Strona 1 z 1

Nietypowe kody błędów z VAG'a ?

PostNapisane: 5 czerwca 2005, 23:47
przez sopel
Po dzisiejszym spocie we Wrocku i dzięki uprzejmości Bacardiego, przeskanowałem mojego ASV bo coś kulawo pracuje. Wynik wygląda następująco:
17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus
P1161 - 35-00 - -
17564 - ?
17964 - ?

I tu pytanie. W krążących materiałach z kodami błędów nie ma żadnego z tych 3-ech kodów. Co to może być ?

Please help, bo leoś pracuje jak kosiarka.

Re: Nietypowe kody błędów z VAG'a ?

PostNapisane: 6 czerwca 2005, 07:33
przez DWitek
sopel napisał(a):Po dzisiejszym spocie we Wrocku i dzięki uprzejmości Bacardiego, przeskanowałem mojego ASV bo coś kulawo pracuje. Wynik wygląda następująco:
17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus
P1161 - 35-00 - -
17564 - ?
17964 - ?

I tu pytanie. W krążących materiałach z kodami błędów nie ma żadnego z tych 3-ech kodów. Co to może być ?

Please help, bo leoś pracuje jak kosiarka.


17569P1161 - to jeden błąd
Intake manifold temperature sender -G72
Open circuit/short to positive
- G72 defective
- Wiring open circuit or short to positive
- Goes to predetermined value 136.8 °C
- Check G72

17564P1156 - to drugi
Intake manifold pressure sender -G71
Open circuit/short to earth
- G71 defective
- Wiring open circuit or short to earth
- Reduced output
- Increased emission figures
- Check intake manifold pressure sender

17964P1556 - a to trzeci
Charge pressure control
Control limit not reached
- Charge pressure control solenoid valve (N75) defective
- Turbocharger defective
- Leaks between turbocharger and engine (charge air path)
- Charge pressure too low
- Reduced output
- Check N75

Sprawdź, czy nie masz odpiętej wtyczki/przerwanego kabla/ew. uszkodzonego podwójnego czujnika G71/G72 - o ile pamiętam to czujnik mierzący temperaturę i ciśnienie za turbiną - montowany w starszych samochodach pomiędzy IC a dolotem do silnika, a w nowszych w IC - u góry. Jeśli to o ten czujnik chodzi i jest z nim problem, to samochód Ci jeździ chyba jak SDI, bo brak odczytów z nich nie pozwala na sterowanie turbiną


Pozdr.
Darek

[ Dodano: Pon 06 Cze, 2005 ]
Może ktoś lub Ty sam coś tam grzebałeś i niechcący, albo przez zapomnienie odpiąłeś wtyczkę lub zostały z niej wyrwane kable.

Tak na 99% myślę, że to jest to :-D

Re: Nietypowe kody błędów z VAG'a ?

PostNapisane: 6 czerwca 2005, 08:11
przez bacardi
DWitek, a tak btw skad masz takie ladne opisy bledow ? :) To z elsy czy moze masz jakis mniejszy dokument/ programik ktory mozna by zassac ? :)

Re: Nietypowe kody błędów z VAG'a ?

PostNapisane: 6 czerwca 2005, 08:19
przez DWitek
bacardi napisał(a):DWitek, a tak btw skad masz takie ladne opisy bledow ? :) To z elsy czy moze masz jakis mniejszy dokument/ programik ktory mozna by zassac ? :)


A z ELSAWIN :D oczywiście


Jeśli te błedy są cały czas i nie dają się skasować to jest to napewno to. Chyba, że były oznaczone jako sporadyczne i się skasowały to może coś ew. nie łączyć lub było jednorazowo rozłączone i teraz jest OK. Wtedy trzeba by jeszcze parę innych rzeczy sprawdzić.

Re: Nietypowe kody błędów z VAG'a ?

PostNapisane: 6 czerwca 2005, 11:58
przez bacardi
jeszcze w takim razie pytanie, czy masz byc moze wersje 3 ? :)

Re: Nietypowe kody błędów z VAG'a ?

PostNapisane: 6 czerwca 2005, 13:06
przez sopel
ok, dzięki za poradę !!!

Po pracy kładę się pod auto i zobaczymy czy coś zobaczę bez ściągania zderzaka ...

Re: Nietypowe kody błędów z VAG'a ?

PostNapisane: 6 czerwca 2005, 15:16
przez DWitek
Do Bacardi: Mam 3.01

Do Sopel: Żeby zobaczyć na G71/G72 nie trzeba się kłaść pod samochód on jest od góry IC (między lampą a zbiornikiem płynu spryskiwaczy, nieco poniżej)