Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Vampire1984 » 2 lipca 2014, 16:46

W poniedziałek zostawiłem swojego leona w związku z pytaniami i sprawami, które chciałem by załatwili i dziś go odebrałem, tak więc składam relacje.
Lista spraw:
1. Wymiana oleju(prywatny, Motul Specific 504/507 5W30 - 172 zł) oraz filtra oleju(prywatny, zgodny ze specyfikacja VW Mann Filter W712/95 - 21 zł).
Koszt 70 zł, choć chcieli mi policzyć pełna stawkę, czyli 159,08 zł. Co zauważyłem, mój miał fabrycznie zamontowany filtr również Mann'a, tyle że W712/92. Byłem cały czas przy wymianie, choć zdziwili się, że im nie wierze i powiedział Pan na moja prośbę "To po co Pan tu przyjechał?".
2. Jakie zamienniki opon mogę wstawić?
Wynika z homologacji, ale Seat jej nie podaje. W internecie są strony, na których można wpisać swój rozmiar i wyświetli się nam lista zamienników.
3. Czy można w ASO zrobić zamianę układu hamulcowego z wersji 1.8?
Jakakolwiek ingerencja, wymiana lub podmiana na coś, co nie jest w danej specyfikacji modelu, jest ingerencja w samochód, którą nawet ASO nie obejdzie, tracąc na dana rzecz gwarancję.
4. Czy można wymienić głośniki bez utraty gwarancji?
Jak wyżej.
5. Skrzypią plastiki: deska rozdzielcza, lewe drzwi na wysokości ucha/barku, prawa strona drzwi-słupek A, przy słupku C, przy zjeżdżaniu z obrotów miedzy 1600-1800, buczy coś z prawej strony.
Niby coś porobili, porozbierali, według przesłanej im instrukcji z centrali Seata. Owszem już tak nie stuka, nie puka. Podobno przewód paliwowy o coś ocierał i "naprawili to", co skutkowało buczeniem z prawej strony drzwi przy zjeżdżaniu z obrotów - ja nadal to słyszę, będę następnym razem, to zgłoszę się ponownie. Resztę stukania, pukania nie zauważyłem/jeszcze nie zauważyłem-choć zawieszenie dudni, ale to przypadłość belek skrętnych.
6. Zamontowanie kamery cofania i podpięcie jej pod OPS?
Patrz pkt. 3.
7. Posmarowanie podłokietnika przy podnoszeniu.
Pan stwierdził, że u niego w Audi też tak jest i nie jest to usterka, a tak po prostu jest... Dla mnie, to no comment, chyba tak to zostawię, bo nie jest to często używane i uciążliwe.
8. Haczenie skrzyni biegów, przy rożnych biegach, losowo/sporadycznie.
Dwóch diagnostów nic nie zauważyło. Powiem, że i ja ostatnio też nie, choć się zdarza. Nadal uważam, że skrzynia nie jest udaną konstrukcją.
9. Automatyczne zamykanie samochodu po odejściu bez klikania Lock na kluczyku.
Seaty tak mają i nie ryglują się im zamki, ponieważ nie posiadają anteny, która komunikuje się z kluczykiem, że wiedzą, że kluczyk "odszedł" od samochodu. Tu niech powiedzą mi inni użytkownicy czy też wam po odejściu od samochodu nie rygluje zamków?
10. Losowo wiesza się moduł Media(USB), Navi(dwa razy), całkowicie wyłączył się Media System Plus(jeden raz w przeciągu 2300km)
Ciężko to zdiagnozować, jak stwierdził Pan, muszą to widzieć, a jest to tak losowe, że może być to spowodowane właśnie moim pendrive'm i zalecił bym zmienił pena na innego, i zobaczył czy to się nadal dzieje.
11. Koszt aktualizacja map?
W granicach 600-800zł(mówił, że to cena z głowy).
12. Po włączeniu zapłonu, aby domyślnie Start/Stop był wyłączony.
Nie ma takiej możliwości.
13. Doświetlanie zakrętów nie działa.
Włączyli, tylko trzeba przełączyć nie na AUTO, a na zwykłe światła mijania.

Podpięli również pod komputer i samochód nie wysypał żadnego błędu.

P.S. Pozdrawiam użytkownika Leona Alior Blue z Poznania(chyba PO na rejestracji zobaczyłem we wstecznym lusterku), bo takiego widziałem dziś jak przejeżdżał przez skrzyżowanie na Poznańskiej,a ja skręcałem w jego stronę, na światłach, a on jechał prosto:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez komoornik » 2 lipca 2014, 17:24

Ad 9. ?? Chciałeś mieć keyless?

Ad 13. Słabo włączyli, bo na pewno może być tak że na Auto też działa.
Zobacz Profil
komoornik
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 9 marca 2014, 08:36
Auto: Golf 7.5 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez daniel28 » 2 lipca 2014, 17:51

ad.8
Miałem okazje przejechać się dwudniową oktawią 1.4 140.

Auto kolegi ojca. I powiem, że było to samo, dziwnie haczyła przeważnie przy redukcji w dół, a wrzucenie z 4 biegu na 2 przy dojeżdżaniu do skrzyżowania to już prawienie niemożliwe, trzeba przejść przez 3. Wiec uświadomiłem sobie, że ten typ tak ma i nic się z tym nie zrobi. Skrzynia biegów psuję to auto. A szkoda, bo to był atut poprzednich generacji.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez SauronRzeznik » 2 lipca 2014, 18:23

Vampire1984 napisał(a):5. Skrzypią plastiki: deska rozdzielcza, lewe drzwi na wysokości ucha/barku, prawa strona drzwi-słupek A, przy słupku C, przy zjeżdżaniu z obrotów miedzy 1600-1800, buczy coś z prawej strony.


No właśnie ja mam chyba to samo buczenie/bzyczenie, nie tylko przy schodzeniu z obrotów ale stale. Konkretnie to jest ten dźwięk: https://www.youtube.com/watch?v=85FD1DydwCM - przestaje bzyczeć jak przycisnę tapicerkę drzwi ręką. Na forum seatcupra.net piszą, że to wina złego montażu drzwi.

Jadę z tym w sobotę do innego serwisu niż za pierwszym razem. Dam znać czy naprawią.

Swoją drogą, te problemy pokazują że przynajmniej auta z początku produkcji to niezła mina. Ja znajomym, którzy są na kupnie zdecydowanie odradzam Leona.
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Vampire1984 » 2 lipca 2014, 18:43

ad 9. Automatyczne zamykanie wszystkich drzwi miałem w Toyocie i ojca Hondzie, więc nie jest to keyless, bo keyless jest bezkluczykowym dostępem do auta. Wyjmuje kluczki, wysiadam z samochodu, zamykam drzwi i odchodzę...powinny drzwi po 30 sekundach się zamknąć.
ad 13. "na pewno", "może być". To na pewno czy może być? Proszę o konkretne potwierdzenie:)
ad 8. Zgadza się, skrzynia psuje cały samochód niestety.

Często auta z początku trapią choroby wieku dziecięcego. To buczenie niby naprawili według tego co mi Pan mówił, jutro podjadę i przejadę się i pokażę, że jednak nie naprawili. Dzieje się to na każdym biegu(2-6).
W Rapidzie podobno poprawili dobijanie belki skrętnej na dziurach, ciekaw jestem czy w naszych leonach też mogą to poprawić.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Zix » 2 lipca 2014, 18:48

Vampire1984 napisał(a):ad 9. Automatyczne zamykanie wszystkich drzwi miałem w Toyocie i ojca Hondzie, więc nie jest to keyless, bo keyless jest bezkluczykowym dostępem do auta. Wyjmuje kluczki, wysiadam z samochodu, zamykam drzwi i odchodzę...powinny drzwi po 30 sekundach się zamknąć.

W żadnym aucie VAG jakim w życiu jeździłem, a parę ich było, nie miałem takiej funkcji.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez komoornik » 2 lipca 2014, 19:02

Ad 9. w jakiej Toyocie i jakiej Hondzie? Może to jakaś funkcja alarmu?


