Strona 1 z 1

Przegrzewa się płyn chłodniczy

PostNapisane: 12 marca 2006, 04:53
przez koski
Witam !

Niestety pytanie z rodzaju 'smutnych' :(
Dzis podczas jazdy skoczyla mi temperatura chłodziwa i zaczął piszczećalarm o przegrzaniu.
Po zatrzymaniu sie i postoju na jałowym biegu natychmiast spadła do normalnego poziomu (90st.C) ,ale w miare kontynuowania jazdy - znowu zaczela skakac.
Na poczatku myslalem,ze walnął wiatrak (kiedys mialem podobnie w POLO) ale gdy stanalem - wiatraki az WYŁY -wiec to nie one. Płynu w zbiorniku wyrownawczym mam raczej tez OK, wiec nie wiem co to :(

Dojechalem na parking (ok 20 km) starajac sie go nie przegrzewac (2 x zapalila sie kontrolka) - droga zajela mi prawie 1,5h ;(

w zwiazku z tym moje pytanie :

1) co moze być przyczyną ?
2) Czy jadac te 20 km moglem uszkodzic uszczelke/glowice/tłoki ? :(
3) Jak moge to sprawdzic metoda 'chalupnicza' ? (bez serwisu - jutro niedziela a ja potrzebuje samochod)


Niestety jestem teraz w IRL a z angielskiego slangu mechaniki samochodowej jestem 'zielony' :(

Prosze Was o 'slowa otuchy' i jakas dobra rade ...

Dzieki wielkie!

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 06:07
przez Barth
koski, jaki przebieg ma auto ???



Moglo dojsc do uszkodzenia pompy wody i nie ma obiegu , badz tez uszkodzony jest termostat tak na odleglosc ciezko okreslic co sie stalo

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 10:08
przez pilpi
koski napisał(a):1) co moze być przyczyną ?

tak jak napiał barth,

koski napisał(a):2) Czy jadac te 20 km moglem uszkodzic uszczelke/glowice/tłoki ? Smuteczek

uszczelkę pod głowicą tak, ale tłoki :-| :-| :-| nie ma szans

koski napisał(a):3) Jak moge to sprawdzic metoda 'chalupnicza' ? (bez serwisu - jutro niedziela a ja potrzebuje samochod)

po odpaleniu sprawdz czy chlodnica jest ciepła i pzewodu do niej podłączone. Stwierdzisz wtedy czy termostat puszcza ciecz w obieg.
Czy plyn w zbiorniczku zmienil kolor lub pojawiły sięjakieśślady oleju w ukl. chłodzenia ??

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 11:38
przez Grześ
mozesz sprawdzic tez pompe wody po dopaleniu silnika dodaj gazu nie za wiele do 2500obr / min i powinienes usłyszec jak ciecz przelewa sie w ukladze , jezeli nic nie usłyszysz to pewnie wirnik pompy padł orginalnie jest plastikowy

PS jezeli przebieg jest niewielki a samochod serwisowany to obstawiam termostat ale moge sie mylic , ewentualnie czujnik temperatury

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 11:43
przez PAWEL20VT4
Cześć

Moim zdaniem powody mogą być trzy :

- Wyciek płynu, jednak mówisz że poziom jest ok.
- poszedł termostat i nie otworzył tzw dużego obiegu i płyn nie poszedł na chodnice
- poszła pompa wodna i nie wymusza obiegu ( ile ma przejechana auto)

Paweł

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 12:58
przez prospect
Mialem dokladnie takie same objawy.Moim zdaniem pompa wody!!

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 13:38
przez koski
barth napisał(a):koski, jaki przebieg ma auto ???



Moglo dojsc do uszkodzenia pompy wody i nie ma obiegu , badz tez uszkodzony jest termostat tak na odleglosc ciezko okreslic co sie stalo


Jak stanąłem na poboczu - słyszałem z gumowego węża prowadzacego do chłodnicy dźwieki, które MOGŁY świadczyć, ze cos tam w środku sie przelewa... Nie byly to donosne odglosy, ale raczej takie cos - [tylko sie nie smiejcie] - jakby ktos siorbał rozlana wode ze stołu ;)

Autko ma 62k km przebiegu.



pilpi napisał(a):
koski napisał(a):1) co moze być przyczyną ?

tak jak napiał barth,

koski napisał(a):2) Czy jadac te 20 km moglem uszkodzic uszczelke/glowice/tłoki ? Smuteczek

uszczelkę pod głowicą tak, ale tłoki :-| :-| :-| nie ma szans

koski napisał(a):3) Jak moge to sprawdzic metoda 'chalupnicza' ? (bez serwisu - jutro niedziela a ja potrzebuje samochod)

po odpaleniu sprawdz czy chlodnica jest ciepła i pzewodu do niej podłączone. Stwierdzisz wtedy czy termostat puszcza ciecz w obieg.

Czy plyn w zbiorniczku zmienil kolor lub pojawiły sięjakieśślady oleju w ukl. chłodzenia ??


Nie, płyn jest crystal-clear różowiutki (tylko troche za cieply) :-/


ad 1) ok
ad 2) no to troche chu...wo :( Jak moge sprawdzic, czy doszlo do uszkodzenia?
ad3) ok, tak zrobie - jade wlasnie obadac, jak moj Leonik przezyl noc samotnie :-(


Grześ napisał(a):mozesz sprawdzic tez pompe wody po dopaleniu silnika dodaj gazu nie za wiele do 2500obr / min i powinienes usłyszec jak ciecz przelewa sie w ukladze , jezeli nic nie usłyszysz to pewnie wirnik pompy padł orginalnie jest plastikowy

PS jezeli przebieg jest niewielki a samochod serwisowany to obstawiam termostat ale moge sie mylic , ewentualnie czujnik temperatury


Wydaje mi sie ,ze słyszałem 'siorbanie' wody z weża gumowego o duzym 'fi' ktory prowadzil do chlodnicy...



PAWEL20VT4 napisał(a):Cześć

Moim zdaniem powody mogą być trzy :

- Wyciek płynu, jednak mówisz że poziom jest ok.
- poszedł termostat i nie otworzył tzw dużego obiegu i płyn nie poszedł na chodnice
- poszła pompa wodna i nie wymusza obiegu ( ile ma przejechana auto)

Paweł


-płynu nie sprawdzanłem na zimno przed objawami, ale na 'goraco' byl ' uniesiony ponad max
Dzis sprawdze po nocce...

-W momencie, kiedy zaczal pikac, zatrzymalem samochod i wyraznie slyszalem oba wiatraki (pozniej otworzylem maske) - mieliły na maxa, ale potem wylaczyly sie jak poziom tempratury osiagnal 90st. C na wskazniku
Co to jest DUŻY OBIEG ?

- autko ma 62k km (zawsze było serwisowane w ASO HATLAPA w Sosnowcu i bardzo dobrze o nim sie tam wypowiadali, jak i o pierwszym wlascicielu ...


prospect napisał(a):Mialem dokladnie takie same objawy.Moim zdaniem pompa wody!!


Napisz szerzej, prosze

Jutro ASO Seata w IRL - napisze jak bylo ...

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 14:05
przez Grześ
w piatek robilem przeglad i wymienilem caly rozrzad mam przejechane 62tys km czyli identyczny przebieg i powiem ze u mnie pompa byla w bardzo dobrym stanie i nic nie wsakzywalo na jej szybkie uszkodenie ale tak było u mnie, jak słyszysz ze woda przelewa sie siorpie to raczej pompa dobra (pompe napedzia pasek rozrzadu tak ze otworz pokrywe rozrzadu 2 spinki i posłuchaj ) jezeli plyn masz czysty to jak napisał pilpi, uszczelka tez dobra , proponuje podjechac do najblizszego seata lub cos z grupy vw i podlaczyc kompa to nie bedzie duzo kosztowało a moze oszczedzic nerwy
obstawialbym termostat ktory sie zacial lub plyn go zjadł

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 14:25
przez pilpi
koski, powiem tak jezeli auto stało cala noc to się nic nie obawiaj tylko odpalaj i patrz co sie dzieje (na postoju :wink: ).
Jezeli uruchomisz będzie chodził ok to czekaj aż sie nagrzeje. Ręką sprawdzaj temp cieczy chłodzącej dotykając przewody do chłodnicy. Jezeli silnik zacznie łapać temp. a przewody będą nadal zimne to znaczy że trzeba zacząć od termostatu.
Odkkręć też korek zbiornika wyrownawczego i patrz do środka czy coś sie dzieje, czy płyn się choć trochę przemieszcza jeżeli będzie ruch to znaczy że pompa oki.
Powoedzenia

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 19:18
przez OMFG
koski napisał(a):Co to jest DUŻY OBIEG ?

Witam
To jest jak chłodziwo płynie przez chłodnice po to jest termostat żeby silnik mógł szybko sie zagrzac do temp. roboczej.
Jeśli pompa cała a padł termostat to (niewiem jak jest w 1.8T ale nagrzewnica powinna wchodzic w skład małego obiegu) ogrzewanie powinno działac a czy działa? jeśli tak to możesz spórbowac chociarz troszke schłodzic silnik nagrzewnicą jeśli masz climatronic to dużo nieda

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 19:44
przez koski
Grześ napisał(a):w piatek robilem przeglad i wymienilem caly rozrzad mam przejechane 62tys km czyli identyczny przebieg i powiem ze u mnie pompa byla w bardzo dobrym stanie i nic nie wsakzywalo na jej szybkie uszkodenie ale tak było u mnie, jak słyszysz ze woda przelewa sie siorpie to raczej pompa dobra (pompe napedzia pasek rozrzadu tak ze otworz pokrywe rozrzadu 2 spinki i posłuchaj ) jezeli plyn masz czysty to jak napisał pilpi, uszczelka tez dobra , proponuje podjechac do najblizszego seata lub cos z grupy vw i podlaczyc kompa to nie bedzie duzo kosztowało a moze oszczedzic nerwy
obstawialbym termostat ktory sie zacial lub plyn go zjadł


no to tak :

Odpalilem go i otworzylem maske. (wzialem ze soba kumpla, ktory sie troche lepiej zna na samochodach) po kilku minutach silnik zaczal sie rozgrzewaci stanal na 90st. C.

Do tej pory w zbiorniku wyrownawczym nic sie nie dzialo.
Wentylatory takze nie pracowyaly. Odczekalem kilka nastepnych minut zeby podniesc temp, ale nie dalo to zbyt wiele. W koncu podnioslem mu 'noga' ;) obroty i po kilkunastu sekundach trzymania go na ok 2k rpm, plyn w zbiorniczku wyrownawczym cieczy chlodzacej gwaltownie podnios sie i troche sie go wylalo (byl otwarty)

Wylaczylem silnik i po opadnieciu poziomu plynu ponownie odpalilem. Po powtorzeniu 'experymentu' wlaczyly sie takze oba wiatraki ale tylko na chwile. Dziwne jest to, ze temp na wskazniku tylko minimalnie wyszla ponad 90st.

Sprawdzalem kolor i konsystencje plynu chlodniczego i jest OK, tzn nie ma przeciekow oleju ani nic. Olej na bagnecie takze nie 'podniosl sie' - co wg mojego kumpla - dobrze swiadczy.

Wg niego to pompa, poniewaz:

1) pomimo ze silnik byl goracy i wskazywal 90st. - przewody od chlodzenia cieczy dochodzace do chlodnicy (ktorys znich - chyba prawy) - byl DUZO chlodniejszy niz 90st.

2) Klima choc wlaczona na maxa - nie dawala goracego powietrza (choc tu nie byl pewien czy istnieje zwiazek, poniewaz nie zna sie na climatronicach)

poradzil mi wymiane pompy + jesli bym sie decydowal, to calego rozrzadu (ponoc robi sie to razem)

Czy wg Was to dobra opinia?
Jesli macie jakies konkretne pytania co do zachowania samochodu - chetnie odpowiem.

Pytanko z mojej strony :

Ile kosztuje pompa z kompletnym rozrzadem (oryginalna i zamiennik)

Ile trwa wymiana i ile w PL kosztumje?

Pozdrawiam!

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 20:47
przez Grześ
Sprawdz dokladnie termostat bo moim zdaniem o niego sie rozchodzi !!!

Co do rozrzadu nie ma sensu przeplaca za czesci od vw mozna kupic taniej a te same czyli czały razrzad RUVILLE potocznie evr to jest firma ktora dostarcza podzespoły dla vw
rolka napinajaca evr55442,135zł
napinacz hydrauliczny evr55493ktory jest razem z rolka prowadzaca evr55730 215zł
pompa wody ktora nie jest juz palstikowa ale z jakiegos stopu chdzi o wirnik evr 65412 140zł
do tego pasek ja wybralem contitech ct909 80 zł
na napinaczu evr jest zanczek audi potwierdzajacy ze czesci sa orginały
zmienialem sobie sam z mała pomoca brata mechanika bo znudzilo mi sie przepłacac w ASO i zastanawiac sie czy oni to naprawde wymienili
musisz jeszcze dokupic płynu chłodzacego bo nie unikniesz jego wylania g12 ja zalalem febi bilstein G012, z silnikow vw nie da sie spuscic całego płynu chłodniczego albo ja nie wiem jak , korek do czesciowego opruznienia jest na dole przy chłodnicy ale po wyjeciu pompy i tak wyleci drugie tyle a to i tak nie bedzie wszystko

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 12 marca 2006, 21:16
przez koski
Grześ napisał(a):Sprawdz dokladnie termostat bo moim zdaniem o niego sie rozchodzi !!!

Co do rozrzadu nie ma sensu przeplaca za czesci od vw mozna kupic taniej a te same czyli czały razrzad RUVILLE potocznie evr to jest firma ktora dostarcza podzespoły dla vw
rolka napinajaca evr55442,135zł
napinacz hydrauliczny evr55493ktory jest razem z rolka prowadzaca evr55730 215zł
pompa wody ktora nie jest juz palstikowa ale z jakiegos stopu chdzi o wirnik evr 65412 140zł
do tego pasek ja wybralem contitech ct909 80 zł
na napinaczu evr jest zanczek audi potwierdzajacy ze czesci sa orginały
zmienialem sobie sam z mała pomoca brata mechanika bo znudzilo mi sie przepłacac w ASO i zastanawiac sie czy oni to naprawde wymienili
musisz jeszcze dokupic płynu chłodzacego bo nie unikniesz jego wylania g12 ja zalalem febi bilstein G012, z silnikow vw nie da sie spuscic całego płynu chłodniczego albo ja nie wiem jak , korek do czesciowego opruznienia jest na dole przy chłodnicy ale po wyjeciu pompy i tak wyleci drugie tyle a to i tak nie bedzie wszystko


Ogromne dzieki za tego posta!

Jutro i tak jade do ASO w IRL, niech sie jeszcze oni wypowiedza - pewnosci nigdy za wiele ;)

Dzieki takze za wykaz konkretnych czesci! (mam nadzieje ze Leony z roznych lat nie nie roznia od siebie - oprocz Leona '06) ? :)


Dzieki again!

