Strona 1 z 1

[1M] Wymiana tarcz i klockow

PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 08:43
przez sm00th
Witam,

Wlasnie przymierzam sie do wymiany tarcz i klockow w moim leonku, tarcze 280mm.
W zwiazku z tym mam do was pytanie czy potrzebne sa do tego jakies specyficzne klucze oraz na co warto zwrocic uwage zeby nie popelnic jakiego bledu i oczywiscie czy da sie bez problemu je wymienic w domowym garazu?

Pozdrawiam.

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 10:11
przez Miro
Potrzebny imbus,nie pamietam rozmiaru. Do tego śrubokręt krzyżakowy.
Wymiana z przodu jest prosta. Wyczyść porządnie piastę,najlepiej szczotką na wiertarce.Wciśnij tłoczek na maxa i tyle.

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 12:03
przez grzechu83
Imbus nieco nietypowy - 7. Tak jak pisał Miro, wymiana przodu jest banalna, z tyłu jest troche gorzej, bo tłoczki musisz wciskać i zarazem wkręcać. Jeśli tylko je powciskasz na siłe, to ręczny szlag trafi (nie wiem czy wszystkie wersje i roczniki miały taki sam układ). A z tym niestety jest trochę zabawy, jeśli robisz to domowymi metodami

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 12:10
przez Miro
grzechu83 napisał(a):z tyłu jest troche gorzej, bo tłoczki musisz wciskać i zarazem wkręcać. Jeśli tylko je powciskasz na siłe, to ręczny szlag trafi (nie wiem czy wszystkie wersje i roczniki miały taki sam układ). A z tym niestety jest trochę zabawy, jeśli robisz to domowymi metodami
Przerabiałem ten temat niedawno ;/
Wcisnąć te tłoczki z tyłu jest dość ciężko.Trzeba mieć albo specjalny klucz,albo próbować domowymi sposobami. Podobno ścisk stolarski daje rade ;)
I uwaga na gumowe osłony tłoczka,można je uszkodzić!

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 12:25
przez Axee
Witam!

Z przodu prosto... sciagnij 2 plastikowe zaslepki od wewnatrz ze slizgow zacisku, wykrec 2 trzpienie slizgowe kluczem imbus "7",gdy sie nie wykrecaja juz podwaz plaskim srubokretem od strony gwintu aby nie haczyly o jarzmo, wysun zacisk z klockami. Tloczek dobrze sie wciska metalowym sciskiem stolarskim, pamietaj o odkreceniu zakretki zbiorniczka wyrownawczego, ewentualnie odessaj nadmiar plynu strzykawka aby sie nie przelalo. Tarcza schodzi bez odkrecania jarzma (przynajmniej przy FS III), odkrec srube centrujaca krzyzakiem, tarcza jest czesto zapieczona do piasty, pomiedzy tarcze i piaste polej jakims antykorodantem kolo otworow, ewentualnie odbij tarcze delikatnie mlotkiem.

Z tylu podobnie, tylko tloczek trzeba wkrecac zgodnie ze wskazowkami zegarka i wciskac, do wkrecania przydatny jest klucz do dokrecania tarczy ze szlifierki katowej i jakas breszka do wciskania.

Calosc prosta latwa i przyjemna mozna wykonac w miare szybko w domowych warunkach.

Po wciskaniu tloczkow w przypadku auta a abs warto VAGiem odpowietrzyc pompe ABS
"Wejsc w 03 ABS i wybierz 04 BASIC SETTINGS i kanal 01, nacisnij GO i postepuj zgodnie
z instrukcjami na ekranie, czyli wcisnij pedal , trzymaj , pusc pedal itp.
Nastapi samoodpwietrzenie ukladu ABS przez zawory odpowietrzajace umieszczone w pompie"

Pozdro Axee

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 12:44
przez sm00th
Dzieki wielkie Panowie za szybka odpowiedz.

Pozdrawiam i zycze milego wypoczynku w ten nadchodzacy weekendzik.

Re: [1M] Wymiana tarcz i klockow

PostNapisane: 30 kwietnia 2008, 13:44
przez Silver
Pamietaj o zmyciu tłusczu i brudu z tarcz i klocków po zamontowaniu zmywaczem do hamulcy a jak z nim bida to przynajmniej benzyną ekstrakcyjną.