Grzybek co chcesz osiągnąć? Szpanerski wygląd tarcz? Wzrost skuteczności hamowania czy trwałość i komfort?
ad. szpanu i lansu - brembo widać, że są nacianane ale stop jest ten sam co na gładkich tarczacz - dlatego szybko się gną i napiedalają po kierze w chwilę, poza tym hałasują podaczas hamowania,
ad. wzrost skutrcznosci - przy umiarkowanych cenach nacinane (wiercone) tarcze dają wzrost skuteczności głównie podczas hamowania na mokro - biorą praktycznie od razu. Dobre są pod zwględem skuteczności nawiercane Zimmermanny ale się gną, ATE PD mało hałasują ale wzrost skuteczności niewielki, podobno dobre są EBC TurboGrove ale wibrują przy hamowaniu.
ad. komfortu i trwalości - Osobiście uważam, że warto kupić dobre gładkie tarcze typu ATE, Bosch, EBC, Zimmermann do tego miękkie klocki (Bosch, ATE, Ferodo Premier) + przewody w oplocie + dobry płyn. Skuteczność będzie dobra, koszta niewielkie. Szczególnie polecam komplety Boscha - to ostatnimi czasy odkrycie cenowe i jakościowe na rynku
Jak masz więcej kasy to TarOxa, Brembo Oro, Black Diamond albo podobne + metaliczne klocki + przewody w oplocie + płyn wydasz za komplet tarcze + klocki ok 2000 zł a za tyle zrobisz przerzutkę na 312 + 256mm i będziesz hamował w serii lepiej jak na takim kicie
