Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Czas na podsumowania .... a więc ile Seata jest w Seacie?
Czy reanimacja A4 miała sens?
A wiec na czym oszczędził i co zmienił Seat konwertując A4 do wersji Exeo ST? ... odpowiedź jest prosta: inny design przodu i tyłu, w tym: inne zderzaki, lampy, maska, klapa bagażnika, ekologiczna skóra na wykończeniu kierownicy i dźwigni zmiany biegów, tapicerka siedzeń niższej jakości, wykończenie klapy bagażnika pokryte plastikiem seat-owym (a nie przyzwoitym materiałem wykładzinowym „made for Audi”), nadkola ze zwykłego plastiku (brak stosowanego w Audi materiału wygłuszającego), brak w komorze silnika materiałowych elementów wygłuszających ścianę grodziową znanych z Audi, mało elegancka tzw. „mastyka” na zgrzewach poszczególnych elementów nadwozia no i o 6 mm krótszy rozstaw osi.... poza tym reszta to Audi, Audi, Audi... kupujemy zawieszenie kupujemy od A4, zmieniamy klocki hamulcowe, zmieniamy od Audi A4, padł wyświetlacz klimatyzacji, uszkodziło się coś we wnętrzu bierzemy od Audi.... po małym „tuningu” (fotele, kierownica, dźwignia zmiany biegów) wnętrza mamy 100% Audi.
A więc czy ta reanimacja miała sens ? Według mnie miała - gdyż Seat nie miał w swojej ofercie modelu pośredniego między Leonem, a Alhambrą przy zachowaniu jakości i stylu odpowiedniego dla Audi Group. Według mnie: ani Altea ani Toledo III swoim wzornictwem oraz jakością wnętrza nie porywały rzeszy klientów pragnących samochodu przyzwoitego, większego od Leona, a nie będącego ciężarówką czy busem.
Warto również przypomnieć, iż tak krytykowany obecnie, import technologii Audi do Seata miał miejsce nie po raz pierwszy. W końcu odnoszący sukcesy rynkowe model Leon I/Toledo II był niczym innym jak Audi A3 z pięknym i ponadczasowym nadwoziem za to z technologia i wyposażeniem wnętrza (deską rozdzielczą) żywcem przejętą z modelu A3. Leon I po zaimportowaniu technologii żył swoim własnym życiem, ewoluował design, silniki jednak cały czas działo się to na krótkiej smyczy koncernu V.A.G.
Mam nadzieję że Exeo będzie również ewoluowało, a smycz troszkę zelżeje.
Na odpowiednika wersji S4 w modelu Exeo nie ma co liczyć. Bo i po co...? Z jednej strony nikt nie kupi Seata za 250 tys. PLN (a tyle by musiała kosztować technologia tam zastosowana) Z drugiej strony Audi nie strzeli sobie "samobója" sprzedając pełnowartościową S-kę za cenę Seata. Za to miłym prezentem byłoby, aby zespół stylistów zajmujących się stworzeniem Leonów I w wersjach TS/FR i Cupra R przyjrzał się temu modelowi. Seat proponując Exeo ST FR ze stałym napędem 4x4 o mocach powyżej 200KM byłby bardzo mile przyjęty przez rynek szczególnie wiernych miłośników marki. Wisienką na torcie mógłby stać się silnik 3.0TDiV6 lub podrasowany volkswagenowski silnik 2.0BiTDi z co najmniej 200KM/400Nm.... ale w dobie downsizingu oraz norm EURO4,5,6,7,99 prędzej zagości tu silnik 1.2TSi oraz 1.6TDi – co będzie zgrozą....
Na koniec trochę suchych $faktów$
Seat Exeo Sport silnik 2.0TSI 200KM – cena wyjściowa 95 990 PLN
Skoda Superb Ambition 1.8TSI 160KM – cena wyjściowa 102 400 PLN
VW Passat Variant Comfortline 2.0TSI 200KM – cena wyjściowa 109 090 PLN
Audi A4 Avant 2.0TSI 211KM – cena wyjściowa – 135 900 PLN
Powyższe ceny są cenami cennikowymi wyjściowymi. Konkurencja - szczególnie VW robi przy tej okazji bardzo dobre upusty lub pakietyzację drogiego wyposażenia dodatkowego za małe pieniądze - w przypadku Seata lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa i droga ... a to ogranicza konkurencyjność w stosunku do braci i sióstr z koncernu.
Światełkiem w tunelu dla Exeo/Exeo ST będzie wersja 4x4 oraz zapowiadana zmiana strategii cenowej dla sprzedaży w całej Europie miejmy nadzieję ze również w Polsce.
