przez Tonny S » 19 lipca 2006, 09:01
Rozpisze 2 oleje dla TDi montowanych w Leonku
Silniki z układem wtryskowym VP37 i VP 44 AGR, ALH, ASV, AHF (diesle), wszystkie benzyny montowane w Leonie (nie wiem jak z 2.8 V6 4x4) + wszystkie modele 2,5 V6 TDi
Motul 8100 ESTER E-TECH 0W40
Olej do silników benzynowych i Diesla 100% Syntetyczny - Baza Estrowa SAE 0W40
Zastosowanie:
Specjalnie zaprojektowany do współczesnych, mocnych samochodów, do silników diesla z bezpośrednim wtryskiem, silników benzynowych, silników z katalizatorem. Zalecany do silników Audi TT i S3 (Leon Cupra R) i wszystkich silników W grupy VAG. Odpowiedni do paliwa z ołowiem i bezołowiowego, paliwa Diesel i LPG.
Aprobaty
VAG 502.00
VAG 505.00
VAG 503.01
Mercedes Benz 229.3
Porsche
Ten 100% Syntetyczny olej silnikowy został opracowany i przetestowany zgodnie z najnowszymi wymaganiami technicznymi. W dużej mierze wykracza poza wymagania stawiane olejom silnikowym przez producentów samochodów.
- Norma ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczalnych oraz lepszej lepkości odpornej na powstawanie sadzy tak by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników diesla z bezpośrednim wtryskiem. (wyjątek silniki VAG PD wymagającymi oleju Motul Specific 505.01 5W40)
- Norma 503.01 wymaga jednocześnie niskiej lotności, wysokiej mocy smarowania, zmniejszenia tarcia, odporności na wysokie temperatury osiąganej przez współczesne silniki by umożliwić dłuższe przebiegi pomiędzy wymianami (czujnik elektroniczny).
- Standart MB 229.3 jest bardziej wymagający niż 229.1 jeśli chodzi o odporność na starzenie się oleju (długi okres przebiegu: czujnik elektroniczny), moc czyszczącą i rozpuszczalną (patrz ACEA B4) i wymaga zmniejszenia zużycia oleju: 1,2 % lepsze zużycie paliwa niż w przypadku SAE 15W40.
Właściwości:
Klasa lepkości - 0W40
Gęstość w 15 stopniach - 0,861
Lepkość w 100 stopniach - 13,3 mm2/s
Lepkość w 40 stopniach - 73,2 mm2/s
Wskażnik lepkości - 186
Punkt zapłonu - 226 stopnie
Punkt zamarzania - (-60) stopni
TBN - 10,8 mg KOH/g
Motul 8100 X-CESS 5W40
Olej do silników benzynowych i Diesla 100% Syntetyczny SAE 5W40
Zastosowanie:
Specjalnie zaprojektowany do współczesnych, mocnych samochodów, z silnikam o dużej pojemności, benzynowych, turbodiesli z bezpośrednim wtryskiem. Aprobaty wielu producentów pojazdów czynią z niego produkt uniwersalny, polecany szczególnie do samochodów w okresie gwarancji. Odpowiedni do paliwa z ołowiem lub bezołowiowego, paliwa dieslowskiego i LPG.
Standardy
- ACEA A3/B3/B4
- API SL/CF
Aprobaty
VAG 502.00
VAG 505.00
BMW Long-Life 98
Mercedes Benz 229.3
Porsche
OPEL/GM Diesel LL B-025
- Norma ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczalnych oraz lepszej lepkości odpornej na powstawanie sadzy tak by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników diesla z bezpośrednim wtryskiem. (wyjątek silniki VAG PD wymagającymi oleju Motul Specific 505.01 5W40)
- Standart OPEL/GM Diesel LL B-025 stawia dwa główne wymagania wobec oleju silnikowego: wysoka lepkość HTHS i bardzo niska lotność w celu drastycznego zmniejszenia użycia oleju, jest szczególnie zalecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI (dłuższy okres przebiegu: czujnik elektroniczny).
- Standart MB 229.3 jest bardziej wymagający niż 229.1 jeśli chodzi o odporność na starzenie się oleju (długi okres przebiegu: czujnik elektroniczny), moc czyszczącą i rozpuszczalną (patrz ACEA B4) i wymaga zmniejszenia zużycia oleju: 1,2 % lepsze zużycie paliwa niż w przypadku SAE 15W40.
Właściwości:
Klasa lepkości - 5W40
Gęstość w 15 stopniach - 0,854
Lepkość w 100 stopniach - 14,0 mm2/s
Lepkość w 40 stopniach - 83,1 mm2/s
Wskażnik lepkości - 173
Punkt zapłonu - 228 stopnie
Punkt zamarzania - (-39) stopni
TBN - 10,3 mg KOH/g
Silniki z układem wtryskowym Pompeduse tzw PD - pompowtryski.
Motul SPECIFIC 505.01 5W40
Olej do silników benzynowych i Diesla - VAG Aprobata 505.01 TECHNOSYNTHESE SAE 5W40
Zastosowanie:
Specjalnie zaprojektowany do samochodów napędzanych silnikami VAG Turbo Diesel (pompowtryskiwacze), odpowiedni do wszystkich typów silników benzynowych VAG (z wyjątkiem normy VW 502.00) lub Diesla, używających benzyny z ołowiem lub bez lub paliwa diesla.
Standardy
- API SJ/CF - ACEA A3/B3
Aprobaty
VAG 505.01
VAG 500.00 / 505.00
FORD WSS M2C 917A
Oficjalna aprobata VAG jest gwarancją jakości produktu, oraz procesu jego tworzenia i produkcji. Lepkość SAE 5W40 jest w pełni odpowiednia do współczesnych silników benzynowych i diesla. Syntetyczna baza zapewnia b. wysoką moc smarowania, która zmniejsza tarci i zapewnia odporność na bardzo wysokie temperatury osiągane przez współczesne silniki. Posiada właściwości antykorozyjne, antypienne.
Właściwości:
Klasa lepkości - 5W40
Gęstość w 15 stopniach - 0,855
Lepkość w 100 stopniach - 15,4 mm2/s
Lepkość w 40 stopniach - 99,2 mm2/s
Wskażnik lepkości - 165
Punkt zapłonu - 228 stopnie
Punkt zamarzania - (<-36) stopni
TBN - 9,5 mg KOH/g