Strona 1 z 1

Przy skręcaniu opona ociera mi o podłużnice.

PostNapisane: 27 kwietnia 2015, 16:30
przez mezan92
MK4 Golf 4 1.9 Tdi
Witam
przy skręcaniu w prawo opona ociera mi o podłużnice, opony kupiłem nowe o takich samych parametrach co opony stare, i nie wiem dlaczego może ocierać, dodam ze skrecając w lewo ocierania nie ma na lewym kole, co moze być powodem? Maglownica byla regenerowana rok temu. Rozmar opon 205/55R16 ;16 calowe alufelg BBS o rozstawie śrub 5x110 ET 42. Nie mam żadnych dystansów. Szerokość felgi 6.5 cala. Dodam ze zauważyłem że po ustawieniu zbieżności nadal mnie sciaga delikatnie w prawą strone. Zmierzyłem teraz ze od środka piasty tylnego koło do srodka piasty przedniego koło, po obydwustronach . po stronie prawej kolo przednie jest cofniete w strone tylnego koło o 1cm w porównaniu ze stroną lewą. W linku są zdjecia otarcia oraz zdjecia kół. Prosze o pomoc..

http://fileshark.pl/pobierz/3554691/95fdf/zdjecia-rar

Re: Przy skręcaniu opona ociera mi o podłużnice. Prosze o po

PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 11:35
przez Pomidor
Jeżeli stwierdziłeś przesunięcie pomiędzy kołami przednimi zaczął bym wymianę od wahacza. Najlepiej byłoby podjechać do kogoś kto pomierzy auto i stwierdzi dokładnie co jest poprzesuwane.

Re: Przy skręcaniu opona ociera mi o podłużnice.

PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 16:56
przez marcin7x5
Pomierz maglownicę a dokładnie ile sa wkręcone drążki w listwę zebata. Być może masz większy skręt w jedną ze stron.

Re: Przy skręcaniu opona ociera mi o podłużnice.

PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 20:47
przez Pomidor
Jeżeli pomiary wskazują na przesuniecie koła do tyłu to raczej będzie to uszkodzone zawieszenie/buda.

Re: Przy skręcaniu opona ociera mi o podłużnice.

PostNapisane: 30 kwietnia 2015, 09:05
przez mezan92
Pomidor napisał(a):Jeżeli pomiary wskazują na przesuniecie koła do tyłu to raczej będzie to uszkodzone zawieszenie/buda.


a co masz dokładnie na mysli "uszkodzone zawieszenie/ buda"?

Re: Przy skręcaniu opona ociera mi o podłużnice.

PostNapisane: 30 kwietnia 2015, 18:41
przez Pomidor
krzywy wahacz np po prostopadłym najechaniu z dużą prędkością na krawężnik lub inna przeszkodę, lub mocny dzwon w przeszłości, przestawione podłużnice co za tym idzie mocowania wózka do budy nie na swoim miejscu (to juz troche hardcore, ale w Polsce nie byłoby to dziwne)