[ Dodano: Pon 13 Mar, 2006 ]
no to tak

Na pierwszy ogien poszedl ASO HATLAPA w Dabrowie Gorniczej, czyli 'nie ma to jak polscy mechanicy z (wg kogos z Was) najlepszego serwisu w PL :)

Po przegadaniu 30 min o objawach i inych takich - doszlismy do wniosku, ze to jednak POMPA WODY (GRZEŚ - wg nich dlatego nie termostat,poniewaz jak by termostat byl walniety, to mialbym GORACO w kabinie po puszczeniu climatronica na full) - ale dla pewnosci powiedzieli mi zebym obadal cos jeszcze przy zbiorniczku wyrownawczym jak bedzie silnik chodzil ...

Co do IRL - nie bylem w ASO osobiscie, bo nie chcialem wlec tego samochodu na lawecie bez uprzedniego upewnienia sie ,czy mi to zrobia szybko i mialem racje - pierwszy wolny termin - sroda przyszly tydzien.
Zapytany o cene pompy - gosc powiedzial 112 E + Vat, czyli nie tak zle, ale do tego dochodzi robocizna, ktora tu jest SZALENIE droga. Niestety nie powiedzial mi ile dokladnie to bedzie kosztowac, bo NIGDY TEGO TAM WCZESNIEJ NIE ROBILI I NIE WIEDZA ILE TO TRWA!!!!!
No jak to uslyszalem,to juz mi sie odechcialo tam jechac i byc ich 'krolikiem doswiadczalnym' :(
Niestety nie mam zbyt duzego wyboru ...
Mam kolege mechanika, ktory sie na tym zna,ale potrzebny jest warsztat i narzedzia...

No to tyle na razie - jak bede wiedzial cos nowego - dam Wam znac...

pozdrowka i dzieki za pomoc!


Update :

Dzwonili do mnie z ASO Seata z wycena naprawy :

1) Pompa wody
2) Rozrzad
3) Robocizna
----------------------
700e !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Teraz wiecie gdzie ma sie Wam NIE PSUC samochod ;)

Poszukam w 'niemarkowych' warsztatach ...

Pozdro!

[ Dodano: Pią 17 Mar, 2006 ]
Hejka!

leonik hasa - ale stopniała kasa :-/
-500E Smuteczek
I to i tak najtaniej jak mozna bylo ...

Pytanko na koniec :

Czy po takiej naprawie trzeba/warto podpiac samochod pod komputer diagnostyczny?
(nie byl reperowany w ASO SEAT'A)

POZDRAWIAM!

PS. jedno co mnie meczy to to ,ze z powodu 'nieufnosci' do tutejszych mechanikow (choc reperowal go byly mechanik z ASO VW) - caly czas mysle,ze cos mogli zrobic nie tak i kazdy dziwny odglos biore za 'szwankowanie' Smuteczek

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 23 kwietnia 2007, 19:58
przez woo
Witam koski ?
Wczoraj w moim Leonie pojawi sie taki sam problem jak twój i tez mieszkam w IRL.
Jaka byla przyczyna twojej bolaczki i gdzie to naprawiles ??

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 23 kwietnia 2007, 20:50
przez Grześ
pompa wody byla przyczyna temperatury

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 15:17
przez koski
juz rozmawialem z WOO - niestety wszystko wskazuje, ze to to samo co mnie spotkalo ... Coś ten "zielony kraj" nie jest dla Leonów życzliwy :-/


Pozdrawiam i zycze "zdrowka" !

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 18:27
przez macieksocho
Ja też to przeszłem dosłownie niedawno, Pompa wody się rozsypała "plastikowy wirnik" Niebyło obiegu i cały czas Płyn gotował się w Bloku i Głowicy długo aż doszło do przegrzania uszczelki pod głowicą, auto przeszło remont, a po splanowaniu głowicy i dotarciu zaworów jest nawet żwawszy:)
To widać że te pompy wody lubią się psuć:/

Pozdrawiam

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 19:18
przez gajdar
Ja przy okazji wymiany rozrządu (72kkm ,ale 7 lat :x ) ,jak zobaczyłem swoją pompę wody to sie załamałem.Podobnie jak u macieksocho, 1/4 łopatek połamana a reszta przy normalnym nacisku po prostu poodpadała :shock:
Na wymianę wziąłem pompę z całym metalowym wirnikiem (HEPU) i będzie spokój (mam nadzieje)
BTW silnik nigdy mi się nie przegrzewał ,na szczęście,ale sądze że już wkrótce by się to zaczęło .Ogólnie ori pompa to jakaś pomyłka :|
Może to komuś info pomoże :
silnik 1.8T rolki/napinacz Rouville,pasek Contitech ,pompa Hepu.Całość z robocizną i płynem ori G12plus (2 op.) 740 zł ,sama robocizna - 150 zł

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 13:39
przez Grześ
gajdar, luknij stronke wczesniej opisalem juz caly zestaw potrzebny do rozrzadu w 1.8T wszystko na czesciach EVR ktore ida orginalnie do seata

