Strona 1 z 1

Problem z rozpoznaniem rocznika

PostNapisane: 20 maja 2008, 16:20
przez stebi
Sprowadziłem Leona 2003r i zaczynam załatwiać formalności i tu pojawił się problem. Gościu, który załatwia formalności za mnie mówi, że mam się nie zdziwić jak będę miał w DR rok produkcji 2002. Twierdzi, że auto było wyprodukowane w 2002r, a zarejestrowane pierwszy raz w 2003r.
Z nr VIN wynika jasno, że jest to rok 2003.
A teraz część briefu na podstawie której twierdzi, że jest to 2002r:


Bescheinigung des inhabers einer Allgemeinen
Betriebserlaubnis/EG-Typgenehmigung.

Die Richtigkeit der Angaben in Spalte A (einschlieBlich der Bemerkungen
unter Ziffern
33 und 34) uber die Beschaffenheit des Fahrzeugs und uber dessen
Ubereinstimmung mit dem Typ
1M, Ausf. ABASVX01 fur den die Allgemeine Betriebserlaubnis unter Nr.
e9*98/14*0026*18
mit dem Betriebserlaubnisbogen Nr
und dem Beschreibungsbogen Nr
am 07.08.02 in MADRIT
durch DIE INTA
erteilt worden ist, wird heute bescheinigt.
64546 Morfelden-Walldorf, den 20.09.02.

Znalazłem w internecie informacje, że w pierwsza jest to data wydania
homologacji dla typu, w drugiej data wydania zaświadczenia o
zgodnosci egzeplarza z egzeplarzem homologowanym.
Ktoś może to potwierdzić? Najlepiej oczywiście jakby ktoś miał autko sproawdzane z Niemiec też z 2003r.
W dokumentach od Niemca sa tylko i wyłącznie daty pierwszej rejestracji.

Re: Problem z rozpoznaniem rocznika

PostNapisane: 20 maja 2008, 16:57
przez leem
stebi, ja swojego poprzedniego leona miałem z 2004 roku a z VINu wychodziło ze jest 2005
więc
przygotuj sie na to że autko jest z 2002 !!

Re: Problem z rozpoznaniem rocznika

PostNapisane: 20 maja 2008, 17:51
przez Axee
stebi napisał(a):1M, Ausf. ABASVX01 fur den die Allgemeine Betriebserlaubnis unter Nr.
e9*98/14*0026*18
mit dem Betriebserlaubnisbogen Nr
und dem Beschreibungsbogen Nr
am 07.08.02 in MADRIT
durch DIE INTA
erteilt worden ist, wird heute bescheinigt.
64546 Morfelden-Walldorf, den 20.09.02.


Witam!

Data produkcji auta jest tu 20.09.02 czyli rok 2002. Ale jest na to myk jesli auto mialo I rejestracje w 2003r.
Czy masz stary (zazwyczaj pisany na maszynie i biale tlo) i nowy duzy (wydruk komputerowy na zielonym papierze) brief? Jezeli auto przyjechalo na kolach i tablicach wywozowych to powinny byc oba, gdy na lawecie to moze byc tylko stary. Jesli masz oba duze briefy i jeden maly szajn to na przegladzie pokaz tylko nowy duzy i ew. szajn, powiedz ze starego duzego nie ma (jak spytaja), w nowym duzym briefie nie ma daty produkcji, a jest data I rejestracji, zasadniczo jest on 2 czescia starego duzego briefa. Ale auto mozna smialo zarejestrowac majac nowy duzy brief i nowy maly szajn. Zatem jesli I rejestracja byla w 2003 roku to na przegladzie wpisza 2003 i taki rok bedziesz mial w polskim dowodzie 2003, zas jesli masz tylko stary brief to bedziesz mial w na przegladzie wpisane 2002 i tyle samo w polskim dowodzie rej. Tlumaczenia robisz tez tylko nowego duzego i nowego malego. Pamietej zeby nigdzie nie pokazywac starego briefa (UC i US).

Skoro gosc zalatwiajacy Ci papiery tego nie wie, tzn. ze jest cienki w te klocki.

Re: Problem z rozpoznaniem rocznika

PostNapisane: 20 maja 2008, 18:20
przez stebi
Axee napisał(a):Witam!

Data produkcji auta jest tu 20.09.02 czyli rok 2002. Ale jest na to myk jesli auto mialo I rejestracje w 2003r.
Czy masz stary i nowy duzy brief?

Co znaczy stary i nowy? Duży brief mam tylko jeden-ten od poprzedniego właściciela.

Jesli masz oba duze briefy i 1maly szajn to na przegladzie pokaz tylko nowy duzy i powiedz ze starego duzego nie ma (jak spytaja), w nowym duzym briefie nie ma daty produkcji, zasadniczo jest on 2 czescia starego duzego briefa.

Autko na przeglądzie wyszło jako 2003r, facet wklepał VIN i dostał pełne info o aucie i wyszło mu 2003r i tak zostało :)

Re: Problem z rozpoznaniem rocznika

PostNapisane: 20 maja 2008, 18:43
przez Axee
stebi napisał(a):Co znaczy stary i nowy? Duży brief mam tylko jeden-ten od poprzedniego właściciela.
...
Autko na przeglądzie wyszło jako 2003r, facet wklepał VIN i dostał pełne info o aucie i wyszło mu 2003r i tak zostało :)


Stary i nowy: Patrz posta wyzej...

Jesli masz wpisane na przegladzie w dokumencie identyfikacyjnym pojazdu pkt 44. rok produkcji: 2003, to w polskim dowodzie bedziesz mial 2003.

Zasadniczo Twoje auto jest z 2002r. dokladnie zostalo wyprodukowane 20.09.2002roku, ale to ustala stacja diagniostyczna, a oni zas powinni kierowac sie ksiazka w ktorej sa opisane rozne przypadki dokumentow aut sprowadzanych. W VINie jest zawarty rok modelowy, od 01.05.2002 jest juz rok modelowy 2003 czyli 10 pozycja VINu to 3. Trafiles na lagodna stacje diagnostyczna, wiec powinienes sie cieszyc. U nas nie wpisuja rocznika z VINu, ale Polak potrafi :D

Z ciekawosci powiem Ci ze ostatnie cyfry Twojego VINu sa w zakresie 3R043800 a 3R055130.

Re: Problem z rozpoznaniem rocznika

PostNapisane: 20 maja 2008, 19:06
przez stebi
Duży brief mam nowy. Autko przyjechało na kołach na żółtych blachach-swoją drogą, to ktoś mi powiedział, że to nielegalne, że powinny być czerwone(?).
Jutro załatwiam formalności i już mnie to nie interesuje, jaki rok wyjdzie w DR, bo chce nim w końcu jeździć :) No ale wiadomo, że lepiej żeby był 2003r :)

Re: Problem z rozpoznaniem rocznika

PostNapisane: 21 maja 2008, 00:27
przez Axee
stebi napisał(a):Autko przyjechało na kołach na żółtych blachach-swoją drogą, to ktoś mi powiedział, że to nielegalne, że powinny być czerwone(?).


Mozna teraz jezdzic po Polsce zarowno na zoltych jak i na czerwonych, ale tylko do konca dnia daty wybitej na blachach. To rowniez data waznosci ubezpieczenia. Znam sytuacje gdy ktos jezdzil na czerwonych ktore sie przeterminowaly, mial juz zrobiony polski przeglad i wykupione polskie miesieczne ubezpieczenie OC na auto na te blachy. Niby wszystko o.k., a chcieli mu wlepic mandat za ... brak waznego dowodu rejestracyjnego. Bo niemiecki brief wyjazdowy stracil juz waznosc, auto w Niemczech wyrejestrowane, a polskiego dowodu nie bylo, wiec gdzie auto jest zarejestrowane? Mandat za brak dokumentu, w tym przypadku waznego dowodu rejestracyjnego. Zatem wszyscy co jezdza na zoltych czy czerwonych po terminie wybitym na blachach jezdza wg prawa nielegalnie i nie ma znaczenia, ze jest OC i przeglad... Jedyne legalne rozwiazanie to posiadanie waznego OC i tymczasowe polskie tablice, bodajze na 2 tygodnie z mozliwoscia przedluzenia do miesiaca, ale to dodatkowy koszt 80pln za blachy.

Re: Problem z rozpoznaniem rocznika

PostNapisane: 20 czerwca 2008, 17:47
przez ocinus
Koledzy mam pytanko czy jest możliwe ze auto jest z roku 2002 a pierwsza rejestracja w 07.2003. Auto jest z Francji i nie wiem jak to sprawdzić, a na szybach jest 2002r.

Re: Problem z rozpoznaniem rocznika

PostNapisane: 20 czerwca 2008, 18:17
przez Axee
ocinus napisał(a):Koledzy mam pytanko czy jest możliwe ze auto jest z roku 2002 a pierwsza rejestracja w 07.2003. Auto jest z Francji i nie wiem jak to sprawdzić, a na szybach jest 2002r.
Tak, jest to mozliwe. Podaj VIN to podam Ci date produkcji co do miesiaca.

Re: Problem z rozpoznaniem rocznika

PostNapisane: 20 czerwca 2008, 19:48
przez ocinus
Kolego oto VIN WAVZZZ8E13A267029 i mam jeszcze pytanko czy jest możliwość sprawdzenia przebiegu i historii serwisowej auta w serwisie AUDI.

Re: Problem z rozpoznaniem rocznika

PostNapisane: 20 czerwca 2008, 21:54
przez Axee
ocinus napisał(a):WAVZZZ8E13A267029
Audi A4 wyprodukowane pomiedzy 30.11.2002 a 31.12.2002 zatem na wszystkich szybach powinny byc 2.
Co do przebiegu i historii serwisowej powinno sie dac, audi ma centralna baze, sprobuj w ASO Audi Polska, jesli nie to uderz Audi Niemcy lub Audi Francja.