Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

"Łupanie" ESP - Leon II

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

"Łupanie" ESP - Leon II

Postprzez Damian » 28 grudnia 2007, 20:46

Witam. Jak w temacie. Gdy na wlaczonym ESP trace przyczepnosc przy przyspieszaniu, powiedzmy delikatnie, to kontrolka ESP zaczyna sie swiecic, czuc korekte systemu i jest okey. Ale gdy na wlaczonym ESP i np mokrym asfalcie przybutuje konkretnie to kontrolka ESP oczywiscie swieci, z tym ze korekta systemu jest tak jak by szarpiaca, zrywajaca i slychac przy tym naprawde zajeb... lomot. Jak to wyglada u was?

PS.W sumie to teraz zaczalem sie zastanawiac jak jest z wylaczonym ESP... Ale wydaje mi sie ze jak bym chcial z wylaczonym ESP przybutowac zeby przypalic gumy to tez nie mam miekkiego, regularnego uslizgu kol, tylko takie szarpanie i lomot.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

Postprzez Cichy » 29 grudnia 2007, 11:46

Damian ja mam coś takiego przy ostrym ruszaniu tylko w tedy gdy koła stracą przyczepność i nie mam ESP, do taj pory zdarzało się to sporadycznie a teraz za każdym gdy koła za mielą ja podejrzewam ze to jakiś luz w zawieszeniu silnika. Ale niech ktoś się wypowie jak juz coś takiego naprawił.
Zobacz Profil
Cichy
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 30 lipca 2006, 22:12
Lokalizacja: mazowsze
Auto: seat leon 1.6

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

Postprzez mm.max » 29 grudnia 2007, 11:57

Panowie ten temat był poruszany juz nie raz, poczytajcie forum.

ESP nie jest odpowiedzialny za utrzymanie przyczepności przy ruszaniu a systemy składowe ESP wykorzystujące układ ABS tj. TCS i EDS.
układy opisane są tutaj:
viewtopic.php?t=1573
Działanie tych systemów zawsze jest brutalne bo do tego zostały skonstruowane.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

Postprzez Tonny S » 29 grudnia 2007, 17:20

Damian napisał(a):Ale gdy na wlaczonym ESP i np mokrym asfalcie przybutuje konkretnie to kontrolka ESP oczywiscie swieci, z tym ze korekta systemu jest tak jak by szarpiaca, zrywajaca i slychac przy tym naprawde zajeb... lomot. Jak to wyglada u was?
I tak ma byc.

BTW przy ruszaniu to nie ESP a TCS itd tak jak mm.max napisał, ESP działa dopiero w uślizgu bocznym - wszystkie systemy sygnalizowane sa tą samą ikonką na desce.

Damian napisał(a):PS.W sumie to teraz zaczalem sie zastanawiac jak jest z wylaczonym ESP... Ale wydaje mi sie ze jak bym chcial z wylaczonym ESP przybutowac zeby przypalic gumy to tez nie mam miekkiego, regularnego uslizgu kol, tylko takie szarpanie i lomot.
ESP i pozostale systemy w VAG nie są całkowicie wyłanczalne za pomoca przycisku w extremalnych sytuacjach mimo wyłączenia systemy nadal działają - całkowite wyłączenie to wyjecie bezpiecznika ABS tak jest w Leo I
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

Postprzez Damian » 29 grudnia 2007, 19:09

Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odp. Pozdro.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

Postprzez luck-81 » 31 grudnia 2007, 13:52

Witam. Ja mam co prawda Forda mondeo i nie mam ESP ale w moim przypadku taki łomot był spowodowany złym stanem opon. Miałem sare Klebery. Pp zakupie nowych Dunlopów łomotu juz nie ma. Jest po prostu zwykły pisk opon podczas ruszania. Łukasz.
Zobacz Profil
luck-81
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 16:20
Lokalizacja: Włocławek
Auto: Seat Leon II 1,4 l

