grzybek napisał(a):wlacznik swiatel wstecznych jest sprawny i nie dostaje zasilania :/ nie wiem juz gdzie i czego szukac chyba powaznie trzeba tu elektryka :/
Przyjedź do mnie to Ci to zrobię
Układ światła wstecznego jest następujący. Jak masz multimetr to dobrze, jak nie proponuję sobie zrobić układ kontroli napięcia w postaci żarówki 12V z podłączonymi dwoma 2-3 metrowymi żyłami. Jedną żyłę proponuję podłaczyć do masy.
Druga będzie służyła do "badania".
Step 1. Podłączamy przewód lampki do bezpiecznika S7 (10A) w gniezdzie bezpieczników. Przed bezpiecznikiem i za. Jeśli w obu przypadkach zaświeci żarówka to bezpiecznik OK. Jeśli w jednym to bezpiecznik do d..., jeśli w żadnym to trzeba sprawdzić połączenie do bezpieczników od + (połączenie 15) z tablicy zasilającej pod osłoną kierownicy (tablica zasilająco-przekaźnikowa).
Step 2. Dalej napięcie(po bezpieczniku) idzie do komory silnika poprzez skrzynkę połączeniową na podszybiu - taka biała koło silnika wycieraczek przednich. Wtyczka/gniazdo T10 pin3. Jeśli jest tu napięcie, to idzieono już bezpośrednio na włącznik wstecznego pin 1 - tu powinien być plus. Po wyłączniku - pin 2 wraca ono z powrotem do białej skrzynki podszybia T10 pin 10.
Step 3. Z tej skrzyneczki T10/10 wychodzi przewód czarny/niebieski który idzie do częsci bagażnikowej do wtyczki T5a pin 1, skąd rozdziela się już na obie lamy wsteczne.
Masz to podane jak "na talerzu" -

się należy. Multimetr (albo żarówkę) w rękę i do roboty. Powodzenia.
Darek