Tonny S,
WojtekTDi, ale ja tu sie wywnetrzam o EDS a nie o TCS
To jak dziala TCS czuje przy byle nacisnieciu gazu na 1 i 2 nagle przymula jakbym 50konnym wozkiem jechal
Z tym, ze z tego co zuwazylem ,jak jedna strona najade na jakies lodowisko to pierwszy zadziala zawsze EDS a dopiero pozniej niejako przedluzeniem jego dzialania okazuje sie byc TCS
No to teraz mozecie sie ustosunkowac jeszcze raz
Aco do systemow to za SEAT.PL :
ABS - hamulcowy układ przeciwpoślizgowy. Steruje ciśnieniem płynu hamulcowego, działającego na tłoczki hamulcowe, aby koła nie uległy zablokowaniu nawet w przypadku gwałtownego użycia hamulców. ABS został zaprojektowany tak, że utrzymuje poślizg w najkorzystniejszym zakresie skuteczności hamowania (współczynnik poślizgu utrzymywany jest w zakresie od 10 do 30%). Na nawierzchniach wyboistych, żwirowych lub pokrytych śniegiem, działanie ABS może spowodować wydłużenie drogi zatrzymania pojazdu w stosunku do drogi zatrzymania pojazdu nie wyposażonego w ten układ.
EBV - korektor przód tył siły hamowania. Układ ten występuje standardowo w samochodach SEAT z systemem ABS. Do realizacji funkcji EBV zostały wykorzystane możliwości systemu ABS.
ESBS - jest to funkcja systemu ABS której zadaniem jest stabilizacja toru jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu z jednoczesnym hamowaniem. Samochód nie zacieśnia zakrętu ani nie ma tendencji do wynoszenia na zewnątrz zakrętu.
EDS - jest to układ który umożliwia bardziej efektywne ruszanie samochodem na śliskich nawierzchniach. Jeżeli jedno z kół napędzanych porusza się z większą prędkością obrotową, to system EDS zaczyna hamować to koło klockami hamulcowymi, jednocześnie większy moment obrotowy zaczyna być przenoszony na drugie koło napędowe. Dzięki temu układowi większy moment obrotowy przenoszony jest na koło które posiada lepszą przyczepność do podłoża. System działa do prędkości 30 km/h.
ESP - układ stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu. Układ zaczyna korygować tor jazdy przez przyhamowywanie odpowiednich kół jeżeli samochód zaczyna zacieśniać zakręt lub jest wynoszony na zewnątrz zakrętu i jednocześnie kierowca nie naciska na pedał hamulca.
TCS - jest to układ zapobiegający zerwaniu przyczepności kół napędowych podczas przyspieszania. Realizowane jest to przez wyrównywanie momentu obrotowego na osiach napędowych, podobnie jaw w systemie EDS, oraz przez zmniejszenie momentu napędowego silnika.
"
To tyle
