Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Jakie klocki hamulcowe wybrać?

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez wysmok » 13 czerwca 2008, 14:29

Czuje pod noga i widze tez, ze przyszedl juz czas na wymiane tarcz i klockow w moim ARL-u (2002, Sport). Wybralem tarcze ATE 24.0125-0113.1 / 24.0109-0123.1 (przod / tyl) - numery z katalogu Inter Cars. I teraz waham sie jeszcze jakie wziac klocki do nich:

ATE - 13.0460-7122.2 / 13.0460-2820.2
czy
Ferodo - FDB1463 / FDB1788
??

Roznica w cenie... praktycznie nie ma roznicy. Mozna zalozyc, ze sa w tej samej cenie (przynajmniej w IC). Z tego, co tu przeczytalem, polecacie praktycznie na rowni i ATE i Ferodo. Ale moze w przypadku tarcz ATE lepiej beda sie spisywaly klocki rowniez ATE? A moze nie? :)
pzdrwm,
wysmok
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wysmok
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 29 grudnia 2006, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: ex ARL+

Reklama

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez Marianek » 13 czerwca 2008, 18:34

Mam pytanko zakupiłem tarcze Ate PowerDisc do Leonka w Focie i przyszły mi całe matowe w kolorze szarym zero połysku ,ponoc sprzedawca mówił mi że jest to zabezpieczenie przed korozją to już mój drugi komlet i tamte miałem całe na wysoki połysk i w związku z tym mam pytanie tak ma być czy coś jest nie tak z tymi tarczami .Dzięki za wszelkie info!
Zobacz Profil
Marianek
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 sierpnia 2006, 20:40
Lokalizacja: Łomża
Auto: LEON 1.9TDI 2001

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez bono » 13 czerwca 2008, 19:43

Marianek napisał(a):przyszły mi całe matowe w kolorze szarym zero połysku
Tak ma być. Założysz odtłuścisz i pojeździsz trochę i będą się świecić jak psu jajca ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez Marianek » 13 czerwca 2008, 21:47

No to super bo już sie trochę zmartwiłem ,dzięki za info :yes:
Zobacz Profil
Marianek
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 sierpnia 2006, 20:40
Lokalizacja: Łomża
Auto: LEON 1.9TDI 2001

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez Nexus6 » 14 czerwca 2008, 19:42

bono napisał(a):
Marianek napisał(a):przyszły mi całe matowe w kolorze szarym zero połysku
Tak ma być. Założysz odtłuścisz i pojeździsz trochę i będą się świecić jak psu jajca ;-)


przeczytaj instrukcje do Power Disców - nie wolno usuwać warstwy ochronnej

[ Dodano: Sob 14 Cze, 2008 ]
oczkolek napisał(a):piotrp, Bosch sobie daruj.


Arci9 napisał(a):Boscha osobiście nie znam, ale jeśli chodzi o klocki to bym sobie darował.


dlaczego ? bardzo dobre klocki w klasie do 200 zł, na pewno lepsze od ATE :jezor:
Nexus 6
_________________
Black Combi BMN RS '08
power by Dynosoft
Octavia Club Polska
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nexus6
Signo
Signo
 
Posty: 132
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Skoda Octavia2RSTDI

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez michalm » 15 czerwca 2008, 18:53

Po jezdzie na torze w Ulezy troche mi sie kloski jakby rozwarstwily na rantach - troche obcieraja jak jade wolno z otwartymi szybami i zaczely piszczec jak holera. Pytanie, wymieniac je czy pojezdzic troche i sie uloza ?? Dodam tylko, ze maja ok 5 tys. przelotu (na poprzednich przejechalem 45 tys. aha klocki seryjne kupione w ASO)
Pozdrawiam - michalm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michalm
TopSport
TopSport
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 5 stycznia 2006, 08:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: eRka
Silnik: CHGA 1.6

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez wysmok » 16 czerwca 2008, 10:26

wysmok napisał(a):ATE - 13.0460-7122.2 / 13.0460-2820.2
czy
Ferodo - FDB1463 / FDB1788
??

Ktoś się wypowie? Czy w tym przypadku wybór jest bez znaczenia?
pzdrwm,
wysmok
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wysmok
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 29 grudnia 2006, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: ex ARL+

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez Lucjan » 16 czerwca 2008, 20:20

ATE raczej do tarcz ATE są twarde Ferodo miękkie i pasują do wszystkich tarcz ;P

odnośnie klocków to Michał stykniemy sie na spocie to dam Ci radę jak spaliłeś klocki a teraz je naprawić :D
Pozdrawiam
Lucjan
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez wysmok » 16 czerwca 2008, 20:40

Lucjan napisał(a):ATE raczej do tarcz ATE są twarde Ferodo miękkie i pasują do wszystkich tarcz ;P

Znaczy sie klocki ATE sa twarde, ale beda ok do tarcz ATE, natomiast Ferodo sa bardziej miekkie i dlatego beda lepsze do wszystkich innych tarcz, tak? Dobrze zrozumialem?
pzdrwm,
wysmok
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wysmok
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 29 grudnia 2006, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: ex ARL+

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez Kozak » 16 czerwca 2008, 23:43

ja już od kilku samochodów zawsze śmigam na Ferrodo Premier i jestem z nich bardzo zadowolony , do ATE Power Disc też się świetnie nadają , nie pylą nie piszczą i przy okazji hamują

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez Colgate » 17 czerwca 2008, 17:11

Ja mogę się wypowiedzieć na temat zestawu do tarcz 312mm.
Tarcze ATE PD nacinane + klocki ATE, przejechane ok. 20 tyś. km. Dobrze hamują, nie piszczą, trochę pylą, ale nie mam porównania z innymi klockami. Jak te się zużyją to pewnie spróbuję Ferrodo Premier, albo standardowe Seata.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Colgate
Sport
Sport
 
Posty: 337
Dołączył(a): 3 listopada 2004, 11:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Passat B7

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez wysmok » 4 lipca 2008, 09:35

Wymienilem z 3 tyg. temu komplet klocow i tarcz ATE (obie osie) i niestety musze podzielic sie niemilymi wrazeniami. Nie wiem, moze trafilem na jakies lipne egzemplarze, moze podroby (choc kupowane w Inter Carsie), ale niestety nie jestem z nich zadowolony. Na poczatku wszystko bylo ok, ale w miare uplywu czasu sytuacja sie pogarsza. No ale do rzeczy - nieprzyjemne obiawy, ktorych w ogole nie bylo przed wymiana:
1. Piszcza jak w starym Polonezie, szczegolnie przy delikatniejszym i slabszym hamowaniu - dojezdzanie do swiatel, manewry na parkingu, itp. :zly:
2. Jak samochod jest na recznym i pobujam go troche w tyl i w przod, to trzeszcza z tylu, az ciarki czlowieka przechodza.
3. Brudza felgi - z przodu mniej-wiecej jak stare (ori), ale niestety z tylu tez, czego przed wymiana w ogole nie mialem.
Skutecznosci hamowania nie oceniam, bo nie mam porownania. Oczywiscie hamuja duzo lepiej niz stare, ale to jasna sprawa, bo i tarcze i klocki sa nowki sztuki.

No i teraz pytanie co jest lipne - klocki, czy tarcze, a moze caly komplet? Jak sie wkurze, to przed zima wymienie klocki na Ferrodo... :(
pzdrwm,
wysmok
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wysmok
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 29 grudnia 2006, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: ex ARL+

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez jaro4444 » 5 lipca 2008, 20:21

Panowie już kilka razy pisałem i powtórzę - ATE ostatnimi czasy spierdzieliło się i to znacznie. W tej klasie cenowej co ATE polecam tarcze i klocki Bosch - tańsze a naprawdę dużooooo lepsze. Z gładkich tarcz jeszcze dobre są ATE, a z klocków Textar (musi mieć na blasze wytłaczane logo nie malowane!!!) i Mintex (bradzo dobry klocek choć lubi popiszczeć).

Arci9 napisał(a):Boscha osobiście nie znam, ale jeśli chodzi o klocki to bym sobie darował.
Jak już celujesz w coś mniej firmowego to proponuje-> etf, Textar
A jak coś bardziej markowego to może EBC czy GS Performance


:hahaha: :hahaha: :hahaha:

Eft bardziej firmowe od Boscha??? A kto produkuje kompletne układy hamulcowe (ABS, pompy hamulcowe, zaciski, klocki, tarcze, ...) Robi takie komplety ATE, Bosch, Lucas i trochę mieszają japońce (choć Toyota w Europie stosuje właśnie komplety Bosch).

TMD Friction GmbH, producent klocków i okładzin hamulcowych tak znanych marek, jak Textar, Don, Pagid, czy SBF to chyba największa grupa produkująca okładziny cierne na świecie. Textary są u nas niedoceniane ale to doskonałe klocki tak jak Mintexy.

Nie bardziej "markowego" ale to są klocki "tuningowe" lub "sportowe". Do tej listy dodałbym jeszcze Mitexa M1144 lub M1166.