Tekst+foto: mm.max
Tekst w formacie pdf dostępny będzie na klubowym FTP
Czy reanimacja A4 miała sens?
A wiec na czym oszczędził i co zmienił Seat konwertując A4 do wersji Exeo ST? ... odpowiedź jest prosta: inny design przodu i tyłu, w tym: inne zderzaki, lampy, maska, klapa bagażnika, ekologiczna skóra na wykończeniu kierownicy i dźwigni zmiany biegów, tapicerka siedzeń niższej jakości, wykończenie klapy bagażnika pokryte plastikiem seat-owym (a nie przyzwoitym materiałem wykładzinowym „made for Audi”), nadkola ze zwykłego plastiku (brak stosowanego w Audi materiału wygłuszającego), brak w komorze silnika materiałowych elementów wygłuszających ścianę grodziową znanych z Audi, mało elegancka tzw. „mastyka” na zgrzewach poszczególnych elementów nadwozia no i o 6 mm krótszy rozstaw osi.... poza tym reszta to Audi, Audi, Audi... kupujemy zawieszenie kupujemy od A4, zmieniamy klocki hamulcowe, zmieniamy od Audi A4, padł wyświetlacz klimatyzacji, uszkodziło się coś we wnętrzu bierzemy od Audi.... po małym „tuningu” (fotele, kierownica, dźwignia zmiany biegów) wnętrza mamy 100% Audi.
A więc czy ta reanimacja miała sens ? Według mnie miała - gdyż Seat nie miał w swojej ofercie modelu pośredniego między Leonem, a Alhambrą przy zachowaniu jakości i stylu odpowiedniego dla Audi Group. Według mnie: ani Altea ani Toledo III swoim wzornictwem oraz jakością wnętrza nie porywały rzeszy klientów pragnących samochodu przyzwoitego, większego od Leona, a nie będącego ciężarówką czy busem.
Warto również przypomnieć, iż tak krytykowany obecnie, import technologii Audi do Seata miał miejsce nie po raz pierwszy. W końcu odnoszący sukcesy rynkowe model Leon I/Toledo II był niczym innym jak Audi A3 z pięknym i ponadczasowym nadwoziem za to z technologia i wyposażeniem wnętrza (deską rozdzielczą) żywcem przejętą z modelu A3. Leon I po zaimportowaniu technologii żył swoim własnym życiem, ewoluował design, silniki jednak cały czas działo się to na krótkiej smyczy koncernu V.A.G.
Mam nadzieję że Exeo będzie również ewoluowało, a smycz troszkę zelżeje.
Na odpowiednika wersji S4 w modelu Exeo nie ma co liczyć. Bo i po co...? Z jednej strony nikt nie kupi Seata za 250 tys. PLN (a tyle by musiała kosztować technologia tam zastosowana) Z drugiej strony Audi nie strzeli sobie "samobója" sprzedając pełnowartościową S-kę za cenę Seata. Za to miłym prezentem byłoby, aby zespół stylistów zajmujących się stworzeniem Leonów I w wersjach TS/FR i Cupra R przyjrzał się temu modelowi. Seat proponując Exeo ST FR ze stałym napędem 4x4 o mocach powyżej 200KM byłby bardzo mile przyjęty przez rynek szczególnie wiernych miłośników marki. Wisienką na torcie mógłby stać się silnik 3.0TDiV6 lub podrasowany volkswagenowski silnik 2.0BiTDi z co najmniej 200KM/400Nm.... ale w dobie downsizingu oraz norm EURO4,5,6,7,99 prędzej zagości tu silnik 1.2TSi oraz 1.6TDi – co będzie zgrozą....
Na koniec trochę suchych $faktów$
Seat Exeo Sport silnik 2.0TSI 200KM – cena wyjściowa 95 990 PLN
Skoda Superb Ambition 1.8TSI 160KM – cena wyjściowa 102 400 PLN
VW Passat Variant Comfortline 2.0TSI 200KM – cena wyjściowa 109 090 PLN
Audi A4 Avant 2.0TSI 211KM – cena wyjściowa – 135 900 PLN
Powyższe ceny są cenami cennikowymi wyjściowymi. Konkurencja - szczególnie VW robi przy tej okazji bardzo dobre upusty lub pakietyzację drogiego wyposażenia dodatkowego za małe pieniądze - w przypadku Seata lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa i droga ... a to ogranicza konkurencyjność w stosunku do braci i sióstr z koncernu.
Światełkiem w tunelu dla Exeo/Exeo ST będzie wersja 4x4 oraz zapowiadana zmiana strategii cenowej dla sprzedaży w całej Europie miejmy nadzieję ze również w Polsce.
Tekst+foto: mm.max
Tekst w formacie pdf dostępny będzie na klubowym FTP