Kodowanie VAGiem

Napisane:
11 stycznia 2009, 20:24
przez turbognojek
Czy jest możliwość zakodowania VAGiem zegarów tak aby po każdym przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu) zegary wykonywały taki myk jak na początku załączonego filmu?
http://pl.youtube.com/watch?v=rw1dA0m0nBM
Re: Kodowanie VAGiem

Napisane:
11 stycznia 2009, 21:53
przez Marcin_TDI
nikt tego chyba sie nie podejmnie, teoretycznie jest to możliwe, podobno licznik jest tak rozbudowany że sterownik do pralki możnaby było z Niego zrobić

Re: Kodowanie VAGiem

Napisane:
12 stycznia 2009, 08:35
przez pawel_ns
a czy kodowanie swiatel ktos robil ? chodzi o to zeby po zamknieciu centralnego zamka, swiatla swiecily jeszcze przez jakies 5 sekund i sie same wylaczaly
Re: Kodowanie VAGiem

Napisane:
12 stycznia 2009, 15:33
przez Sammael
turbognojek,
Marcin_TDI, Jeśli ktoś byłby w stanie zrobić coś takiego to nawet poświęciłbym stary licznik do testów. Chyba spróbuje przyłożyć napięcie do wskazówek i zobaczę co się dzieje. Jedynie jakby to można było zrobić to chyba właśnie takim modułem -> zapłon -> płynie prąd na wskazówki, rusza nimi, później się odłącza. W sumie nawet taki nieskomplikowany układzik logiczny mógłby dać radę.
W końcu....
...druuuuuuty...
...(do tych którzy byli/są na polibudzie - napawające strachem pojęcie "druty")

Re: Kodowanie VAGiem

Napisane:
15 stycznia 2009, 17:57
przez Axee
turbognojek, a czy zauwazyles tytul filmu? To jest zwykly test zegarow, wykonywany vagiem, a nie autotest zegarow po przekreceniu kluczyka. To sa stare zegary i test wlasnie tak wyglada, w nowszych zegarach kolejne wskazowki testuja sie po kolei pojedynczo. Nie da sie zakodowac zegarow VAGiem, aby to dzialalo automatycznie. Teoretycznie mozesz zaprogramowac sobie mikrokontroler na procesorze programowalnym, podlaczony do linii diagnostycznej K, wyzwalany przekreceniem kluczyka i moze Ci taki test wykonywac po kazdorazowym przekreceniu klucza w stacyjce. Program musi polaczyc sie po linii diagnostycznej z zegarami, a nastepnie wykonac komende testu. Ale po co to komu?
pawel_ns, modul komfortu leona 1M nie obsluguje swiatel mijania. Swiatla sa podlaczone tylko do wylacznika mechanicznego. Aby zrozumiec postudiuj schemat elektryczny leona 1M. Mozesz dorobic sobie zewnetrzny uklad czasowy sterujacy swiatlami w opisany przez Ciebie sposob, reagujacy na brak kluczyka w stacyjce i zamkniecie centralnego zamka.
P.S. Tatian nie widzialem wczesniej tego tematu, hehehe ...
Re: Kodowanie VAGiem

Napisane:
15 stycznia 2009, 18:23
przez AdamTower
Axee napisał(a):To jest zwykly test zegarow, wykonywany vagiem, a nie autotest zegarow po przekreceniu kluczyka. To sa stare zegary i test wlasnie tak wyglada, w nowszych zegarach kolejne wskazowki testuja sie po kolei pojedynczo. Nie da sie zakodowac zegarow VAGiem, aby to dzialalo automatycznie.
dokładnie tak, potwierdzam. To zwykła procedura testowa.
Re: Kodowanie VAGiem

Napisane:
15 stycznia 2009, 19:12
przez turbognojek
Axee napisał(a):Ale po co to komu?
taki test zegarów po włączeniu zapłonu jest np w subaru foresterze i w większości ścigaczy
chciałbym mieć taki bajer porostu
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)