Odnośnie Ferodo Premier - jeżdzę od dwóch miesięcy na takich. Siła hamowania jest inaczej dozowana jak na Mintexach (czarnych odpowiednik serii). Na Mintexie narasta ona gwałtowniej, na Ferrodo trzeba mocniej wcisnąc peadał za to lepiej się dozuje. Ferodo są cichutkie, nie pylą za bardzo, przyjemne w eksploatacji na co dzień.
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez oczkolek » 5 lipca 2008, 22:00

jaro4444 napisał(a):
Odnośnie Ferodo Premier - jeżdzę od dwóch miesięcy na takich. Siła hamowania jest inaczej dozowana jak na Mintexach (czarnych odpowiednik serii). Na Mintexie narasta ona gwałtowniej, na Ferrodo trzeba mocniej wcisnąc peadał za to lepiej się dozuje. Ferodo są cichutkie, nie pylą za bardzo, przyjemne w eksploatacji na co dzień.



Ja nie chę nic mówić, ale już kiedys pisałem, nawet w tym wątku, ze do ATE (zarówno gładkich jak i nacinanych) najlepiej pasują Ferodo Premier (oczywiście w tej klasie, w klasach wyższych można sobie też wybierać, ale także i płacić więcej).
Ludziska czytać i jeszcze raz czytać, a nie kombinowac po swojemu lub po mądrości super mechaników-mądrali. Na forum jest bardzo dużo informacji, wynikających m.in z naszego doświadczenia.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez jaro4444 » 5 lipca 2008, 23:58

"Z gładkich tarcz jeszcze dobre są ATE" - errata - w tym miejscu miało być EBC.

Coś się zakręciłem przez chwilę przez te ATE ;)

Powtórzę jeszcze raz. Polecam osobiście zestawy:
- gładkie odpowiednik serii - Bosch i EBC tarcze gładkie, klocki Bosch, Textar, Mintex czarny, Ferodo Premier.
Stosować można w dowolnej kombinacji zestawienia choć sam przećwiczyłem do tej pory:
- komplet Bosch (tarcze + klocki) - rewelacja w swojej cenie, bardzo dobre dozowanie siły hamowania, dość miekki i trwały klocek, bardzo dobrej jakości tarcze, niedużo pylą,
- EBC + klocek Ferodo Premier - zestawienie dość przypadkowe w sumie "renament magazynu" - tarcze kiedyś kupione od Nexusa z OCP, klocki pozostałość po szwagra Audi A6/C4 (nowe) - przypadkowy zestaw ale jak do tej pory bardzo dobrze się sprawuje,
- tarcze Lucas + klocek Mintex - dość "agresywny" zestaw, bardzo duża maksymalna siła hamowania, gwałtowne narastanie siły hamowania (hamulce "żyleta" mały nacisk i auto staje dęba, od ok 50% zużycia klocka piszczały jak potępione :kreci:, klocki zjechałem do 3 mm okładziny i nic nie pękało, nie odwarstwiało się, tarcza dopiero po znacznym przekroczeniu minimum grubości (nominał 25 mm, minimum 23 ja dojechałem ja na koniec poniżej 22 mm) zaczeła lekko bić podczas 3-4 hamowania pod rząd, klocek wytrzymał ok 45 kkm dość ostrej jazdy,
- tarcze Bosch + klocek Textar - dobra siła hamowania, narasta troszkę szybciej jak przy Ferodo, porównywalny w 100% z zestawem Boscha jednak droższy, dlatego wybrałbym Boscha,
- nie znane mi tarcze (seria Opel Corsa) + klocek Bosch - zachowuje wszystkie zalety zestawu firmowego Boscha a zachowuje się znacznie lepiej jak oryginalny klocek z tego samochodu.

Z tarcz "tuningowych" stosowałem ATE PowerDisc i Zimmermanny wiercone.
ATE mnie nie przekonało bo się momentalnie pogięło (miałem wówczas tarcze 280 mm). Zimmermanny 288x25 wytrzymały mniej jak seryjne gładkie tarcze od ARL. Nie było na nich śladu zużycia a już wibrowały (po ok 7-8 kkm).
Znajomi chwalą EBC Ultimax - może je kiedyś wypróbuję ;)
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez oczkolek » 6 lipca 2008, 01:11

jaro4444, wszystko ładnie pięknie, tylko zaczynasz wchodzić na lekko wyższą półkę klasową, jak i cenową, a nie wszystkim to może odpowiadać (zwłaszcza to drugie). Pewnie ze można założyc super tarcze i klocki za odpowiednio wyższą kasę, ale Irek nie oto zawsze chodzi. W Większości przypadków maja to byc dobre hamulce do codziennego użytku, a nie do sportowej jazdy, gdzie trzeba najpierw sprzęt rozgrzać aby zaczął hamować.

Ale co tu dyskutowac wariantów jest wiele i kazdy pewnie ywbierze to co wg niego wydaje sie lepsze. :ok:
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez jaro4444 » 6 lipca 2008, 01:52

Oczkol wszystkie wymienione przeze mnie zestawienia to odpowiedniki serii. Normalne, drogowe zestawy nie wymagające rozgrzewania i czarów, w dodatku wszystkie dostepne w naprawdę przystępnych cenach. Takie dla przeciętnego "Kowalskiego".
Sam po eksperymentach z wierconymi i nacinanymi tarczami mam je w nosie. Wolę uczciwe jakościowo gladkie tacze + dobre klocki. Może nie są "sportowe" ale za to nie klękają po paru kkm.
Tak orientacyjnie z tego co pamietam na dziś z cen to:
- tarcze 312x25mm EBC gładkie to było coś ok 280-290 zł/parę,
- Bosch 288x25 to cena ok 260 zł a 280x22 ok 240 zł,
- klocki do Leona na tył Bosch to 68 zł komplet,
- klocek Mintex czarny na przód do zacisków 288 i 312 to ok 180 zł,
- Ferodo Premier ok 180 zł do zacisku 288 i 312 mm,

Może nie są to cenowe "hity" jak chińszczyzna ale te produkty się sprawdzają i jeżdzą ;]
Jest u nas wiele marek niedocenianych a bardzo dobrych jakościowo i przystępnych cenowo, np Mintex, Textar, Pagid, Jurid i ostatnio Bosch. Z markowych klocków u nas wszędzie króluje ATE, Ferodo (całkiem niezłe) i Lucas. Później to już jakieś wynalazki.
Miernikiem pośrednim, który pozwala innym okiem spojrzeć na klocek jest logo producenta. Jeśli jest tłoczone w blasze to klocek bywa najczęsciej przez niego produkowany a nie tylko brendowany. Ostatnio porównywałem klocek oryginał VW do Caddy II i chyba Lucasa (nie pamiętam teraz już dokładnie) i wyszło na to, że są napewno robione na tej samej linii produkcyjnej tylko brendowane róznie za pomocą nadruku. Biorąc pod uwagę, że kocki do Caddy jak i dol Leona II pochodzą z Chin to wiele wyjasnia...

Aha proponuje przy zakupie przednich klocków do Leona I jeden "myk" - kto ma układ hamulcowy bez czujników zużycia klocka to niech bierze sobie klocki do układu 288/312 mm od Audi A6/C4 lub Passata B5 bez czujników. Będą ok 30 % tańsze jak do Leona. Wynika to z tego, że tam to klocki normalne a w Leonie do mocnych wersji więc płaci się ekstra za "sport". Co do mieszanek to są takie same a Audi to ciezki i szybki wóz więc nie ma problemów z siłą hamowania czy trwałością.
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez wysmok » 6 lipca 2008, 12:30

No to coz, dam jeszcze sobie chwile czasu na wkurzenie sie na maksa na te piski i ufajdane fele i wymienie kloce w takim razie na Ferrodo. Tarcz juz nie bede ruszal, chyba, ze ktos chce kupic prawie-nowki sztuki... :P
pzdrwm,
wysmok
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wysmok
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 29 grudnia 2006, 11:26
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: ex ARL+

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez jaro4444 » 6 lipca 2008, 13:32

Zobacz na ceny w jakich dostaniesz. Jeśli w podobnej cenie to bierz Ferodo lub Boscha. Jak Bosch będzie tańszy to się nie zastanawiaj i weź sobie Boscha.
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: Klocki hamulcowe

Postprzez sicor » 24 lipca 2008, 07:52

Troche podepne sie pod temat może ktoś pomoże :)

Pare dni temu zmieniłem w Lelonie tarczy przód i tył klocki, płyn i takich tam pare pierdół. Wiadomo, że tarcze muszą sie troche dotrzeć wieć przez pierwsze 200-300 km unikałem ostrego hamowania żeby sie nie pokrzywiły. Ale tak później chciałem zerknąć jak wygląda tarcza i zaciekawiło mnie , że nowe klocki na nowych tarczach nie równo sie scierajaą:| Tzn od środka tarczy klocka jest zdecydowanie więcej niż od zewnątrz:/ Pamiętam stare klocki i scierały się równo. Wczoraj przyjrzeliśmy się z kumplem temu bliżej. Siadłem w Lelonie i wciskałem hamulec na odpalonym silniku i kumpel zauważył, że podczas wciskania go delikatnie rusza się zacisk:| Zawsze mi się wydawało, że zacisk jest nieruchowy a ruszają sie tylko w środku tłoczki"| Czy sie myle? Ruch nie jest zbyt duży dosłownie odrobine ale jest , no i te nierówno starte klocki. Wszytko z heblem robiłem i sprawdzonego mechanika nie pierwszy raz, ale klocki i tarcze składał później chłopak który sie u niego tam uczy jakiś czas juz. Możliwe, że coś schrzanił czy nie wiem?? Miał ktoś coś podobnego? Chcę tam dziś podjechać ale wole sie najpierw zorientowac czemu tak może być zanim zaczne krzyczeć:P
Czysta seria pije ---> Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sicor
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 1 października 2007, 07:39
Lokalizacja: śląsk
Auto: search in progress..

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez Adamek » 10 listopada 2008, 15:17

Panowie przeczytałem cały ten temat i mam taki bałagan w głowie, że szok.

Mam Leona ASZ z standardowymi tarczami i kończącymi się oryginalnymi klockami.

Jakie klocki polecacie ATE czy EBC ??
Nie obawiaj się doskonałości! Nigdy jej nie osiągniesz...
Zobacz Profil
Adamek
Sport
Sport
 
Posty: 444
Dołączył(a): 3 lipca 2007, 08:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: R36

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez colin23 » 10 listopada 2008, 15:30

Adamek klocki ferodo premier :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez MaximusProximus » 11 listopada 2008, 10:25

Witam, kto pyta nie błądzi zatem pytam, muszę wymienić klocki z przedu ASV, myślę że Ferodo premier będą odpowiednie ale czy ktoś może mi powiedzieć jakiego symblolu tych klocków szukać, ewentualnie wskazać na Allegro które by pasowały numerek VIN to
VSSZZZZ1MZ1R053879
DZIEKUJĘ
Zobacz Profil
MaximusProximus
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11 maja 2008, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV 1,9 TDI

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez bono » 11 listopada 2008, 20:52

MaximusProximus,
Masz tarcze 280 - przód / 232 - tył
Ferodo Premier
Przód FDB 1398 z czujnikiem
Tył FDB 1083
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez Adamek » 12 listopada 2008, 08:21

Możecie potwierdzić czy klocki Ferodo Premier o symbolach:

1. Przód - FDB 1463
2. Tył - FDB 1083

Będą pasowały do Leona ASZ z roku 2005" ??

[ Dodano: Sro 12 Lis, 2008 ]
Seat Leon 1,9 TDI ASZ i ARL

Klocki na przód wraz z czujnikami zużycia:

1) Ferodo Premier FDB 1463 - 215,00 zł
2) ATE 13.0460-7122.2 - 195,00 zł
3) Textar 23392 20,6 - 167,00 zł
4) Lucas GDB 1403 - 135,00 zł
5) Breck 23392 00 - 128,00 zł

Klocki na tył bez czujników zużycia:

1) ATE 13.0460-2820.2 - 110,00 zł
2) Ferodo Premier FDB 1083 - 94,00 zł
3) Lucas GDB 1330 - 80,00 zł
4) Textar 23554 17,2 - 87,00 zł
5) Fomar 448181 - 50,00 zł
6) Ferodo FSL 1083 - 72,00 zł

To są przybliżone ceny...
Nie obawiaj się doskonałości! Nigdy jej nie osiągniesz...
Zobacz Profil
Adamek
Sport
Sport
 
Posty: 444
Dołączył(a): 3 lipca 2007, 08:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: R36

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez grabarz18 » 8 grudnia 2008, 11:32

Panowie...

Przeczytałem cały ten temat i jeszcze inne podobne na tym forum i powiem, że mam istny mętlik w głowie...

Mam u siebie do wymiany komplet (przód i tył) tarcz i od razu klocków. Na tym co mam to jeszcze zrobię ... 3000km max a później to już wymiana. W swoim 1.9 TDi AHF z 2000 roku mam seryjne hamulce.

Teraz co wybrać? Pierwsza myśl po tym jak wyszło że mam tarcze do wymiany to Brembo, może ATE ale z tego co czytam, to nikt słowem tu nie wspomniał o Brembo a ATE to tak różnie się wypowiadacie.

Czy coś jest nie tak z tymi Brembo, że taka cisza o nich?

Klocki to się skłaniam za Ferodo co je tak wszyscy chwalą, ale jaro4444, kilka postów wyżej wspomniał o Boschu i to już mi całkiem namotało w głowie...

Podsumowując... Czy ktoś mi może polecić konkretny zestaw tarcze + klocki na przód i tył do mojego leona?

Nie potrzebuję jakiegoś super sportowego zestawu, ale też chiński złom mnie nie interesuje. I jedna ważna rzecz - klocki nie mogą piszczeć, bo tego nienawidzę :).

Dzięki
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez Axee » 8 grudnia 2008, 14:28

grabarz18 napisał(a):Podsumowując... Czy ktoś mi może polecić konkretny zestaw tarcze + klocki na przód i tył do mojego leona?

Nie potrzebuję jakiegoś super sportowego zestawu, ale też chiński złom mnie nie interesuje. I jedna ważna rzecz - klocki nie mogą piszczeć, bo tego nienawidzę .

