Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Po co z 4x4 robić FWD

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez wgi » 22 sierpnia 2011, 23:11

Obrazek

Na potwierdzenie swojej tezy, że arl oska jest szybszy niż arl 4x4 wrzucasz filmik z mocną wydmuszką kontra wile cięższe i pewnie niewiele mocniejsze auto :o
No chyba, że mocno wierzysz, że to seryjny maluch :olaboga:
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez wgi » 22 sierpnia 2011, 23:16

btw gallardo jest 4x4 :) o czym pewnie nie doczytałeś...
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Tasaq » 22 sierpnia 2011, 23:17

Prośba dla dobrych ludzi: może ktoś dysponuje jakimiś wynikami z 1/4 klasy Diesel tak żeby zakończyć to bajanie..... Chyba, że Tag Heuer'y i inne sprzęty pomiarowe też pokazują pogodę :kreci:
Zobacz Profil
Tasaq
Signo
Signo
 
Posty: 167
Dołączył(a): 8 lutego 2009, 10:24
Lokalizacja: Poznań
Auto: Fabia F1

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez wgi » 22 sierpnia 2011, 23:20

Tasaq napisał(a):Chyba, że Tag Heuer'y i inne sprzęty pomiarowe też pokazują pogodę


Amazon napisał(a):wgi, Sammael wierzę że mi udowodnicie, że się mylę tymi Waszymi cyfrowymi wyświetlaczami


To nie jest wiarygodne.
Patrz.pl + dane producenta to jedyna świętość...
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 23:26

Tasaq, klasa diesel raz jest, raz jej nie ma. Obecnie z tego co pamiętam jest tylko w Street diesel. W klasie wydmuszek są tylko FWD i FWD,RWD,AWD TURBO.

Jak się komuś chce szukać: http://www.sss.org.pl/archive.php albo na seat-racingu będą z ich ćwiary.

A co do filmu z Hungaroring http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=29635

[ Dodano: 23 Sierpień 2011, 00:33 ]
Możemy się dalej przerzucać maluchami http://www.youtube.com/watch?v=6xzk5MMHN0s
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 23 sierpnia 2011, 06:25

Sammael to ja poproszę na papierze, gdzie to niby Cię przekonywałem do sierry. :clever:
I te parę teorii też poproszę co miałem, przecież to takie proste będzie do zacytowania :clever:

Po drugie jak potrzebujesz aż 300KM do bezpiecznego wyprzedzania to ja nie mam pytań :hahaha:
mnie tam do tego wystarczy moje 90

Kolejna sprawa to bym nie uogólniał, że wszystkie ARL-e mają więcej niż 150KM, ale nawet przyjmując że mają więcej, to jaki widzisz w tym problem?

No pany, dwa auta, jeden kierowca i sprzęt pomiarowy, jak niewiele potrzeba, co by
nie karmić trolla
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez jamallorock » 23 sierpnia 2011, 07:32

Amazon napisał(a):I te parę teorii też poproszę co miałem, przecież to takie proste będzie do zacytowania :clever:


bitte...
Amazon napisał(a):Po pierwsze jedna ośka będzie szybsza od tej z hakdexem. Jeśli auto jest robione pod wyścigi to z sensem jest wywalenie 4x4.

Pomijam już awaryjność tego rozwiązania, bo pewnie mi nie powiesz, że haldex jest mniej awaryjny niż ośka?


idąc dalej w tej teorii , gdzie sammael pokazał ci wyższość 4x4...
Amazon napisał(a):no pokazanie startu na mokrym faktycznie jest miarodajne


Amazon napisał(a):Po drugie jak potrzebujesz aż 300KM do bezpiecznego wyprzedzania to ja nie mam pytań :hahaha:
mnie tam do tego wystarczy moje 90

po co ta zazdrość do 300KM? niech ma i 1001KM , po co gadka o tym ?

Amazon napisał(a):wgi umiesz czytać ze zrozumieniem? :clever:
hmmm moderator i swoich postów edytować nie umie ;)


to już z grubsza przesada, ale rozumiem Cię, najlepszą obroną jest atak z tym , że każdy z nas umie czytać ze zrozumieniem i widzi co usiłujesz przekazać. Weź wyjdź z twarzą z tego i już nie odpisuj. Dziwię się , że ani Staszek20VT ani Wgi czy Belzi nie wyp**** tego do kosza jeszcze. Sammael ,weź to olej bo nie przetłumaczysz mu nic. Nauczyłem się tego z pracy z klientami , że czasami nie warto kogoś wytrącać z błędu , a więc ...

Obrazek
2010 -> 2015 - Seat Leon 1,9 TDi ASV +
2015 -> 02.2017 - Volvo V50 2.0D 136KM
2017 -> ... - Volvo XC60 2.0D 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jamallorock
TopSport
TopSport
 
Posty: 1089
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, 07:11
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Seat Leon

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Klikoś » 23 sierpnia 2011, 07:34

Amazon napisał(a):Po drugie jak potrzebujesz aż 300KM do bezpiecznego wyprzedzania to ja nie mam pytań :hahaha:
mnie tam do tego wystarczy moje 90

Kolejna sprawa to bym nie uogólniał, że wszystkie ARL-e mają więcej niż 150KM, ale nawet przyjmując że mają więcej, to jaki widzisz w tym problem?


wcześniej potrzebował mniej, apetyt rośnie w miarę je(ż)dzenia... ;) poza tym na ch*j drążysz :hahaha:

widzę że Amazon nawet wykresu ARLa nie widział... :hahaha:

jak dla mnie to gość robi sobie jaja, a jeżeli nie to współczuję :peace:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez wgi » 23 sierpnia 2011, 08:18

Amazon napisał(a):Po drugie jak potrzebujesz aż 300KM do bezpiecznego wyprzedzania to ja nie mam pytań
mnie tam do tego wystarczy moje 90


Tak się składa, że jestem również posiadaczem 90-konnego focusa i widać, że nie jeździsz po Polsce albo cały czas spędzasz za tirami. No względnie jesteś tą ciotą, która jedzie 90 lewym pasem blokując wszystkich.
90 koni nie jest wystarczającą mocą do bezpiecznego wyprzedzania i mi tego nie wmówisz.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Tasaq » 23 sierpnia 2011, 08:30

Sammael napisał(a):Tasaq, klasa diesel raz jest, raz jej nie ma. Obecnie z tego co pamiętam jest tylko w Street diesel. W klasie wydmuszek są tylko FWD i FWD,RWD,AWD TURBO.

Jak się komuś chce szukać: http://www.sss.org.pl/archive.php albo na seat-racingu będą z ich ćwiary.


Właśnie chodziło mi o coś tego pokroju co podałeś, tak, żeby czarno na białym było napisane jakie auto, jaki silnik/moc i jaki czas.
Zobacz Profil
Tasaq
Signo
Signo
 
Posty: 167
Dołączył(a): 8 lutego 2009, 10:24
Lokalizacja: Poznań
Auto: Fabia F1

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez wgi » 23 sierpnia 2011, 08:36

To nie trafi bo:
Amazon napisał(a):No pany, dwa auta, jeden kierowca i sprzęt pomiarowy, jak niewiele potrzeba


Ja tu więcej nie piszę bo szkoda czasu no i:
...sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez dave » 23 sierpnia 2011, 09:07

ja tam juz nic nie pisze... zostalem uswiadomiony ze jezdzac tdi 4x4 przez 5 lat robilem blad bo moglem miec szybsza oske ech.... no chyba ze moje auta i wiekszosci ludzi na tym forum auta 4x4 jezdza wbrew prawom fizyki albo sammael mnie oszukiwal mowiac ze jego blt robil sporo ponad 14s/cw. a w rzeczywistosci trzaskal 12 a teraz oczami swieci zeby nie bylo :P
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Piotrek_tdi » 23 sierpnia 2011, 09:25

Właśnie teraż leżąć sobie na plaży,przeczytałem ten cały temat - jest grubo,cały sens i chęc posiadania 4x4 upadła.... lepiej było palić laka na 19" moim dieselkiem niż płynnie wystartować na ćwiaryke....sądze że wymontowanie napędu tak jak ktoś już napisał było podyktowane tylko i wyłącznie $$$ a nie chęcią zrobienia czegoś innego....
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2011, 09:56

dave, co to za cyferki?
13,69 et

To po wymontowaniu haldexa taki czas był, nie?

Obrazek
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez dave » 23 sierpnia 2011, 10:48

Sammael, 13 razy bylo '69' i mialem juz dosc... wygladalem jak ten gosc z twojego zdjecia ;)
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 23 sierpnia 2011, 12:20

wgi napisał(a):
Amazon napisał(a):Po drugie jak potrzebujesz aż 300KM do bezpiecznego wyprzedzania to ja nie mam pytań
mnie tam do tego wystarczy moje 90


Tak się składa, że jestem również posiadaczem 90-konnego focusa i widać, że nie jeździsz po Polsce albo cały czas spędzasz za tirami. No względnie jesteś tą ciotą, która jedzie 90 lewym pasem blokując wszystkich.
90 koni nie jest wystarczającą mocą do bezpiecznego wyprzedzania i mi tego nie wmówisz.


też miałem 90 konnego focusa, co prawda w porównaniu do 90 koni w toledo to to jest muł, i wbrew pozorom sporo kilometrów nim zrobiłem i wyobraź sobie, że można było płynnie i bezpiecznie tym jeździć

jamallorock małe uzupełnienie do tego co zacytowałeś, cała sprawa zaczęła się od 150KM ARL, a nie od 300KM audi ;)
a tak między nami to naprawdę uważasz, że ja jestem w tej dyskusji bardziej agresywny?

jak narazie oprócz wylania kubła pomyj i dwóch ostów to nie zobaczyłem tu nic na poparcie Waszej tezy, że seria ARL bez haldexa jest wolniejszy od serii ARL z nim

nawet sensownie nie potrafiliście zbić argumentu z danymi katalogowymi
no cóż ...
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez bono » 23 sierpnia 2011, 12:33

Amazon napisał(a):że seria ARL bez haldexa jest wolniejszy od serii ARL z nim


przecież nikt sobie sam tego nie wymyślił, ile razy Ci chłopaki pisali, że było to sprawdzane ?? ?? ??

Amazon napisał(a):nawet sensownie nie potrafiliście zbić argumentu z danymi katalogowymi


Dane katalogowe to sobie możesz w dupę wsadzić. Te dane są sprawdzane w warunkach określonymi normami ISO i nic nie mają wspólnego z rzeczywistością.
Nie ma takiej opcji aby haldex nie wydymał ośki na 1/4 jeżeli mamy dwa zdrowe ARLeeeeeeeeee.
Zresztą Ty i tak swoje wiesz, więc żyj dalej w swoim świecie.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez colin23 » 23 sierpnia 2011, 12:39

włączmy jeszcze do dyskusji starty na rowerze :) Podobno na skrzyżowaniu do 2 metrów rower bije wszystko :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez noktoto » 23 sierpnia 2011, 12:40

Amazon, daj już chłopie spokój, w przeciwieństwie do wielu forumowiczów nie jestem fanatykiem AWD, a mimo to uważam, że bzdury straszne pleciesz i gubisz się sam w tym co piszesz. Już na samym początku dyskusji udowodniłeś, że nie widzisz różnicy między konwersją AWD->RWD (sensowną w konkretnych przypadkach) a AWD->FWD (jeden wielki bezsens).

Amazon napisał(a):nawet sensownie nie potrafiliście zbić argumentu z danymi katalogowymi

"Argument z danymi katalogowymi" to byłby dobry przy licytacji furami z gumy "Turbo".

Sammael napisał(a):Do 150KM 4x4 nie ma sensu,
150-200KM sens jest,
Powyżej 200 albo RWD albo AWD

Dość emeryckie te kryteria ;) Dla klekotów to bym się z nimi nawet zgodził, ale dla Pb to spokojnie po 50KM można pododawać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2011, 12:50

noktoto napisał(a):Dość emeryckie te kryteria Dla klekotów to bym się z nimi nawet zgodził, ale dla Pb to spokojnie po 50KM można pododawać.

Masz sporo racji, zwłaszcza, że teraz nowe auta mają zazwyczaj "elektroniczną szperę".
Mimo wszystko komfort posiadania 4x4 w cięższych warunkach jest ogromny.

A do szacownego kolegi, my nic nie musimy w sumie udowadniać, bo pewne rzeczy wiemy z autopsji (a nasze dowody nic dla Ciebie nie znaczą). Więc odwróćmy sytuację - może Ty nam udowodnij, że jest tak jak mówisz. Proste.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez majkitdi » 23 sierpnia 2011, 13:51

pozwole sobie dodac cos od siebie.. do mocy takiej jak mam w obecnym aucie ( arl po sofcie ) nigdy nie wzialbym 4x4. posiadalem zarowno golfa mk4 arl 4motion jak i oske. 4motion wazyl 1420kg, oska 110kg mniej. dodatkowo biegi w 4motion to jak dla mnie porazka - masakrycznie krotkie. faktycznie, moze przy mocy 230@450 oska faktycznie nie daje rady na dwoch pierwszych biegach, ale za to nadrabia od trzeciego.

Sammael, pozwole sobie skomentowac film z M3 E46 ktorym sie posluzyles.. bylem na tym wyscigach, szczerze mowiac obstawialem twoja wygrana bo nie trawie BMW ale prawda jest taka, ze z koncem 2 biegu bmw juz jechalo rowno z toba, po czym zwyczajnie odjechalo.. coz, kierowca to adrian pelc, pewnie ogarnia starty hehe. aha wowczas BMW legitymowalo sie ogromnym niedoborem mocy - na maha wyszlo 299ps ( czyli de facto S3 byla mocniejsza ). obecnie ma 330ps i kolezka bywa na wroclawskich ustawkach wiec mysle, ze mozesz liczyc na rewanz :)

no i na koniec filmik ktory moze dac niektorym do myslenia:
http://www.youtube.com/watch?v=UlkGYzNe-rs
czasy oczywiscie ET, pasuje tutaj powiedzenie "im dalej w las tym bardziej przeje#$ne masz" :)
Zobacz Profil
majkitdi
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 maja 2010, 08:17
Lokalizacja: ddz
Auto: golf arl

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2011, 13:56

majkitdi napisał(a):Sammael, pozwole sobie skomentowac film z M3 E46 ktorym sie posluzyles.. bylem na tym wyscigach, szczerze mowiac obstawialem twoja wygrana bo nie trawie BMW ale prawda jest taka, ze z koncem 2 biegu bmw juz jechalo rowno z toba, po czym zwyczajnie odjechalo.. coz, kierowca to adrian pelc, pewnie ogarnia starty hehe. aha wowczas BMW legitymowalo sie ogromnym niedoborem mocy - na maha wyszlo 299ps ( czyli de facto S3 byla mocniejsza ). obecnie ma 330ps i kolezka bywa na wroclawskich ustawkach wiec mysle, ze mozesz liczyc na rewanz

Nigdzie nie powiedziałem, że wygrałem. Wyprzedził mnie około 120-130. Z resztą gdzietylko wrzucę ten film - zaraz pojawiasz się Ty. BMW traci moc z posta na post, bo ostateczną wersja zdajsie było 320KM. Film posłużył jako przykład startu 4x4, bo przecież Amazon usilnie twierdził, że 4x4 przy starcie nic nie daje.
Więc, bardzo proszę, na przyszłość, doczytaj o czym mowa. No chyba, że start i przyspieszenie do paki też chcesz kwestionować.