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 9 lutego 2008, 12:12
przez premier
No i mnie dopadła zaraza. 120 stopni po 7 km (wskazanie z komputera, na tablicy około 100). Co byście obstawiali w sytuacji, gdy górny wąż od chłodnicy jest gorący, a dolny zimny? Dolny jest gorący tylko przy drugim końcu (po przeciwnej stronie od chłodnicy). Jak włączę climatronic na grzanie - dupcia, idzie zimne powietrze (ale u mnie zawsze jakoś było tak że ciepłe szło nie od razu, tylko jak się silnik dogrzał). Czy to nie wygląda jakby duży obieg nie działał? Czy jeżeli termostat walnie to tak właśnie będzie że górny wąż przy chłodnicy ciepły a dół zimny? A może (chociaż nie wiem skąd) coś się zapchało?
Obstawiacie termostat, pompę czy zapchanie? I w którym miejscu jest termostat? Gdzieś przy pompie?
Zapomniałem dodać, że stało się to nagle. Wiozłem żonę do pracy i było ok, dojechałem wyłączyłem auto. Jak wracałem do domu 7 km i czerwona lampka. :(

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 9 lutego 2008, 12:30
przez Barth
premier, podstawowe pytanie - jaki przebieg ???

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 9 lutego 2008, 12:43
przez jurkos
premier, to mi pachnie pompa :)
kiedy zmieniales pompe ? i czy w ogole ?

druga mozliwosc to termostat - czyli przelaczanie obiegów
moze sie zaciol lub padl.

w kwestii termostatu VAG - i bedzie jasne

co do pompy ... hm wydaje mi sie ze bedziesz slyszal od strony rozrzadu jakies podejzane i dosc specyficzne dzwieki

Generalnie przebieg jest istotny - wiec napisz ile mniej wiecej masz przejechane.
co do zatkana - raczej malo prawdopodobne jezeli nikt nie sypal jakiegos dziwnego srodka do uszczelniania chlodnic.
co do kamienia - jak lana byla woda z kranu to tak moze byc :) ale to raczej na chlodnicy sie by przytkalo.
no i jeszcze jedna rzecz. moze chlodnica dostala jakims kamieniem i przeplyw jest zagiety ?
:palacz:

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 9 lutego 2008, 12:59
przez premier
Poprzedni właściciel zarzeka się, że przy 94 tys. wymieniał razem z rozrządem pompę, ale niestety tego nie jestem w stanie sprawdzić. Co do VAG-a, to błędów nie ma absolutnie żadnych, bo mam akurat kabelek na stanie i podpinałem żeby patrzeć jak się zmienia temperatura. Natomiast nie wiedziałem że termostat jest jakoś do komputera podłączony? Czy jesteś pewien że uszkodzenie termostatu będzie na VAG-u wykryte? Kupiłem przed chwilą za 36 zeta termostat i nie widzę tam żadnych kabelków :) Kurcze wszystkie zakłady dzisiaj nie mają czasu i nikt mi nie chce auta obejrzeć :(
Przebieg - wg licznika 102tys, mam go od 96 tys (zrobiłem 6 tys., dużo nie jeżdżę).
Jeden ze znajomych zaczął mi jeszcze mówić że może uszczelka pod głowicą popłynęła??

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 10 lutego 2008, 10:28
przez grzechu83
premier napisał(a):Jeden ze znajomych zaczął mi jeszcze mówić że może uszczelka pod głowicą popłynęła??

Gdyby to była uszczelka to albo przybywałoby płynu chłodniczego (i robiłby się mętny) - olej dostaje się do układu chłodzenia; albo płynu by ubywało, spaliny bardziej "widoczne", możliwy biały mazisty osad na korku wlewu oleju - płyn dostaje się do oleju; albo - moje ulubione ;) - ciśnienie tworzone przez tłoki (nie wiem czy to dobrze opisałem, chyba jestem jeszcze na kacu) dostawałoby się do układu chłodzenia - wyrywałoby węże na łączeniach.

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 10 lutego 2008, 11:33
przez premier
Pierwszych dwóch objawów nie mam - płyn ma dobry kolor, auto nie kopci, płyn nie ucieka. A co do węży, to rozumiem że musiałbym to sprawdzić to na zimnym silniku lekko dodając gazu i patrząc czy przewody nie puchną??

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 10 lutego 2008, 12:24
przez grzechu83
Hehe nie. Bardziej prawdopodobne, że ciśnienie powodowałoby "spadanie" węży z łączników - miałem tak w ibizie; było słychać tylko lekki trzask i cała droga w petrygo :) Możesz też sprawdzić puchnące węże, ewentualnie uchylić korek od zbiorniczka wyrównawczego i dodać gazu - jeśli ciśnienie dostaje się do układu będą wychodzić pęcherzyki powietrza. Tylko uważaj, bo płyn może zacząć się wylewać.

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 10 lutego 2008, 14:11
przez premier
Qrcze, chyba jednak pompa poszła. W zbiorniczku absolutna cisza. Żadnego ruchu na włączonym silniku. No cóż w poniedziałek warsztat, niech rozbierają i zobaczą co jest pięć. Jeśli okaże się pompa, to wymienię chyba cały rozrząd, bo jeśli i on był "wymieniony" tak jak ta pompa, to mogę mieć szybko większe wydatki.

PS. Co sądzicie o pompach SKF? Na przykład ta wydaje się bardzo dobra. Wdziałem wcześniej że polecaliście EVR. Które lepsze bo ceny podobne?

Ewentualnie czy takie zestaw będzie dobry?

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 10 lutego 2008, 14:51
przez jurkos
premier, poszukaj na forum tematu o wymianie rozrzadu
tam bylo dobrze opisane jaka pompa wody :)

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 14 lutego 2008, 22:36
przez premier
Czytałem, czytałem, chodziło mi tylko czy przy tej samej cenie lepiej brać SKF czy Rouville. Generalnie zakupiłem cały rozrząd i pompę Rouville + pasek VW wzmacniany.

PS. Oczywiście okazało się że poszła pompa.

[ Dodano: Pon 18 Lut, 2008 ]
Swoją drogą, irytujący jest fakt, że tak na prawdę nie mamy pewności, czy to za co płacimy rzeczywiście jest wymieniane. Albo czy wkładane jest to co dostarczyliśmy. Dzisiaj dostarczyłem do mechaniorów części i aż mnie trzęsie jak pomyślę, że tak na prawdę mogą mi włożyć jakieś najtańsze g.... a to co przyniosłem opylić w lepszej cenie.

.Ogólnie ori pompa to jakaś pomyłka :|

Zgadzam się, jak porównałem wirniki to..... hmmmm nie ma czego porównywać.

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 18 grudnia 2009, 23:18
przez GreyFox10sl
witam Panowie...mam taki problem z moim leonem...dzisiaj rano (-13stopni C) odpalilem samochod a tu nagle zaczela pikac kontrolka od cieczy chlodzacej...zgasilem samochod i zapalilem jeszcze raz i to samo ...dopiero za trzecim razem nic nie pikalo....pojechalem do pracy 1.5 km...samochod stal 9 godz na tym mrozie...gdy go zapalilem znowu zapikala kontrolka...zgasilem i pojechalem i nie pikalo juz nic....potem wieczorem pojechalem do krk... temp caly czas 90stopni C...gdy zatrzymalem sie z dziewczyna pod domem i ok 25 min samochod chodzil na wolnych obrotach temp spadla jedna kreske nizej...co sie dzieje???plyn chlodniczy ok...prosze o pomoc

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 18 grudnia 2009, 23:39
przez bono
GreyFox10sl, ostatnio przecież ciągle o tym na forum. Chyba nie uważałeś w szkole na lekcjach fizyki. Dolej płynu i po problemie.

GreyFox10sl napisał(a):gdy zatrzymalem sie z dziewczyna pod domem i ok 25 min samochod chodzil na wolnych obrotach temp spadla jedna kreske nizej

u mnie w takich sytuacjach temperatura rosła ;-)

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 15 marca 2010, 15:51
przez marcinkosky
witam.
nie chce zakladac nowego tematu wiec napisze tu...
dzisiaj podczas jazdy zaczela rosnac mi wskazowka temperatury silnika (czerwona dioda zaczela migac i sygnal dzwiekowy tez byl)...
po zatrzymaniu sie, wylaczeniu silnika otworzylem maske... i odruchowo dotknalem przewodu gumowego idacego od termostatu do chlodnicy... byl zimny... wyglada mi na to ze termostat jest walniety...?? a dodam ze termostat wymienialem jakies gora 4 miesiace temu i zamontowalem zamiennik firmy WAHLER i po zamontowaniu bylo ok przez ok 4 tysiace kilometrow az do dzisiaj... czy to mozliwe ze ponownie termostat padl...??
auto ma przebieg 135 tysiecy kilometrow

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 15 marca 2010, 15:58
przez airzocho
No na to wygląda, że termostat nie otwiera. Moim zdaniem do wymiany. Tym razem wybierz inny zamiennik.

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 15 marca 2010, 17:25
przez premier
Mi jak padła pompa wody to też była zimna.

1. Sprawdź ruch wody w zbiorniczku wyrównawczym - nie ma ruchu - pompa nie działa.
2. Sprawdź czy czujnik temperatury cieczy chłodzącej podaj prawidłowe wskazania (VAG)
3. Jeżeli powyższe są ok to wtedy bym obstawiał termostat.

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 15 marca 2010, 19:13
przez marcinkosky
premier napisał(a):1. Sprawdź ruch wody w zbiorniczku wyrównawczym - nie ma ruchu - pompa nie działa.


a mozesz jasniej??
tzn. jak naciskam rure idaca od chlodnicy do termostatu to jest ruch cieczy w zbiorniczku wyrownawczym... jak silnik lapie wysoka juz temperature to objetosc plynu jest wieksza... w miare jak maleje objetosc tez sie zmniejsza...

premier napisał(a):2. Sprawdź czy czujnik temperatury cieczy chłodzącej podaj prawidłowe wskazania (VAG)


niestety nie dysponuje :(

airzocho napisał(a):wybierz inny zamiennik


wybralem WAHLERa bo wiele osob go polecalo i ponoc jest to jeden z lepszych zamiennikow...

[ Dodano: Czw 18 Mar, 2010 ]
dodam jeszcze ze z nawiewow leci tylko zimne powietrze... (czyzby w jakis sposob uklad mog sie zapowietrzyc??), oleju mi nie przybywa, plynu chlodniczego w zbiorniczu rowniez..., mie ma zadnych niepokojacych dzwiekow z okolicy rozrzadu jak pisal wyzej jeden z przedmowcow... i jak juz zacznie mi sie gorowac czyli wskazowka rusza od 90 stopni do 120 to rowniez i podczas postoju sie grzeje...