Przod tarcze ATE PowerDisc, tyl tarcze ATE zwykle lub ATE PowerDisc (w zaleznosci od zasobow portfela), klocki ATE. I bedzie OK, mam u siebie i nie ma problemow.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez bono » 8 grudnia 2008, 15:46

Axee napisał(a):tyl tarcze ATE zwykle lub ATE PowerDisc

Z tyłu jeśli są 232 to chyba tylko zwykłe ATE, PowerDisc to od 256 w górę ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez premier » 8 grudnia 2008, 17:51

A ja polecam zestaw Zimmermann Sport + klocki Saxid. Kupowałem tutaj - mają bardzo dobre ceny. Zaleta tego zestawu to miękki klocek dający dobre czucie hamulca - fajna modulacja, nie zjedzie ci szybko tarcz no i wytrzymuje kilka na prawdę ostrych hamowań. Ja za swój zestaw (312 mm) płaciłem 278 zł za tarczę i 102 zł za klocki. Twoje powinny być sporo tańsze. Na początku potrafiły zapiszczeć, ale po dotarciu ciszaaaaaa. :)
Zobacz Profil
premier
Signo
Signo
 
Posty: 132
Dołączył(a): 16 maja 2006, 09:01
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Exeo ST 2.0 TSI BWE
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez dave » 8 grudnia 2008, 18:02

premier, a ile przejechales na takim zestawie ?? bo ja tez mam takie po 10 kkm klockow prawie nie ma ;) (to byly ciezkie 10kkm dla tych hamulcow)
dodam ze tarcze jeszcze sa proste ale rant juz jest wyczuwalny i nie sadze aby mi starczyl ten komplet na kolejny sezon :whoeva:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez grabarz18 » 8 grudnia 2008, 18:15

A ja zadam jeszcze raz pytanie o tarcze Brembo ... czy ich nikt nie poleca? Ja na allegro znalazłem np. takie coś: http://www.allegro.pl/item499059743_tar ... _golf.html
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez premier » 8 grudnia 2008, 20:23

dave, ja dopiero 3,5k zrobiłem i na razie jestem zadowolony. Zużycia klocków ani tarczy nie widzę, ale wiadomo - zależy jak się jeździ. Poza tym nie oszukujmy się - jak ktoś chce katować hample, ta żadne low ani mid-range mu nie starczy. Są tacy, co narzekają nawet to, co PAWEL20VT4 ma u siebie - a wszyscy wiemy że byle co tam nie siedzi (D2) i ile to kosztuje (circa about 6k).
Zobacz Profil
premier
Signo
Signo
 
Posty: 132
Dołączył(a): 16 maja 2006, 09:01
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Exeo ST 2.0 TSI BWE
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez AutoElegance » 8 grudnia 2008, 23:59

grabarz18, tarcze Brembo?

Tarcze BREMBO sa robione w 8 fabrykach aktualnie.
Nigdy nie wiesz kto je wyprodukowal, nigdy nie wiesz kiedy pęknie, nigdy nie wiesz na co trafisz ;)
podpis usunięty - niezgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
AutoElegance
Signo
Signo
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 marca 2005, 13:40
Lokalizacja: Radom
Auto: E 220 CDI

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez pardziak » 11 grudnia 2008, 08:34

to ja dorzucę swoje:) szykuję się do wymiany tarcz i klocków w moim ARL (przód i tył), ale że nie chce mi się bawić w wymianę jarzm, to chcę wymienić układ seryjny z tym, że na coś lepszego. I tak z założenia miało być to tarcze brembo + klocki ferodo premier albo DS (ale te chyba będę musiał rozgrzewać co mi się nie uśmiech więc raczej odpadają ). Natomiast tarcze mają być nacinane nie chcę nawiercanych

myślałem jeszcze o zimmermanach ale nasłuchałem się trochę o nich od kumpla, który je uzytkował no lekko mówić niezby je chwalił, a jeździ delikatnie miał główny zarzut co do żywotności ... bo co do siły hamowania to chwalił ale tylko przez pierwsze 10 k ... później wraz z przejechanymi kilometrami co raz mniej mu się widziały... dość szybko nastąpiła wymiana :(

pytanko czy trzymać się tego zestawu (brembo + ferodo) czy bawić się w coś innego??! popatrzyłem zestaw ma dobrze hamować i nie mówie tu o jakimś low cost - bo w końcu robię to dla własnego bezpiczeństwa (chociaż jakieś mega dorgiego też nie ) coś za rozsądne pieniądze !!
kumpel jeździł na takim zestawie tyle że w focusie i bardzo sobie chwalił ... tarcze wytrzymały mu ponad 50 k klocki mniej a lekkiej nogi nie ma ... więc ten zestaw wydaje się ok. ... oczywiście otwarty jestem na sugestie
Zobacz Profil
pardziak
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 16 maja 2008, 21:36
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon TS

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez marcin_kielce » 27 grudnia 2008, 22:30

Witam,

jako, ze szykuje sie do zmiany tarcz i klcokow w Leonie mam do was pytanie...

co myslicie o takiej tarczy??

http://moto.allegro.pl/item502046179_ta ... ck_tt.html

nie jest cos za tania?? :hmmm: do tego chcialem zalozyc Ferodo Premiere.

Mam jeszcze mozliwosc kupna ori tarcz i klockow z ASO od Audi TT, to sa chyba Pagidy w cenie 550 PLN komplet tarcz i klockow.

Co wybrac?? Co sie lepiej sprawdzi?? Zakladam jednoczesnie przewody w oplocie stalowym. Zaznaczam, ze nie jezdze wolno i dobry hamulec musi byc :))

Pozdrawiam
Marcin
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez transit_master » 28 grudnia 2008, 22:44

Z tego ci mi wiadomo Audi TT ma bardzo dobre seryjne hebelki wiec myślę ze byłoby warto. Ponoć nie wiele sa gorsze od innych bardzo dobrych zestawów. Ja bym brał ale decyzja należy do Ciebie. Pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez JayZ » 28 grudnia 2008, 23:07

marcin_kielce napisał(a):Mam jeszcze mozliwosc kupna ori tarcz i klockow z ASO od Audi TT, to sa chyba Pagidy w cenie 550 PLN komplet tarcz i klockow.

Marcin, bierz ten zestaw ori za 550zł...to bardzo dobra cena jak za ori z klockami :ok:
Zobacz Profil
JayZ
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 20 lipca 2007, 12:45
Lokalizacja: Południe: Krk-Kato
Auto: Ford TDCi
Silnik: turbo diesel inny

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez marcin_kielce » 28 grudnia 2008, 23:12

Dzieki chlopaki :ok: :))

Pozdrawiam
Marcin
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez pardziak » 18 lutego 2009, 08:27

to ja mam pytanie troszkę z innej beczki a dokładnie odnośnie płynu hamulcowego

czy lepiej brać motul rbf 600 czy dopłacić i wziąc do rbf660 jazda ciut ostrzejsza ale nie aż tak bardzo tzn. nie depie w heble z 200 do 0 ;)

pozdr
Zobacz Profil
pardziak
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 16 maja 2008, 21:36
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon TS

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez marcin_kielce » 18 lutego 2009, 08:29

Zawsze lepiej wziac ten lepszy plyn. Nigdy nie wiadomo kiedy przyda ci sie wyzsza temp. wrzenia ;)
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez elemenateur » 19 lutego 2009, 17:58

Marcin jakbyś jeszcze chciał to mogę mieć dla Ciebie także tanio ATE Powerdisc. Nie tak tanio jak ten zestaw z TT ale jak coś to śmiało.

grabarz18 napisał(a):to ja mam pytanie troszkę z innej beczki a dokładnie odnośnie płynu hamulcowego

czy lepiej brać motul rbf 600 czy dopłacić i wziąc do rbf660 jazda ciut ostrzejsza ale nie aż tak bardzo tzn. nie depie w heble z 200 do 0 ;)



jest bardzo niewielka różnica w temp wrzenia, a wielka w cenie, przynajmniej u mnie przy aktualnym euro.
Jeśli auto nie śmiga po torze i nie jest upalane na maxa to nie zauważysz nigdy różnicy między rbf600 a rbf660
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez colin23 » 10 marca 2009, 14:54

Zaciekawiła mnie jedna sprawa. Otóż do ARL-a Ferodo podaje klocki FDB 1463. Ale ten sam numer jest również w Cuprze 225KM. JAk to jest skoro w Cuprze jest większa tarcza? W takim razie w czym jest lepsze hamowanie skoro i tak powierzchnia klocka jest identyczna? Jestem laikiem mechanicznym więc mnie to zaciekawiło.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez Sammael » 10 marca 2009, 15:03

Cupra bez pakietu brembo ma hamulce 312 na jednym tloczku. 312 ma takie same klocki jak 288 (ARL ośka - przypominam, różnica między 288 a 312 jest tylko w jarzmach i wielkości tarcz hamulcowych.
Różnica w hamowaniu może polegać na składzie mieszanki klocka i tyle :) Ewentualnie model który podałeś jest po prostu grubszy od seryjnego.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez colin23 » 10 marca 2009, 15:26

Sammael napisał(a):Różnica w hamowaniu może polegać na składzie mieszanki klocka i tyle :) Ewentualnie model który podałeś jest po prostu grubszy od seryjnego.


Czyli logicznie rzecz biorąc skoro klocek 1463 jest taki sam więc nie warto robić Upgradu 288 -> 312?


A cupra z pakietem Brembo jakie miała średnice tarcz?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez Sammael » 10 marca 2009, 16:05

Czyli logicznie rzecz biorąc skoro klocek 1463 jest taki sam więc nie warto robić Upgradu 288 -> 312?

pojemność cieplna tarczy 312 jest znacznie większa, nie puchną tak bardzo.
colin23 napisał(a):A cupra z pakietem Brembo jakie miała średnice tarcz?

323 i zupełnie inne klocki, podobne do tych moich AP - w temacie o mojej padlinie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez taktiken » 10 marca 2009, 16:14

colin23 napisał(a):Czyli logicznie rzecz biorąc skoro klocek 1463 jest taki sam więc nie warto robić Upgradu 288 -> 312
Jurkos juz jakis czas to wyjasnial, chodzi o dlugosc ramienia na ktorym dziala sila (dluzsze ramie - dluzszy wektor sily). Oczywiscie dojda tutaj inne elementy takze - za dlugie ramie to tendencja do ukrecania oski, uginanie sie tarcz itp. Wiekszy klocek to natomiast wieksza powierzchnia traca (co uzyskuje sie tez przez stosowanie wielotloczkow - lepszy docisk calej powierzchni klocka).
Jak cos namieszalem to niech mnie studenci poprawia :D :zawstydzony:
http://www.ecuproject.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
taktiken
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4310
Dołączył(a): 15 października 2006, 13:08
Lokalizacja: Separatisten aus DW
Auto: Najlepsze

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez bono » 10 marca 2009, 16:42

colin23 napisał(a):zyli logicznie rzecz biorąc skoro klocek 1463 jest taki sam więc nie warto robić Upgradu 288 -> 312?

Jak to słusznie Sammael zauważył chodzi o odprowadzanie ciepła. Wiadomo energia podczas hamowania zamieniana jest w ciepło. Większa tarcza większa pojemność cieplna.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez szmoła » 10 marca 2009, 21:22

Wiam

Drobne pytanko......
Dużo czytałem o heblach ii.... do ASV z 2001 rok zapodam (polecane) tarcze ATE PD , a na tył ATE ( zwykły, bo podobno nie ma PD, jako 232) -ok, a apropos klocków ; Ferodo Premier Przód FDB 1398 a czy tył też Ferodo Premier czy może ATE klocki...? Jakie na tyl lepsze ( choć to tylko zwalniacz to i tak ważne...) Sorki , że nie w tym temacie ale zapodajcie ( przy okazji, mi) konkretnie jaki płyn hamulcowy ?? Też o tym czytałem ale zawsze jest jakieś ale.... ( np.mieszanie płynów , itp, itd, a i różne jednak opinie na forum, nie wiam jaki mam obecnie ? DOT 4?) Zapodajcie ten naj... najbardziej pasowny......

ps. Sorki, że tak ogólnie i w tym temacie , ale na dniach chce kupić komplet nowych hebli... i stąd te już ostateczne pytania i wasze odpowiedzi.....
Prożba jeszcze o opis wymiany płynu hamulcowego.... (chodzi mi o odpowietrzanie , pompowanie pedałem...podciśnienie....jaki sposób jest naj...) coby było gicio.... plis o ew. link.
Cała wiara w LCT... :ok:

z podziękowaniem, szmoła. :jupi:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szmoła
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 lutego 2008, 18:18
Lokalizacja: PL Centralna
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR ST
Silnik: CUPA 2.0

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez kamil-leon » 12 marca 2009, 15:33

Szykuję się powoli do wymiany tarcz i klocków (przód).

Chciałbym się dowiedzieć, który zestaw bardziej polecacie?
1) Tarcze ATE Power Disc + klocki ATE
2) Tarcze ATE Power Disc + klocki Ferodo FDB 1398
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil-leon
Sport
Sport
 
Posty: 864
Dołączył(a): 26 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi A4 [B8]

Re: jakie klocki wybrać?

Postprzez grabarz18 » 13 marca 2009, 14:37

kamil-leon, u mnie po długim zastanawianiu się wylądował w aucie zestaw:
Przód: ATE Power Disc + klocki Ferodeo Premier
Tył: ATE + klocki Ferodo Premier
Do tego jeszcze zalałem układ płynem hamulcowym Ferodo DOT 5.1 (nie pamiętam dokładnie ale tam było RBF czy jakoś tak)

Jak na razie jestem zadowolony z ich skuteczności. Są skuteczne i to chyba aż za bardzo bo muszę teraz tył auta robić jak mi się Corsa w niego zapakowała ;)
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości