji i sekundowych różnicach między poszczególnymi samochodami, wywalczenie choćby jednego tytułu byłoby wielkim osiągnięciem. Cały zespół zamierza dać z siebie wszystko, aby zwyciężyć w obydwu kategoriach. Byłby to absolutnie wyjątkowy sukces, zwłaszcza po zmianach regulaminu wprowadzanych w ciągu roku. Jestem przekonany, że praca zespołowa pozwoli Gabriele Tarquiniemu i Yvanowi Mullerowi wzmocnić pozycje wobec Augusto Farfusa – tak aby któryś z naszych zawodników mógł zdobyć tytuł w kategorii kierowców.
[center]

Minimalne wagi i balast samochodów:
Seat Leon TDI: 1170 kg + 40 kg balastu = 1210 kg;
Seat benzyna: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg;
BMW: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg;
Chevrolet Cruze: 1170 kg + 10 kg balastu = 1180 kg;
BMW (prywatne): 1180 kg;
Łada Priora: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg.
(Na podstawie specjalnego upoważnienia FIA BMW startuje z balastem o 15 kg mniejszym niż Seat Leon TDI)
Źródło: RoadLook.pl / Autor: Andrzej Karaczun