[PB+LPG] Silnik sie przegrzewa

PostNapisane: 27 marca 2010, 17:29
przez marcinkosky
Witam.
Przedstawie pokrotce moj problem :( : niedawno jak jechalem zaswiecila mi sie lampka przy wskazniku temperatury... wylaczylem natychmiast silnik. Otworzylem maske i odruchowo zaczalem dotykac przewody idace od i do chlodnicy... okazalo sie ze przewod idacy z glowicy do chlodnicy jest zimny (temp. silnika pokazywana na zegarach wynosila powyzej 90 stopni)... pomyslalem ze to termostat...
Zdziwilem sie bo niedalej jak 4-5 miesiecy temu termostat wymienialem na zamiennik firmy WAHLER. Zdziwilem sie ze najprawdopodobniej padl ponownie ale wszystko jest mozliwe... Termostat wymienilem ponownie (dzisiaj) na zamiennik firmy TTW jakis Francuski. kupilem taki bo w Inter Carsie zaden inny nie byl dostepny... odpalilem auto' "zlapal" temperature i grzeje sie dalej... :(
dodam rowniez ze jak po raz pierwszy sie zagrzal to odrazu po tym przestal leciec cieply nawiew, silnik po tym jak juz przekraczal temperature 90 stopni na postoju na wlaczonym silniku raz sie chlodzil a raz nie, jak juz lapal powyzej 90 stopni nie wlaczal sie wentylator chlodnicy, wczesniej nie slyszalem ale dzisiaj jak sie wsluchalem slychac takie ciche cykanie a nie zadne chrbotanie.
Co moze byc przyczyna tego ze silnik sie dalej grzeje?? Termostat wykluczam... wydaje mi sie ze moze byc to pompa wody?? a moze czujnik temperatury...

z gory dziekuje za pomoc

[ Dodano: Sob 17 Kwi, 2010 ]
nikt nie odpisal.... a leonek powrocil do zywych ;)
dlugo to trwalo ale czekalem na "dobra promocje na czesci" i udalo sie :)
tak wiec wracajac do tematu... u mnie pompa wody odmowila wspolpracy... a raczej wirnik ktory wyjalem w czesciach... :
Obrazek

foto wklejam "dla potomnosci" nie zycze nikomu aby jego autko nawalilo ale moze po przeczytaniu w/w objawow kogos to naprowadzi... ;)

do moderatora:
jezeli uznacie temat za niepotrzebny to z gory przepraszam

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 28 marca 2010, 02:02
przez approx
Witam mam pytanie gdzie w moim aucie znajduje się jakiś podwójny czujnik temp. płynu w chłodnicy i jaki jest koszt jego wymiany? bo wg. VAGa jest uwalony.

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 28 marca 2010, 18:32
przez premier
marcinkosky napisał(a):
a mozesz jasniej??
tzn. jak naciskam rure idaca od chlodnicy do termostatu to jest ruch cieczy w zbiorniczku wyrownawczym... jak silnik lapie wysoka juz temperature to objetosc plynu jest wieksza... w miare jak maleje objetosc tez sie zmniejsza...



Sory że tak długo, ostatnio zapracowany jestem mocno.
W zbiorniczku powinieneś mieć ruch wody niezależnie od temperatury. Woda powinna się przelewać tym wężykiem co z góry idzie. Nie ma ruchu - walnięta pompa.

approx napisał(a):Witam mam pytanie gdzie w moim aucie znajduje się jakiś podwójny czujnik temp. płynu w chłodnicy i jaki jest koszt jego wymiany? bo wg. VAGa jest uwalony.

Wymiana czujnika nie powinna wynieść więcej niż 30 zł + koszt czujnika. Do mojego czujnik kosztował niecałe 90 zł w ASO.

Tutaj masz linka do tematu z czujnikiem.

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 10:44
przez marcinkosky
premier napisał(a):W zbiorniczku powinieneś mieć ruch wody niezależnie od temperatury. Woda powinna się przelewać tym wężykiem co z góry idzie. Nie ma ruchu - walnięta pompa.


wszstko bylo tak jak napisales...

Tematy scalilem
/belzi

Re: Problem z przegrzewającm się płynem w chłodnicy :(

PostNapisane: 3 czerwca 2010, 10:29
przez loko66
Witam! Od kilku miesięcy mam problem z temperaturą w Leonie TDI. Podczas jazdy z prędkością 140km w zwyż temperatura rosła, kiedy zwolniłem do 100km stabilizowała się. Wymieniono więc termostat na nowy oryginał i w tej chwili przy jeździe z predk ok. 130 przez kilka minut wykipiał płyn chłodniczy, pod zbiorniczkiem wyciekł po nadkolu. Podobno jest tam jakiś zawór. Pomóżcie prosze co to może być? Informuję że w zbiorniczku z płynem jest czysto i nie ma żadnych oczek ani oleju. :kreci: :hmmm:

Re: Przegrzewa się płyn chłodniczy

PostNapisane: 28 czerwca 2013, 16:32
przez napoleon81
Witam,
mam podobny problem i musze się upewnić, a mianowicie.
Miałem dziurawą nagrzewnice i po wymianie jadąc autem zaczoł mi sie grzać do 110 st,oraz stwierdziłem brak ciepłego nawiewu.
Myślałem ze mechanik zle odpowietrzył,ale nadal sie grzeje.Stwierdzam ze węże ciepłe,płynu nie ubywa,zbiorniczek letni,dzis przy 105 st otworzyłem maske i wiatrak sie nie ruszał.
Termostat czy pompa.
Pomocy dzięki

Re: Przegrzewa się płyn chłodniczy

PostNapisane: 6 lipca 2013, 12:07
przez Grześ
auto sie odpowietrzy samo nie ma problemu ale termostat i pompa musi byc sprawna kiedy miałeś wymieniany rozrząd i czy wymieniałeś razem z nim pompe na nowa, jak dasz gazu to w zbiorniczku wyrównawczym powinieneś zaobserwować przelewanie sie wody z górnego króćca jak nie ma to pompa do roboty , termostat wymień profilaktycznie koszt nie duży a masz pewność ze będzie ok lub termometr w rękę garnek z woda i sprawdz swój

Re: Przegrzewa się płyn chłodniczy

PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 09:34
przez baysing1983
Witam chciałbym podłączyć się do tematu chłodzenia auta.

Jestem posiadaczem ASV 110KM ale od jakiś 3mcy borykam się z problemem wyciekania płynu przez zbiornik wyrównawczy po ostrym butowaniu auta (prędkości powyżej 160km/h). Problem nie występuje jeśli jeździe sie do 140km/h. Wiem,że asv nie jest do szybkiej jazdy ale czasem się zdarza pojechać szybciej lub przeczyścić turbinę.

Dodatkowo w tym samym czasie wskazowka temp jak auto osiągnie nominalne warunki pracy lekko jest wychylona w prawo (doslownie 2mm).
takie wskazanie utrzymuje się cały czas ajk tylko osiągnie tem pracy nigdzie nie wędruje.
Auto jest w climatroniku i klima dziala bez problemu. Nie wiem czy już silnik jest przegrzany i czeka mnie wymiana uszczelki czy można to jakoś usprawnić.
Moj mechanik radzi aby jeździc az zacznie uciekać płyn w dużych ilościach, teraz to tylko po butowaniu musze dolac max 0,5 l płynu ale dopiero jak ostygnie, bo wtedy poziom w zbiorniczku opada i jak się odpali piszczy alarm od temp.
Ponadto sprawdzal auto podłączając do komputera i też nie pokazywał żadnych błedów.

Ale wracając do tematu co może być przyczyną uszkodzone wentylatory?
Rozrząd (z wymianą pompy wody) robiłem przy 190tys km a auto ma 215tys km, wiec to odpada. Zauważyłem, że tylko lewy wentulator (stojąc od przodu auta, mniejszy chyba od klimy) tylko on się załącza po ostrej jeździe. Ponadto zalącza się automatycznie jak włączę klimę.
Jak moge sprawdzić ten 2 na sztywno?
I jeśli wyjdzie,że działa ten 2 wiekszy na sztywno to gdzie dalej szukać przyczyn sterownik wentylatora czy czujnik temp na chłodnicy czy coś jeszcze innego?

Prośba o pomoc w diagnozowaniu usterki, zbliża się urlop i wolę uniknąć usterki na wyjezdzie.

Re: Przegrzewa się płyn chłodniczy

PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 10:55
przez LoozaQ
baysing1983 napisał(a):Wiem,że asv nie jest do szybkiej jazdy

Oj tam oj tam.... Przesadzasz :D

baysing1983 napisał(a):Ale wracając do tematu co może być przyczyną uszkodzone wentylatory?

Tak

Zrób test na zawartość spalin w układzie chłodzenia, bo wszystko wskazuje na to, że może być już mały przedmuch na uszczelce pod głowicą. Wyjdzie pozytywnie to już wiadomo co robić :)

Ja bym się udał na Twoim miejscu do Axee Garage za miedzę do Gliwic, a tam wszystkie Twoje problemy powinny zostać rozwiązane :clever:

Re: Przegrzewa się płyn chłodniczy

PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 11:14
przez baysing1983
Są gdzieś namiary do kolegi Axee Garage, bo na liście użytkowników go nie ma.

Re: Przegrzewa się płyn chłodniczy

PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 11:30
przez LoozaQ

Re: Przegrzewa się płyn chłodniczy

PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 11:39
przez baysing1983
Dzieki

Re: Przegrzewa się płyn chłodniczy

PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 01:18
przez Axee
Test spalin w plynie chlodniczym nie zawsze daje poprawny rezultat, obstawiam jednak uszczelke pod glowica do wymiany :D, wentylator tez trzeba wymienic.

P.S. cos robilem zdajsie kiedys przy tym aucie ... komplet zamkow, stacyjke pod kluczyk?

Re: Odp: Przegrzewa się płyn chłodniczy

PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 11:40
przez jędrek
Axee, a w ktorym aucie z twoich okolic nie robiłeś czegoś? :grin: