Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Akumulator

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Akumulator

Postprzez Marcin_TDI » 29 października 2007, 12:00

ale po co wymieniac jak jest dobry. Jak moja Babcia ma mazde 323 d to 12 lat aku wytrzymal i zadnych problemow. ori to ori wiec sie nie wyglupiaj, jak zaczna sie problemy powazne to wtedy owszem, wymien.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Reklama

Re: Akumulator

Postprzez bobo » 29 października 2007, 18:52

arconada napisał(a):
Lucjan napisał(a):
arconada napisał(a):
Lucjan napisał(a):Podaj te numery które masz wypalone na akumulatorze to Ci powiem który rok miesiąć i dzien:)
Numery są na górze akumulatora czyli jesli masz klemy z przodu akumulatora na monowieczku. Jest to numer z literami i cyframi cos około 12 znaków.


Numery wypalone mam takie: H5B961252 0497


Akumulatort masz z marca 1999 roku a raczej datę produkcji monowieczka :)

Czyli wszystko się zgadza - akumulator z tego samego roku co samochod, nie był wymieniany od nowości, a więc musze kupić nowy.


Możesz zdradzić jak czyta się datę z tego napisu (numeru)??
Obrazek Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bobo
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 29 lipca 2007, 14:44
Lokalizacja: Tychy
Auto: Seat Toledo TDI AHF

Re: Akumulator

Postprzez Marcin_TDI » 29 października 2007, 19:19

wlasnie o to samo chcialem zapytac :)
tam jest w tygodnich podane tak jak opony czy jak inaczej ??
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Akumulator

Postprzez Lucjan » 29 października 2007, 19:41

Marcin_TDI napisał(a):wlasnie o to samo chcialem zapytac :)
tam jest w tygodnich podane tak jak opony czy jak inaczej ??


Panie i Panowie odnośnie tego kodu daty produkcji to w każdej firmie jest inny jak cos to mogę pomagać, ale podawać to raczej nie ma sensu nie urażając was.
Wszystkie te kody daty niby produkcji akumulatora to nie są gdyż w rzeczywistości to jest data produkcji obudowy akumulatora, a nie zalanie i gotowości do pracy :peace:
np. Bosch i Varta mają takie same :hahaha:
Delphi już inny
4max zupełnie, co innego
Centra i inne firmy o jej ;/
Najgorsze to akumulatory w japończykach tam bez lupy nie podchodzić :killer:
Jeśli coś będziecie chcieli wiedzieć to mogę pomóc, jeśli tylko będę mógł
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Akumulator

Postprzez Marcin_TDI » 29 października 2007, 19:45

to moze jak "pachnie od Ciebie" specjalista :mruga: to co wybrac stosunek cena/jakosc/wytrzymalosc/bezproblemowosc/niezawodnosc wiadomo jak najlepsza :) chodzi mi o TDI ale do benzynki tez mozesz podac... czy Centra jest dobrym akumulatorem ??
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Akumulator

Postprzez Lucjan » 29 października 2007, 19:52

Marcin_TDI napisał(a):to moze jak "pachnie od Ciebie" specjalista :mruga: to co wybrac stosunek cena/jakosc/wytrzymalosc/bezproblemowosc/niezawodnosc wiadomo jak najlepsza :) chodzi mi o TDI ale do benzynki tez mozesz podac... czy Centra jest dobrym akumulatorem ??


Marcin jak cos to na PW lub gg
dobre z tym specjalista masz browara ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Akumulator

Postprzez Grisza » 29 października 2007, 20:20

Lucjan, co to za tajemnice ;) ??
Jeżeli masz wiedzę, podziel się z tym
Czytający to forum inni, również by chcieli wiedzieć w co się nie pchać a czym się
zainteresować
właśnie jestem na kupnie i właśnie mam dylemat (oczywiście nie szukam okazji
typu "WWZ" z Real'a czytaj.: Wielka Wyprzedaż Zimowa :)) ) troszkę się
zapatruje na Bosch'a ale do końca nie wiem i twa wiedza moża nakreśliła by mój pogląd
także Lucjan, jeżeli Ci to nie przeszkadza podziel się ogółowi
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: Akumulator

