Strona 1 z 1

demontaz kierownicy

PostNapisane: 25 marca 2008, 17:44
przez tomanooo
witam. potrzebuje zdjac kierownice, zeby dostac sie do roletki, ktora znajduje sie miedzy kierownica a zegarami, pekla i chce to skleic ,a zeby sie tam dostac trzeba zdjac kierownice.Prosze o instrukcje. pozdrawiam

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 25 marca 2008, 17:58
przez ccolino
od tylu kierownicy sa 2 dziurki tam za zatrzaski trzeba srubokretem podwadzic i schodzi caly srodek potem trzeba miec klucz torksowy nasadka odkrecic a i jeszcze zdiac kabelk od poduszki i masz kierownice zdieta :yes:

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 25 marca 2008, 18:15
przez tomanooo
dzieki z opisu wyglada ze sobie poradze wrazie problemow bede sie kontaktowal

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 25 marca 2008, 20:52
przez Kerad
bezpiecznie by bylo odłączyć akumulator, co by poducha nie wystrzelila przez przypadek jak sie tam bedziesz dobieral

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 25 marca 2008, 22:00
przez grzechu83
W dziale Download -> Instrukcje i manuale jest instrukcja montażu tempomatu - tam jest dokładny opis demontażu kierownicy

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 25 marca 2008, 22:05
przez PiotrekS
musisz ustawic kiere w lewo, aby jedno z poziomych ramion bylo u gory, drugie u dolu, w otwor wkladasz dosc cienki srubokret (nie moze byc dlugi), musisz wyczuc taki wypust (penetrujac gora dol) postawic srubokret nad nim i raczke srubokreta pchasz do gory, poduszka odskoczy z jednej strony, trzymasz jedna reka poduche, zapalasz auto, przekrecasz kiere aby drugie ramie bylo u gory, gasisz auto i robisz srubokretem to samo co wczesniej przy czym musisz uwazac aby poducha nie spadla i nie urwaly sie przewody, najlepiej siedz blisko kiery zeby klata przytrzymac poduszke. Pozniej odpinasz w kierownicy plaska wtyczke, odkrecasz kiere torxem (nr 55- duzy, najpierw sprawdz czy masz taki) i schodzi,

wazne uwagi:

- nie przekrecaj kluczyka bez podpietej poduszki !
- nie baw sie tasma od poduszki- nie krec nia (jesli musisz ja zdemontowac, staraj sie zalozyc w identycznej pozycji co przed zdjeciem)
- jesli demontujesz manetki to ustaw ich odsuniecie po zamontowaniu tak aby po zalozeniu kiery w tasmie byl wcisniety taki plastikowy dzyndzel - blokada tasmy, inaczej bedzie charakterystyczne pstrykanie podczas krecenia sterem po zlozeniu wszystkiego do kupy

to tak ogolnie, powodzenia

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 26 marca 2008, 09:23
przez loozik
podepnę się pod temat, bo mam problem z kierownicą, otóż podczas kręcenia coś mi tak dziwnie piszczy. Jaki element może wywoływać taki dźwięk i jak to można usunąć? Czy wystarczy napsikać tam WD40?

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 27 marca 2008, 18:24
przez tomanooo
witam dzisiaj probowalem zdjac kierownice ale nie moge wyczuc srobokretem tych blaszek od tylu zeby poduszka wyszla.mam pytanie czy nie ma opisu ze zdjeciami

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 27 marca 2008, 18:28
przez ccolino
wez moze lusterkiem tam zagladnij

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 27 marca 2008, 18:38
przez Sammael
Obrazek

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 27 marca 2008, 22:44
przez PiotrekS
tomanooo, ta blaszka jest jak pret , nie jest to taki malutki element, pewnie go wyczules srubokretem ale nie wiesz ze to jest to :-) dasz rade, cwicz, na tym schemacie dobrze widac jak to jest zbudowane

loozik, jaki dzwiek? pstrykanie, tak jakby kabel jakis zaczepial sie podczas krecenia sterem? u mnie taki dzwiek powodowalo zabezpieczenie w tasmie od air bagu, wystarczylo troche wysunac manetki, zeby kierownica bardziej dociskala to zabezpieczenie i jest cicho podczas krecenia sterem

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 29 marca 2008, 08:54
przez tomanooo
dzieki wszystkim udalo mi sie zdjac air bag.pozdrawiam

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 31 marca 2008, 13:16
przez loozik
PiotrekS, to piszczenie ma wyższą częstotliwość, jak szybciej kręcę kierownicą. To piszczenie można porównać do piszczenia gumy przesuwającej się po szybie :(

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 13:05
przez PiotrekS
loozik, a na pewno to piszczenie dochodzi z kierownicy? moze maglownica Ci siada? nie ubywa plynu do wspomagania?

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 2 kwietnia 2008, 13:14
przez loozik
Maglownica jest ok - ten dźwięk dochodzi z okolicy górnej części kolumny.

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 15:45
przez bono
Znalzałem takie coś na necie, może się przyda
:arrow: http://www.carsdream.com/skora_instr_skoda_vw.html

Re: demontaz kierownicy

PostNapisane: 25 marca 2014, 09:48
przez Andrus86
Hej,

Zeby nie zakłądac nowego tematu zapytam tutaj:)

U siebie w leonie 2002r. Musiałem wymienić manetkę z tempomatem. Wszystko pozdejmowałem, złożyłem i wszystko działa.
Problem którego nie mogę rozwiązać to dźwięk przeskakiwania plastiku w momencie skrętu kierownica w lewo lub w prawy. źródłem hałasu jest:
http://d.moto.gratka.pl/auto/7400/ogl/6 ... 82_A_N.jpg

Przed demontażem tego hałasu nie było. Czy możecie powiedzieć co może być przyczyną takiego przeskakiwania w momencie skręcania? czy ustawiłem coś źle? Starałem się nic nie obracać i ustawić tak jak było:(

Dobra juz nie ważne znalazłem rozwiązanie problemu:) dzięki :)

jesli demontujesz manetki to ustaw ich odsuniecie po zamontowaniu tak aby po zalozeniu kiery w tasmie byl wcisniety taki plastikowy dzyndzel - blokada tasmy, inaczej bedzie charakterystyczne pstrykanie podczas krecenia sterem po zlozeniu wszystkiego do kupy