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

Postprzez Damian » 31 grudnia 2007, 14:53

No ja mam PZERO z przebiegiem 15tys, nie przyhamowane, rowno zuzywane itd, itp. Wczoraj sie pobawilem troche jeszcze na ESP i bez ESP. Na ESP efekt jest prawie od razu, od razu reakcja, bez ESP do 3 tys obrotow jest mielenie, potem lupanie. Wkurza mnie to troche bo jak mam ochote wejsc w zakret na czesciowym uslizgu i na wyjsciu wyciagnac sie gazem to przez to lupanie noga automatycznie cofa mi sie z gazu bo "boje" sie juz tego efektu. A efekt jest naprawde jak by sie cos urwalo i tluklo. Grrr.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

Postprzez mm.max » 31 grudnia 2007, 15:13

Damian napisał(a):bez ESP do 3 tys obrotow jest mielenie, potem lupanie. Wkurza mnie to troche bo jak mam ochote wejsc w zakret na czesciowym uslizgu i na wyjsciu wyciagnac sie gazem

Przecież ci juz jasno napisaliśmy ze za to odpowiada EDS którego nie da się wyłaczyć i działa tylko wtedy kiedy jedno z kół napędzanych obraca się szybciej od drugiego wtedy ingeruje układ ABS który przyhamowuje szybciej obracające się koło. A co do twoich obaw to działanie tego systemu napewno nie wpływa na możliwość pokonywania zakrętów w uślizgu, a co ciekawsze podczas szybkich jazd po torze sprawdziłem że Leon II ciekawej sie prowadzi przy nawrotach i ostrych zakrętach z włączonym ESP niż przy wyłączonym ESP przy czym mowa jest o przeciążeniach bocznych (nadsterowność i podsterowność).

O i jeszcze jedno jeżeli piszesz o utracie przyczepności podczas przyśpieszania to nazywaj rzeczy po imieniu wtedy działa TCS + EDS, ESP nic do tego nie ma
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

Postprzez Damian » 31 grudnia 2007, 16:14

Wszystko zrozumialem. Piszac poprzedni post mialem na mysli "guziczek" ESP ;) wlaczony lub wylaczony i roznice z wlaczonym i wylaczonym ESP "guziczkiem" A ze w rzeczywistosci pod tym kryja sie i dzialaja razem lub osobno jeszcze inne systemy wyjasnilismy w wczesniejszej dyskusji. Nie mniej mam te lupanie gdzies w podswiadomosci i tak jak bym "oszczedzal" przez to auto. Musze po prostu to sobie przyswoic.

[ Dodano: Pon 31 Gru, 2007 ]
podczas zabaw z tzw. ręcznym system ten może bardzo przeszkadzać i prowadzić w skrajnych przypadkach do uszkodzenia (blacharskiego) samochodu gdyż zgodnie ze znaną nam wszystkim zasadą w momencie wprowadzenia tyłu samochodu w poślizg kontrolowany oprócz kontry kierownicą należy dodać gazu aby samochód mógł wyprowadzić się sam z poślizgu w przypadku bardzo śliskiej nawierzchni oprócz kontry kierownicą przy zadziałaniu TCSu być może nie będziemy mogli dokonać przyśpieszenia i dla mniej wprawionych w tych zabawach może się to skończyć obrotem wokół własnej osi.

O taki efekt mi wlasnie chodzi z tym, ze nie bezposrednio z powodu dzialania TCS, a tego ze gdy mam wylaczony TCS/ESP (ten sam guziczek) dodaje wlasnie gazu po nawrocie lub na wyjsciu, a tu zaczyna cos napierda..., noga sama odskakuje z gazu, wiec efekt jest jak by sam TCS to zrobil.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

Postprzez Tonny S » 31 grudnia 2007, 16:40

O taki efekt mi wlasnie chodzi z tym, ze nie bezposrednio z powodu dzialania TCS, a tego ze gdy mam wylaczony TCS/ESP (ten sam guziczek) dodaje wlasnie gazu po nawrocie lub na wyjsciu, a tu zaczyna cos napierda..., noga sama odskakuje z gazu, wiec efekt jest jak by sam TCS to zrobil.
Wypnij bezpiecznik od ABS i sprawdz czy w Leo II tez to działa.

Wywali błąd w kompie no ale to nic takiego - podepniesz VAG i wykasujesz.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości