Strona 1 z 1

Wyciąg z homologacji - czyli troche wiecej informacji

PostNapisane: 13 lutego 2010, 16:02
przez zwirek75
Witam
Znalazłem dzisiaj świadectwo homologacji mojego samochodu. No i znalazłem z nim kilka ciekawych rzeczy, które można by brac do porównania modeli przy kupnie, oprócz podstawowych parametrów. Przykłady poniżej. Czy ktoś może podać dla innych modeli ?

Masa pojazdu gotowego do jazdy: 1395 Kg (w opisach jest 1320 ...)
Predkosc maksymalna: 213 km/h
Poziom hałasu: 70/157/EEC1999/101/EC
Na postoju 78 dB @ 3750 obr/min
Podczas jazdy - 70 db

Re: Wyciąg z homologacji - czyli troche wiecej informacji

PostNapisane: 13 lutego 2010, 17:03
przez olus
zwirek nie wiem skad Twoje zdziwienie jesli chodzi o mase, od dawna wiadomo ze podawane sa 2 wagi: waga pojazdu i waga pojazdu z plynami/gotowego do jazdy. a roznica to ok 80-100kg. producenci w katalogach podaja zawsze te mniejsze wartosci. zreszta jak odwrocisz strone to masz mase pojazdu i jest ona inna (u mnie 1331 kg)

mi leon na wadze wyszedl ~1420kg

z homologacji:
vmax 214
masa 1406
82 db/3150
73 dB

max obciazenie dach 75kg - to dla tych co boxy posiadaja ;)

Re: Wyciąg z homologacji - czyli troche wiecej informacji

PostNapisane: 13 lutego 2010, 17:27
przez zwirek75
olus napisał(a):zwirek nie wiem skad Twoje zdziwienie jesli chodzi o mase

Cały czas byłem przekonany że auto waży 1420 :) - moja pomyłka :)
Najbardziej interesuje mnie poziom hałasu :)

Re: Wyciąg z homologacji - czyli troche wiecej informacji

PostNapisane: 13 lutego 2010, 23:48
przez kalumet
zwirek75 napisał(a):Na postoju 78 dB @ 3750 obr/min

dlaczego na postoju nie ma obr poniżej 1k

Re: Wyciąg z homologacji - czyli troche wiecej informacji

PostNapisane: 14 lutego 2010, 00:14
przez olus
chodzi o najglosniejsza prace?

Re: Wyciąg z homologacji - czyli troche wiecej informacji

PostNapisane: 14 lutego 2010, 23:03
przez dave
poniewaz przy takich obrotach sprawdzana jest glosnosc pojazdu sonometrem.

Re: Wyciąg z homologacji - czyli troche wiecej informacji

PostNapisane: 14 lutego 2010, 23:09
przez kalumet
dave napisał(a):poniewaz przy takich obrotach sprawdzana jest glosnosc pojazdu sonometrem.

zdeka bez sensu
nikt na postoju nie utrzymuje takich obr
to ciekawe przy jakiej prędk i na jakim biegu mierzą podczas jazdy, że wychodzi ciszej

Re: Wyciąg z homologacji - czyli troche wiecej informacji

PostNapisane: 14 lutego 2010, 23:17
przez zwirek75
kalumet napisał(a):
dave napisał(a):poniewaz przy takich obrotach sprawdzana jest glosnosc pojazdu sonometrem.

zdeka bez sensu
nikt na postoju nie utrzymuje takich obr
to ciekawe przy jakiej prędk i na jakim biegu mierzą podczas jazdy, że wychodzi ciszej

Nie do końca bez sensu. Na postoju jedynym hałasem jest silnik.
W czasie jazdy hałasuje silnik i reszta sprzętu :), niestety nie da sie odizolować hałasu opon w czasie jazdy od halasu silnika :)
Aha - i to jest poziom halasu na zewnatrz :)

Re: Wyciąg z homologacji - czyli troche wiecej informacji

PostNapisane: 14 lutego 2010, 23:45
przez dave
kalumet napisał(a):zdeka bez sensu
nikt na postoju nie utrzymuje takich obr

nie wiem czy bez sensu czy nie, tak stanowia przepisy chociaz mi sie wydaje ze tpo bylo na poziomie 3,5 tys z sonometrem 1metr od auta.