Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Ubytek płynu chłodzącego

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Lucjan » 27 sierpnia 2007, 20:30

tam gdzie bedziesz miał wyciek pojawi sie po płynie ślad bez względu na temp. czy to chłodnica czy pompa bedzie widac gołym okiem :yes:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Reklama

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez jurkos » 27 sierpnia 2007, 20:33

kotlet74 napisał(a): postraszył mnie walniętą głowicą.

tak sobei pomyslalem ze jak by to glowica byla .. to nawet przy miejskiej jezdzie beda ubytki no i zapewne kopcenie :)
ale sie moge co do tego mylic :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jurkos
TopSport
TopSport
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 30 sierpnia 2006, 15:31
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: czarne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez endrju » 27 sierpnia 2007, 21:04

Tez mialem ubytek plynu chlodniczego i tez nie mialem pojecia co sie dzieje. Jak walnieta uszczelka pod glowica to kopci na szaro-niebiesko.
U mnie okazalo sie ze cieknie przy plastikowym trojniku.
Trojnik przykrecony jest z prawej stronydo bloku silnika (patrzac na samochod od przodu). Dochodza do niego weze z chlodnicy. Dobrze widoczny po zdjeciu plastikowej oslony silnika.
Mysle ze powinienes go spokojnie znalezc. U mnie plyn chlodniczy zbiera sie w zaglebieniu tego trojnika. Plyn jest widoczny po dluzszej jezdzie od razu. Po dluzszym postoju odparowuje i pozostaje bialy nalot.
Jak wymienilem ten trojnik to uszczelka byla juz totalnie zjechana, bo temperatura tam wyskoka... ale czy trojnik byl pekniety, tego nie wiem. W aso kupilem trojnik + uszczelka - 80PLN Dla spokojnej glowy wymienilem trojnik z uszczelka i od tej pory jest ok. Czytalem ze ten trojnik to doc czesta usterka.
Pozdr
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez kotlet74 » 28 sierpnia 2007, 10:22

Dzięki serdecznie wszystkim za podpowiedzi i pomoc.!!!! Niemniej jednak oczekuję na dalsze sugestie za które z góry dziękuję!!
Zobacz Profil
kotlet74
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11 kwietnia 2007, 19:38
Lokalizacja: Jastrzebie
Auto: Seat Leon

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Marcin_TDI » 28 sierpnia 2007, 12:02

masz oslone pod silnikiem ??
jak masz to zdejmij, wjedz na kanal, zaswiec od dolu a na gorze niech ktos doda gazu bo wtedy w ukladzie wytwarza sie cisnienie, musi gdzies spierdzielac jezeli stan oleju Ci sie nie podnosi. jakby glowica walnela to bys mial jakies kwiatki w ukladzie wydechowym. kiedys znajomy mial tak ze woda sie lala z tlumika, nieraz tak ze kopci strasznie...

przerabialem juz to i u mnie pekl wezyk od chlodnicy oleju tak ze nic nie bylo widac na postoju a jak jechalem to uciekalo...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez bunio » 29 sierpnia 2007, 09:11

witam

zajmuje sie ogolna mechanika i remontami silnikow przemyslowych i mialem kilka przypadkow gdzie plyn ubywala i okazywalo sie ze uszczelka byla tylko uszkodzona pod glowica nie bede si erozpisywal jak i co ale widocznie byla tak uszkodzona ze plyn nigdzie sie przedostawal tylko odparowywal
Zobacz Profil
bunio
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 lipca 2007, 16:40
Lokalizacja: OSTROW WLKP
Auto: LEON 1.9TDI 110KM

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez AdamTower » 29 sierpnia 2007, 18:44

U mnie było następująco:

Płyn chłodniczy ubywał mi po przejechaniu ostro kilkudziesięciu kilometrów. Za nic nie umiałem znaleźć wycieku, olej ok, spaliny nie były siwe, żadnych oznak uszkodzonej uszczelki pod głowicą....a jednak :(

Okazało się po długich poszukiwaniach, że płyn wywalało mi przez zbiornik wyrównawczy, przez ten odpowietrznik, ale tylko przy dużym obciążeniu silnika. Przy normalnej jeździe nic nie ubywało. Diagnoza - lekko przegrzana uszczelka pod głowicą, po demontarzu nawet nie było widać gołym okiem śladów na uszczelce....
Powodem przegrzania była uszkodzona wtyczka do czujnika temp. w chłodnicy, odpowiedzialnego za włączanie wentylatorów przy wysokiej temp.
Głowica przeszła generalny remont - pełne oczyszczenie, lekkie planowanie, nowe uszczelniacze, nowe popychacze, nowy rozrząd, nowe śróby, olej - koszt całkowity ok 2500 zł. Po tym zabiegu silnik całkiem inaczej pracuje, mięciutko i cichutko. No i z płynem spokój.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez kotlet74 » 29 sierpnia 2007, 21:33

Witam wszystkich i dziękuję za rady!!!. AdamTower jak sprawdzić samemu wywalanie płynu przez zbiornik wyr. ???? Mi płyn wywala po 4 -5 km przy 130-140km/h. Jadąc 110 - 120 nic się nie dzieje. Dziś jak dopaliłem silnik na luzie do 3000 - 4000 obr. to w zbiorniku zauważyłem coś co nazwałbym chlorowana woda, która po chwili się wykrystalizowała, płyn robił sie mętny a po chwili czysty, ale nie dżwigało go...Jeszcze jedno, ani razu temp. silnika nie dżwignęła się powyżej 90st. Pozdrawiam wszystkich i czekam na dalsze diagnozy.. :(
Zobacz Profil
kotlet74
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11 kwietnia 2007, 19:38
Lokalizacja: Jastrzebie
Auto: Seat Leon

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Barth » 30 sierpnia 2007, 06:15

kotlet74, jesli bedzie tobie wywalac płyn przez zbiorniczek wyrównawczy to bedą na nim slady po plynie chlodzącym, taki delikatny osad.
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez bono » 30 sierpnia 2007, 06:21

kotlet74 napisał(a):jak sprawdzić samemu wywalanie płynu przez zbiornik wyr. ?? ??
Jak plyn bedzie sie przelewal/wyplywal to z prawej strony samochodu w progu jest kanal przelewowy polaczony z zbiornikiem wyrownawczym. Jak bedziesz mial tam wilgotne i slady osadu tzn, ze moze tamtedy Ci ucieka
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez AdamTower » 30 sierpnia 2007, 06:42

kotlet74 napisał(a): AdamTower jak sprawdzić samemu wywalanie płynu przez zbiornik wyr.

przegoń go ostro, zatrzymaj się - następnie po lewej stronie zbiornika jest takie małe odprowadzenie - zdejmij to i wtedy powinieneś zobaczyć wyciek - ale musisz zrobić to odrazu, aby nie zdążył odparować.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez fufcik » 9 września 2007, 11:08

Witam,
Ja mam następujący problem wczoraj po odpalaniu Leonka zaświeciła mi sie czerwona kontrolka koło wskaźnika temperatury , no i podnoszę maskę a tam w zbiorniku wyrównawczym echo.. pod samochodem kapie z chłodnicy. Gdy silnik jest rozgrzany do ok 90 st to kapie cały czas, jak temp jest mniejsza to nie kapie. Wjechałem na kanał no i wyciek jest w okolicach kolanka które wychodzi z chłodnicy i do niego jest podłączony dolny wąż.No ale przez te obudowy dokładnie nie widać.
Moje pytanie: lepiej kupić nową chłodnice, czy narazie da sie to jakoś reanimować. Jaka jest cena chłodnicy do 1,9 TDI z klimą, no i jakie mniej wiecej koszty wymiany??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
fufcik
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 24 marca 2007, 16:04
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon AHF

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez electron » 9 września 2007, 12:21

"Wjechałem na kanał no i wyciek jest w okolicach kolanka które wychodzi z chłodnicy i do niego jest podłączony dolny wąż."

Moze nie ma co panikowac sprawdz dokladnie skad ucieka moze to tylko opaska puszcza na polaczeniu waz-chlodnica , po co sie dolowac odrazu cena nowej chlodnicy ?Rozbebesz co sie da zeby jak najwiecej bylo na wierzchu powycieraj do sucha odpal i sprawdzaj gdzie sie pojawi plyn. Inna para kaloszy ze chlodnice same sie nie psuja wiec znajdz przyczyne takze !! Raczej kamien odpada bo pierwsza na odstrzal idzie od klimy ale nie zagladalem pod auto zeby to sprawdzic czy chlodnica plynu jest calkowicie zaslonieta ta od klimy.Moze miales za malo plynu - wzroslo cisnienie w skutek zapowietrzenia ukladu i poszla chlodnica a moze ktos olewal wymiane plynu a ten w skutek starzenia sie postanowił pogrysc chlodnice ?
Zobacz Profil
electron
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 15 maja 2007, 01:25
Lokalizacja: Wrocław
Auto: leon ARL+

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez fufcik » 9 września 2007, 13:36

Moze nie ma co panikowac sprawdz dokladnie skad ucieka moze to tylko opaska puszcza na polaczeniu waz-chlodnica ,

:no: Napewno nie- sprawdzałem,to wyraznie leje powyzej kolanka.

po co sie dolowac odrazu cena nowej chlodnicy ?Rozbebesz co sie da zeby jak najwiecej bylo na wierzchu powycieraj do sucha odpal i sprawdzaj gdzie sie pojawi plyn. Inna para kaloszy ze chlodnice same sie nie psuja wiec znajdz przyczyne takze !!

:yes: Oj psuja się, znajomemu po wjechaniu do dziury szlak trafil chłodnice.

Raczej kamien odpada bo pierwsza na odstrzal idzie od klimy ale nie zagladalem pod auto zeby to sprawdzic czy chlodnica plynu jest calkowicie zaslonieta ta od klimy.Moze miales za malo plynu - wzroslo cisnienie w skutek zapowietrzenia ukladu i poszla chlodnica a moze ktos olewal wymiane plynu a ten w skutek starzenia sie postanowił pogrysc chlodnice ?[/quote]

:whoeva: Płyn wymieniany 2 miesiące temu,G12

[ Dodano: Pon 10 Wrz, 2007 ]
Co myślicie o tym,pomoże to mojemu Leonkowi??
http://moto.allegro.pl/item241756842_va ... plynu.html

http://moto.allegro.pl/item240464427_us ... nicy_.html

http://moto.allegro.pl/item242124490_wu ... alny_.html


Tak jak pisałem wcześniej wyciek jest nie duży, kapie tylko wtedy gdy jest rozgrzany.
Tylko jak wygląda sprawa z żywotnością takich środków
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
fufcik
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 24 marca 2007, 16:04
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon AHF

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez DAMiANO » 4 grudnia 2007, 23:05

No i niestety w mojej Ibi ASV prawdopodobnie szlag trafił uszczelkę pod głowicą :( na korku od oleju po dłuższym postoju jest biały nalot. Jaką najlepiej kupic uszczelkę?? i jaki jest koszt tej uszczelki oraz co należy również wymienic przy tej "operacji" .

Ehhh... ręce opadają... :(
Ibiza Sport TDI ASV
Zobacz Profil
DAMiANO
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 16:57
Lokalizacja: Żory/Rybnik
Auto: Ibiza TDI ASV

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Romano » 5 grudnia 2007, 17:14

do asv nie ma uszczelek jako takich trze to rozebrac i wypelnic
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Romano
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 20 kwietnia 2007, 10:55
Lokalizacja: BB
Auto: Leon FR

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez jurkos » 5 grudnia 2007, 19:42

DAMiANO napisał(a):oraz co należy również wymienic przy tej "operacji" .

dobrze by bylo tez olej zmienic.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jurkos
TopSport
TopSport
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 30 sierpnia 2006, 15:31
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: czarne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez AdamTower » 5 grudnia 2007, 20:44

Romano napisał(a):do asv nie ma uszczelek jako takich trze to rozebrac i wypelnic

o czym Ty mówisz ? że nie ma uszczlki pod głowicą ?? :olaboga: no chyba, że Cię źle zrozumiałem....może masz na myśli osłonę zaworów, czapkę głowicy, to tam rzeczywiście nie ma wymiennej uszczelki tylko trzeba ją wkleić, lub wymienić całą obudowę.
DAMiANO napisał(a):No i niestety w mojej Ibi ASV prawdopodobnie szlag trafił uszczelkę pod głowicą na korku od oleju po dłuższym postoju jest biały nalot. Jaką najlepiej kupic uszczelkę?? i jaki jest koszt tej uszczelki oraz co należy również wymienic przy tej "operacji" .



Ja wymieniałem uszczlkę pod głowicą: całość kosztowała mnie ok 2tys zł :
uszczelka, popychacze, śruby głowicy, olej, kompletny rozrząd, uszczelniacze na zaworach, planowanie głowicy i robocizna.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez belzi » 5 grudnia 2007, 20:48

ktos moze mi powieziec, ile wchodzi plyny chlodzacego do ASV, bo szukalem i nie znalazlem
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez bono » 5 grudnia 2007, 20:56

belzi napisał(a):ktos moze mi powieziec, ile wchodzi plyny chlodzacego do ASV, bo szukalem i nie znalazlem
6 litrow :D
Proporcje
:arrow: do -25 stC 2,4 litra wody i 3,6 litra G12
:arrow: do -35 stC 3 litry wody i 3 litry G12
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez belzi » 5 grudnia 2007, 21:11

dzieki bono
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez jaro4444 » 5 grudnia 2007, 22:51

DAMiANO napisał(a):No i niestety w mojej Ibi ASV prawdopodobnie szlag trafił uszczelkę pod głowicą na korku od oleju po dłuższym postoju jest biały nalot.