Wiesz jak jest z wyścigami ulicznymi? zawsze ktoś jest niezadowolony, zawsze komuś coś niedomagało, temu się sprzęgło ślizga, tamtemu trójka nie weszła, ten miał 50% mocy a tamten gazu do końca nie docisnął. Więc ja zaspałem na starcie i miałem auto przez miesiąc wtedy, nie umiałem startować 4ro butem, nie miałem weny twórczej, dawno z kija nie spuściłem i nie było pełni księżyca. A inna strona medalu jest taka, że w pewnym momencie zdjąłem jak pipa noge z gazu bo na przemysłowej jechałem 1 raz i nie wiedziałem gdzie tam jest 400.
majkitdi napisał(a): ustawkach wiec mysle, ze mozesz liczyc na rewanz

Po co? Uwierz, że ja mam to w nosie czy kogoś objadę 3cm czy 3m, zrobiłem tysiące kilometrów moim autem, dające mi niesamowitą frajdę i to się dla mnie liczy najbardziej.

PS. Jeśli komuś ulży z rejonów DDZ: http://www.youtube.com/watch?v=_t3NdH6NPIU i już nie ma problemów. Start był, paka też była, s3 do paki objechało m3.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez dave » 23 sierpnia 2011, 14:15

poza tym pragne dodac jakie wyscigi autami rwd sa niebezpieczne... http://www.youtube.com/watch?v=jlcfqIyyjsI
btw znam i wlasciciela auta jak i kierowce- lame ;)
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2011, 14:20

dave napisał(a):poza tym pragne dodac jakie wyscigi autami rwd sa niebezpieczne... http://www.youtube.com/watch?v=jlcfqIyyjsI
btw znam i wlasciciela auta jak i kierowce- lame ;)


Jak to mówią w środowisku "miota nim jak szatan" :hahaha:
A MUSK, ten od miotania lawetą, widziałem na SN czy tam RF teraz, już startował w drifcie po tym unfallu.

Jakby ktoś nie wiedział o czym mowa ;) http://www.youtube.com/watch?v=-Xw5zhcFIOU
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... ntry913757
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez majkitdi » 23 sierpnia 2011, 14:25

BMW byla hamowana dwukrotnie, raz przed wizyta w STANDO - 299ps, drugi raz po - 330ps. nie podawalem innych wersji :) nie podoba mi sie pokazywanie filmikow na ktorych widoczny jest sam start, szczegolnie jak w wyscigu bierze udzial jakies auto 4x4. tak jak w tym przypadku czesto oska potrafi zwyczajnie wykorzystac mniejsza mase i straty w napedzie i wygrac wyscig. czas do 100 uwazam za niemiarodajny. dla mnie wyznacznikiem jest 0-160 oraz 0-200 - to one swiadcza o "szybkosci" auta.

kazdy naped czy to AWD czy FWD czy RWD ma swoje zalety i wady. uwazam ze skreslanie z gory ktoregokolwiek z nich czy udowadnianie wyzszosci swiadczy o niewiedzy.

pozdro
Zobacz Profil
majkitdi
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 maja 2010, 08:17
Lokalizacja: ddz
Auto: golf arl

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2011, 14:32

majkitdi napisał(a):nie podawalem innych wersji

Nie mówię, że Ty podawałeś, ktoś tak pisał albo od Serka słyszałem, nie pamiętam już. To było tak dawno...
majkitdi napisał(a):dla mnie wyznacznikiem jest 0-160 oraz 0-200 - to one swiadcza o "szybkosci" auta.

a może 80-100 na najwyższym biegu? albo na optymalnym biegu, albo 80-160. Może dużo ciekawsze wydają się być czasy z rolki bo głównie to po ulicach jeździmy a nie stoimy i czekamy aż ktoś obok się ustawi, prawda? Ilu ludzi tyle sobie można kryteriów powymyślać... a dopóki wszystko odbywa się na prostej... to nadal uważam, że "mistrzem prostej może zostać każdy". Pokaż zakręt FWD i zwiedzaj trawnik, chociaż moja eSka też jest zbyt podsterowna ale przynajmniej nie jest ośką na przód.

Majki - tak tylko dla wyjaśnienia, bo nie wiem czy prześledziłeś i wiesz z czego wywodzi się temat. Ktośtam w teoretycznie 180KM wywalił Haldex - czaisz? mieć haldex i go wywalić. Tutaj głównym problemem nie jest wybór auta, tylko kupienie 4x4 i zrobienie z tego ośki. To jest głupie, bezsensowne, nic nie dające i zakrawające o urazy psychiczne.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Klikoś » 23 sierpnia 2011, 14:34

może następnym krokiem będzie założenie DSG? FWD + DSG z LC to już by duuużo lepiej ruszało niż samo FWD ;-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2011, 14:35

majkitdi napisał(a): tak jak w tym przypadku czesto oska potrafi zwyczajnie wykorzystac mniejsza mase i straty w napedzie i wygrac wyscig.

Ostatnie - powiedz mi, jakie ja mam straty w napędzie po wystartowaniu, jak jadę po prostej?

Co do eMki, jeśli już tak rozmawiamy, odrzucając wszelkie masy, starty, cuda wianki - nie bierzemy pod uwagę jednego: pojemności silnika, co dla mnie przy większej prędkości jest istotne, bo inaczej zachowuje się i rozwija dodmuchany mały silnik a inaczej duży. Z tym się chyba zgodzisz.

[ Dodano: 23 Sierpień 2011, 15:41 ]
majkitdi napisał(a): nie podoba mi sie pokazywanie filmikow na ktorych widoczny jest sam start


Przecież nie ja ten filmik wrzuciłem do sieci - kiedyś miałem nawet pisać żeby go usunąć bo jakoś strasznie widoczna jest tam moja rejsetracja.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez majkitdi » 23 sierpnia 2011, 14:41

Sammael napisał(a):
majkitdi napisał(a):nie podawalem innych wersji

Nie mówię, że Ty podawałeś, ktoś tak pisał albo od Serka słyszałem, nie pamiętam już. To było tak dawno...
majkitdi napisał(a):dla mnie wyznacznikiem jest 0-160 oraz 0-200 - to one swiadcza o "szybkosci" auta.

a może 80-100 na najwyższym biegu? albo na optymalnym biegu, albo 80-160. Może dużo ciekawsze wydają się być czasy z rolki bo głównie to po ulicach jeździmy a nie stoimy i czekamy aż ktoś obok się ustawi, prawda? Ilu ludzi tyle sobie można kryteriów powymyślać... a dopóki wszystko odbywa się na prostej... to nadal uważam, że "mistrzem prostej może zostać każdy". Pokaż zakręt FWD i zwiedzaj trawnik, chociaż moja eSka też jest zbyt podsterowna ale przynajmniej nie jest ośką na przód.


no tak, masz sporo racji. dlatego na poczatku zdania napisalem, ze to moje zdanie. druga strona medalu jest taka, ze wyscig od 0 jest najbardziej sprawiedliwy. kazdy ma rowne szanse bez sprzeczek od jakiej predkosci, z jakiego biegu i jakich obrotow. kwestie zakretow/torow pomijam - tutaj glownie licza sie umiejetnosci kierowcow :)

pomysl przerobienia awd na fwd pozostawiam bez komentarza. w temacie pojawil sie taki offtop i masowe natarcie na kolege Amazon - dlatego postanowilem zabrac glos :)

[ Dodano: 23 Sierpień 2011, 15:44 ]
Sammael napisał(a):
majkitdi napisał(a): tak jak w tym przypadku czesto oska potrafi zwyczajnie wykorzystac mniejsza mase i straty w napedzie i wygrac wyscig.

Ostatnie - powiedz mi, jakie ja mam straty w napędzie po wystartowaniu, jak jadę po prostej?



gdzies przeczytalem, ze haldex mimo ze jest dopinanym napedem i tak generuje wieksza strate niz FWD. wiem ze to malo wiarygodna i konkretna wypowiedz, ale z praktyki wydaje mi sie moze byc w tym cos prawdy
Zobacz Profil
majkitdi
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 maja 2010, 08:17
Lokalizacja: ddz
Auto: golf arl

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2011, 14:48

majkitdi napisał(a):gdzies przeczytalem, ze haldex mimo ze jest dopinanym napedem i tak generuje wieksza strate niz FWD. wiem ze to malo wiarygodna i konkretna wypowiedz, ale z praktyki wydaje mi sie moze byc w tym cos prawdy


No zgodzę się, dojdzie chociażby inercja półosi napędowych no ale dżizas - ileż tych strat... założe się, że centymetr szersze opony wygenerują większe straty mocy.

A natarcie na kolege Amazona - chyba źle odebrałeś, kolega Amozon nie przyjmuje nic do wiadomości, naczytał się jakiś farmazonów o żabach i teraz na siłe próbuje je wcisnąc innym. Miałeś 4x4 to przynajmniej coś wiesz o tym napędzie, masz swoje zdanie, co prawda go nie podzielam. Bo 230KM TDIk w 4x4 zrobi wiatrak z ośki. No ale Twój głos nie jest tak jałowy jak kolegi Amazona

[ Dodano: 23 Sierpień 2011, 15:52 ]
A gdzie teraz są ustawki we Wro?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez przemest » 23 sierpnia 2011, 14:57

A w haldexie wał nie obraca się cały czas? To jakieś tam straty generuje, na pewno większe niż centymetr szersze opony.
Ale oczywiście nie popadajmy w skrajności, 4x4 jest lepsze o doskonale to wiem. Ubolewam więc nad tym, że sam mam ośkę. Szczególnie po przejażdżce kolegi S3 po programie ;)
Obrazek
Zobacz Profil
przemest
Sport
Sport
 
Posty: 305
Dołączył(a): 5 grudnia 2009, 14:30
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: Leon TS

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez majkitdi » 23 sierpnia 2011, 14:58

no tak przy bigt tak jak napisalem dwa pierwsze biegi nie istnieja..

