Strona 1 z 2

Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 12:24
przez Majes86
Witam,

Mam taki problem, otoz kupilem wczoraj w Niemczech Leona FR 1.9 tdi 150 km 2005r. a w briefie niemieckim mam napisane "benzin" :/ Auto bylo sprowadzone z Hipszaniii przez Polaka, ktory zamieszkuje w Niemczech. Mozliwe, ze zle przetlumaczyli hiszpanskie dokumenty?

Czy beda mi robili jakies problemy przy rejestracji? Czy na przegladzie po prostu wpisza, ze to diesel? Chyba jest mozliwosc jakos sprawdzic po VINie?

Dodatkowo mam pytanko, wszystkie szyby mam z 04r. a w briefie jest data produkcji i pierwsza rejestracja 19.10.2005

VIN: VSSZZZ1MZ6R002005

W briefie jest tez cos napisane "Variante - ABARLX..."

Z tylu w bagazniku na naklejce jest normalnie FR ARL.

Mam nadzieje, ze tym tematem nie lamie regulaminu. Dzisiaj moze porobie zdjecia, to wkleje na forum :))

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 12:27
przez AdamTower
Majes86, oby nie było sytuacji jaką miał nasz klubowy kolega.... ;/
Auta z hiszpani sprowadzane przez polaka były ciepłe....no ale koleś ponoć już siedzi... ;/

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 12:53
przez Majes86
To na pewno nie ta osoba, ja dopiero wczoraj kupilem Leona. Z Hiszpanii auto tez chyba przyjechalo niedawno

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 17:00
przez Andre
nie sadze zeby niemcy sie pomylili... a numery wszystkie sie zgadzaja ?

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 17:26
przez Tonny S
Majes86 napisał(a):Dodatkowo mam pytanko, wszystkie szyby mam z 04r. a w briefie jest data produkcji i pierwsza rejestracja 19.10.2005
Od 5 miesiecy to auto juz nie było produkowane, no ale w niemczech jest tak, ze 1 data rejestracji jest data produkcji no ale
Majes86 napisał(a):Z Hiszpanii auto tez chyba przyjechalo niedawno
tam juz tak nie jest jak w niemczech wiec coś namieszane dodatkowo ten "benzin" i zapewne atrakcyjna cena ponizej 40 tys zł.

Andre napisał(a):nie sadze zeby niemcy sie pomylili...
Tego samego zdania jestem.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 17:46
przez sm00th
Majes86 napisał(a):Dodatkowo mam pytanko, wszystkie szyby mam z 04r. a w briefie jest data produkcji i pierwsza rejestracja 19.10.2005

VIN: VSSZZZ1MZ6R002005


Ja jeszcze bym sie przyczepil do numeru VIN. Na 10 pozycji jest cyfra 6, a to chyba oznacza rok produkcji. Z tego co sie orientuje rok produkcji w VINie i rzeczywisty rok produkcji moga sie roznic o rok, ale zeby wszystkie szyby z 04?? Troche to zastanawiajace :hmmm:

Pozdrawiam

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 18:23
przez achcior

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 18:38
przez facet01
achcior napisał(a):Sam mieszkam w niemczech. I wontpie że takie auto przeszło by TUV. To nie polska ze morzna za flaszke załatwić coś. Tutaj to jest sprawdzane bardzo szczegułowo, a tymbardziej auta sprowadzane. A podrugie tutaj się płaci podatek drogowy na diesla jest inny i na benzyne. To na jakiej podstawie płacił podatek . I jaki katalizaor? euro 3.


Niestety ale po pisowni jakiej użyłeś mam prawo uważać że także ten Polak, który sprowadził auto z Hiszpanii i mieszka w Niemczech też się mógł pomylić.

Przepraszam za OT ale nie mogłem.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 18:50
przez achcior
Dzięki za uwage!!!

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 20:02
przez Majes86
Ale VIN jest taki sam na tabliczce znamionowej jak i w briefie. W briefie jest napisane 1896 (pojemnosc) | 110 /4000 (moc w KW) i jest benzin:/ Wyglada to na ewidentna pomylka. Poza tym jak kolega napisal wyzej, to auto by nie przeszlo TUV, a ten pierwszy przeglad jest bardzo szczegolowy.

Ktos pytal o klase emisji spalin, w briefie jest euro 3.

Mozliwe, ze auto jest z poczatku 05 r. dlatego sa szyby 04, a data produkcji, to data 1 rejestracji. W 2004r. chyba nie bylo FR tylko Top Sport?

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 20:30
przez achcior
Masz ten nowy brief 2 cześciowy.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 20:32
przez Majes86
Tak mam nowy brief.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 20:45
przez achcior
No to w tym małym rozkładanym powinna być data przeglądu. HU/AU to zobacz czy to przeszło przegląd. ZA BŁĘDY NAJMOCNIEJ PRZEPRASZAM.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 20:50
przez Majes86
A ktora to bedzie pozycja w malym?

Nie wiem czy o to chodzi:

"Weitere HU:

Kennzeichen: PM-266N
gUltig bis: 24.07.08"

NAchste HU
(Monat und Jahr) 07.10 WERDER/HAVEL
I Datum 10.07.2008

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 21:03
przez bono
wzory brief
:arrow: duży
Obrazek
:arrow: mały
Obrazek

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 21:14
przez achcior
No to wychodzi ze TUV jest ok do lipca 2010.
ale od czego ta data chyba wyrejestrowania? I Datum 10.07.2008
Myśle że to błąd przy tłumaczeniu.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 21:24
przez Tonny S
Majes86 napisał(a):W 2004r. chyba nie bylo FR tylko Top Sport?
Byl od sierpnia 2004 r. FR

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 11 lipca 2008, 21:53
przez nixu
Haha, jeszcze powiedz, że kupiłeś na umowę In-blanco?? ;-)



Gratuluje zakupienie pieca :no: :no: :no:

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 08:29
przez achcior
Podaj jeszcze pozycje z małego dowodu 2,1(4 cyfry) i 2,2 (3 cyfry) z tych pozycji niemcy identyfikują auto np; ubespieczalnia. Jeżeli ten kod się zgadza z faktycznym autem to wszystko pasuje.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 12:11
przez Lelon
Bardzo możliwe, że w Niemczech się pomylili - sam tego doświadczyłem w przypadku 2 z 4 sprowadzonych przez siebie autach. I nie były to jakieś błahostki:

1.) w 2006r sprowadziłem C-Maxa z 2004r w papierach było napisane, że jest niebieski... a był pomarańczowy... Specjalnie dzwoniłem do ASO w DE żeby sprawdzić po VIN jaki wyjechał z fabryki(czy oby nie był przemalowany) ale fabrycznie był pomarańczowy a w papierach jak byk że niebieski1

2.) w 2007r kupiłem BMW 7 która przez 8lat jeździła po Niemczech z innym VINem w papierach niż na samochodzie!!! Co prawda nie zgadzała się tylko jedna cyferka ale sam fakt, że auto przez 8lat przechodziło wszystkie przeglądy w DE... no i potem przegląd rozszerzony(po sprowadzeniu) w PL też przeszło. Problem udało się rozwiązać dość łatwo.

Od tamtej pory nie wierze w nieomylność Niemców - generalnie są dużo bardziej uporządkowanym narodem ale głupie pomyłki jak widać im też się zdarzają.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 13:20
przez Majes86
achcior napisał(a):Podaj jeszcze pozycje z małego dowodu 2,1(4 cyfry) i 2,2 (3 cyfry) z tych pozycji niemcy identyfikują auto np; ubespieczalnia. Jeżeli ten kod się zgadza z faktycznym autem to wszystko pasuje.


Mam w pozycji 2.1 - 4 cyfry
w pozycji 2.2 - 3 cyfry i pozniej 00000-

Z czym one musza sie zgadzac?

[ Dodano: Sob 12 Lip, 2008 ]
nixu napisał(a):Haha, jeszcze powiedz, że kupiłeś na umowę In-blanco?? ;-)



Gratuluje zakupienie pieca :no: :no: :no:


Nie rozumiem?

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 13:31
przez nixu
Majes86, czego?

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 13:32
przez achcior
Po tych kodach mozesz rospoznać samochud np; wyposarzenie typ silnika itd. Chcąc ubespieczyć auto podajesz te numery . Taksmo z podatkiem. I dlatego nikt niezwrucił na to uwagi co pisze w briefie.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 13:36
przez Majes86
nixu napisał(a):Majes86, czego?


Gratuluje zakupienia pieca.

Tego nie rozumiem.

Umowa in blanco to rozumiem, ze bylaby wtedy gdybym na umowie zlozyl podpis bez wypisywania danych. Tak? A jezeli on by wpisal swoje dane wpisal date i sie podpisal, to juz nie jest umowa in blanco?

[ Dodano: Sob 12 Lip, 2008 ]
achcior napisał(a):Po tych kodach mozesz rospoznać samochud np; wyposarzenie typ silnika itd. Chcąc ubespieczyć auto podajesz te numery . Taksmo z podatkiem. I dlatego nikt niezwraca na to uwagi co pisze w briefie.



2.1 7593
2.2 49700000-

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 13:37
przez tatian
Majes86 napisał(a):Gratuluje zakupienie pieca

Nixu pewnie tego stwierdzenia. Mówiąc wprost auto moze być z wędki :).
Obawiam się, że czeka Ciebie wyprawa do Niemiec w celu poprawy briefu do urzędu który go wydwał. Też tak kiedyś mieliśmy i niestety podróż czekała Nas. W ogóle potwierdzam Niemcy nie są nieomylni i trzeba strasznie uważać. Jak tak podsumować to już ze 3 albo 4 pomyłki mieliśmy a dokumentach na szczęście niektóre nie były aż takie poważnie i zostały niezauważone. Tutaj jednak różnica silniak może nie przejść albo będzie się to za Tobą długo ciągnęło, więc lepiej zrobić to od razu.

Majes86 napisał(a):Haha, jeszcze powiedz, że kupiłeś na umowę In-blanco??

Tego chyba nie muszę tłumaczyć. nixu miał na myśli, że jeżeli nie masz umowy/faktury jakieś oryginalnej i masz ją sobie zrobić z ostatnim właściciel sam to to również dobrze nie wróży.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 13:43
przez Majes86
Spisalismy oryginalna umowe. Wlasciciel wypisal swoje dane i podpisal sie reszte powiedzialem, ze sam sobie wypelnie. Ja mam oryginal on ma kopie.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 13:53
przez achcior
Kody pochodzą z Leon 1.9 TDI Formula Racing 110/150 KW/PS produkowane 07/2004-10/2005 to tak według katalogu

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 13:59
przez Majes86
Czyli wszystko wyglada jakby bylo ok tak?

Patrzylem w brief to wszystko sie zgadza kolor, masa itd. Na szybie jest VIN taki sam jak w briefie na tabliczce znamionowej to samo. Moc silnika tez sie zgadza 110 kw przy 4000 obrotow. Poza tym mam z tym chlopakiem kontakt telefoniczny dzwonil do mnie jak minela podroz czy dojechalem... Powiedzialem mu, ze jest pomylka w briefie, powiedzial mi, zebym poszedl do urzedu mozliwe, ze uda sie to latwo zalatwic, jezeli nie, to wtedy mam przyjechac do niego i pojedziemy do urzedu.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 14:04
przez achcior
I wszystko jasne.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 14:27
przez Majes86
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Szyby sa 4....

Czyli moge spac spokojnie?

Ogolnie to juz sie umowilem z ta osoba na przyszly tyg na inny samochod. Gosc naprawde bardzo wporzadku. W sumie nawet bym nie podejrzewal, ze moze byc oszustem... no ale nigdy nic nie wiadomo.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 17:08
przez Tonny S
Czyli moge spac spokojnie?
Zrób badania mechanoskopijne bo duze prawdopodobieństwo, ze auto ciepłe.

nixu, moze lepiej niech sie ludzie dowiedza ... ?

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 12 lipca 2008, 20:42
przez nixu
Tonny S napisał(a):nixu, moze lepiej niech sie ludzie dowiedza ... ?



Może po części...



Kolego, więc ogólnie rzecz biorąc, powiem ogólnikowo.. w ciągu ostatnich 2 lat w polsce zostało zatrzymane około 40 leonów + inne pojazdy (ściągnietych z Francji i Hiszpanii) co się okazało auta miały świetnie podrobione papiery a numery nadwozia nosiły ślady przeróbek mechanicznych, co wyszło dopiero poprzez badania mechanoskopijne, niektóre z tych aut miały nawet przedłużoną gwarancję na Polskę i a nawet były zarejestrowane prawie 2 lata... (poprzechodziły badania kontrolnę - te 1-sze w Okręgówkach, Badania w ASO itd itp..)


Trzymam kciuki, że Twojego auta to nie dotyczy ale pare osób z forum straciło swoje auta..

Pozdrawiam.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 14 lipca 2008, 17:02
przez zielo
Majes86 cholera mowilem ci ze cena jak na te auto (wersja, rocznik) jest zbyt niska.. Mam nadzieje, ze bedzie ok bo trzeba wspolnie posmigac ;P Tylko znaczki doklej i bedzie gitara heh. A tak powaznie to dowiedz sie gdzie robia te badania zebys spac mogl juz spokojnie. No i powodzenia w zalatwianiu formalnosci, jak cos to dzwon to polecimy razem do urzedow to pomoge cos tu i tam ;)

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 14 lipca 2008, 22:31
przez Majes86
Bylem w urzedzie i po sprawdzeniu dokumentow powiedziano mi, ze nie bedzie zadnych problemow z zarejestrowaniem auta. Jest to ewidentna pomylka w niemieckim urzedzie.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 14 lipca 2008, 22:40
przez zielo
No widzisz, a nie mowilem ze wszystko bedzie wporzadku? :) Ciesz sie, ze nie trafiles na jakis przekret bo wtedy to bylbys ugotowany.. Teraz na spokojnie tylko porob oplaty i ciesz sie zyciem heh. Pozniej wiadomo przerobki bo bedzie ci juz tylko malo malo i malo :D Pozdrowka :tancze:

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 15 lipca 2008, 14:48
przez nixu
Wypis z VIN-u:
Kod: Zaznacz cały
Czarny TopSport
Rok modelowy 2006
Produkcja październik 2005
Silnik ARL 110kW 150KM TDI 1.9
Skrzynia FMH 6 biegowa
ALU Felgi 7,5Jx17
Opony 225/45 R17 91W
Akumulator 70Ah 340A
Przednie fotele sport
Wspomaganie kierownicy
ESP
Dojazdówka
Hamulce tarczowe t i p
Kierownica i mieszek zmiany biegów skóra, gałka sport
Tył środek 3 punktowy pas bezp.
Tył 3 zagłówki
Centralny zamek
Elektr. Szyby z komfortem
Airbagi kierowcy, pasażera (z deaktywacją) boczne przód
Lusterka elektryczne ogrzewane
8 głośników, radio kaseta
reflektory przeciwmgielne
climatronic
komputer pokładowy

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 15 lipca 2008, 14:52
przez Tonny S
nixu, a produkcja na jaki rynek ?? i skąd ta produkcja skoro juz nie było produkcji ??

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 15 lipca 2008, 15:22
przez nixu
Tonny S napisał(a):nixu, a produkcja na jaki rynek ?? i skąd ta produkcja skoro juz nie było produkcji ??


No właśnie mam tą samą zagadkę i takie właśnie pytanie zadałem, jutro może będzie jakieś logiczne wytłumaczenie.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 15 lipca 2008, 23:20
przez Kozak
nixu, masz jakiś aktualny / działający dekoder VIN-u ??

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 15 lipca 2008, 23:35
przez nixu
Kozak napisał(a):nixu, masz jakiś aktualny / działający dekoder VIN-u ??


Michał, niesetety nie, dekoduję to wszystko poprzez znajomego w serwisie SEAT-a.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 15 lipca 2008, 23:48
przez dave
ja mysle ze nie mozna mowic ze kazde auto z jakims tam podejrzeniem musi byc cieple... helmut tez czlowiec- blad moze popelnic choc jak sie tak czyta ten temat to utwierdzam sie w przekonaniu ze niemcy to glupi narod....

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 16 lipca 2008, 07:14
przez oczkolek
Majes86 napisał(a):Bylem w urzedzie i po sprawdzeniu dokumentow powiedziano mi, ze nie bedzie zadnych problemow z zarejestrowaniem auta. Jest to ewidentna pomylka w niemieckim urzedzie.


Jestew ciekaw czy urząd weźmie odpowiedzialność na siebie jak okaże się że auto jest ciepłe. Niech dadzą Ci na piśmie, że "nie będzie problemów".

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 16 lipca 2008, 07:22
przez tatian
Żaden urząd nie da takiej gwarancji. Poza tym wydział komunikacji daje sobie miesiąc na sprawdzenie stanu prawnego samochodu :P. Najlepsza rada. Zarejestrować i do garażu na 3 lata a potem zasiedzieć :). A tak na poważnie życzę żeby wszystko grało. Może to rzeczywiście tylko pomyłka w przepisywaniu briefu.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 16 lipca 2008, 07:52
przez paramedic71
ja przyznam osobiscie ze i tak dla spokojnego snu zrobilbym te badania...nie mam pojecia ile kosztuja...ale tak czy siak warto

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 16 lipca 2008, 08:52
przez tatian
paramedic71 napisał(a):nie mam pojecia ile kosztuja
440 zł http://cebid.pl/modules.php?name=Conten ... age&pid=16

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 16 lipca 2008, 09:28
przez paramedic71
no wiec w ogole smieszna kwota wiec nawet bym sie nie zastanawial nad tym

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 16 lipca 2008, 09:39
przez nixu
paramedic71 napisał(a):no wiec w ogole smieszna kwota wiec nawet bym sie nie zastanawial nad tym


Jeżeli okażą się przebijane, facet odrazu wzywa policję ;)



Tonny, tutaj trochę zaskakująca odpowiedź z SEAT-a:

Kod: Zaznacz cały
Wg danych z systemu Leon 1M był produkowany do maja 2006.

Jeszcze jedna informacja odnośnie VSSZZZ1MZ6R002005.
Brak filtra przeciwpyłowego - jedynie siateczka jak w starych Ibizach,
Toledo.

pzdr

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 16 lipca 2008, 09:53
przez Tonny S
nixu, mozliwe ze tyle go trzepali bo w 2006 r. dostępna była w Niemczech wersja "Torro" ale nie FR-a, zwieńczeniem końca produkcji była wersja na zderzakach od Cupra R i w czerwcu 2005 roku model ten zginął z cenników oraz ogłoszono koniec produkcji, mozliwe, ze były produkowane na rynek Hiszpański no ale to bez sensu bo tam był puszczony ten FR na zderzakach od Cupry R, w zachodniej europie tak samo jak u nas wycofali z cennika FR w czerwcu 2005 r.

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 16 lipca 2008, 10:52
przez Majes86
Rozmawialismy z Tonny S i sa Leony produkowane do 12/2005 zarowno w Hiszpanii jak i w Niemczech.

Dzwonilem ze 2 dni temu do goscia od ktorego kupilem Leona i mowil, ze jak beda robili problemy, to zebym do niego przyjechal, pojedziemy do niemieckiego urzedu i poprawimy. Reszta danych sie zgadza idealnie. Tak jak mowie rozmawialem pierw w informacji, co mam z ta pomylka zrobic, skierowali mnie do kierownika wydzialu komunikacji i powiedzial, ze nie ma problemu, bo czesto takie pomylki sie trafiaja, gorzej by bylo jakby sie kolor nie zgadzal, vin lub zalozmy by byly wszystkie dane od benzyny, a bylby diesel (moc przy obr/min + pojemnosc + klasa czystosci spalin itp.)

Re: Diesel, a w niemieckim briefie benzyna...

PostNapisane: 16 lipca 2008, 11:08
przez tatian
Dzisiaj mija już 5 dzień, więc jakichś formalności powinieneś już dokonać. W urzędzie celnym, przegląd przeszło bez problemów?