Postprzez Lucjan » 30 października 2007, 09:02

Grisza'Men napisał(a):Lucjan, co to za tajemnice ;) ??
Jeżeli masz wiedzę, podziel się z tym
Czytający to forum inni, również by chcieli wiedzieć w co się nie pchać a czym się
zainteresować
właśnie jestem na kupnie i właśnie mam dylemat (oczywiście nie szukam okazji
typu "WWZ" z Real'a czytaj.: Wielka Wyprzedaż Zimowa :)) ) troszkę się
zapatruje na Bosch'a ale do końca nie wiem i twa wiedza moża nakreśliła by mój pogląd
także Lucjan, jeżeli Ci to nie przeszkadza podziel się ogółowi


Kolego jak wcześniej napisałem to są daty produkcji obudowy akumulatora oraz kraj gdzie została wyprodukowana.
Do tych kodów musiałbym robić tabelkę w EXELU a szczerze mówiąc jest zbyt dużo roboty, więc lepiej komuś napisać niż robić cały spis gdzie, co i jak. Przepraszam, ale pewnych rzeczy nie mogę powiedzieć tajemnica :x

Co do akumulatorów to ja preferuję Bosch Silver lub Varta BLUE DYNAMIC i jeszcze Optima, ale ona to wyższa półka dużo wyższa.

Czemu polecam akurat te marki, bo na ich temat wiem bardzo dużo i mogę sie wypowiedzieć.
Ponadto te marki cały czas wprowadzają nowe rozwiązania w produkcji. :jupi:
Delphi jest też dobry, lecz tylko Freedom oraz nic nie mam do Centry podobno tez jest dobra.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Akumulator

Postprzez colin23 » 30 października 2007, 23:31

Poniżej filmik autorstwa Lucjana odnośnie sprawdzania ładowania akumulatora i poprawnego działania alternatora. Jedna tylko prośba aby filmu nie oglądały osoby poniżej 18 roku życia gdyż kolega na filmie używa troche niecenzuralnych słów ;)

Film instruktażowy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Akumulator

Postprzez Streat » 31 października 2007, 00:17

Bez przesady takiej masakry nie było jak się spodziewałem :ok:

Lucjan, ma lepsza "suszarkę" do mierzenia pod obciążeniem - btw dzięki za pomiar :ok:
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Akumulator

Postprzez Marcin_TDI » 31 października 2007, 01:08

ja rowniez dziekuje za pomiar, moj niestety jest do wymiany przed zima ale lepiej juz teraz wiedziec...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Akumulator

Postprzez Lucjan » 31 października 2007, 07:58

Proszę bardzo i polecam sie na przyszłość :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Akumulator

Postprzez ciapus4 » 6 listopada 2007, 13:34

Witam ,w Tesco jest wyprzedaż działu samochodowego i jest tam akumulator Boscha 40 Ah 320 A rozruch za 145 Pln-ów jest to czerwony Bosch co sądzicie o takim zakupie czy warto ????


Pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapus4
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 29 sierpnia 2006, 17:32
Lokalizacja: Łódź-Błuty-TEO
Auto: seat toledo II

Re: Akumulator

Postprzez bono » 6 listopada 2007, 13:49

ciapus4, najpierw sprawdz akumulator w swoim autku,jakie ma parametry, jezeli sa takie same, to sprawdz date produkcji akumulatora, bo w marketach czesto i gesto bywaja stare roczniki :(
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Akumulator

Postprzez Galad » 6 listopada 2007, 14:32

Panowie, ten temat to chyba do działu Ogólnego trafić powinien :x
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Galad
Sport
Sport
 
Posty: 333
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 21:45
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Region: mazowieckie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Akumulator

Postprzez colin23 » 6 listopada 2007, 14:50

Galad napisał(a):Panowie, ten temat to chyba do działu Ogólnego trafić powinien :x


Juz jest w ogólnym :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Akumulator

Postprzez ciapus4 » 7 listopada 2007, 07:30

Witam , z ogólnego mnie wywalili i temat do kosza, a data gdzie jest wypalona czy te cyferki na naklejce 0 182 454 064 ,ile powinien mieć aku w stanie spoczynku voltów. ?



pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapus4
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 29 sierpnia 2006, 17:32
Lokalizacja: Łódź-Błuty-TEO
Auto: seat toledo II

Re: Akumulator

Postprzez Lucjan » 7 listopada 2007, 09:42

ciapus4 napisał(a):Witam , z ogólnego mnie wywalili i temat do kosza, a data gdzie jest wypalona czy te cyferki na naklejce 0 182 454 064 ,ile powinien mieć aku w stanie spoczynku voltów. ?



pozdro



Masz napisane wszystko wyzej :P
A ten numer co napisałeś to indeks akumulatora lub jak kto woli referencja :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Akumulator

Postprzez Toledziak » 7 listopada 2007, 18:34

Witam,mam problemik, przed zimą norma chyba. Otóż moje toledo po staniu 8h,podczas tego jak ja pracuje, (włączony alarm) jak chce odpalić to kręci ale jakby nie chciał. Zobaczyłem,że akumulator ma 340A prąd rozruchowy. Czy to dobra wartość?? Dieselka mam po raz 1szy i chciałbym wiedzieć jaki powinien być prąd rozruchowy,ile jest w momencie jak auto wychodzi z fabryki.Planuje podładować bateryjke troszke (jak było autko do polerowania to mi rozladowali aku :(( ) Pomóżcie prosze,aha silnik AHF
Zobacz Profil
Toledziak
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 lipca 2007, 08:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: Toledo AHF, Golf ATD

Re: Akumulator

Postprzez bono » 7 listopada 2007, 18:49

Toledziak, nie smiec na forum , temat scalilem, nastepnym razem polci do kosza :nonono:
Toledziak napisał(a):Zobaczyłem,że akumulator ma 340A prąd rozruchowy. Czy to dobra wartość??

W dieselu masz zawsze , wieksza wartosc pradu rozruchowego niz w benzynie.(wiaze sie to z wiekszym stopniem sprezania, a co za tym idzie, wieksza praca jaka musi wykonac rozrusznik, aby zakrecic kolem zamachowym) Jednak tutaj rowniez wazna jest pojemnosc akumulatora. W TDI naogol jest od 60 A*h w gore. I tak dla pojemnosci 60 do 80 A*h prad znamionowy ksztaltuje sie w zakresie 300 do 380 A, od 81 do 110 A*h prad znamionowy od 380 A*h do 500 A*h. minimalne napiecia znamionowe to odpowiednio 9 V i 9,5 V.

IMO musisz wymienic akumulator.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Akumulator

Postprzez Toledziak » 7 listopada 2007, 19:49

Przepraszam za zaśmiecanie.Nie chciałem. Dokładne wartości na mojej baterii to 340 A i 70 Ah 12V. Czyli mówisz Bono,że musze aku wymienić?? Bosko,bo niedawno kupiłem jeszcze 4 gumy na zime :/ po prostu fantazja. Podejrzewam, że poprzedni właściciel kupił ten akumulator tak po prostu (do dieselka). Poprzednim właścicielem był Belg,nie kumaty w sprawach motoryzacyjnych,gadałem z nim. W takim razie jaki byłby najlepszy akumulatorek do mnie?? Konkretny,dobry model (co bym płacił za jakość,a nie za firme).Chciałbym sie dowiedzieć jeszcze, czy na podstawie ciągu liczb na górze baterii można odnaleźć date,ewentualnie rok produkcji??
Zobacz Profil
Toledziak
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 lipca 2007, 08:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: Toledo AHF, Golf ATD

Re: Akumulator

Postprzez Lucjan » 10 listopada 2007, 20:51

Toledziak napisał(a):Przepraszam za zaśmiecanie.Nie chciałem. Dokładne wartości na mojej baterii to 340 A i 70 Ah 12V. Czyli mówisz Bono,że musze aku wymienić?? Bosko,bo niedawno kupiłem jeszcze 4 gumy na zime :/ po prostu fantazja. Podejrzewam, że poprzedni właściciel kupił ten akumulator tak po prostu (do dieselka). Poprzednim właścicielem był Belg,nie kumaty w sprawach motoryzacyjnych,gadałem z nim. W takim razie jaki byłby najlepszy akumulatorek do mnie?? Konkretny,dobry model (co bym płacił za jakość,a nie za firme).Chciałbym sie dowiedzieć jeszcze, czy na podstawie ciągu liczb na górze baterii można odnaleźć date,ewentualnie rok produkcji??


Kolego zobacz w jakiej ty normie podałeś 340A????????
Zobacz ze jest kilka norm :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Akumulator

Postprzez Toledziak » 11 listopada 2007, 08:38

Miałem w normie DIN, teraz mam 760A w EN, no i wziąłem 75 Ah. Jak mi gość skontrolował cele w starym akumulatorze to było czarno że hoho.
Zobacz Profil
Toledziak
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 lipca 2007, 08:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: Toledo AHF, Golf ATD

Re: Akumulator

Postprzez Lucjan » 11 listopada 2007, 11:46

Toledziak napisał(a):Miałem w normie DIN, teraz mam 760A w EN, no i wziąłem 75 Ah. Jak mi gość skontrolował cele w starym akumulatorze to było czarno że hoho.


Niewłaściwa eksploatacja akumulatora ;]
jeszcze są takie normy IEC, SAE :))
Wiec tak:
Parametry
Jedną z najważniejszych wielkości charakteryzujących akumulator jest pojemność znamionowa. Jest to ładunek elektryczny mierzony w amperogodzinach, jaki akumulator może dostarczyć w ściśle określonych warunkach. Pojemność znamionową ma nowy akumulator naładowany w prawidłowy sposób. W trakcie eksploatacji na skutek nieodwracalności pewnych procesów traci on zdolność do gromadzenia ładunku. Akumulator, który stracił połowę pojemności nadaje się do wymiany.

Drugą ważną cechą jest zdolność rozruchowa. Wyraża się ona prądem wyładowania określonym przez producenta, jaki może dostarczyć akumulator w temperaturze minus 18 stopni w ciągu 60 sekund do uzyskania napięcia 8,4 V. Wysoki prąd rozruchowy jest szczególnie doceniany zimą, gdy rozrusznik pobiera prąd o natężeniu około 200-300 amperów. Wartość prądu rozruchowego może być mierzona według norm niemieckich DIN lub amerykańskich SAE. Normy te przewidują różne warunki pomiaru i tak np. dla akumulatora o pojemności 55 Ah prąd rozruchowy według DIN wynosi 266 A, a według normy amerykańskiej aż 423
Norma (EN) CENELEC ściśle współpracuje z normalizacją międzynarodową, nadając priorytet spójności rozwiązań europejskich z międzynarodowymi. Obecnie ok. 58% norm CENELEC jest identycznych z normami IEC, a dalszych 7% bazuje na normach IEC.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Akumulator

Postprzez Toledziak » 11 listopada 2007, 22:03

Heh,może i nie była właściwie eksploatowany akumulator.Nie moge jednak tego stwierdzić jak był użytkowany,bo auto z nim przywiozłem.Podejrzewam, że był on od samiuśkiego początku w aucie,czyli od 7 latek.Teraz na szczescie już wiem co mam pod maską i to mnie najbardziej interesuje :)
Zobacz Profil
Toledziak
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 lipca 2007, 08:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: Toledo AHF, Golf ATD

Re: Akumulator

Postprzez leon2002 » 15 listopada 2007, 11:48

Witam. UWAGA NA HIPERMARKETY, odradzam duże sklepy, a szczególnie odradzam promocyjne ceny akumulatorów!!! Tam bardzo często leżą po kilka m-cy na półkach a jak wiadomo akumulator jeśli nie pracuje zasiarcza się i skraca sie mu żywotność jak i wydajność,sklepy o tym więdzą więc później sprzedają w promocji aby się tylko pozbyć, bo nie mają sprzętu ani czasu na doładowywanie wszystkich. Taki a kumulator często działa dobrze jedną zimę a czasem nawet są kłopoty i ludzie się dziwą że nowy a już są kłopoty- to jest właśnie ten efekt. Poza tym 2 sprawa to musimy oddać stary i w przypadku reklamacji-oddajemy i nie mamy zastępczego- 2 tyg murowane.Też zaczynam się rozglądać ponieważ czasem rano tak ledwo pali , w sumie ma już 5 latek i chyba jego żywotność sie wypaliła, stawiam na CENTRE już raz kupiłem taki i bardzo sie sprawdził tylko kupiłem w firmie gdzie mają ciągły obrót i nie zalęgają im na półkach oraz wrazie defektu dają zastępczy od razu. PS jeśli sięktoś faktycznie uprze kupić tani akumulator w HIPERMARKECIE to radzę sprawdzić datę przyjęcia na sklep. Jeśli dobrze pamiętam to do 30 dni jeśli stoi nie ładowany to jeszcze proces zasiarczania płytek nie występuje, poprawcie mnie jeśli sie mylę
Zobacz Profil
leon2002
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 3 lipca 2007, 14:22
Lokalizacja: śląskie
Auto: leon tdi 110

Re: Akumulator

Postprzez cebulka » 15 listopada 2007, 13:41

Kupiłem Centrę PLUS i jestem zadowolony. Kolega ma taki od 2 lat i wszystko git. Nawet do niego nie zaglądał :o
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Akumulator

Postprzez Lucjan » 15 listopada 2007, 13:59

leon2002 napisał(a):Witam. UWAGA NA HIPERMARKETY, odradzam duże sklepy, a szczególnie odradzam promocyjne ceny akumulatorów!!! Tam bardzo często leżą po kilka m-cy na półkach a jak wiadomo akumulator jeśli nie pracuje zasiarcza się i skraca sie mu żywotność jak i wydajność,sklepy o tym więdzą więc później sprzedają w promocji aby się tylko pozbyć, bo nie mają sprzętu ani czasu na doładowywanie wszystkich. Taki a kumulator często działa dobrze jedną zimę a czasem nawet są kłopoty i ludzie się dziwą że nowy a już są kłopoty- to jest właśnie ten efekt. Poza tym 2 sprawa to musimy oddać stary i w przypadku reklamacji-oddajemy i nie mamy zastępczego- 2 tyg murowane.Też zaczynam się rozglądać ponieważ czasem rano tak ledwo pali , w sumie ma już 5 latek i chyba jego żywotność sie wypaliła, stawiam na CENTRE już raz kupiłem taki i bardzo sie sprawdził tylko kupiłem w firmie gdzie mają ciągły obrót i nie zalęgają im na półkach oraz wrazie defektu dają zastępczy od razu. PS jeśli sięktoś faktycznie uprze kupić tani akumulator w HIPERMARKECIE to radzę sprawdzić datę przyjęcia na sklep. Jeśli dobrze pamiętam to do 30 dni jeśli stoi nie ładowany to jeszcze proces zasiarczania płytek nie występuje, poprawcie mnie jeśli sie mylę


Z tego, co wiem nowej generacji akumulatory mogą stać nie ładowane do pół roku inne do trzech miesięcy. Wiem, że w dużych firmach takie ładowanie odbywa się raz w miesiącu lub na trzy miesiące ;] Co do HIPERMARKETÓW to nie wypowiadam sie na ten temat gdyż nie wiem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Akumulator

Postprzez Galad » 15 listopada 2007, 18:33

ja kupiłem sobie Centrę Futura, jak dotąd sprawuje sie bez zarzutu
uważam że na akumulatorze nie ma co oszczędzać,
kto tanio płaci ten dwa razy płaci
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Galad
Sport
Sport
 
Posty: 333
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 21:45
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Region: mazowieckie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Akumulator

Postprzez nixu » 15 listopada 2007, 20:54

Galad, Ja tez zakupilem Centre future, jakos 3 lata gwarancji + assistance przekonal mnie do siebie ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nixu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 22 kwietnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Śląsk
Auto: IX

Re: Akumulator

Postprzez Orzeł » 15 listopada 2007, 21:54

ja kupiłem dokładnie rok temu varte o parametrach minimalnie wyższych niż seryjny. Wszystko było ok. W tamtą sobote auto nie odpaliło tylko po przekreceniu na rozruch zgasły kontrolki. Naładowałem go w niedziele było ok, w poniedziałek odpalił ale juz czułem, ze nie tak jak powinien. Od poniedziałku do czwartku auto stało i akumulator padł do 0 nawet sie nie otworzył centralny z pilota ;/ . Pojechałem do goscia u którego kupiłem, ten go sprawdził jakimś przyrządem (po 40 minutach jazdy) i twierdzi ze wszystko ok z aku :|. Odłączyłem go na noc i zobacze co bedzie jutro jak siądzie to jade wymienić.
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Akumulator

Postprzez cebulka » 16 listopada 2007, 14:40

Może cella nie łączy ?? W moim starym aku tak było. Raz było dobrze, a raz nie.
Leoś 1.6 16V AUS Obrazek
---------------------------------------
pozdrawiam
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cebulka
Sport
Sport
 
Posty: 658
Dołączył(a): 10 lutego 2006, 15:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Silver leo 1.6 16V
Silnik: AUS 1.6

Re: Akumulator

Postprzez Marcin_TDI » 16 listopada 2007, 15:11

a sprawdzales poziom elektrolitu ?? czy ten gosc tylk miernikiem Ci to opedzlowal ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Akumulator

Postprzez Orzeł » 16 listopada 2007, 18:26

Marcin_TDI, to jest akumulator bezobsługowy :zniesmaczony:

dzisiaj rano podpinam aku i wszystko ok. Prąd na nim po nocy 12.2 V. Zobacze co bedzie jutro rano (dzisiaj klemy zostawie podpięte). Wydaje mi się, ze wzmacniacz od audio pobiera troche prądu odłączyłem go i zobacze jakie napięcie będzie jutro rano. A na kolejną noc go podłącze i znów sprawdze żeby mieć pewność w 100% ze tutaj jest problem.
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Akumulator

Postprzez Kozak » 16 listopada 2007, 19:03

Orzeł napisał(a):Marcin_TDI, to jest akumulator bezobsługowy

to nie znaczy że nie ubywa z niego elektrolit, też się uzupełnia jak jest potrzeba .

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Akumulator

Postprzez Orzeł » 16 listopada 2007, 23:01

michał kozak, hmm no nie widac na obudowie akumulatora ani nigdzie w okolicach jakiegoś wycieku. Generalnie dzisiaj aku jest ok zobacze co bedzie rano :)
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Akumulator

Postprzez oczkolek » 17 listopada 2007, 20:18

Orzeł, moim zdaniem masz walniętą w Aku co najmniej jedną celę a to dyskwalifikuje go z dalszego użytkowania.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9298
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Akumulator

Postprzez Orzeł » 18 listopada 2007, 01:01

Dzisiaj rano zmierzyłem prąd (aku podpięty od wczoraj) wynik 12.20 V.
Pojeździłem troche, postawiłem auto i po jakichś 30 minutach zmierzyłem 12.30 V. Podpiąłem wzmacniacz i po ok 5 h znów pomiar wynik 12.10 V. Wniosek prosty. Coś nie halo ze wzmacniaczem i połyka gdzieś lewy prąd. Sprawdzałem to dioda na nim zapala sie dopiero po włączeniu radia (po kluczyku) jak idzie sygnał z kabla sterowania. Hmm może jakies przebicie na kablu od akumulatora do wzmacniacza w bagażniku?? Prąd na samym wzmacniaczu był jeszcze mniejszy ok 11.9 V: :hmmm:
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Akumulator

Postprzez Marcin_TDI » 19 listopada 2007, 11:12

po ktorej stronie wzmacniacza mial 11.9 V ?
Orzeł, bezobslugowe nie znaczy ze sie nie dolewa, uwierz mi i wcale nie musi byc wycieku...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Akumulator

Postprzez Orzeł » 19 listopada 2007, 11:49

po ktorej stronie wzmacniacza mial 11.9 V ?

na wejściu do wzmacniacza na kablu który idzie bezpośrednio (poza bezpiecznikiem) od aku do wzmacniacza

Marcin_TDI napisał(a):Orzeł, bezobslugowe nie znaczy ze sie nie dolewa, uwierz mi i wcale nie musi byc wycieku...


ok ;)
Kto powiedział, że klekot musi być wolny?? :)

Był 1.9 TDI FWD => 224 PS @ 430 Nm
Był 3.0 TDI Quattro => 285 PS @ 546 Nm
Jest 3.0 TDI Quattro => 381PS @ 726 Nm ET -> było 12.85 :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: Akumulator

Postprzez Lucjan » 19 listopada 2007, 15:05

oczkolek napisał(a):Orzeł, moim zdaniem masz walniętą w Aku co najmniej jedną celę a to dyskwalifikuje go z dalszego użytkowania.


Jeśli by miał zwarcie na celi to napięcie byłoby coś około 10V ;]
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Akumulator

Postprzez oczkolek » 19 listopada 2007, 15:10

Lucjan napisał(a):
oczkolek napisał(a):Orzeł, moim zdaniem masz walniętą w Aku co najmniej jedną celę a to dyskwalifikuje go z dalszego użytkowania.


Jeśli by miał zwarcie na celi to napięcie byłoby coś około 10V ;]


Ale tylko pod obciążeniem, w stanie jałowym będzie około 12V, a powinno być niecałe 13V.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9298
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Akumulator

Postprzez Marcin_TDI » 20 listopada 2007, 10:16

Orzeł napisał(a):na wejściu do wzmacniacza na kablu który idzie bezpośrednio (poza bezpiecznikiem) od aku do wzmacniacza

poszukaj przyczyny, moze kabel masz jakis zwalony albo naprawde przebicie ma. masz bezpiecznik zalozony przy aku ?? jaki kabel idzie do wzmacniacza ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Akumulator

Postprzez sebux » 12 grudnia 2007, 21:16

Witam.

Mam następujący problem.

Akumulator pada mi po kilku dniach postoju samochodu w garażu.

Ładuje akumulator i znowu około 2 lub 3 dni jest ok a gdzieś na 4 dzień już widać różnicę a później pada. Nawet podłączenie szelek nic nie daje nie można odpalić samochodu.

Otworzyłem akumulator i sprawdziłem poziom elektrolitu. Poziom jest ok natomiast w jednej celi płyn jest mętny podchodzący pod kolor brązowy a w pozostałych krystalicznie czysty.

Podejrzewam, że ten kolor nie wróży nic dobrego.

Akumulator po naładowaniu ma 13V. Sprawdzałem pod obciążeniem 11,80V. Podczas pracy silnika pokzauje prąd 14 chyba z kawałkie dokładnie nie pamiętam.

Proszę Was o radę czy to akumulator czy to może być coś innego.
Zobacz Profil
sebux
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 5 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Braniewo
Auto: Leon 1,9TDI 2000r.

Re: Akumulator

Postprzez Marcin_TDI » 13 grudnia 2007, 13:33

moim skromnym zdaniem aku masz padalca juz, moze reklamuj go jak ma gwarancje jeszcze... 14.4 powinno byc na rozgrzanym silniku.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Akumulator

Postprzez jurkos » 13 grudnia 2007, 14:50

sebux napisał(a):natomiast w jednej celi płyn jest mętny podchodzący pod kolor brązowy a w pozostałych krystalicznie czysty.

padla ci cela
reklamuj ;) jak mozesz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jurkos
TopSport
TopSport
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 30 sierpnia 2006, 15:31
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: czarne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Akumulator

Postprzez sebux » 13 grudnia 2007, 23:02

Dzisiaj byłem u elektryka. Prąd na obciążeniu jest 14,2V. Parametry podobnie jak pisałem wyżej. Sprawdził czy coś nie pobiera prądu jak samochód stoi wyłączony. No i nie pobiera. Klient twierdzi, że akumulator jest dobry. Sprawdził płyn Areometre (chyba tak to się pisze), jest ok.

Ale teraz najlepsze akumulatro jest z tego samego roku co mój Leonik i tu wielkie zaskoczenie moje i elektryka!!!!!! Rok produkcji mojego Leona 2000.

Akumulator ma 7 lat pomimo tego wszystkie pomiary są dobre.

Niewiem czy to prawda bo się nie znam. Jeden gość w sklepie motoryzacyjnym powiedział mi, że taki stary akumulator pomimo tego, że niby wszystkie parametry są ok może już powoli się rozładowywać, jeżeli postoi kilka dni bez jazdy.
Zobacz Profil
sebux
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 5 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Braniewo
Auto: Leon 1,9TDI 2000r.

Re: Akumulator

Postprzez bono » 14 grudnia 2007, 06:49

Ale teraz najlepsze akumulatro jest z tego samego roku co mój Leonik i tu wielkie zaskoczenie moje i elektryka!!!!!! Rok produkcji mojego Leona 2000.
Akumulator ma 7 lat pomimo tego wszystkie pomiary są dobre.
I co w tym dziwnego, ja mam tak samo i nie placze do poki kreci to bede jezdzil :P
sebux napisał(a):Niewiem czy to prawda bo się nie znam. Jeden gość w sklepie motoryzacyjnym powiedział mi, że taki stary akumulator pomimo tego, że niby wszystkie parametry są ok może już powoli się rozładowywać, jeżeli postoi kilka dni bez jazdy.

Dokladnie, zgadza sie . Postaw auto na dwa dni jak bedziesz mial mroz i zycze powodzenia w odpaleniu auta. U mnie poki co auto stoi pod dachem i do tego sporo jezdze, wiec akumulator ma za malo czasu aby sie rozladowac. Jednak caly czas mam to na uwadze, ze lada moment moge sie zdziwic i aku powie mi sorry, ale ma cie w dupie - sam sobie odpal auto ;).
P.S. Zobacz, ze ten temat zalozylem rok temu . Napisalem rowniez
poki nie ma mrozow i mamy ciepla zime to pomecze jeszcze stara baterie.
no i mecze ja do tej pory....
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Akumulator

Postprzez premier » 28 stycznia 2008, 17:17

Czy ktoś wie jaki oryginalnie montowany jest (jakiej pojemności) akumulator w Leonie 1,8T? W tej chwili mam 44Ah i właśnie pada. Wydaje mi się że poprzedni właściciel wsadził go tam "na sprzedaż" i że jest za mały. Ja bym minimum 56 wsadzał.
Zobacz Profil
premier
Signo
Signo
 
Posty: 132
Dołączył(a): 16 maja 2006, 09:01
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Exeo ST 2.0 TSI BWE
Silnik: CJXA 2.0

[1M] jaki wybrac akumulator?

Postprzez Miras » 16 sierpnia 2008, 19:42

witam wszystkich. . . mam pytanko odnosnie akumulatora! ostatnio padla mi bateria i teraz mam dylemat jaki akumulator kupic?! z tego co juz wiem to musi byc 72Ah lub 74Ah! polecaja mi KAGERA i BOSCHA SILVERA ze wskazaniem na BOSCHA z tym ze BOSCH kosztuje ok 530 zl a KAGER 330 zl a KAGERA podobno robia w fabrykach BOSCHA. . . pomozcie bo niewiem ktory mam wybrac?! z gory dzieki :)
Zobacz Profil
Miras
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 20 maja 2008, 22:34
Lokalizacja: KRAKOW
Auto: LEON

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości