Strona 1 z 1

"Łupanie" ESP - Leon II

PostNapisane: 28 grudnia 2007, 20:46
przez Damian
Witam. Jak w temacie. Gdy na wlaczonym ESP trace przyczepnosc przy przyspieszaniu, powiedzmy delikatnie, to kontrolka ESP zaczyna sie swiecic, czuc korekte systemu i jest okey. Ale gdy na wlaczonym ESP i np mokrym asfalcie przybutuje konkretnie to kontrolka ESP oczywiscie swieci, z tym ze korekta systemu jest tak jak by szarpiaca, zrywajaca i slychac przy tym naprawde zajeb... lomot. Jak to wyglada u was?

PS.W sumie to teraz zaczalem sie zastanawiac jak jest z wylaczonym ESP... Ale wydaje mi sie ze jak bym chcial z wylaczonym ESP przybutowac zeby przypalic gumy to tez nie mam miekkiego, regularnego uslizgu kol, tylko takie szarpanie i lomot.

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

PostNapisane: 29 grudnia 2007, 11:46
przez Cichy
Damian ja mam coś takiego przy ostrym ruszaniu tylko w tedy gdy koła stracą przyczepność i nie mam ESP, do taj pory zdarzało się to sporadycznie a teraz za każdym gdy koła za mielą ja podejrzewam ze to jakiś luz w zawieszeniu silnika. Ale niech ktoś się wypowie jak juz coś takiego naprawił.

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

PostNapisane: 29 grudnia 2007, 11:57
przez mm.max
Panowie ten temat był poruszany juz nie raz, poczytajcie forum.

ESP nie jest odpowiedzialny za utrzymanie przyczepności przy ruszaniu a systemy składowe ESP wykorzystujące układ ABS tj. TCS i EDS.
układy opisane są tutaj:
viewtopic.php?t=1573
Działanie tych systemów zawsze jest brutalne bo do tego zostały skonstruowane.

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

PostNapisane: 29 grudnia 2007, 17:20
przez Tonny S
Damian napisał(a):Ale gdy na wlaczonym ESP i np mokrym asfalcie przybutuje konkretnie to kontrolka ESP oczywiscie swieci, z tym ze korekta systemu jest tak jak by szarpiaca, zrywajaca i slychac przy tym naprawde zajeb... lomot. Jak to wyglada u was?
I tak ma byc.

BTW przy ruszaniu to nie ESP a TCS itd tak jak mm.max napisał, ESP działa dopiero w uślizgu bocznym - wszystkie systemy sygnalizowane sa tą samą ikonką na desce.

Damian napisał(a):PS.W sumie to teraz zaczalem sie zastanawiac jak jest z wylaczonym ESP... Ale wydaje mi sie ze jak bym chcial z wylaczonym ESP przybutowac zeby przypalic gumy to tez nie mam miekkiego, regularnego uslizgu kol, tylko takie szarpanie i lomot.
ESP i pozostale systemy w VAG nie są całkowicie wyłanczalne za pomoca przycisku w extremalnych sytuacjach mimo wyłączenia systemy nadal działają - całkowite wyłączenie to wyjecie bezpiecznika ABS tak jest w Leo I

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

PostNapisane: 29 grudnia 2007, 19:09
przez Damian
Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odp. Pozdro.

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

PostNapisane: 31 grudnia 2007, 13:52
przez luck-81
Witam. Ja mam co prawda Forda mondeo i nie mam ESP ale w moim przypadku taki łomot był spowodowany złym stanem opon. Miałem sare Klebery. Pp zakupie nowych Dunlopów łomotu juz nie ma. Jest po prostu zwykły pisk opon podczas ruszania. Łukasz.

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

PostNapisane: 31 grudnia 2007, 14:53
przez Damian
No ja mam PZERO z przebiegiem 15tys, nie przyhamowane, rowno zuzywane itd, itp. Wczoraj sie pobawilem troche jeszcze na ESP i bez ESP. Na ESP efekt jest prawie od razu, od razu reakcja, bez ESP do 3 tys obrotow jest mielenie, potem lupanie. Wkurza mnie to troche bo jak mam ochote wejsc w zakret na czesciowym uslizgu i na wyjsciu wyciagnac sie gazem to przez to lupanie noga automatycznie cofa mi sie z gazu bo "boje" sie juz tego efektu. A efekt jest naprawde jak by sie cos urwalo i tluklo. Grrr.

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

PostNapisane: 31 grudnia 2007, 15:13
przez mm.max
Damian napisał(a):bez ESP do 3 tys obrotow jest mielenie, potem lupanie. Wkurza mnie to troche bo jak mam ochote wejsc w zakret na czesciowym uslizgu i na wyjsciu wyciagnac sie gazem

Przecież ci juz jasno napisaliśmy ze za to odpowiada EDS którego nie da się wyłaczyć i działa tylko wtedy kiedy jedno z kół napędzanych obraca się szybciej od drugiego wtedy ingeruje układ ABS który przyhamowuje szybciej obracające się koło. A co do twoich obaw to działanie tego systemu napewno nie wpływa na możliwość pokonywania zakrętów w uślizgu, a co ciekawsze podczas szybkich jazd po torze sprawdziłem że Leon II ciekawej sie prowadzi przy nawrotach i ostrych zakrętach z włączonym ESP niż przy wyłączonym ESP przy czym mowa jest o przeciążeniach bocznych (nadsterowność i podsterowność).

O i jeszcze jedno jeżeli piszesz o utracie przyczepności podczas przyśpieszania to nazywaj rzeczy po imieniu wtedy działa TCS + EDS, ESP nic do tego nie ma

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

PostNapisane: 31 grudnia 2007, 16:14
przez Damian
Wszystko zrozumialem. Piszac poprzedni post mialem na mysli "guziczek" ESP ;) wlaczony lub wylaczony i roznice z wlaczonym i wylaczonym ESP "guziczkiem" A ze w rzeczywistosci pod tym kryja sie i dzialaja razem lub osobno jeszcze inne systemy wyjasnilismy w wczesniejszej dyskusji. Nie mniej mam te lupanie gdzies w podswiadomosci i tak jak bym "oszczedzal" przez to auto. Musze po prostu to sobie przyswoic.

[ Dodano: Pon 31 Gru, 2007 ]
podczas zabaw z tzw. ręcznym system ten może bardzo przeszkadzać i prowadzić w skrajnych przypadkach do uszkodzenia (blacharskiego) samochodu gdyż zgodnie ze znaną nam wszystkim zasadą w momencie wprowadzenia tyłu samochodu w poślizg kontrolowany oprócz kontry kierownicą należy dodać gazu aby samochód mógł wyprowadzić się sam z poślizgu w przypadku bardzo śliskiej nawierzchni oprócz kontry kierownicą przy zadziałaniu TCSu być może nie będziemy mogli dokonać przyśpieszenia i dla mniej wprawionych w tych zabawach może się to skończyć obrotem wokół własnej osi.

O taki efekt mi wlasnie chodzi z tym, ze nie bezposrednio z powodu dzialania TCS, a tego ze gdy mam wylaczony TCS/ESP (ten sam guziczek) dodaje wlasnie gazu po nawrocie lub na wyjsciu, a tu zaczyna cos napierda..., noga sama odskakuje z gazu, wiec efekt jest jak by sam TCS to zrobil.

Re: "Łupanie" ESP - Leon II

PostNapisane: 31 grudnia 2007, 16:40
przez Tonny S
O taki efekt mi wlasnie chodzi z tym, ze nie bezposrednio z powodu dzialania TCS, a tego ze gdy mam wylaczony TCS/ESP (ten sam guziczek) dodaje wlasnie gazu po nawrocie lub na wyjsciu, a tu zaczyna cos napierda..., noga sama odskakuje z gazu, wiec efekt jest jak by sam TCS to zrobil.
Wypnij bezpiecznik od ABS i sprawdz czy w Leo II tez to działa.

Wywali błąd w kompie no ale to nic takiego - podepniesz VAG i wykasujesz.