Strona 1 z 1

Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 26 marca 2006, 15:30
przez Superbman
Cześć,

Mam pewien problem, ktory stanowi dla mnie zagadkę. Mianowicie chodzi oto,ze przy parkowaniu, ogolnie manewrach przy niewielkiej predkosci z przedniej czesci auta(cos kolo oski) dochodza stuki. MIalem jedna maglownice zaczela cieknac zregenerowalem ją ,ale stuki nie ustpaily. Teraz znow sie zje... więc kupilem uzywke z 2004r. , ale stuki dalej są !!

Czy wiecie co to może być, byl o tym juz temat ale w tamtym przypadku zmiana maglownicy pomogła, tu niestety nie ,wiec wnioskuje ,ze to coś innego tylko co ??

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 26 marca 2006, 15:40
przez Streat
Superbman, moze ktorys z przegubow :roll:

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 26 marca 2006, 15:54
przez pilpi
łozyska McPhersona na gorze kolumny powodują takie trzaski i odgłosy podczas manewrowania. Sprawdzić najprościej to połozyć dłoń na mocowaniu amortyzatora do kielicha górnego (to okrągłe na gorze pod maską :wink: ) i jak ktoś będzie kręcił kierownicą to sprawdzić czy są wyczywalne takie małe przeskoki, które powodują wlaśnie hałas. Ew może jeszcze sprężuna przeskakiwać w samum łożu na amotryzatorze co sprawdzisz w podobny sposob tylko w czasie manewrow położ ręką na zwoju sprężyny i zobacz czy może przeskakuje.

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 26 marca 2006, 17:57
przez Superbman
Dzięki za rady, wieczorem to sprawdzę.Nie wiem czy to ma znaczenie,ale wydaje mi się,że jak krecę w miejscu to tego nie ma, tylko jak jade z niewielka predkoscia i manewruję... :roll:

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 26 marca 2006, 21:25
przez uki
czy sa to stuki jeden po drugim czy raczej pojedyncze?

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 26 marca 2006, 21:30
przez Michał_TDi
Superbman napisał(a):jak krecę w miejscu to tego nie ma, tylko jak jade z niewielka predkoscia i manewruję

jezeli dzieje sie tak przy kolach skreconych maksymalnie w lewo czy prawo ja stawiam na przegub

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 26 marca 2006, 22:48
przez Superbman
uki napisał(a):czy sa to stuki jeden po drugim czy raczej pojedyncze?


Jeden po drugim..

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 26 marca 2006, 23:02
przez dave
amor :?:

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 27 marca 2006, 07:46
przez Asgaard
a może poprostu końcówka drążka kierowniczego?

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 27 marca 2006, 16:49
przez uki
Moze to byc gorne mocowanie kolumny

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 27 marca 2006, 19:40
przez pilpi
Superbman, sworzeń jeszcze bym sprawdził - przypomnieło mi się :wink:

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 27 marca 2006, 19:54
przez Superbman
Witam ponownie,

dziś tuż przed samym wyjazdem do szkoly pojechalem na zbierznosc( po zalozeniu nowej maglownicy) obejrzal to mechanik i wszystko wskazuje na to,że to własnie łożysko kolumny- do tego jak sie dowiedzialem do od tego wlasnie po raz kolejny poleciala mi maglownica :-x Także radzę nie lekeceważyc takich stuków jak to zrobiłem ja :-| Dzwoniłem do IC i koszt tego łożyska to 16,40 :wink: Przyjadę ze szkoły to zajmę się tym do końca..

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za wszelkie "propozycje" :mrgreen: awarii

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 27 marca 2006, 20:03
przez pilpi
Superbman napisał(a):koszt tego łożyska to 16,40


takie tanie :roll: :roll: :roll:

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 27 marca 2006, 20:53
przez Superbman
Taką kwotę podano mi w rozmowie telefonicznej....

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 27 marca 2006, 23:14
przez PiotrekS
Superbman, wymieniajac lozysko mozesz wymienic od razu jego gniazdo- takie gumowe, jak zdemontujesz to porownaj w sklepie z nowa sztuka, czy masz mocno "ubite" za jedna rozbiorka warto to sprawdzic

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 28 marca 2006, 17:02
przez Superbman
Tak zrobię :wink: A orientujecie się czy dużo roboty ,żeby to rozebrać ?? Pozdrawiam

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 11 maja 2009, 08:39
przez __radmak__
Odgrzewam kotleta. U mnie w Leonie są takie same stuki. Diagnoza mechanika była następująca : łożysko górne amortyzatora do wymiany. Wymieniałem kpl L+P i dodatkowo wymieniłem amorki. Problem dalej występuje, tzn. puka-przeskakuje przy manewrach i tylko jak dociągam kierownicę maksymalnie w prawo. Dzwoniłem do zakładu regenerującego magle i powiedziano mi, że mogą to być wyszczerbione ząbki na listwie i dlatego przeskakuje.

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 11 maja 2009, 09:33
przez sleeper
__radmak__ napisał(a):Problem dalej występuje, tzn. puka-przeskakuje przy manewrach i tylko jak dociągam kierownicę maksymalnie w prawo. Dzwoniłem do zakładu regenerującego magle i powiedziano mi, że mogą to być wyszczerbione ząbki na listwie i dlatego przeskakuje.

mam u siebie to samo - byłem w dwóch miejscach - ASO i zakład który zajmuje się regeneracją przekładni. Diagnoza - wyrobiona listwa - przekładnia do regeneracji lub wymiana na nową ;)

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 11 maja 2009, 09:34
przez __radmak__
sleeper napisał(a):
__radmak__ napisał(a):Problem dalej występuje, tzn. puka-przeskakuje przy manewrach i tylko jak dociągam kierownicę maksymalnie w prawo. Dzwoniłem do zakładu regenerującego magle i powiedziano mi, że mogą to być wyszczerbione ząbki na listwie i dlatego przeskakuje.

mam u siebie to samo - byłem w dwóch miejscach - ASO i zakład który zajmuje się regeneracją przekładni. Diagnoza - wyrobiona listwa - przekładnia do regeneracji lub wymiana na nową ;)


No to pięknie, szykuje się wydatek :( Dziś jadę na stację diagnostyczną do znajomego, a jutro do zaprzyjaźnionego warsztatu i zobaczymy .

[ Dodano: Pon 11 Maj, 2009 ]
Dzwoniłem do jednego magika i powiedział, że to nie magiel. Magiel by się odzywał wcześniej a nie przy max skręcie w prawo. Dodał, że to na 90% pompa wspomagania siada i że ma za mało ciśnienia , dlatego skręcając w prawo na max puka. Teraz już zgłupiałem i nie wiem co mam myśleć o tym.

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 16 marca 2012, 16:10
przez wit3k
Podpinając się do dyskusji.
Problem mam podobny,mianowicie przy parkowaniu słychać stuki mechanik stwierdził że to luzy na przekładni kierowniczej,która wymaga regeneracji(dopiero jak zacznie cieknąć oddać do regeneracji),zamieszczam niżej filmik,gdzie owe stuki słychać na wyłączonym silniku przy szybkich ruchach lewo/prawo, odgłosy te są również słyszalne przy włączonym zapłonie.
http://www.youtube.com/watch?v=UXrv1CH_ ... ature=plcp
Czy to aby na pewno przekładnia?

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 31 sierpnia 2013, 18:37
przez raflo83
Cześć,
napiszę coś dla potomnych odnośnie przekładni w 1P :)
przed zakupem swej fruki od pierwszego właściciela ten powiedział, że mogą być problemy z przekładnią. Probelmy te faktycznie się pojawiły, ale były sporadyczne. Chodziło o to, że przy szybszym pokonywaniu zakrętu i jednoczesnym dohamowaniu słychać było stuk pod pedałami (gdzieś tam w okolicach). Niby można było z tym jeździć (poprzedni właściciel jeździł), ale jakoś nie czułem się z tym komfortowo :) Zdecydowałem się więc na regeneracje w pewnej firmie pod Wrockiem. Jak na razie jestem 1,5 miesiąca po regeneracji i nie było tego charakterystycznego stuku ani razu, tak więc jeździ mi się o wiele przyjemniej :) Jeśli także macie taki problem, to można zaryzykować regenerację. Nie wiem, na jak długo mi to wystarczy. Ogólnie przekładnia w chwili regeneracji była w dobrym stanie, tylko był ten stuk.

Re: Stuki przy przekładnii kierowniczej...

PostNapisane: 2 września 2013, 06:40
przez adii100
Superbman napisał(a):Witam ponownie,



dziś tuż przed samym wyjazdem do szkoly pojechalem na zbierznosc( po zalozeniu nowej maglownicy) obejrzal to mechanik i wszystko wskazuje na to,że to własnie łożysko kolumny.....


Mam pytanie w ktorym miejscu znajduje sie to łożysko ?

-- 2 wrz 2013, o 07:40 --

Może ktos podpowie jak zdiagnozowac łożysko kolumny kierowniczej?mam podobne stuki od dłuzszego czasu i mechanicy nie moga dojsc co jest grane