Ad 13. Na pewno doświetlanie zakrętów działa w trybie Auto - tak jest u mnie, po tym jak sobie to ustawiłem VCDS'em.
Zobacz Profil
komoornik
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 9 marca 2014, 08:36
Auto: Golf 7.5 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Vampire1984 » 2 lipca 2014, 19:58

ad 9. Toyota-pomyliłem się, Honda Accord-ta w sygnaturce mojej z fabrycznym alarmem.
ad 13. Poprawka:P. Sprawdziłem, działa również na Auto:).
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Raynold » 3 lipca 2014, 05:04

ad 2. Seat nie ma niewymiarowych opon
- bierzesz wymiary, uwzględniasz indeks prędkości i wyszukujesz przy pomocy jakiegoś oponeo etc. Na zimę indeks prędkości może być niższy niż Vmax (jeżeli to istotnie wpływa na cenę, ale to też zależy od Ciebie i faktycznych maks prędkości)

ad.3 tego typu przeróbki robiłbym raczej po gwarancji. To nie tak, że ASO z definicji jest bardziej fachowe od każdego innego warsztatu, mają ułatwiony dostęp do sprzętu diagnostycznego (co akurat w VW może nie jest problemem) + informacji. Wiele napraw/zmian nie robi się poprzez naprawy, tylko procedury określone przez producenta, dlatego np. nie możesz wyłączyć S/S w ASO jeżeli producent nie przewidział takiej zmiany w oprogramowaniu. Poczekajmy z rok, ktoś to zhackuje.

ad 5. Akurat w swoim tego nie dostrzegam - losowe? Słabe QA w tym zakresie?

ad 6. Weryfikowałem w kilku warsztatach (ASO i nie Aso) możliwość dołożenia radaru, nikt się nie podjął, inne okablowanie(?), podmiana oprogramowania(?), któe byłoby niezgodne z VIN. Jeżeli SEAT nie przewidział takiej opcji, nie polecam w okresie gwarancji (a jeżeli znajdziesz już kogoś kto to robi, dopytaj się czy robił już wcześniej :))

ad 8. Na szczęscie z DSG nie notuje żadnych niedogodności

ad 10. dopiero 1 tys km (ale dotarty), jeszcze nie zauwazylem, nie korzystałem jeszcze z USB co może być kluczem. Generalnie działa to zdecydowanie za wolno, jak w najtańszym smartfonie ;)

ad 12. Zmiana oprogramowania lub jakiejś flagi. Jeżeli seat nie udostępnił procedury, Aso tego nie zrobi, jak pisałem - ktoś do tego dojdzie, ale trzeba będzie poczekać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez macieluk » 3 lipca 2014, 07:34

Hej,
17 czerwca odebrałem Leona FR 1.4 122 i do tej pory przejechałem nim 2000 km.
Jedyny problem ze skrzynią który zauważyłem to problem z wbiciem jedynki. Zdarzyło się to kilka razy na początku użytkowania - zrzuciłbym to na kwestię przyzwyczajenia... więc może mam szczęście :)

Mam jednak problem z hałasującym boczkiem kierowcy, dźwięk jak u SauronRzeznik. Vampire1984 czy Ty miałeś taki sam dźwięk? Czy usunęli go w ASO?

Pzdr!
Zobacz Profil
macieluk
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 27 czerwca 2014, 12:36
Auto: Leon 3
Silnik: benzyna 1.4

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Vampire1984 » 3 lipca 2014, 10:25

ad 3. Nie chodziło mi, że aso bardziej czy mniej fachowe jest. Aso z zasady co zrobi, robi to z wyższym celem jakim jest utrzymanie na daną zmianę gwarancji, więc sądziłem, że przełożenie jednego układu do drugiego, z tego samego modelu, nie jest problemem gwarancyjnym, ponieważ jest to nadal to samo. Nie widzę różnicy w wymianie układu hamulcowego(starą, zepsutą część wymieniamy na nową), jeżeli się popsuje, na nowy taki sam, a wymianę słabszego na lepszy. Jedyne co bym chciał to tylko zmienić tarcze na większe oryginalne(z 1.8tsi tam są 312 z przodu z tyłu bodajże 280) i klocki.
Samochód nie hamuje źle, ale mam bzika na punkcie hamulców i nawet wyczynowe bym wstawił do np punto czy Yarisa, byle by się momentalnie zatrzymywał:)

@macieluk
Wiesz to YT ciężko powiedzieć czy to to samo, dziś jadę jeszcze raz zgłośić to.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Raynold » 3 lipca 2014, 11:05

@Vampire, odnosnie hamulców. Wg mnie jest to zdecydowanie prostsze niż przerabianie elektroniki (gdzie ASO może nie mieć np. wystarczających informacji lub procedur), w grę nie wchodzą większe przeciążenia osi (zakładam że w obu przypadkach hamulce są na tyle dobre, że są w stanie zablokować koła przy wyłączonym ABS), pytanie czy zaciski w obu modelach są identyczne, do tanich one w ASO raczej nie należą (ale nie sprawdzałem, wymieniałem w innej marce)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Vampire1984 » 3 lipca 2014, 14:23

Wiem, że jest to prostsze, mówić mi nie musisz, ale mi to ASO powiedziało(niby po konsultacji z Centrala Seata), że jakakolwiek zmiana wyposażenia standardowego w samochodzie, grozi utrata gwarancji.
Dziś byłem odnośnie dalszego rezonowania po prawej stronie, wzięli go na podnośnik, 5-10 minut i już nie rezonuje, przynajmniej na tej trasie, którą robiłem i w tym czasie. W dalszej perspektywie czasu zobaczymy czy objaw powróci.
Również jechałem Golfem 7, 1.4/122, manual 6b. Muszę powiedzieć, że zawieszenie bosko tłumi nierówności(w końcu wielowahacz), nic nie skrzypi, nie dudni, nie puka, nie stuka, a skrzynia biegów chodzi dużo lepiej niż u mnie, zero haczenia, płynnie przełącza się biegi bez zająknięcia.
Kolejna dygresja, siedziałem w Reference oraz Style i te systemy multimedialne, to jakbym się przeniósł w czasie o 5 lat wstecz... Te kolory(żółty to pomarańczowy, nie mówiąc o grafice jak sprzed 10 lat) to tragedia, czarno-białe jak Cię mogę, ale Media System wraz MFD, to po prostu porażka, wolno działające, małe, wyglądowo to totalne dno, to już Reanult Clio ma dużo ładniej niż ten Seat. Jedyny słusznie wyglądający system multimedialny to ten 5.8" z/lub bez Navi. I cieszę się bardzo, że mój model miał Media System Plus z Navi.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez szczeslaw » 3 lipca 2014, 19:22

Z tego co się orientuję, gwarancję mogliby Ci anulować tylko na dany podzespół, a nie cały samochód. Czyli w tym wypadku tylko na układ hamulcowy. Ale moim zdaniem nie warto się w to bawić. Słabsze FR mają już naprawdę wystarczająco skuteczny układ hamulcowy. Rozmiary tarcz są tutaj takie, jak w Lagunie II 1.9 dCI 120KM, która jest dużo cięższa. I jakoś te hamulce w Lagunie też mi w zupełności wystarczały (mimo, że tak jak Ty jestem na to wrażliwy).
Co do porównania z Golfem - jeśli chodzi o tłumienie nierówności, to nie jest kwestia wielowahacza (który w dziedzinie komfortu wcale nie jest jakiś znacznie lepszy - w końcu wszystkie francuzy nastawione na komfort, jeżdżą na belce z tyłu), tylko zestrojenia zawieszenia. Golf ma być wygodny a Seat "sportowy". I tyle. Wielowahacz poprawia przede wszystkim trakcję i jest cichszy.
U mnie w Leonie też nic nie skrzypi, nie dudni, nie puka i nie stuka, a skrzynia... No cóż - z Twoją porównania nie mam, ale u mnie chodzi dobrze, nie haczy i generalnie jest ok.
Co do wyglądu systemów MM, to już kwestia gustu i przyzwyczajenia. Ja osobiście mam standardowy system z FR i nie narzekam. Owszem, grafika nie jest najwyższych lotów, ale... jadąc patrzę na drogę, a nie na ekran systemu audio. Generalnie to co jest działa i spełnia swoją rolę dobrze. Owszem - nie obraziłbym się gdyby grafika była lepsza, ale dopłacanie TYLKO z tego tytułu 1300zł do MS+, lub nie daj Boże 4000 do navi, to już przesada jak dla mnie. Umiem znaleźć lepsze zastosowanie dla tych 4000zł ;) Oczywiście jak kogoś stać, to proszę bardzo. Ale dla mnie to fanaberia.
Pamiętaj, że mówimy cały czas o grupie VW. Oni różnicują samochody w bardzo dziwny sposób. Czemu np. w Leonie nie może być głupiego schowka na okulary? I paru jeszcze innych rzeczy, które dostępne są w VW? Bo Seat MUSI być gorszy.
Co nie zmienia faktu, że nawet mimo tych róznic wolałem kupić Leona niż Golfa. Ze względu na wygląd i ze względu na brak znaczka VW na masce ;)
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Vampire1984 » 4 lipca 2014, 13:01

