Strona 1 z 1
Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Napisane:
8 maja 2006, 14:06
przez Videlec
Zauważyłem u siebie w aucie ze między predkościami około 100 a 120 km/h pojawia sie "szarpanie" kierownicy (prawo/lewo). Zastanawia mnie co może być tego przyczyną bo jest to zauważalne na dobrej nawieżchni zwłaszcza podczas przyśpieszania w tym zakresie prędkości. Koła są wyważone, fele napewno proste, auto nie było bite, nie miało nigdy uszkodzonego zawieszenia. Co to może być??
Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Napisane:
8 maja 2006, 16:16
przez uki
Sprawa zawieszenia.
Albo sworznie albo silentblocki albo coś innego odpowiedzialnego za zbieżność. Drży Ci poniewaz przy przyspieszaniu zmienia Ci sie zbieżność przednich kół.
Mialem to samo w Fabii.
Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Napisane:
8 maja 2006, 20:27
przez blueleon
Moim zdaniem, to nie ma nic wspolnego ze zbieznoscia. Sworznie, to moga jedynie stukac na nierownosciach. Czesto za takie drgania podczas przyspieszania sa odpowiedzialne zuzyte przeguby napedowe, szczegolnie w dieslach i przy wiekszych przebiegach. Sprawdz sam, a jak nie masz mozliwosci, podjedz do mechanika.
Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Napisane:
8 maja 2006, 20:40
przez pilpi
ja bym zaczą ł od koł - opopny moze mają bicie albo krzywe fele.
Sprawdz jeszcze przegubu i połosie
Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Napisane:
8 maja 2006, 21:04
przez papa_smerf
niewywazone opony i wg mnei to jest pierwsza i ostatnio przyczyna jak nie to oponka ktoras gdzies przydarta

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Napisane:
9 maja 2006, 07:55
przez ali
sprawdź wyważenie kół - jak możesz to na samochodzi a nie same koła
Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Napisane:
9 maja 2006, 17:48
przez Videlec
Koła wyważane były miesiąc temu, w sumie auto ma przejechane 32tys km i mam dwa komplety kól więc przebieg mają niewielki, na dzury w jezdni uwazam jak Bog przykazał więc moim zdaniem nie ma szans żeby było cos z nimi nie tak...myślałem o pojechaniu z tym do servisu w koncu mam jeszcze gwarancje ale znając zycie i zaangażowanie pracowników ASO oraz ich poziom wiedzy technicznej usłysze pewnie: "Paaaaaanie, tu wszystko jest okej, przyządy nic nie wykazują..."
Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Napisane:
9 maja 2006, 18:26
przez ciapciak
koła może i na maszynie masz dobrze wywazone , tylko jest kilka jeszcze ale
masz felgi stalowe z kołpakami czy alusy
jeżeli masz kołapki , to wiedz o tym , że kołpak może powodowac niewyważenie sięgające nawet 10 g , widziałem to na własne oczy
najpierw było wywazone samo koło , potem załozone na auto i piekny kołpaczek
i znowu wyważenie
jezeli zaś masz alusy , to czasami tak się zdarza , że w warsztacie walą w głąba i zmiast przesunąc opone pare centymetrów w lewo lub w prawo , zeby zminimalizować niewyważenie to dowalają tylko ciężarki , a im więcej ciężarków tym gorzej
i to też może być powód że koła Ci biją
Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Napisane:
9 maja 2006, 19:30
przez Videlec
sprawa tyczy sie alu, na zimowkach nie zauwazylem tego bo nie bylo jak (dobry asfalt to bylo slisko a jak nie było slisko to nie miałem po czym pojechac

). Servis od opon to mam dobry bo nie ASO

Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Napisane:
5 czerwca 2006, 15:45
przez TMAXX
panowie mialem to samo - do wymiany przeguby
Re: Szarpanie kierownicą między 100 a 120 km/h

Napisane:
5 czerwca 2006, 19:16
przez Marcin_TDI
Videlec, zamien kola na przedniej osi prawe na lewo i lewe na prawo i zobacz co sie stanie.. oczywiscie jesli nie masz kierunkowych opon. mialem tez cos takiego i w dodatku jeszcze mi sciagalo auto w lewo i ustaly wszystkie objawy