Strona 1 z 1

WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 24 kwietnia 2006, 18:59
przez Maniek
Podczas skrętu przy pewnych obrotach słychać pompe wspomagania (takie buczenie) ale jak dodam gazu przestaje. Może kto ś wie co się dzieje?
POZDRAWIAM

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 24 kwietnia 2006, 19:43
przez Videlec
W moim aucie też jest coś takiego, najczęsciej to zauważam przy pełnym skręcie w lewo ruszając na malym gazie...

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 24 kwietnia 2006, 19:52
przez oczkolek
Videlec napisał(a):W moim aucie też jest coś takiego, najczęsciej to zauważam przy pełnym skręcie w lewo ruszając na malym gazie...


U mnie tez jest cos takiego ostatnio. Zastanwawiam siz czy aby nie za mało płynu we wspomaganiu. Bo nie podejrzewam, że poszedł przegub.

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 24 kwietnia 2006, 19:53
przez Grześ
mysle ze to juz sprawdziliscie ale czy poziom płynow jest na odpowiednim poziomie ?

u mnie w aucie przy pełnym skrecie kierownica pomp zaczyna wydawac jakis odgłosy tak to jej wogle nie słychac ale wydaje mi sie ze to z tego powodu ze jest tam jakis ogranicznik i pompa pracuje juz na pełnym obciazeniu lub cos w tym rodzaju

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 24 kwietnia 2006, 19:56
przez Maniek
ale u mnie nie musi być pełnego skrętu ,słychać to przy pewnej prędkości, jak dam więcej gazu to nie buczy. I też zastanawiam sie czy nie jest za mało tego płynu-jutro zobacze. A może wiecie czy powinno sie wymieniać ten płyn?

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 24 kwietnia 2006, 20:02
przez Videlec
Nie jestem pewien ale chyba to "buczenie" pierwszy raz zaobserwowałem przy przebiegu coś ok 20 tyś km, wydaje mi sie ze od nowości tego nie miał.

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 24 kwietnia 2006, 20:07
przez Grześ
jasne ze plyn hydrayliczny sie wymienia bo po pwenym czasie z zielonego zmienia kolor w czarny :shock:

Nie proponuje kupywac w serwisie bo koszt to 68zł (tyle placilem w skodzie )
polecam Febi bilstein bo to to samo nawet butla identyko :mrgreen: tylko brak znaczkow seata

a moze napinacz paska klinowego szwankuje?

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 24 kwietnia 2006, 20:10
przez Maniek
A co ile powinno się wymienić ten płyn

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 24 kwietnia 2006, 20:16
przez Grześ
Maniek napisał(a):A co ile powinno się wymienić ten płyn


niestety ale takich danych nie posiadam :-( moze ksiązka serwisowa cos pomoze

jednym z prostszych sposobow sprawdzenia jest zanurzenie palca w płynie i sprawdzenie koloru lub porownanie z nowka :mrgreen:

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 24 kwietnia 2006, 22:05
przez luki-tdi
Sprawdź przekładnie kierowniczą i pompe. Właśnie nie dawno wymieniłem układ kierowniczy ponieważ zaworek w pompie źle pracował i rozwaliło 2!!! uszczelnienia i szlag pompe trafił olej wyciekał i skończyło sie kosztowną naprawą. W dodatku do dupy się jeździło na maksa, cały czas ładowało ciśnienie i samochód skręcał przy dużych prędkościach jak gokart.

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 25 kwietnia 2006, 05:57
przez Grisza
Maniek napisał(a):Podczas skrętu przy pewnych obrotach słychać pompe wspomagania (takie buczenie) ale jak dodam gazu przestaje. Może kto ś wie co się dzieje?
POZDRAWIAM

Na Bank płyn hydrauliczny, po prostu masz poniżej minimu(po prostu sprawdź na tym małym bagnecie)

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 25 kwietnia 2006, 06:44
przez Maniek
Dzięki za odpowiedzi. Uzupełnie dziś i dam znać czy się poprawiło

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 25 kwietnia 2006, 07:19
przez oczkolek
Grisza'Men napisał(a):Na Bank płyn hydrauliczny, po prostu masz poniżej minimu(po prostu sprawdź na tym małym bagnecie)


Obys miał racje. Tez musze to sprawdzic. Jak to tylko płyn to drobnostka.

PS.

Proponuję przenieś temat na Ogólne bo sprawa dotyczy nie tylko Diesli

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 25 kwietnia 2006, 19:42
przez Maniek
Uzupełniłem płyn bo było poniżej minimum i i tak słychać buczenie ale tylko przy ok 2000 tyś obrotów i nie wiem co się dzieje. Na wolnych jak kręce kołem kierownicy jest cisza. A może jeszcze odpowietrzyć to trzeba?????????????

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 25 kwietnia 2006, 20:06
przez Grisza
Maniek napisał(a):Uzupełniłem płyn bo było poniżej minimum i i tak słychać buczenie ale tylko przy ok 2000 tyś obrotów i nie wiem co się dzieje. Na wolnych jak kręce kołem kierownicy jest cisza. A może jeszcze odpowietrzyć to trzeba?????????????


:-) No widzisz, od czasu do czasu należy sprawdzić :-)
Ważne, czy zakupiłeś płyn odpowiadający grupie VW

A przede wszystkim jak już się dolało płynu, należy w tym przypadku na postoju (w praktyce nie jest zalecane aby kręcić na postoju, tylko w czasie minimalnego ruchu pojazdu) kręcić raz w jedną stronę raz w drugą maxymalnie i tak powtórzyć parokrotnie
i można ruszać; oczywiście można od razu ruszać i chyba tak to zrobiłeś :-) i nic się nie dzieje ale płyn musi tzw. potocznie wejść :-D w odpowiednie kanaliki
Po intensywnej jeździe (np. po 1 dniu lub 2) jaki kolwiek szmer (dawny jaki się objawiał w tego typu sytuacji) ustąpi.

Szerokiej drogi :-)

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 25 kwietnia 2006, 20:14
przez Maniek
ok dzięki za porade jutro zrobie wedle twoich wskazówek mam nadzieję że będzie dobrze bo puki co wk....a mnie to buczenie
Pozdrawiam

[ Dodano: Sro 26 Kwi, 2006 ]
dziś sprawdzałem troche się wyciszyło.Na wolnych obrotach jak kręce jest cicho ale jak dodam gazu i trzymam na 1.500 obr to jednach trochę tą pompe słychać. I dziwi mnie to że na wolnych cisza a jak przygazuje trochę buczy. Ale chyba już ten typ tak ma

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

PostNapisane: 25 listopada 2006, 09:26
przez oczkolek
Chciałbym uzupełnić temat (przepraszam za rozgrzebanie starego kotleta).

Jeżeli chodzi o wystepujące buczenie podczas maksymalnego skretu ( u mnie w lewo - jak piosałem wcześniej) to po wykluczeniu zbyt małej ilości płynu w układzie kierowniczym i pompy wspomagania, polecam sprawdzenie mocowania górnego kolumnu McPers - łożyskowania kolumny (ta gumowa część) oraz gumowych połaćzeń w zawieszeniu.


Sprawdźcie wszystkie gumowe elementy zawieszenia łącznie z łożyskowaniem kolumny u góry, czy czasem nie mają onę zbyt dużego luzu i podczas obrotu kierownicą nie obciera o jakieś syfy. U mnie po dokręceniu przez serwis problem zniknął.