jesli chodzi o ustawki we wro to nic wiekszego nie bylo organizowane w ostatnim czasie. ale tak jak zwykle - LG do czasu przybycia psow potem przemyslowa.

jakbys chcial zrobic pro pomiary to mamy racelogica. w przeciwienstwie do wymienionego wczesniej gtecha to nie zabawka ( w moim przypadku 0-100 na gtechu 6.2 na cwiare 14.7 racelogic 6.9 do paki i 15.00s na cwiare na tych samych odcinkach drogi )

pzdr
Zobacz Profil
majkitdi
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 maja 2010, 08:17
Lokalizacja: ddz
Auto: golf arl

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez noktoto » 23 sierpnia 2011, 15:02

Sammael napisał(a):Majki - tak tylko dla wyjaśnienia, bo nie wiem czy prześledziłeś i wiesz z czego wywodzi się temat. Ktośtam w teoretycznie 180KM wywalił Haldex - czaisz? mieć haldex i go wywalić. Tutaj głównym problemem nie jest wybór auta, tylko kupienie 4x4 i zrobienie z tego ośki. To jest głupie, bezsensowne, nic nie dające i zakrawające o urazy psychiczne.

Ja obstawiam, że z haldexem to był tylko przód, ta czerwona część, a tył był z czarnej ośki i się w podłogę tego napędu pociągnąć nie dało ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2011, 15:05

przemest napisał(a):A w haldexie wał nie obraca się cały czas? To jakieś tam straty generuje, na pewno większe niż centymetr szersze opony.

Oj, żebyś się nie zdziwił. Przejście na zimówki to zazwyczaj dwa centymetry 225->205 i praktycznie każdy Ci przyzna rację, że "auto lepiej jedzie na zimie".
jak mi się zachce wieczorem to policzę http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcie_toczne

majkitdi napisał(a):LG do czasu przybycia psow potem przemyslowa.

przemysłowa również do czasu przybycia psów ;) czyli jakieś 15 minut :) czyli nadal bieda z miejscówkami. Teraz mieszkam rzut kamieniem od przemysłowej ale właśnie nic nocami od dawna nie słyszę, żeby jakieś silniki wyły, tylko jacyś amatorzy driftu co noc pod auchanem buszują.

majkitdi napisał(a):w przeciwienstwie do wymienionego wczesniej gtecha to nie zabawka ( w moim przypadku 0-100 na gtechu 6.2 na cwiare 14.7 racelogic 6.9 do paki i 15.00s na cwiare na tych samych odcinkach drogi )

Ale nie wchodźmy już na tematy sprzętów pomiarowych bo to kolejny temat rzeka od lat. Na marginesie mówiłem o gtechu proSS, nie wiem jak on wypada w porównaniu do racelogica.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez majkitdi » 23 sierpnia 2011, 15:12

Sammael napisał(a):przemysłowa również do czasu przybycia psów ;) czyli jakieś 15 minut :) czyli nadal bieda z miejscówkami. Teraz mieszkam rzut kamieniem od przemysłowej ale właśnie nic nocami od dawna nie słyszę, żeby jakieś silniki wyły, tylko jacyś amatorzy driftu co noc pod auchanem buszują.

hehe. jak dostane info o jakis nielegalach dam znac na PW. w ostatnia sobote byly organizowane w walbrzychu. kolega w mk2 vr6 superchaged na semi slickach ( FWD zeby nie bylo :peace: ) pozamiatal wszystkich :P
Zobacz Profil
majkitdi
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12 maja 2010, 08:17
Lokalizacja: ddz
Auto: golf arl

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez przemest » 23 sierpnia 2011, 15:17

Sammael napisał(a):
przemest napisał(a):A w haldexie wał nie obraca się cały czas? To jakieś tam straty generuje, na pewno większe niż centymetr szersze opony.

Oj, żebyś się nie zdziwił. Przejście na zimówki to zazwyczaj dwa centymetry 225->205 i praktycznie każdy Ci przyzna rację, że "auto lepiej jedzie na zimie".
jak mi się zachce wieczorem to policzę http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcie_toczne


O tarciu wykładu robić mi nie musisz, studiuję na politechnice nie pierwszy rok. Możesz sobie policzyć jak Ci się chce. Dobrze by było też uwzględnić skład mieszanki, bo to dwie różne gumy.
A to, że auto zimą lepiej się zbiera wynika w dużej mierze z temp powietrza zasysanego, kiedy na zewnątrz jest -10 stopni a +30 to różnica jest ogromna, szczególnie bez fmica, poza tym opony zimowe często są mniejsze jeśli chodzi o średnicę, oraz węższe, więc dochodzi nam mniejsza waga koła, a opory w tym przypadku nie są aż tak istotne (nie grają tu pierwszych skrzypiec)
p.s. Tak, zimą jeżdżę na 205, latem na 225.
Obrazek
Zobacz Profil
przemest
Sport
Sport
 
Posty: 305
Dołączył(a): 5 grudnia 2009, 14:30
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: Leon TS

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2011, 15:23

przemest napisał(a):O tarciu wykładu robić mi nie musisz, studiuję na politechnice nie pierwszy rok.

Nikomu wykładu nie robiłem a polibudę skończyłem ;) od pługa się nie oderwałem.
przemest napisał(a):A to, że auto zimą lepiej się zbiera wynika w dużej mierze z temp powietrza zasysanego, kiedy na zewnątrz jest -10 stopni a +30 to różnica jest ogromna, szczególnie bez fmica,

Tego to akurat Ty mi nie musisz tłumaczyć. Weź pod uwagę, że nie zmieniasz opon przez pół roku tylko jednego dnia, więc warunki atmosferyczne, ciśnienie i temperature masz tę samą.
przemest napisał(a): tym opony zimowe często są mniejsze jeśli chodzi o średnicę, oraz węższe, więc dochodzi nam mniejsza waga koła, a opory w tym przypadku nie są aż tak istotne (nie grają tu pierwszych skrzypiec)

W leonie jeździłem na tych samych felgach(odpada wielkość felgi, waga felgi, masa wirująca zmienia się jedynie o tyle ile zmienia się waga opony), tylko zmieniałem opony na węższe. Przy oporach toczenia śmiem zaryzykować stwierdzenie, że dużo większy wpływ będzie miało ułożenie zimowych lamelek niż mieszanka - pamiętaj, nie mówimy teraz o przyczepności(jako takiej) tylko o oporach toczenia i o przyspieszaniu bez poślizgów (powiedzmy na trójce).
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez przemest » 23 sierpnia 2011, 15:32

Jakby ta szerokość opony miała takie duże znaczenie, to i spalanie miałbym mniejsze zimą na trasie, jednakże choćby skały SN*ły to różnicy nie ma. Za to w przyspieszeniu przy wyższych prędkościach to i owszem, coś tam czułem, ale, tak jak pisałem- temperatura. Mam smic. Oraz waga koła- moja zimówka jest lżejsza.
Czas do paki na letnich mam lepszy o jakieś pół sekundy- ale tylko za sprawą trakcji. I to mimo cięższych kół właśnie.
Obrazek
Zobacz Profil
przemest
Sport
Sport
 
Posty: 305
Dołączył(a): 5 grudnia 2009, 14:30
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: Leon TS

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez stefdeath » 23 sierpnia 2011, 16:30

Amazon napisał(a):
jak narazie oprócz wylania kubła pomyj i dwóch ostów to nie zobaczyłem tu nic na poparcie Waszej tezy, że seria ARL bez haldexa jest wolniejszy od serii ARL z nim

nawet sensownie nie potrafiliście zbić argumentu z danymi katalogowymi
no cóż ...


Wg. mnie zostało to udowodnione już na 2 stronie tego tematu:

dave napisał(a):stare dzieje, leon 170 hp, ibiza 170 hp na slicku. nie doszedl mnie do samej mety..
http://www.youtube.com/watch?v=F9N92j8iix8
leon 170 hp, fabia slynna swego czasu na cala polske, democar jc-auto 220km na tamta chwile rowniez na slicku.
http://www.youtube.com/watch?v=W6TefkVS ... re=related
ten filmik natomiast bedzie ci obrazowal roznice miedzy 170km srebrnym leonem a 230km czarnym leonem. jak widac roznica do 80-100 km wlasciwie minimalna ale pozniej czarnuch odchodzil az milo
http://www.youtube.com/watch?v=3Vs5WSvEong
http://www.youtube.com/watch?v=9Huc2ToCrJQ


skoro 170konny (czyli jak mniemam seryjny) leon ARL 4x4 objeżdża lżejszą 170konną ibizę fwd, i do 100km/h jedzie tak samo jak 230konny leon fwd na dużym turbo to chyba jasno świadczy o tym, że seryjny ARL (czyli taki o mocy 160-170km) dostałby w tyłek.

P.S.
Koleżanka od której zaczęła się dyskusja jeśli ma zamiar się ścigać tym leonem popełniła duży błąd. Dla zmniejszenia masy to trzeba było wypruć wnętrze. Chociaż myślę, że po pierwszej zimie powróci do stanu fabrycznego.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez wgi » 23 sierpnia 2011, 16:49

stefdeath napisał(a): po pierwszej zimie powróci do stanu fabrycznego

to chciałem też zauważyć - wszystkie dywagacje za fwd i nawet rwd kończą się po lekkim deszczu...
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2011, 17:08

No przecież kolega pisał że w deszczu to nie porownanie, jak dave wrzucił linka... :-)
Jeździć można tylko jak słońce świeci
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez dave » 23 sierpnia 2011, 17:58

stefdeath, no tak ale to niewazne, musza byc takie same auta seryjne 150 koni, prosta rzecz, takich nie ma wiec temat zamkniety. niestety nikomu nie chcialo sie biec za nami z telefonem na mete i tez nikt nie mial takiej pary w nogach aby nadazyc. leon byl moj ibiza byla rumianka ktory do dzis ma ta ibize i smialo moze potwierdzic jak bylo. ibiza przez moment zaczela mnie dochodzic i od ok 3-setnego metra jechalismy rownym tempem gdzie rumianko byl ok 2 dlugosci za mna i tak bylo do mety. a co ma do wszystkiego deszcz? przeciez taki diesel jak ja mialem i tak nie jest w stanie przeniesc takiego nm na asfalt bo w jaki sposob? ja musialem spinac sie aby wgryzc sie autem na suchej nawierzcni a co dopiero na mokrym gdzie potrafilo na 2 biegu rzucac dupa. przy mocy ok 240/470 na suchym to nie jest tak ze wciskasz gaz w podloge i czekasz na zielen... musisz trafic w odpowiednie obroty bo jak bedzie ich za duzo to 1 bieg bedziesz mielil az milo a to juz spore plecy...
http://www.youtube.com/watch?v=Cy_PRFuQtp8
a tu troche start z innej perspektywy od 1,58s z supra sampa a i tak trakcji nie bylo odpowiedniej...
http://www.youtube.com/watch?v=vv3HDzigotU&feature=fvsr
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez roosman » 23 sierpnia 2011, 20:50

Amazon, zapraszam na spota do Warszawy lub do Poznania. Wsadzę Cię do mojego Leona - zaniedbanego, jak to określiłeś - i niezależnie od warunków pokaże Ci jak bardzo to co wypisujesz mija się z prawdą, żeby nie powiedzieć -jak wielkie głupoty pierdolisz. Przesiadłem się z dość słabej ośki do średnio mocnego 4buta i powiem wprost - montowanie czegoś co ma więcej niż 350 na wykresie do ośki jest pomyłką. Nie zależnie, czy to sadzomiot czy PB.
Po drugie - treść twoich wypowiedzi jest mało merytoryczna, a argumentacja polega na czepianiu się poszczególnych, wyrwanych z kontekstu słów lub zdań, bez większej zasadności. Niemniej jednak forum jest dyskusyjne, a dyskusję na nim niestety prowadzone są czasem na poziomie piaskownicy. Ale proponuję jednak czasem, najpierw się jednak pouczyć a potem wypowiadać - na forum jesteś młody i jak widać wiedzę masz znikomą. Samm, jest osobą która wiedzą praktyczną mocno Cię przytłacza.

Rafał, ja pitole, ile Ty masz cierpliwości.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez marcus415 » 23 sierpnia 2011, 20:52

IMHO i ogolnie mowiac, porownywanie napedu AWD do FWD, to totalny cyrk, lub jak kto woli-kabaret :hahaha: :hahaha: :hahaha:
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 23 sierpnia 2011, 21:07

roosman napisał(a):Rafał, ja pitole, ile Ty masz cierpliwości.

http://i.pinger.pl/pgr390/f8abbfcb000b6 ... e/oaza.jpg

Nie wrzucam w tagach /img/, bo wulgarne a przecież tutaj sami nieletni...

roosman napisał(a):Samm, jest osobą która wiedzą praktyczną mocno Cię przytłacza.

nie zawstydzaj mnie, nie wiem wielu rzeczy no ale nie daje też sobie ciemnoty wcisnąć.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Lucas » 24 sierpnia 2011, 07:47

Amazon napisał(a):I rację mają Ci co napiszą, że 4x4 300 KM będzie się lepiej zbierał niż 300KM na jednej ośce z prostej przyczyny rozkładając to na dwie osie nie stracimy tyle przyczepności co dając całą moc na jedną oś.

Poniżej pewnej mocy jednak ośka daje radę przenieść to wszystko na asfalt więc auto lżejsze, szybciej się zbierze - tu już znaczniejszą rolę odgrywają nie niutki a kilogramy. Fizyka Panowie i stare książki :)



Bardzo ciekawy temat, rzekłbym innowacyjny.

Udało mi się większość postów przeczytać, niestety nie wszystkie...

Jeśli mamy porównywać auta w granicach 150km 4x4 z ośką to musimy wziąć kilka rzeczy pod uwagę (oczywiście im więcej mocy i nm tym przewaga na starcie 4x4 będzie znacznie rosła dlatego zastanawiam się jaka jest logika w udowadnianiu że słaba ośka jest szybsza od słabego 4x4... mam rozumieć że jeśli ktoś ma np golfa R albo s3 i przeczyta temat o wyjmowaniu haldexa musi także zmniejszyć moc do 150km tak aby mógł dobrze i szybko ruszać vs 150km 4x4 i aby miało to "sens" bo przecież sam przyznałeś Amazon że 300km ośka już sobie nie poradzi z 4x4? )

Czy porównujemy auta w 30 stopniowy dzień z 40 stopniowym asfaltem, czy przez cały rok ?

Oczywiście jest szansa że 150km ośka może być szybsza od 150km 4x4, ale w bardzo małym zakresie gdzie warunki pogodowe, opony i nawierzchnia sprawią że trakcja będzie znakomita. W innym wypadku (90% sytuacji) ośka dostanie lanie od 4x4.

Jeździłem 180km/200 km/250km/270 km ośka i porównywałem do wielu innych aut. Pomijam gazety motoryzacyjne, programy motoryzacyjne, opinie fachowców i cały świat który twierdzi że 4x4 jest szybsze od jednej osi (bo co oni mogą wiedzieć pewnie się nie znają) swoją wypowiedź opieram na tym co doświadczyłem i widziałem, czyli 4x4>Ośka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucas
TopSport
TopSport
 
Posty: 1255
Dołączył(a): 4 marca 2006, 18:51
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Scirocco 2.0 TSI
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron