Amazon napisał(a):Sammael w zakręcie haldex Ci nie pomoże, chyba że wpadniesz w lekki poślizg, przy małych różnicach prędkości obu osi i tak jedziesz na ośce, to samo podczas startu niewiele pomoże a swoje waży.
Widzę, że wiesz więcej o haldexie więcej ode mnie, mimo że jestem jego użytkownikiem.
A więc mój drogi - spieszę z wytłumaczeniem, że sterownik sprzędła Haldex załącza się w momencie wykrycia 3 stopni różnicy w obrocie koła, przy iluś tam stopniach różnicy, do 50% mocy jest już przekazywane na tył (dane z haldexa 2 generacji, którego posiadam w S3).
Co za tym idzie, jak wiemy, auta wyposażone są w mechanizm różnicowy aby w zakręcie koła mogły obracać się z różnymi prędkościami - dlaczego? Bo koło po wewnętrznej stronie musi pokonać mniejszą długość niż koło po zewnętrznej stronie (różnica w promieniach okręgów po których toczą się koła), co z kolei implikuje dalej, że w każdym zakręcie dochodzi do sytuacji w której jedno koło obraca się szybciej, drugie wolniej, co z kolei (impulsy z czujników ABS) dają sygnał do sterownika sprzęgła Haldex aby uruchomić pompę olejową i dołączyć napęd.
Misiu, rozumiesz co napisałem? Leon na dużym turbo a nie seryjny - np. taki jak miałem, wystrojony na 230KM - z tym, że byłem posiadaczem miernej ośki ale wiem ile robiły wybebeszone leony kolegów, chociażby z tego forum. Jakie trzepały czasy na ćwiarę itp.
Amazon napisał(a):To teraz mi powiedz czy ARL 4x4 po sofcie będzie szybszy czy wolniejszy od ARL ośka po sofcie?
Do czego? 0-100? szybszy.
100-200? wolniejszy.
na zakrętach - szybszy.
Jeśli dalej chcesz się kłócić, moje S3 w czasach gdy miało 300KM i 1500kg wagi, plus moje 100+, graty w bagażniku, robiło 5.56-5.7s/100kmh mierzone g-techem a nie stoperem czy budzikiem

.
Odnosząc to do coswortha, pomijając to, że tamto auto ma 20 lat a moje 3 czy 4, zauważamy co następuje:
- oba mają silniki 2.0 Turbo
- S3 jest cięższe o 400kg (nie wiem czy sobie zdajesz sprawę ile to jest 400kg jeśli chodzi o przyspieszenie)
- moje auto miało 100KM mniej, od tego Cos'a co deklarują w tym śmiesznym linku co podałeś.
Więc teoretycznie, taki cosworth powinien pozamiatać niemiłosiernie - nawet będąc RWD.
- 100KM
Ogólnie rzecz ujmując - haldex nie jest napędem idealnym. Ma swoje plusy i minusy. Mimo wszystko lepiej go mieć niż nie mieć. Haldex IV generacji, występujący w poliftowym S3 (po 2009 roku) potrafi przewidzieć sytuację, której może być potrzebny napęd na 4 koła i dołączyć się jeszcze zanim dojdzie do różnicy w prędkościach obrotowych (na podstawie np. pre-programowanych danych z czujników przyspieszeń bocznych i wzdłużnych, prędkości, kąta skrętu kierownicy itp.)