Strona 1 z 1

SEAT Ibiza FR TDI

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 10:23
przez Amilo
Hiszpańska marka ogłosiła, że model Ibiza w wersji Formula Racing wyposażony w wysokoprężny silnik FR TDI będzie dostępny już od marca.

[center]Obrazek

Obrazek

Obrazek [/center]

Ibiza oferowana będzie zarówno w 3-drzwiowej wersji SC FR TDI, jak również w 5-drzwiowym nadwoziu oznaczonym jako FR TDI.

Obydwa modele zasilane będę przez turbodoładowane silniki Diesla, spełniające normy emisji spalin Euro 5.

Oferowane jednostki pozwalająna rozpędzenie Ibizy od 0 do 100 km/h w czasie 8,3 s i osiągnięcie maksymalnej prędkości rzędu 210 km/h.

[center]Obrazek

Obrazek [/center]

Zużycie paliwa w zaprezentowanych pojazdach wynosi ok. 4,51 l/100 km. Cena oferowanych modeli w przeliczeniu wynosi ok. 76 tys. zł.

Źródło: Onet.pl
Zdjęcia: worldcarfans.com

Re: SEAT Ibiza FR TDI

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 11:03
przez noktoto
Tylko jaki tam silnik wpakują? Wiem, że ma mieć 143KM, ale czy to będzie nowa wersja 1.6 czy też znane już 2.0 (moim zdaniem za ciężki do takiego samochodu)?

Re: SEAT Ibiza FR TDI

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 16:24
przez ciso1
3.4 l/100? Żart?

Re: SEAT Ibiza FR TDI

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 16:34
przez taktiken
62.7 mpg -> 4,51 l/100km

http://www.convertworld.com/pl/spalanie ... 3%B3w.html
poprawilem w artykule (to jest galony UK a nie US) :P

Re: SEAT Ibiza FR TDI

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 16:40
przez antoś
noktoto, jak 143 konie to 2.0 TDI CR. Nowa Ibiza wcale nie jest taka mała, także silnik 2.0 nie jest tutaj zbyt ciężką jednostką. Przecież poprzednia Cupra miała silnik 1.9 i nikt nie narzekał. :)

Re: SEAT Ibiza FR TDI

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 16:53
przez kamil_n
Co za różnica? 3,4 czy 4,5? Daliby sobie spokój z tą pseudo-ekologią w przypadku wersji FR...
Niech od razu dadzą nazwę "super-hiper-ecomotive", "nic nie pali a zapier..." :whoeva:

Re: SEAT Ibiza FR TDI

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 19:01
przez noktoto
antoś napisał(a):Przecież poprzednia Cupra miała silnik 1.9 i nikt nie narzekał.

Z tego co ja czytałem/widziałem to narzekali ludzie, z resztą poprzednia Ibiza była cięższa od nowej, a i najlepszym mały hot-hatchem nigdy też nie była (choć najlepszym małym hot-hatchem z dieslem już tak ;) ).

kamil_n napisał(a):Co za różnica? 3,4 czy 4,5? Daliby sobie spokój z tą pseudo-ekologią w przypadku wersji FR...

Nie przyzwyczailiście się jeszcze do tych oficjalnych danych o spalaniu? Wszyscy producenci takie bajki plotą, ja na to w ogóle już nie zwracam uwagi...

Re: SEAT Ibiza FR TDI

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 20:07
przez kamil_n
noktoto napisał(a):Nie przyzwyczailiście się jeszcze do tych oficjalnych danych o spalaniu? Wszyscy producenci takie bajki plotą, ja na to w ogóle już nie zwracam uwagi...

No właśnie o to mi chodziło, że kit nam żenią na uszy ;) Jak się reklamuje auto, że robi setkę w 8 s. i lata ponad 200 km/h to "spalanie" na poziomie trzycylindrowego VW Polo 1.4 TDI BlueMotion mogliby sobie odpuszczać. Bo to brzmi lekko dwuznacznie, jaki charakter ma mieć to auto? Może się zdecydują czy jest to fura dla kogoś kto lubi wcisnąć, czy kogoś kto chce oszczędzać...

Re: SEAT Ibiza FR TDI

PostNapisane: 22 stycznia 2010, 20:24
przez noktoto
Benzynowe Ibizy FR i Cupra jakoś strasznie paliwa nie żłopią (relatywnie do osiągów) tak więc SEAT musi jakoś nadać sens wersji TDI ;)

[ Dodano: Czw 04 Lut, 2010 ]
Więcej szczegółów + ładna galeria:

http://media.seat.com/en/seat-news/553- ... ogico.html

Przy okazji Ibiza ST oficjalnie:

http://media.seat.com/en/seat-news/555- ... lidad.html