A jaki jest olej na bagnecie? Ciemny czy koloru kawy z mlekiem? Jak ciemny (czarny) to nie panikuj. Piana na korku robi się ze zmieszania mgły olejowej z wilgocią z powietrza (teraz jest zimno i mokro). Do silnika wilgoć dostaje się jak stygnie i zaciąga powietrze z zewnątrz przez odmę. Małe ilości syfiastej emulsji na korku to nic nadzwyczajnego, szczególnie jak jeżdzisz krótkie trasy. Wytrzyj ją papierem albo szmatą, zakręć korek i poleć w dłuższą trasę. Jak wrócisz z jazdy to popatrz na korek. Powinien być bez tego osadu już.
Pozdro
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez AdamTower » 6 grudnia 2007, 07:41

jaro4444 napisał(a):A jaki jest olej na bagnecie? Ciemny czy koloru kawy z mlekiem? Jak ciemny (czarny) to nie panikuj. Piana na korku robi się ze zmieszania mgły olejowej z wilgocią z powietrza (teraz jest zimno i mokro). Do silnika wilgoć dostaje się jak stygnie i zaciąga powietrze z zewnątrz przez odmę. Małe ilości syfiastej emulsji na korku to nic nadzwyczajnego, szczególnie jak jeżdzisz krótkie trasy. Wytrzyj ją papierem albo szmatą, zakręć korek i poleć w dłuższą trasę. Jak wrócisz z jazdy to popatrz na korek. Powinien być bez tego osadu już.
Pozdro


też racja, u mnie były inne objawy - zresztą już pisałem o tym kilka razy - przy pełnym bucie wywalało mi płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy, olej był czysty.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Romano » 6 grudnia 2007, 21:33

AdamTower napisał(a):
Romano napisał(a):do asv nie ma uszczelek jako takich trze to rozebrac i wypelnic

o czym Ty mówisz ? że nie ma uszczlki pod głowicą ?? :olaboga: no chyba, że Cię źle zrozumiałem....może masz na myśli osłonę zaworów, czapkę głowicy, to tam rzeczywiście nie ma wymiennej uszczelki tylko trzeba ją wkleić, lub wymienić całą obudowę.

zgadza sie :mruga:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Romano
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 20 kwietnia 2007, 10:55
Lokalizacja: BB
Auto: Leon FR

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez DAMiANO » 6 grudnia 2007, 21:46

jaro4444 napisał(a):A jaki jest olej na bagnecie? Ciemny czy koloru kawy z mlekiem? Jak ciemny (czarny) to nie panikuj. Piana na korku robi się ze zmieszania mgły olejowej z wilgocią z powietrza (teraz jest zimno i mokro). Do silnika wilgoć dostaje się jak stygnie i zaciąga powietrze z zewnątrz przez odmę. Małe ilości syfiastej emulsji na korku to nic nadzwyczajnego, szczególnie jak jeżdzisz krótkie trasy. Wytrzyj ją papierem albo szmatą, zakręć korek i poleć w dłuższą trasę. Jak wrócisz z jazdy to popatrz na korek. Powinien być bez tego osadu już.
Pozdro


Oglądałem dzisiaj po pracy kolor oleju na bagnecie i jest czarny, korek wytarłem z dwa dni temu i dzisiaj był OK. Jutro będe chciał podjechac do mechanika i niech zerknie okiem fachowca. Dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam! :piwo:
Ibiza Sport TDI ASV
Zobacz Profil
DAMiANO
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 16:57
Lokalizacja: Żory/Rybnik
Auto: Ibiza TDI ASV

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Marcin_TDI » 7 grudnia 2007, 12:18

uszczelke ogolnie najgrubsza sie powinno kupic. ale tak jak Ci koledzy napisali, dopoki nie zwieksza sie stan w zbiorniczku wyrownawczym od chlodnicy i olej jest ok to sie nie martw o nic. zima sie rozne cuda dzieja...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

ubytek płynu chłodniczego

Postprzez kotlet74 » 17 grudnia 2007, 17:03

Witam wszystkich i pozdrawiam!!! W moim leosiu płyn wywala przy 120-130km/h do zera. Dziś jeszcze zauważyłem że w bańce z płynem zrobiła mi się gęsta biała piana....Olej jest czysty i go nie przybywa, rano gdy odpalam zakopci i przestaje. Jeżdżę krótkie trasy, teraz w większości na niedogrzanym silniku. Ktoś coś podpowie??? Nasłuchałem się już najróżnieszych rzeczy, czekam na nowe podpowiedzi. Teraz mam problemik z tą pianą w zbiorniku, czy wie ktoś co to może być????Pozdrawiam
Zobacz Profil
kotlet74
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11 kwietnia 2007, 19:38
Lokalizacja: Jastrzebie
Auto: Seat Leon

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez AdamTower » 17 grudnia 2007, 22:17

kotlet74 napisał(a):W moim leosiu płyn wywala przy 120-130km/h do zera

uszczczelka - miałem to samo, tylko mi wywyalało przy pełnym bucie, poczytaj moje posty
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez kotlet74 » 17 grudnia 2007, 22:44

Tower dzięki! Właśnie jestem po grzaniu leona tzn. na postoju rozgrzałem go do 90 st. i gazowałem. Piana sie robiła czyli bąblowało ale płyn wciągało do środka, nie wywalało napewno na zewnątrz przez odpływ. Czy napewno cały koszt roboty to 2000pln?? Czy do wymiany uszczelki napewno trzeba robić to wszystko o czym pisałeś w postach (czytałem je)?? Jeszcze jedna kwestia. Raz mi sie zdażył na trasie totalny brak mocy. Leon bardzo powoli sie kulał powyżej 80km/h. Jak jest zimny ma normalną swoją moc 110km. Nie chcę zmieniać tej bryki bo poza tymi mankamentami jest spox jak dla mnie i dlatego wolę go ratować. Wszelkie sugestie mile wskazane. Dzięki i pozdrawiam. P.S. Do moderatora : nie wal człowieku laika batem (ostrzeżeniami). Cokolwiek nawalilem to nieświadomie....sorki....Dla wszystkich jak najweselszych świąt życzę....
Zobacz Profil
kotlet74
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11 kwietnia 2007, 19:38
Lokalizacja: Jastrzebie
Auto: Seat Leon

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Marcin_TDI » 18 grudnia 2007, 11:20

sprawdz jeszcze dobrze wszystkie weze wodne. czy nic nie kapie napewno na dole ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez sz.p.bartek » 20 stycznia 2008, 17:56

Czy jest możliwe że ubywa mi płynu chłodniczego tylko wtedy gdy włącze klime (climatronik) ?
Zobacz Profil
sz.p.bartek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 lutego 2007, 00:07
Lokalizacja: 3city
Auto: Toledo ASV

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Marcin_TDI » 21 stycznia 2008, 12:28

no niebardzo. sprezarka klimy nie powina miec nic do plyny chlodzacego...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez sz.p.bartek » 21 stycznia 2008, 15:28

Marcin_TDI napisał(a):no niebardzo. sprezarka klimy nie powina miec nic do plyny chlodzacego...


A skraplacz jest chłodzony powietrzem czy płynem chłodniczym?
Zobacz Profil
sz.p.bartek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 lutego 2007, 00:07
Lokalizacja: 3city
Auto: Toledo ASV

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Arturrr » 27 kwietnia 2008, 22:58

Wracam do tematu sprzed jakiegoś czasu, bardzo podobny problem, Leon TDI ASV 110KM, ale uważam że dosc nietypowy, otóż ubywa mi płyn przeważnie podczas ostrzejszej jazdy w trasie powyzej 120-130km/h i kontrolka z dżwiękiem zapala się gdy się juz zatrzymam i chwilę stoje albo na światłach albo żeby schłodzic turbinke na finish, gaszę auto odczekam chwilę i bardzo powoli odkręcam korek od zbiorniczka (w tym momencie zbiorniczek jest prawie pusty a rura ta od chlodnicy gumowa twarda) i gdy już schodzi powietrze przy odkręceniu do końca płyn wraca do zbiorniczka z małym ubytkiem (byc może ubytek na skutek odparowania przy odkręceniu) i wtedy jak zakręce i odpale auto to oczywiscie wszystko wraca do normy i nic sie juz nie świeci bo po co jak zbiorniczek jest już albo w normie albo blisko minimum. przez 2 i pól miecha przez takie odkręcanie to juz chyba ze 2l dolałem, wogóle nie czaje, nie widac żeby gdzieś uciekał płyn, nie dymi, nie ma mazi pod korkiem oleju, ani żadnych wahań poziomu oleju. albo postał chwile odkrecam patrze troche brakuje wiec uzupełniam do normy przejade spokojnie kawalek, podnosze maske a tam płyn na maxa i co cho? w miescie ostatnio dostawal troche po gazie i bylo ok bo sprawdzam codziennie, wszystko niezaleznie klima /bez, własnie po duzym obciazeniu po trasie to sie dzieje, ale dopoki sie nie zatrzymam jest git, a jakbym dał mu po gazie i od razu zgasil (czego stanowczo unikam) to mysle ze tez byloby ok. Dodam najwazniejsze ze mam zalane Borygo Nowy do -35 różowy (teraz wiem że to głupota, poprzedni własciciel taki zalał przy wymianie, a ja po nim) ale wiem tez ze nowe borygo różowe ma takie same właściwości jak G12 (jeśli się mocno mylę to proszę o poprawkę) i jeszcze jedna ważna sprawa, że miałem lekkiego dzwonka od 0 niby kosmetyka ale jednak, i że chłodnice trzeba było sciągnąc zeby pas zrobic przedni, no i może nawet od tego się zaczęło, nic juz nie czaje z tym autem tak mi sie marzył a mam z nim same problemy, jest siódmym leonem tdi który oglądałem i w końcu się zdecydowałem na kupno, najpierw załatwiłem przednią szybę ( a była oryginalna) po tygodniu dzwonek, a po tygodniu od zrobienia rozbiłem misę i jeszcze nie dostałem kasy od ubezpieczenia GDDKiA. porażka. ogólnie fajne autko tylko o co chodzi? źle chłodnice włożone czy co? robił mi znajomy ale to juz nie pierwsza jego robota przodu i sie zna chlopak na rzeczy, nie mówcie mi tylko że uszczelka pod głowicą bo się załamie poważnie a i tak juz mam depresje z powodu tego auta, auto ma prawie 100tys km (chyba nawet oryginalny) ale skad by nagle uszczelka? jak ktoś coś może podpowiedziec to bardzo prosze i zgóry dziękuję.
Zobacz Profil
Arturrr
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 stycznia 2008, 22:02
Lokalizacja: Białystok
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez wgi » 27 kwietnia 2008, 23:22

Arturrr, regulamin !!
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Marcin_TDI » 28 kwietnia 2008, 13:12

moze odpowietrezenie sie spitoliło...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez jurkos » 28 kwietnia 2008, 13:59

Arturrr, skoro masz 100 K km to zapewne zmieniales rozrzad ( lub bedziesz zmienial ) - koniecznie zmien pompe wody.

co do wycieku to sprawdz dobrze przy chlodnicy czy cie nie cieknie - posdejmuj plastuki od dolu - tam bedziesz mial slady po ewentualnych wyciekach

no i jak pisze marcin .
przewody posprawdzaj zwlaszcza powrot i odpowietrzenie
------------------------------------------------------
Ex Klubowicz na własną prośbę

------------------------------------------------------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jurkos
TopSport
TopSport
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 30 sierpnia 2006, 15:31
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: czarne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Arturrr » 28 kwietnia 2008, 22:34

jeszcze dziś tak pomyślałem że korek od zbiorniczka może miec znaczenie bo juz kiedys o tym słyszałem a mój może i jest troche za luźny albo jestem przewrażliwiony, po weekendzie postawie na warsztat bo i tak łozyska gwiżdża to bede robił to może gdzies sie wynajdzie nieszczelnośc, bo dzis jak jezdzilem po miescie tylko i tak normalnie czyli do 120 to wszystko jest ok i chyba nawet troche minimalnie przybylo tego plynu. bede sie w tym zagłębiac bo co to za przyjemnosc nie przycisnac po trasie na naszych pięknych polskich drogach w naszym pięknym kraju mlekiem i miodem płynącym hehe, dzieki za podpowiedzi komus cos prztyjedzie do głowy to pisac. a z regulaminem to nie wiem co nie tak, bo uzywałem szukacza i nikt tak nie mial ze mu płyn wracał takze nie wiem o co cho? a i jeszcze nie wiem gdzie sprawdzac odpowietrzenie czy chodzi o to na zbiorniczku czy gdzies zchowane jeszcze głebiej, a rozrząd był zmieniony przy 94tys razem z pompą na 100%. pozdrawiam
Zobacz Profil
Arturrr
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 stycznia 2008, 22:02
Lokalizacja: Białystok
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez wgi » 29 kwietnia 2008, 23:06

Arturrr, w regulaminie jest też taka część o witaniu się - miłoby było gdybyś się z nami przywitał :)
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez bono » 30 kwietnia 2008, 06:33

Arturrr,
wgi napisał(a):w regulaminie jest też taka część o witaniu się - miłoby było gdybyś się z nami przywitał
dokładnie tutaj viewtopic.php?t=22

Jeżeli chcesz dostać odpowiedzi na swoje pytania to wykaż trochę kultury i zastosuj się do zasad przyjętych na forum. Widać nawet nie przczytałeś regulaminu.
Jak tak dalej pójdzie do zostaniesz "mistrzem śmietnika" ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez telkom » 30 kwietnia 2008, 21:02

1. Jeśli w układzie chłodzenia rośnie cisnienie - to przeważnie jest to spowodowane przedmuchem spalin do tego układu (układ napompowuje się spalinami)
2. Winowajcą jest przewaznie uszczelka pod głowicą, rzadziej pora w gładzi cylindra.
3. Wcale nie musi się to wiazać z "majonezem" pod korkiem oleju ani z zabarwieniem płynu chłodzącego (nawet w dieslu)
4. W czasie postoju (wyłączony silnik) nie ma cisnienia spalin i wtedy wytworzone nadcisnienie w układzie chłodzenia powoduje że płyn dostaje się cylindra; a to tłumaczy dlaczego z biegiem czasu go ubywa
5. Jeśli układ ma odprowadzenie (przez zawór) to płynu ubywa w czasie jazdy bo wytworzone cisnienie wyrzuca płyn (można wtedy na przelewie zastosowac jakąs butelkę do której się to przeleje żeby widzieć czy to rzeczywiście ten problem. Normalnie wylatuje to na glebę i na postoju tego nie zauważymy)
5. Często jest tak, że objawy te są widoczne tylko przy wiekszych obciążeniach silnika (ktoś tu pisze że jak jeździ 120-130 to wtedy już ubywa) - bo wtedy jest wyższe ciśnienie spalin.
6. W przyrodzie nic nie ginie i cuda się nie zdarzają: jesli ubywa płynu to albo wycieka na zewnątrz albo wylatuje przez rurę wydechową.
7. warto się tym zając za wczasu: ciecz się nie spręża wiec jeśli duża ilośc nagle dostanie się do cylindra to ..... z reguły wykrzywia korbowody.

Mam nadzięję że pomogłem - do 10 lat pracuje w fabryce silników diesla i takie przypadki analizujemy na co dzień.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
telkom
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 12 października 2005, 20:19
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Toledo 1.8 20V Sport

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez AdamTower » 30 kwietnia 2008, 21:11

Arturrr, wystarczy, że przeczytałbyś wątek od początku i poszukał na ten temat na forum to znalazłbyś moje posty - miałem dokładnie to samo = uszczelka pod glowicą
telkom, :ok: :brawo: zgadza się w 100%
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Arturrr » 3 maja 2008, 09:44

oo sorka za ten reg i dzieki za fachową lekturę. A czy jeśli będę jeździł spokojnie (bo wtedy wszystko jest w normie) to tez grożą mi poważniejeze uszkodzenia?? jak mowisz korbowody itp? nie wiem czy bedzie mi sie opłacało robic ta uszczelkę (jeśli na bank okaże sie że to jest przyczyna) czy sprzedac to auto i zapomniec o wszystkich problemach z nim związanych.
Zobacz Profil
Arturrr
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 stycznia 2008, 22:02
Lokalizacja: Białystok
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez marexi » 3 maja 2008, 09:50

Pwoiem CI tak jak bedziesz jezdzil spokojnie to tez bedzie sie to dzialo, az nagle do przypadku ze bum i po silniku i wtedy dopero bedziesz mial koszty. Lepiej zrob ta uszczelke i bedziesz mial wszystko z glowy, kombinowac naprawde nie ma co bo przeodbrzysz i bedziesz zalowac.

a tak OT na co ludzia auta jak nawet nie moga ich naprawiac??
TS LooK jUz JeSt:)BMW 730D hostoria wymyslona...?
Zobacz Profil
marexi
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 23:27
Lokalizacja: Nowa Sól
Auto: Seat Leon 00'tuning

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Irek172 » 8 maja 2008, 20:32

Ja też mam problem,z wyciekiem płynu trzech mechaników mówi co innego,jeden stawia na uszczelkę pod głowicą,ale jak na moje zdanie uszczelaka to było by w oleju widac,nastepnie babelkowałoby w zbiorniku wyrównawczym,nastepny mówi żeby wlac uszczelniacz i poczekac,a nastepny mówi ze to pompa wody,sam nie wiem,a płyn jak wycieka tak wycieka,wycieków nie widac a co 300km musze szklanke dolac poradzcie cos
Iro
Zobacz Profil
Irek172
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8 maja 2008, 10:15
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Seat Leon 1.9TDi

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Arturrr » 9 maja 2008, 23:48

Irek172 Ja tez dokładnie sprawdziłem i nigdzie żadnych wycieków, mam dziwne wahania tego płynu, ale jezdze do 130 to nie musze dolewac pompe wody mialem zmienioną z rozrządem 6tys temu, mój mechanik powiedział zeby nie sciagac pohopmnie głowicy, bo nie ma zadnych oznak, szybciej chyba zbiorniczek i odpowietrzenie, z którego zdiagnozowaniem mam problem. A czy ktoś może jeszcze podac jakies powazne przeciwskazania do stosowania Borygo Nowy -35 (różowy) zamiast G12? i czy moze to byc przyczyna znacznych wahan poziomu płynu? bo taki mam zalany niestety.
Zobacz Profil
Arturrr
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 stycznia 2008, 22:02
Lokalizacja: Białystok
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez marexi » 10 maja 2008, 07:25

Nie wydaje mi sie ze BORYGO bo tez mialem borygo przez pewnien czas i nic nie ubywalo, wiec to nie to, a nie pomyslales o tym ze mozesz miec gdzies jakas dziurke na chlodnicy? ktora po zrobieniu sie cisnienia puszcza wode podczas jazdy a na chlodnicy nie zobacysz zbyt duzo. Nie namawiam ale zapytaj jakiegos mechanika, moze ktos poleci Ci proszek do chlodnicy by uszczelnic i wtedy bedzie ok.
Ja mowie tylko ze czy ori plyn cze borygo to jest podobne. Przez to Ci nie ucieka ale jak juz wspominalem mala dziurka na chlodnicy moze byc przycyzna.
TS LooK jUz JeSt:)BMW 730D hostoria wymyslona...?
Zobacz Profil
marexi
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 23:27
Lokalizacja: Nowa Sól
Auto: Seat Leon 00'tuning

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Arturrr » 11 maja 2008, 16:21

Wróciłem z trasy i zauważyłem i po odkręceniu korka na zbiorniczku płyn mi wrócił tak jakby cos sie zapowietrzało, gdzie szukac odpowietrrzenia czy to jest taki plastik na zbiorniczku z tyłu od strony błotnika? moze zmienic zbiorniczek?? bo korek juz zmienialem i to samo. marexim wydaje mi sie ze jakby to była chlodnica to wiecej by tego uciekało, na razie ciągle szukam przyczyny jakos ciagle nie moge (i nie chcę) uwierzyc że to uszczelka.
Zobacz Profil
Arturrr
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 stycznia 2008, 22:02
Lokalizacja: Białystok
Auto: Seat Leon 1,9TDI

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez Irek172 » 11 maja 2008, 17:04

właśnie nie ma co wyciągać szybkich wniosków,najłatwiej jest powiedzieć uszczelka pod głowićą,ja już wiem że nie,ponieważ po ostrej jezdzie,zjezdżając na parking spojzałem pod auto a tu wyciek kapie sobie,woda szybko paruje bo jest gorąca,dlatego nigdy nie widzialem wiekszych plam,wiec nie jest to uszczelka,pytanie skąd cieknie?????????
Iro
Zobacz Profil
Irek172
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8 maja 2008, 10:15
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Seat Leon 1.9TDi

Re: Ubytek płynu chłodzącego

Postprzez mammoth » 11 maja 2008, 22:21

w TDI czesto ulego uszkodzeniom kruciec plastikowy przy bloku silnika do ktorego przychodzi glowny wąz z chłodnicy... z niego plyn wycieka na blok przez co odrazu odparowuje...
www.VAGserwis.pl diagnostyka, naprawy biezace, naprwy glowne VW Audi Seat Skoda Porsche Subaru Piekna 78 W-w tel. 669 51 76 75
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mammoth
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 9 października 2005, 19:08
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: paSCUDO

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość