nitas napisał(a):VIN leci tak: VSSZZZ1MZ2R075179
Wersja handlowa: 1M1 524
Może to pomoże
Zawsze można sprawdzić jaki kompresor jest zamontowany. Sanden ma charakterystyczną zieloną naklejkę, i jest zdecydowanie bardziej awaryjny
A w którym miejscu ta naklejka pominna być??
Wg mnie w tym leonie jest zamontowany kompresor SANDEN SD-7-V16 o oznaczeniu 1J0820803L, a do niego pasuje sprzeglo o oznaczeniu 1J0820811M (...811H,...811L tez powinny pasowac, gdyz ...811M jest nowym zamiennikiem obydwoch), czesci mocujace do sprzegla maja oznaczenie 1J0298012.
Naklejka jest naklejona na kompesorze, powinna byc koloru zielonego, jest na niej model kompresora wg sanden (SD...) i wg wv (1J0...), widac ja po zdjeciu oslony pod silnikiem, wtedy mamy lepszy widok na kompresor. Warto tez obejrzec trzpien kompresora, czy jest wieloklin (ile zebow), lub czy jest walek z nacieciem na klin i tak dobrac sprzeglo. Zasadniczo powinien byc wieloklin.
Tu masz zdjecie kompresora klimatyzacji, zrobione od spodu auta, patrzac do gory.
(kliknij, aby otworzyc powiekszone)
Czerwonym kolkiem masz zaznaczona tarcze sprzegielkowa, sprawdz czy jest u Ciebie. W niebieskim kolku jest trzpien i sruba mocujaca, jesli nie masz tarczy to powinien byc sam trzpien.
forsius napisał(a):zaraz zaraz - coś tu nie gra - nie ma sprzęgła - to jak pasek klinowy chodzi jak nie ma sprzęgła? Przecież sprzęgło jest razem z kołem pasowym - chyba ze zamontowano kompresor z załączaniem wewnątrz kompresora (jak w nowszych wersjach )
... zapewne nie ma tarczy sprzegielkowej, a kolo pasowe i elektromagnes jest. Czytaj ze zrozumieniem posty wyzej, byla juz o tym mowa.