Tu nie chodzi o rozmiar tarcz, bo przykładowo dzisiejsza skoda fabia hamuje tak dobrze, jak 15 letnie porsche, które miało 4 tłoczkowe zaciski, tarcze o większej średnicy, niż nie jedna pizza(chyba ponad 350tki). Chodzi o materiał z którego są zrobione hamulce i ich jakość, wydajność. Z tego co wiem, jedynie Megane'ka 2 dobrze hamowała, a dziś króluje w hamowaniu w większości przypadków grupa VW. Dla mnie wystarczająca droga hamowania, to max 35m, a poza tym...te tarcze nikną przy 17" kolach, nie mówiąc już o tych z tyłu, których prawie w ogóle nie widać.
Też jest kwestią rodzaju zawieszenia, które nie dudni, nie dobija na nierównościach. W końcu belka skrętna gorzej się prowadzi i gorzej tłumi nierówności poprzeczne, jak i wzdłużne, powodując wyraźne stukanie/bicie na nierównościach. Owszem, słaby wielowahacz również może dudnić i nie tłumić odpowiednio, ale z zasady wielowahacz jest o klasę wyżej od belki skrętnej czy to w jakości, czy prowadzeniu. Nie pisze tu o komforcie, a o pracy zawieszenia.
Z chęcią gdybyś był w moich okolicach, to bym się przejechał i zobaczył, nie to, że nie wierzę, ale widziałem w serwisie leona, który był na tą samą przypadłość co u mnie "poprawiany".
No tak, zgadza się, grafika nie najważniejsza, ale w samochodzie(fakt jest z 2012), taka animacja, taki ekranik, w porównaniu do dzisiejszych małych samochodów o klasę niżej(Aygot, Yaris, Clio, 208, C3) nie przystoi. Popatrz na Ibize...w środku, to porażka, w porównaniu z Fabia czy Polo, zero systemu multimedialnego, ładnego środkowego panelu z A/C, czy radiem - jakby to był samochód z tamtego wieku. Nie dopłaciłem, a kupiłem już w pakiecie, z tamtego rocznika, więc gdyby była możliwość rezygnacji z Navi i zjechania z ceny 4 kola, bym to zrobił natychmiast.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez SauronRzeznik » 4 lipca 2014, 13:31

Niestety, tego naprawdę fajnego, 8-calowego systemu multimedialnego w Seatach nawet nie oferują. W porównaniu do 5,8-calowego to przepaść pod względem płynności działania i jakości grafiki. Ja się i tak cieszę, że w zestawie z navi był ten lepszy wyświetlacz między zegarami, bo tak naprawdę to na niego się spogląda dużo częściej.

Czy bym dopłacił 3500 za navi w Seacie (gdybym nie brał auta z wyprzedaży)? Nie. Ale już w VW bym dopłacił. Z pakietem business kosztuje raptem 2500, aktualizacje przez 3 lata były i są za darmo, a można do niej dokupić jeszcze kolejny pakiet (m.in. z ACC i podgrzewaną szybą) za kolejne 2300.

Co do zawieszenia, akurat bym nie dramatyzował: jeździłem Golfami 122 (zwykłe zawieszenie, koła 16tki) i 140 (zawieszenie sportowe, koła 17tki). Golf na 16tkach faktycznie płynie po drodze, ale już na zawieszeniu sportowym jest zbliżony do Leona FR. Fakt, różnicę robi dużo lepsze wyciszenie, spasowanie plastików i zachowanie auta przy najechaniu np. na studzienkę podczas pokonywania szybkiego zakrętu. Ale jak dla mnie, zwykłe zawieszenie Golfa jest zdecydowanie zbyt miękkie i chciałem kupić właśnie wersję na 17-tkach. Co ważne, o ile wersje 5D Golfa i Leona jeżdżą bardzo podobnie, to SC - z racji trochę krótszego rozstawu osi - sprawia subiektywne wrażenie sporo zwinniejszego na drodze.
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez wodzik » 4 lipca 2014, 13:49

Golf 7 z 16" felgami i std zawieszeniem jest bardzie komfortowy niż A4 (B8 S-Line), a na 17" z zawieszeniem sportowym, niestety jest twardy (ale na autorstradzie super się prowadzi) - jak FR jest twardszy niż GOLF na 17" to Wam szczerze współczuje - szczególnie na kostce w mieście.
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez SauronRzeznik » 4 lipca 2014, 14:23

wodzik napisał(a):Golf 7 z 16" felgami i std zawieszeniem jest bardzie komfortowy niż A4 (B8 S-Line), a na 17" z zawieszeniem sportowym, niestety jest twardy (ale na autorstradzie super się prowadzi) - jak FR jest twardszy niż GOLF na 17" to Wam szczerze współczuje - szczególnie na kostce w mieście.


No właśnie moim zdaniem Golf na 17-tkach jest bardzo zbliżony do FR - w FR standardem jest "sportowe" zawieszenie, obniżone o 15 mm (czyli o tyle co w Golfie za dopłatą). Że na 16-tkach Golf jest bardziej komfortowy niż A4 S-Line to mnie akurat nie dziwi, bo a) standardowe zawieszenie Golfa jest zwyczajnie miękkie b) S-Line to pakiet sportowy, więc pewnie ma obniżone zawieszenie, a na pewno większe felgi (18''?).
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez wodzik » 4 lipca 2014, 19:37

Przepraszam wszystkich za off-topic:
S-Line implikuje niższe (utwardzone zawieszenie), ale niekoniecznie felgi +18"... Standardowa A4 jak dla mne już jest twarda, nie mówiąc o S-Line...
Co do GOLFA ze sportowym zawieszeniem to unikajcie jak ognia... bo krótko mówiąc w mieście "d*pa boli". Połączenie sportowego "zawiasu" sprawdzi się jedynie w połączeniu DCC.
Wracając "na ziemie", przynajmniej VW daje wybór...a SEAT w FR nie... zawias twardy nieprzyjemnie z tego co Koledzy piszą... a DCC niedostępne. :beksa:
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Vampire1984 » 4 lipca 2014, 20:30

Jechałem standardową B8ka na 18", samochód dużo bardziej miękki niż moja FR'ka:). Ale tu nie chodzi twardy-miekki, a odgłos pracy zawieszenia czyli łup-łup przy każdej dziurze i wstrząs samochodem. Chyba(?) można było zrobić to lepiej wg mnie w Seacie. Swoja droga ciekaw jestem jak się jeździ po naszych drogach BMW M'kami czy Porsche'akami...
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Zix » 4 lipca 2014, 21:03

wodzik napisał(a):Wracając "na ziemie", przynajmniej VW daje wybór...a SEAT w FR nie... zawias twardy nieprzyjemnie z tego co Koledzy piszą... a DCC niedostępne. :beksa:

Jak to niedostępne jak jest w moim FR?!
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez szczeslaw » 4 lipca 2014, 21:16

@Vampire1984, oczywiście, że rozmiar tarcz ma znaczenie. Materiały nie zmieniają się aż tak bardzo przez te lata. Oczywiście mowa o standardowych hamulcach, bo wyczynowe to inna bajka i tu bardzo eksperymentują, zwłaszcza w przypadku tarcz. Laguna II też hamowała naprawdę dobrze. Ale tu już zaczynamy dyskutować co dla kogo znaczy dobrze. Pamiętaj, że droga hamowania to nie tylko hamulce, ale również zawieszenie, opony, zestrojenie ABS, masa samochodu itd.
Wygląd tarcz w felgach dla mnie nie ma takiego znaczenia. Dlatego mówię - DLA MNIE taka przeróbka mija się z celem. Ale to dla mnie.
Wielowahacz poprawia przyczepność, ze względu na sposób prowadzenia koła. Dzięki odpowiedniemu układowi wahaczy i łączników, koło jest zawsze pod optymalnym kątem do nawierzchni. Dodatkowo niezależna (na tyle, na ile pozwala stabilizator) praca zawieszenia kół po obu stronach sprawia, że przy najechaniu kołem na nierówność w zakręcie, tył nie ma tendencji do uciekania. W przypadku belki kąt się zmienia,a sama belka jest sztywniejsza niż stabilizator, więc strony zawieszenia nie mogą pracować w pełni niezależnie. Tyle teorii.
W praktyce różnica jest, ale nie jest ona jakaś kolosalna - ot miło mieć wielowahacz, ale nie będę płakał że go nie mam. Jak już pisałem - nie zauważyłem, żeby mi zawieszenie dudniło i dobijało na nierównościach. Może kwestia przyzwyczajenia albo doświadczeń? W każdym razie ta belka w Leonie się sprawdza. Jak dla mnie.
Co do systemu audio - niestety, jak już pisałem, Seat MUSI być gorszy od VW. Skoro nie potrafią zrobić lepszej grafiki w VW, to na siłę robią gorszą w Seacie. Ot takie głupie podejście firmy. Pozostałe firmy, które wymieniłeś nie kombinują w taki sposób i tyle. Ja jakoś to przeboleję - i tak wolę Seata niż VW ;) Może jestem mało wybredny, a może po prostu na niektórzy na siłę wyszukują słabości samochodu?
Moim Leonem jeździł ostatnio znajomy, który na co dzień jeździ nowym A3. Też 1.4 122KM (tyle że z DSG) i też sportowe zawieszenie, na identycznych kapciach. I jakoś nie narzekał. Według niego jazda, prowadzenie, komfort, hałas w środku (przynajmniej przy jeździe autostradowej) właściwie identyczne jak w A3. Nie wiem - może on się nie zna, ale rocznie objeżdża jakieś 10-20 różnych samochodów z wypożyczalni, więc chyba jednak porównanie i wprawę ma, a i jeździ naprawdę dobrze ;)

@wodzik, skoro Golf ze sportowym zawieszeniem jest podobny do FR, to nie wiem czemu mamy go unikać. Jeżdżę FR i nie narzekam. Oczywiście jest sztywno, ale d.pa nie boli ;) a za to samochód jest przyklejony do drogi. Dla mnie jest... po prostu sprężyście i całkiem ok.
Nie ma czego współczuć, a na kostce brukowej jest paradoksalnie wygodniej, niż np. w mojej poprzedniej Lagunie II. Ot szersze kapcie inaczej układają się na kostce i w rzeczywistości jest ona mniej odczuwalna (i to mi się nie wydaje - potwierdziło to kilka osób, które ze mną jeździły, z żoną na czele).
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez wodzik » 5 lipca 2014, 09:27

Zix napisał(a):Jak to niedostępne jak jest w moim FR?!

Pakiet dynamiczny dostępny jest DCC tylko z najmnocniejszymi silnikami...Odpowiedz sobie ile osób jedzi SEATami z silnikami 2.0 CR i 1.8 TSI i ma DCC?

Vampire1984 napisał(a):Swoja droga ciekaw jestem jak się jeździ po naszych drogach BMW M'kami czy Porsche'akami...

Wszystkie M'ki mają zawieszenie regulowane... podobnie jak większość PORSCHE. W trybie komfort jest naprawdę wygodnie.
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Vampire1984 » 5 lipca 2014, 11:29

Ok, offtop się zrobił.
Musze powiedzieć, że po dłuższej trasie jednak nadal mi skrzypi po stronie drzwi, nie rezonuje przy zjeżdżaniu z obrotów, prawa strona jak wcześniej, ale czuje jakby coś nadal w przedniej części rezonowało/buczało choć jest to bardzo ciche.
Ktoś poradził sobie z podłokietnikiem, by przestał tak chrobotać przy podnoszeniu? Jak go rozebrać i nasmarować? Jak zdjąć te schowki pod fotelami?
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez Zix » 6 lipca 2014, 11:20

wodzik napisał(a):
Zix napisał(a):Jak to niedostępne jak jest w moim FR?!

Pakiet dynamiczny dostępny jest DCC tylko z najmnocniejszymi silnikami...Odpowiedz sobie ile osób jedzi SEATami z silnikami 2.0 CR i 1.8 TSI i ma DCC?

Niemniej jednak jest dostępny i są osoby, które go mają. W Golfie z tego co wiem też jest w opcji i trzeba za niego dopłacić.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez wodzik » 6 lipca 2014, 13:30

Tak, ale dostępny jest dla każdego od silnika 1.4 i mocy 122...
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASO Auto-Diug Słupsk fachowe nieporady

Postprzez oczkolek » 16 lipca 2014, 10:16

Jeżeli chcesz wystawić opinie o ASO zrób to we właściwym wątku.
Jeżeli chcesz porady w określonym temacie załóż nowy watek lub skorzystaj z istniejących.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9298
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości