Strona 1 z 1

Problem z climatronikiem

PostNapisane: 7 czerwca 2008, 16:17
przez nitas
Witam,
jestem świeżo po czyszczeniu,odgrzybianiu i nabijaniu klimatyzacji w swoim aucie, ale te czynności nie rozwiązały mojego problemu,którym jest bardzo kiepsko działająca klimatyzacja ;[ . Dmuchawa dmucha na maxa jednak powietrze nie jest lodowato zimne jak w zeszłym roku tylko ciepławe :killer: Podczas nabijania klimatyzacji okazało się,że brakowało ok 500 ml tego płynu i sądziłem,że to rozwiąże problem, niestety tak się nie stalo :kreci: Co może być przyczyną?? I jak to rozwiązać??

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 7 czerwca 2008, 18:28
przez dudekv
piszesz o 500ml płynu, chyba coś nie tak! Po pierwsze tam żółty olej. Jednak aż 500 ml to tam za chińskiego boga nie wejdzie. Na wzmocnieniu czołowym masz napisane ilość czynnika chłodzącego. Czynnik mierzy sie w gramach. O ile dobrze pamiętam powinno go być 750g. (sprawdź swoją nalepkę). Jeśli brakowało go to nażeży sprawdzić szczelność układu. Pojedź do dobrego zakładu konserwującego klimy to sprawdzą szczelność układu lampą ultrafioletową. Dobry zakład pomierzy ciśnienia, sprawdzi sprężarkę i klima musi działać!

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 8 czerwca 2008, 09:04
przez nitas
no wiesz...ja powołuje sie na słowa "fachowca", który powiedział..."o Panie, trzeba było uzupełnić aż 500 (jednostek) płynu bo tylko 250 pozostało. To cud wogóle,że sprężarka Paniu zadziałała..." Swoje auto przywiozłem z Belgii i kiedy tam był robiony serwis klimatyzacji to nie mam pojęcia,więc może być uzasadniony brak tego płynu. Teraz jest już uzupełniony płyn,ale jak pisałem to nie rozwiązało problemu :zly:

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 8 czerwca 2008, 12:24
przez dudekv
Tak jak pisałem odwiedź serwis klimy. To prosta sprawa, sprawdzą szczelność i ciśnienia w układzie. Diagnostyka składowych układu klimy jest bardzo prosta. Dużo tego nie ma do sprawdzenia. Z praktyki postawiłbym na sprężarkę, ale zanim coś kupisz lepiej sprawdź! Widziałem już takie sprężarki np Denso które w nowych autach były wymieniane na gwarancji po przebiego 20 tys km. To że klima śmigała w zeszłym roku bez zastrzeżeń o niczym nie przesądza! Powodzenia.

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 9 czerwca 2008, 18:19
przez nitas
Byłem dziś ponownie w servisie klimatyzacji sprawdzić szczelność ukladu. Jak się okazało wszystko jest okej, ale mechanik zauważłył, iż NIE mam elekro sprzęgła klimatyzacji. Powiedział, że prawdopodobnie musiałem zgubić tą część :o !! Czy jest to wogóle możliwe i co to wogóle jest elekro sprzęgło?? Jaki może być kosz takiej części i gdzie się w nią najtaniej zaopatrzyć??
Pomóżcie prosze :(

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 9 czerwca 2008, 21:40
przez Axee
nitas napisał(a):Jaki może być kosz takiej części i gdzie się w nią najtaniej zaopatrzyć??

Koszt 211pln +wymiana. Tylko odpisz sobie model kompresora klimy, jest na naklejce na nim i zadzwon do sprzedawcy czy pasuje, ale teoretycznie powinno.

http://www.allegro.pl/item376834913_spr ... _nowe.html

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 10 czerwca 2008, 05:48
przez dudekv
Do sprężarki idą dwa przewody, jesli nie ma sprzegła to do czego były podłączone? Czy wiszą luźno? Może mechanik mówiąc że nie ma sprzegła miał na myśli, że "WYSZŁO" - zepsuło się :) Nie tak łatwo zgubić tę część - wierz mi :)

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 10 czerwca 2008, 09:48
przez nitas
Powiedział dość wyraźnie,że tej części poprostu nie ma:/ Nawet pokazywał mi,że na "trzpieniu" od sprężarki jest jaśniejszy ślad jakby coś było na nim wcześniej,a teraz tego nie ma. O wiszących kablach nic nie mówił. Czyli chyba jest możliwe jednak zgubienie tej części :o . A w sumie za co jest odpowiedzialna ta część??

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 10 czerwca 2008, 12:46
przez Axee
nitas, spojrz na aukcje do ktorej linka podalem Ci 3 posty wyzej, tam masz zdjecie sprzegla klimatyzacji. Z kompresora klimatyzacji wystaje walek (trzpien wielorowkowy z gwintem wewnetrznym). Na nim zalozone jest elektrosprzeglo, sklada sie ono z 3 zasadniczych czesci, elektromagnesu zasilanego 2 kabelkami, kola pasowego wielorowkowego, i tarczy sprzeglowej, ktora jest przykrecona do walka kompresora sruba. Czesci zalozone sa w nastepujacy sposob, najblizej kompresora jest elektromagnes bedacy na stale, na nim jest kolo pasowe krecace sie zawsze zgodnie z paskiem wielorowkowym, na koncu mamy tarcze sprzegielka zamocowana na stale do walka kompresora klimatyzacji, krecaca sie zgodnie z walkiem. Zasada dzialania jest prosta. Gdy na elektromagnes nie jest podany prad elektromagnes nie dziala, kolo pasowe napedzane przez pasek kreci sie luzno na wale/sprzegielku kompresora, wal kompresora i sprzegielko nie obracaja sie. Gdy na elektromagnes podany zostanie prad, wytwarza sie sila elektromagnetyczna dociskajaca kolo pasowe do sprzegielka, poprzez kolo pasowe i sprzegielko wal kompresora kreci sie zgodnie z paskiem wielorowkowym, kompresor dziala. W Twoim przypadku zapewne brakuje sprzegielka, moglo sie urwac lub wykrecila sie sruba z walka i odpadlo, kolo pasowe trzyma sie tylko na pasku wielorowkowym, elektromagnes powinien byc pod kolem pasowym. Niemozliwe jest ze brakuje calosci, bo w przypadku braku kola pasowego nie dzialaloby Ci wspomaganie kierownicy i alternator.

Dziwnym jest rowniez, ze nie zostalo to zauwazone w trakcie napelniania klimatyzacji. Proces ten jest na tyle automatyczny, ze maszyna testujaca uklad, powinna wykryc niesprawnosc kompresora, brak sprzegla (tarczy sprzegielka) powoduje niedzialanie kompresora czyli jego niesprawnosc. A do testowania ukladu potrzebna jest zmiana cisnienia wewnatrz ukladu klimatyzacji regulowana wlasnie kompresorem klimatyzacji. No chyba ze odpadlo po tescie ... a moze nie odpadlo tylko "bylo potrzebne" ??

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 10 czerwca 2008, 16:12
przez nitas
Axee napisał(a):... a moze nie odpadlo tylko "bylo potrzebne"

no wiesz, nie wykluczam tego, przyznam szczerze,że nie siedziałem nad nimi cały czas,więc nie jestem w stanie stwiedzić co się stało:/ Widocznie spece nie do końca specami byli ;/ Po teście generalnie nie było duzo lepiej,więc myslałem,że może klima potrzebuje czasu,żeby się "rozruszać", a ty dupa... :wsciekly:

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 10 czerwca 2008, 16:33
przez DOC
nitas napisał(a):klima potrzebuje czasu,żeby się "rozruszać"
- nie ma czegos takiego.
Dobrze Axee napisal ze moze sie komus przydala Twoja czesc :whoeva:

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 16 czerwca 2008, 18:03
przez nitas
Witam ponownie,
temat niestey nadal aktualny, ponieważ dowiadywałem się troszkę na temat tych sprzęgieł kliatyzacji i nikt nie jest mi w stanie powiedzieć jakie będzie pasować. Jeden ze sprzedających powiedział,że do Leona bardzo ciężko dobrać takie sprzęgiełko bo akurat tu były różne:/ W związku z tym moje pytanie jak zidentyfikować jaki nr. powinno mieć to sprzęgiełko?? Jeżdze Leo 2002r, ASV...podać jakieś jeszcze dane?? Będę wdzięczny za pomoc

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 17 czerwca 2008, 18:53
przez Axee
nitas napisał(a):W związku z tym moje pytanie jak zidentyfikować jaki nr. powinno mieć to sprzęgiełko?? Jeżdze Leo 2002r, ASV...podać jakieś jeszcze dane?? Będę wdzięczny za pomoc

Potrzebny jeszcze VIN i wersja handlowa, jest na wlepce w bagazniku lub ksiazce (np. 1M1 234).

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 17 czerwca 2008, 20:04
przez dudekv
Moim zdaniem 1J0820811L bedzie pasować, w ETKA nie znalazłem nic innego do Leona z 2002 r :( Jest to sprzegło do Sandena.
Zdarza się jeszcze Zyxel, ale to w Golfach - tak jest w ETKA. Wtedy sprzegło jest 1J0820811H.

Zawsze można sprawdzić jaki kompresor jest zamontowany. Sanden ma charakterystyczną zieloną naklejkę, i jest zdecydowanie bardziej awaryjny.

Oczywiście VIN bedzie bardzo pomocny :)

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 18 czerwca 2008, 08:47
przez nitas
VIN leci tak: VSSZZZ1MZ2R075179
Wersja handlowa: 1M1 524

Może to pomoże

Zawsze można sprawdzić jaki kompresor jest zamontowany. Sanden ma charakterystyczną zieloną naklejkę, i jest zdecydowanie bardziej awaryjny
A w którym miejscu ta naklejka pominna być??

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 18 czerwca 2008, 09:32
przez forsius
zaraz zaraz - coś tu nie gra - nie ma sprzęgła - to jak pasek klinowy chodzi jak nie ma sprzęgła? Przecież sprzęgło jest razem z kołem pasowym - chyba ze zamontowano kompresor z załączaniem wewnątrz kompresora (jak w nowszych wersjach )

[ Dodano: Sro 18 Cze, 2008 ]
możesz dołączyć fotke tego kompresora?

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 18 czerwca 2008, 13:16
przez Axee
nitas napisał(a):VIN leci tak: VSSZZZ1MZ2R075179
Wersja handlowa: 1M1 524
Może to pomoże
Zawsze można sprawdzić jaki kompresor jest zamontowany. Sanden ma charakterystyczną zieloną naklejkę, i jest zdecydowanie bardziej awaryjny
A w którym miejscu ta naklejka pominna być??

Wg mnie w tym leonie jest zamontowany kompresor SANDEN SD-7-V16 o oznaczeniu 1J0820803L, a do niego pasuje sprzeglo o oznaczeniu 1J0820811M (...811H,...811L tez powinny pasowac, gdyz ...811M jest nowym zamiennikiem obydwoch), czesci mocujace do sprzegla maja oznaczenie 1J0298012.

Naklejka jest naklejona na kompesorze, powinna byc koloru zielonego, jest na niej model kompresora wg sanden (SD...) i wg wv (1J0...), widac ja po zdjeciu oslony pod silnikiem, wtedy mamy lepszy widok na kompresor. Warto tez obejrzec trzpien kompresora, czy jest wieloklin (ile zebow), lub czy jest walek z nacieciem na klin i tak dobrac sprzeglo. Zasadniczo powinien byc wieloklin.
Tu masz zdjecie kompresora klimatyzacji, zrobione od spodu auta, patrzac do gory.
Obrazek
(kliknij, aby otworzyc powiekszone)

Czerwonym kolkiem masz zaznaczona tarcze sprzegielkowa, sprawdz czy jest u Ciebie. W niebieskim kolku jest trzpien i sruba mocujaca, jesli nie masz tarczy to powinien byc sam trzpien.

forsius napisał(a):zaraz zaraz - coś tu nie gra - nie ma sprzęgła - to jak pasek klinowy chodzi jak nie ma sprzęgła? Przecież sprzęgło jest razem z kołem pasowym - chyba ze zamontowano kompresor z załączaniem wewnątrz kompresora (jak w nowszych wersjach )
... zapewne nie ma tarczy sprzegielkowej, a kolo pasowe i elektromagnes jest. Czytaj ze zrozumieniem posty wyzej, byla juz o tym mowa.

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 18 czerwca 2008, 21:52
przez nitas
forsius, tak jak Axee pisze nie ma tej tarczy :( Dziś niestety nie dałem rady zrobić zdjęcia,ale postaram się na jutro strzelić jakąś fotke, może to pomoże w identyfikacji :) W serwisie wycenili mi tą częśc na 1400 zł :o Ale niestety nie dałem rady się dopytać jaki to numer, może jutro wezmę ich sposobem ;)

[ Dodano: Sro 18 Cze, 2008 ]
Axee, a dał byś 187 % że to będzie pasować bez zdjęcia :P http://moto.allegro.pl/item384648788_ko ... _seat.html

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 02:23
przez Axee
nitas, jesli masz kompresor SANDEN SD7V16 o oznaczeniu 1J0820803L to bedzie pasowac, sprawdz tylko czy masz srube (nakretke) mocujaca na trzpieniu jak jej nie ma to musisz kupic w ASO, oznaczenie najprawdopodobniej 1J0298012.
Zobacz jeszcze na te aukcje:
http://moto.allegro.pl/item380161441_el ... _audi.html
Sprobuj sie dogadac z gosciem moze sprzeda taniej sama tarcze sprzegielka...

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 19 czerwca 2008, 19:29
przez nitas
Udało mi się zrobić niestety tylko jedno zdjęcie - widok z góry. Nie dysponuję kanałem, żeby pod auto się wcisnąć :/
Obrazek
W środę będe robił wymianę rozrządu to mam nadzieję, że uda się więcje fotek zrobić może wtedy coś więcej się wyjaśni. A czy to jedno zdjęcie już coś mówi??

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 20 czerwca 2008, 01:37
przez Axee
nitas napisał(a):A czy to jedno zdjęcie już coś mówi??
...tak, mowi wszystko. Nie masz nakretki i tarczy sprzegielkowej, trzpien jest z wieloklinem. Dzwon do goscia z aukcji http://moto.allegro.pl/item380161441_el ... _audi.html i zapytaj czy Ci sprzeda sama tarcze sprzegielkowa, taniej niz calosc, nakretke kupisz w ASO seat, skoda lub vw. Gdybys nie kupil samej tarczy, to musisz kupic calosc np.
http://www.allegro.pl/item384648788_kol ... _seat.html tu chyba jest najtaniej.

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 25 czerwca 2008, 20:34
przez szpaczek
Witam Panowie!
Mam podobny problem. Dzisiaj podczas jazdy stwierdziłem, że niestety moja klima przestała działać. Kiedy naciskam AUTO lub * nie zmienia się praca silnika, a co za tym idzie nie chłodzi klima. Wcześniej podczas jazdy zauważyłem, że bardzo głośno pracuje wiatrak od klimy, bądż jakiś inny element, który załączał się gdy pojadz stał np. w korku. Jutro jadę do mechanika, więc może ktoś ukierunkuje moje poszukiwania???

Pozdrawiam

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 25 czerwca 2008, 22:12
przez nitas
szpaczek, ja na podstawie własnych doswiadczeń mógłbym powiedzieć, abyś sprawdził czy nie masz tego samego problemu co ja,a mianowicie czy masz sprzęgiełko klimy ;) Sprawdzenie szczelności układu i poziomu płynu też nie zaszkodzi.

Wracając natomiast do mojego problemu to mam nareście zdjęcie:
Obrazek
Axee, miałeś racje :piwo: Dzięki za pomoc ;]

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 26 czerwca 2008, 22:29
przez szpaczek
Więc opisze to co udało mi się do tej pory uzyskać:
Przekopałem z kolegą całą instalacje elektryczną i niestety nic, ale...kiedy podłącze klime na krótko to działa, jak rownież . Nie mam zaufania do puszki znajdującej się pod akumulatorem w której znajdują się styczniki uruchamiające wentylator. Wejścia na ten element były bardzo zaśniedziałe:/
Gość w serwisie powiedział, że czynnik klimy jest i powinna działać. Jutro jadę do innego serwisu w celu potwierdzenia tych inforamcji. Może ktoś podrzuci jakiś pomysł gdzie szukać. Jeżeli jest to możliwe to może ktos wrzuci jakieś schematy z ETKA odnośnie klimatronika. Znacznie ułatwi mi to szukanie.

Pozdarwiam

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 26 czerwca 2008, 23:23
przez Axee
szpaczek napisał(a):Przekopałem z kolegą całą instalacje elektryczną i niestety nic, ale...kiedy podłącze klime na krótko to działa, jak rownież .
??
Co to znaczy podlaczyc klime na krotko, czy to znaczy ze podlaczasz kompresor pod 12V? Sprawdz to tak, auto na kanale, oslona pod silnikiem zdjeta, kostka przy kompresorze odpieta, wlacz silnik, zalacz klime przyciskiem na sterowniku, do kostki kompresora podlacz 12V i zobacz czy dmucha zimnym, nie za dlugo zeby nie zrobic zbyt duzego cisnienia w ukladzie. Rowniez sprawdz czy kreca Ci sie wentylatory na wolnych obrotach po nacisnieciu przycisku klimy. Sprawdz rowniez czy wystepuje 12V na kostce kompresora od strony instalacji, jezeli nie wystepuje stawiam na uszkodzony sterownik klimy lub presostat. Wentylatory i kompresor sa sterowane presostatem, czyli wylacznikiem cisnieniowym, zasada jego dzialania jest nastepujaca: jezeli cisnienie jest ponizej minimalnego wymaganego (np. brak czynnika, nieszczelnosc w ukladzie), to odlacza klimatyzacje, jezeli cisnienie jest w granicach punktu pracy to wlacza kompresor i wentylatory na 1 bieg, jezeli cisnienie w ukladzie robi sie za wysokie to wylacza kompresor i wlacza wentylatory na II bieg. Odpinajac wtyczke z presostatu i zwierajac odpowiednio kable mozna recznie sterowac wentylatorami i sprzeglem kompresora... Gdy presostat jest uszkodzony moze rowniez nie dzialac klima.

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 27 czerwca 2008, 09:36
przez szpaczek
Dokładnie tak jak piszesz. Podłączyliśmy kompresor bezpośrednio do akumulatora i działa (chłodzi). Co do pretostatu to badaliśmy jego zachowanie poddając go ciśnieniu i jego wartości zmieniły się z 840 Ohm na 720. Zwieraliśmy wyjścia wtyczki i niestety nic. Ale tak jak pisalem dzisiaj jadę do serwisu klimy i będziemy dobijać czynnik. A pożniej..kto wie co bedzie póżniej. Będziemy walczyć.

Pozdrawiam

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 27 czerwca 2008, 10:46
przez Axee
szpaczek, w serwisie klimy powinni wyssac caly czynnik i olej, sprawdzic prozniowo szczelnosc ukladu, napelnic uklad odpowiednia iloscia czynnika z olejem + barwnik UV. Dopilnuj aby tak zrobili, a nie na pale dodali czynnika.

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 27 czerwca 2008, 12:28
przez szpaczek
Dzięki za info.
Zaraz jadę do serwisu z tego co mówił mój kolega to posiadają układ wyposażony w komputer i wszystko odbywa się automatycznie, bez udziału osób trzecich. Zobaczymy co powiedzą.

Pozdrawiam :peace:

[ Dodano: Pią 27 Cze, 2008 ]
Sorki, że dodaje ale sprawa się wyjaśniła.
Uszkodzony mam element od sterowania wiatrakami i klimą, który znajduje się pod akumulatorem. Nr 1J0 919 506 K Jeżeli ktoś ma chętnie kupię nr 508 865 691 jeżeli z okolic Oświęcimia to chciałbym osobiście odebrać.
Sprawa jast pilna ponieważ w niedziele startuję nad morze.

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 27 czerwca 2008, 21:53
przez Axee
szpaczek, http://www.allegro.pl/item390217924_now ... t_aud.html Ruda Slaska, http://www.allegro.pl/item379505653_vw_ ... 9506k.html Gliwice. Z Oswiecimia masz rzut wiekszym beretem...

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 27 czerwca 2008, 23:17
przez szpaczek
http://moto.allegro.pl/item388995564_st ... _seat.html
albo tutaj
http://moto.allegro.pl/item386925069_st ... _seat.html
Jak oceniasz takie zamienniki???
Warto to kupić???
Jestem już wstępnie umówiony na zakup jednego właśnie w Zabrzu.

Pozdrawiam

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 28 czerwca 2008, 10:34
przez Axee
szpaczek, 1J0 919 506 G byly stosowane na samym poczatku w toledo i leonie, do 2000r. VIN >> 1M-X-050000, od 2000r. VIN 1M-Y-000001 >> stosowane sa 1J0 919 506 K. Zaloz na miejscu i sprawdz. Co do goscia z Zabrza kupuje u niego czasem jakies czesci np. filtry itp., ma sklepik z czesciami specjalizacja Skoda.

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 28 czerwca 2008, 13:06
przez szpaczek
Sprawa już jest zakończona. Dzięki za podpowiedzi. Kupiłem zamiennik u gości w Zabrzu i odrazu rozkoszowałem się chłodem powiewającym z klimy:D... więc jutro spokojnie śmigam nad morze:)

Pozdrawiam :peace:

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 28 czerwca 2008, 19:14
przez fredi97
witam,ja rowniez mam problem z klimatyzacja,mam climatronic tylko ,ze poprzedni wlasciciel cos namieszał w instalacji elektrycznej,a mianowicie zrobil zalacznik ktory bezposrednio zalacza sprzegło sprezarki ....tylko ze wtedy wentylator nie dziala. (nie wspomnie ze klimatronic tu dziala jak manual)..ma moze ktos schchemat klimatyzacji,ten w dziale download duzo mi nie mowi,i gdzie wogole sa rozmieszczone te podzespoly elektroniczne....a moze ktos z okolic Gliwic by mi ja obejrzal za rozsadna cene....pozdr (fredi97@wp.pl)

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 29 czerwca 2008, 00:14
przez Axee
fredi97 napisał(a):....a moze ktos z okolic Gliwic by mi ja obejrzal
no problem ... tylko znajde chwile wolnego czasu, podaj mi na PW nr tel. do siebie.

Re: Problem z climatronikiem

PostNapisane: 30 czerwca 2008, 19:21
przez topola
umnie problem pojawił sie dwukrotnie tzn wyglądało to tak włączyłem auto klima działa i po 10 min nagle czuje że leci dmuchawa a nie klimatyzacja, włączam wyłączam tryb auto i * i nic nie daje, po wyłączeniu silnika i wałczeniu ponownie klima działa bez zastrzeżeń stało sie tak dwa razy w obrębie miesiąca, ktoś miał podobny problem ??

climatronic - dziwny dźwięk przy uruchomieniu

PostNapisane: 4 sierpnia 2008, 20:23
przez mazitm
Witam,
Mam problem z climatronic'iem. Otóż problem moj polega na tym, że podczas włączania klimatyzacji słychać z komory silnika piśnięcie. Jakby jakaś rolka zaczęła się obracać i da się w tym samym momencie odczuć delikatne szarpnięcie. Czytając zasadę działania sprzęgiełka klimatyzacji opisanej przez Axee (poniżej cytat) mam wrażenie, że ono wydaje taki dźwięk. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub wie co to może być?

Axee napisał(a):Zasada dzialania jest prosta. Gdy na elektromagnes nie jest podany prad elektromagnes nie dziala, kolo pasowe napedzane przez pasek kreci sie luzno na wale/sprzegielku kompresora, wal kompresora i sprzegielko nie obracaja sie. Gdy na elektromagnes podany zostanie prad, wytwarza sie sila elektromagnetyczna dociskajaca kolo pasowe do sprzegielka, poprzez kolo pasowe i sprzegielko wal kompresora kreci sie zgodnie z paskiem wielorowkowym, kompresor dziala.


Pozdrawiam,
Tomek