Strona 1 z 1

Końcówki drążków kierowniczych

PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 14:19
przez M@riusz
Witam

Przy wymianie opon zauważyłem że powoli się trzeba za wymianą końcówek drążków kierowniczych, (175kkm), już mają luzy ruszyłem kołem w prawo w lewo i już czuć wyklepanie i przy wolnej jezdzie coś lekko dudni (łączniki i gumy stabiliatora wymienione przy 160kkm).
Czy przy zmianie końcówek ustawia się jeszcze raz geometrie kół??

Pozdrawiam

PS
Używałem szukajki, nie udało mi się nic znaleść, jeżeli coś jest prosze o link

Re: Końcówki drążków kierowniczych

PostNapisane: 27 kwietnia 2008, 15:51
przez Patrox
Pomyśl tak na chłopski rozum? Na czym masz możliwość regulacji zbieżności jeśli nie na drążkach. Za każdym razem powinno się ustawić zbieżność przy wymianie koncówek.

Re: Końcówki drążków kierowniczych

PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 15:54
przez dominico
Podczepie się,jako,że dzis byłem na przeglądzie i mam do wymiany dwie tuleje wachacza z lewej strony i sworzeń z prawej i jeszcze nie wiadomo czy jest do wymiany drążek kierowniczy czy cos bardzie poważnego -tzn czy jest luz na drążku czy na ...<jakos to mówił ale juz nie pamiętam>tzn cos w każdym bądz razie bardziej kosztownego od drążka.Mówił,że trzeba najpierw ten sworzeń rozebrac i wtedy sie okaże na czym jest luz?Częsci juz kupiłem tzn. sworzeń i dwie tuleje tylko właśnie czy dał bym rade to sam wymienic? W warsztacie mi powiedzieli,że100zł taka wymiana to jeszcze nie takie duże pieniądze ale skoro może nie trzeba mieć specjalnych narzędzi i byc zawodowym mechaniorem to może dałbym rade to sam zrobić jako,że mam kanał i zestaw kluczy w miare pożadnych! Prosze o poradę jeśli ktos juz to wymieniał i ma może jakies manuale do tego?

Re: Końcówki drążków kierowniczych

PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 16:23
przez Lucjan
to co napisałes to mozna sprwadzic na tzw. szarpaku.
sworzeń sam wymianisz tuleje trzeba na prasie chyba ze mlotek w reke i drewienko lecz tego nie polecam :D do tego gumy trzeba ustawic w dobrej pozycji gdyż niewłaściwe zamontowanie
uszkodzi je i bedziesz mial za jakis czas znów do wymiany

Re: Końcówki drążków kierowniczych

PostNapisane: 29 kwietnia 2008, 13:36
przez dominico
No tak byłem własnie na tym -szarpaku.Wiec zostawie to dla mechanika bo z tym młotkiem to cos czuje,że bym cały dzień to zmieniał i szkoda nerwów i dzień zmarnowany