Strona 1 z 1

PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 10:17
przez MOTUL MOTOR OIL
Witam wszystkich serdecznie:)

Jak wskazuje moj nick jestem przedstawicielem firmy MOTUL w Polsce. Zajmuje sie produktami do samochodow.

Tonny S. zaproponowal ze skoro juz sie zalogowalem to zeby przedstawic oferte MOTULa. Wielu z was zapewne zna ta firme i ma o niej swoje zdanie lepsze lub gorsze. Niektorzy z was pewnie juz mieli okazje przetestowac nasze produkty. Chetnie wyslucham opinii na priv, na mejla lub w tym temacie.

Tylko w tym temacie bede zamieszczal informacje o MOTULu, zeby uniknac posadzenia o spam i reklame.

Nie bede sie rozpisywal. Przedstawie podstawowe produkty, ktore moga was zainteresowac. Jesli bedziecie chcieli dokladniejsze informacje zapraszam do zadawania pytan.
*************************************************************
MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0W-40 - Olej do silników benzynowych i Diesla - 100% SYNTETYCZNY - BAZA ESTROWA
Specjalnie zaprojektowany do mocnych i nowoczesnych samochodów, silników diesla z bezpośrednim wtryskiem lub silników benzynowych.Zalecany do silników AUDI TT i S3 i do wszystkich silników typu W montowanych w autach grupy Volkswagena. Odpowiedni do każdego rodzaju paliwa.
STANDARDY: ACEA A3/B3/B4 - API SJ/CF - VW 502.00/505.00/503.01 - MERCEDES BENZ 229.3 - Porsche
Ten 100% syntetyczny olej silnikowy został opracowany, zaprojektowany i przetestowany zgodnie z najnowszymi wymogami technicznymi. W dużej mierze wykracza poza wymagania europejskich i amerykańskich producentów samochodów.
Wymiana: zgodnie z zaleceniami producenta i własnym doświadczeniem. MOTUL 8100 E-tech ESTER 0W40 może być mieszany z olejami mineralnymi i syntetycznymi.

MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 Olej do silników benzynowych i Diesla - 100% SYNTETYCZNY
Specjalnie zaprojektowany do mocnych i nowoczesnych samochodów
STANDARDY ACEA A3/B3/B4 - API SL/CF - VW 502.00/505/00 - BMW "Long-Life 98" - Porsche - Mercedes Benz 229.3 - OPEL/GM DIESEL LL B-025
Wielu producentów samochodów rekomenduje ten produkt gdy samochód jest na gwarancji.
Wymiana: zgodnie z zaleceniami producenta i własnym doświadczeniem. MOTUL 8100 X-CESS 5W40 może być mieszany z olejami mineralnymi i syntetycznymi.

MOTUL SPECIFIC 505.01 5W-40 OLEJ DO SILNIKÓW VOLKSWAGENA BENZYNOWYCH I DIESLA - TECHNOSYNTHESE
Specjalnie zaprojektowany do silników turbodiesel Volkswagena (z pompami wtryskowymi). Odpowiedni do wszystkich typów silników benzynowych (z wyjątkiem VW 502.00) lub silników Diesla, stosujących benzynę z ołowiem i bezołowiową oraz ropę.
STANDARD: API SJ/CF - ACEA A3/B3 - VW 505.01/VW 500.00/505.00 - Spełnia wymogi FORD WSS M2C 917A
Oficjalna aprobata Volkswagena gwarantuje jakość produktu i jego nieustanny rozwój.
Wymiana: zgodnie z zaleceniami producenta samochodu i własnym doświadczeniem.

To jest podstawowa oferta do silnikow Seata Leona czy generalnie wszystkich nowych SEATów. Oleje te sprawdzaja sie bardzo dobrze nawet w silnikach po lekkich modyfikacjach i przy mocniejszej jezdzie.
*************************************************************
MOTUL GEAR 300 75W-90 - 100% SYNTHESE - ESTER BASED

100% syntetyczny olej do skrzyń biegów i tylnych mostów.

Specjalna formuła do samochodów sportowych i wyczynowych. Do wszystkich skrzyń biegów i tylnych mostów bez blokady mechanizmu różnicowego. DO wszystkich typów samochodów w tym wyścigowych, rajdowych, 4WD...

W skrzyniach biegów i tylnych z blokadą mechanizmu różnicowego zaleca się stosowanie MOTUL 90 PA lub MOTUL HYPO BM LS.

Właściwości: bardzo wysoka moc smarowania. Bardzo łatwa zmiana biegów. Stabilność przy wysokich temperaturach, niezrywalny film olejowy, nawet w ekstremalnych warunkach użytkowania. Zawiera dodatki EP (Extreme Pressure), antykorozyjne i antypienne.
Uwagi dla użytkownika: Wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta i warunkami użytkowania.

MOTUL MOTYLGEAR 75W-90 - TECHNOSYNTHESE

Olej do skrzyń biegów i tylnych mostów
Szczególnie polecany do skrzyń biegów, w których ciężko zmienia się biegi. Do wszystkich skrzyń biegów i tylnych mostów bez blokady mechanizmu różnicowego. Do wszystkich typów samochodów w tym wyścigowych, A-grupowych, rajdowych, 4WD... W skrzyniach biegów i tylnych mostach z blokadą mechanizmu różnicowego zaleca się stosowanie olejów MOTUL DEXRON III, lub MOTUL TRANSMISSION FLUID.
Właściwości: Bardzo wysoka moc smarowania zmniejszająca tarcie i zużycie mechanizmów. Bardzo wysoka płynność w niskich temperaturach, co pozwala łatwiej zmieniać biegi. Stabilność przy wysokich temperaturach. Zawiera dodatki EP (Extreme Pressure), antykorozyjne i antypienne.
Uwagi dla użytkownika: Wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta i warunkami użytkowania

To jest podstawowa gama olejów przekładniowych do SEATa.
*************************************************************
MOTUL DOT 5.1 BRAKE FLUID

100% syntetyczny płyn hamulcowy o przedłużonej trwałości do hamulców hydraulicznych i sprzęgieł
Do wszystkich rodzajów hamulców hydraulicznych i sprzęgieł. Zgodny z zaleceniami producentów dotyczącymi DOT 5.1, DOT 4, DOT3. Specjalnie zaprojektowany do układów hamulcowych z ABS.

Wysoki punkt wrzenia na mokro (185°C)

Specjalnie zaprojektowany do układów hamulcowych z systemem ABS. Lepkość niższa niż w DOT 4 pozwala na łatwiejszy obieg płynu w mikrozaworach systemu ABS. Doskonale neutralny wobec uszczelnień stosowanych w układach hamulcowych. Ma własności antykorozyjne.

MOTUL RACING BRAKE FLUID 600

100% syntetyczny płyn hamulcowy DOT 4 do hamulców hydraulicznych i sprzęgieł
Do wszystkich rodzajów hamulców hydraulicznych i sprzęgieł wymagających niesilikonowych syntetycznych płynów hamulcowych. Specjalnie zaprojektowany by wytrzymać wysokie temperatury w czasie wyścigów. Przewyższa standardy DOT 5.1 i DOT 3, z wyjątkiem lepkości w temperaturze -40°C.

Odporność i stabilność w wysokich temperaturach. Bardzo wysoki punkt wrzenia (307°C), wyższy niż w konwencjonalnych płynach hamulcowych. Pozwala na skuteczne hamowanie nawet w ekstremalnych warunkach. Skuteczny w czasie deszczu, bardzo wysoki punkt wrzenia na mokro (216°C).
*************************************************************
MOTUL CARE SYSTEM

MOTUL CARE SYSTEM (SYSTEM OCHRONY SILNIKA) - to grupa 3 produktow sluzacych do utrzymywania w czystosci silnika oraz ukladow paliwowych dieslowskich i benzynowych.

MOTUL ENGINE CLEAN - srodek do czyszczenia silnika w chwili wymiany oleju silnikowego. Dodawany do cieplego zuzytego oleju. Po dodaniu do oleju silnik pracuje przez 15 minut na biegu jalowym. Nastepnie wylewa sie zuzyty olej z silnika. ENGINE CLEAN powoduje dokladne wyplukanie wszystkich osadow i zanieczyszczen powstalych w wyniku procesow spalania. Niegrozny dla silnika gdyz nie opiera sie na alkoholu ani benzynie jak podobne srodki innych firm. Przywraca wlasciwa prace pierscieni tlokowych. Im bardziej zanieczyszczony silnik tym lepsze efekty.

MOTUL DIESEL SYSTEM CLEAN i MOTUL FUEL SYSTEM CLEAN - srodki do czyszczenia ukladow paliwowych odpowiednio w silnikach diesla i benzynowych. Dodawane do paliwa przed tankowaniem. Dokladnie czyszcza caly uklad paliwowy od zbiornika do komory spalania. Mysle ze to moze byc ciekawa oferta w Polsce gdyz nie zawsze mamy pewnosc co lejemy a jak naprawde pojawia sie biopaliwa.... :? Podobnie jak ENGINE CLEAN nie oparte sa te srodki na alkoholu wiec nie sa szkodliwe dla elementow ukladow paliwowych. Tworza one emulsje z paliwem ktora nastepnie jest spalana wraz z paliwem.
*************************************************************
To sa produkty do samochodow seryjnych i po lekkich modyfikacjach. O produktach profesjonalnych i do samochodow poddanych powaznym modyfikacjom silnika napisze w nastepnym poscie.

Prawdopodobnie od maja wejdzie do Polski nowa gama olejow z serii 300V MOTORSPORT. Bedzie to calkowicie nowa technologia, takze estrowa. MOTUL wprowadza miedzy innymi olej MOTUL 300V HIGH RPM 0W-20 i MOTUL 300V LE MANS 20W-60.

Zapraszam do zadawania pytan.

Pozdrawiam
Michal Jaskolski

MD-POLSKA Sp. z o. o.
www.motul.auto.pl
info@motul.auto.pl

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 10:31
przez Gość
jakis rabacik dla klubu ?
bo cena 249 zl za 5l + 50 zl za servisco to :evil: :evil: :evil:

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 10:34
przez Tonny S
FunGous napisał(a):jakis rabacik dla klubu ?
bo cena 249 zl za 5l + 50 zl za servisco to :evil: :evil: :evil:
Już o tym rozmawiałem z Michałem, narazie niech wszyscy zapoznają się z oferta a potem bedziemy rozmawiac o konkretach. 8) Michał napisz też może o ofercie dla wykreconych Turbo Benzyn np 300V itp - temat przenosimy na Clubowy

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 10:37
przez Gość
jak sie dowiedzialem ze 50 zl to wzialem 2 baniaczki ale pan w sluchawce obiecywal ze niedlugo bedzie jakis dealer w szczecinie bo niestety tutaj bieda

mysle ze przy wiekszych ilosciach moglibysmy cos sensownego wynegocjowac tym bardziej ze zastanawiam sie nad jazda 5w40 przez caly rok zamiast 10w i 0w na zime

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 10:38
przez MOTUL MOTOR OIL
FunGous napisał(a):jakis rabacik dla klubu ?
bo cena 249 zl za 5l + 50 zl za servisco to :evil: :evil: :evil:


Mysle ze wkrotce pojawi sie MOTUL w Szczecinie. Ale nic wiecej na razie nie powiem. Wiec koszty przesylki odejda...

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 10:39
przez Barth
Cos o szczecinie slyszalem u EXa wczoraj , czy to jego znajomy przypadkiem bedzie w sklepie mial olejki MOTULA ??

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 11:38
przez Gość
no EX podobno cos kombinuje w szczecinie... moze jakas filia ?

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 13:11
przez Barth
Widzialem jakiegos praktykanta wczoraj :)

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 13:16
przez Tonny S
Barth napisał(a):Widzialem jakiegos praktykanta wczoraj :)
Mnie tam nie było :lol: :wink: jakieś zwidy masz :D

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 13:21
przez Barth
Ex powiedzial ze ty to juz wiesz wszystko a nawet wiecej :)

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 19:41
przez Harry
Witam!
Ja obecnie jezdze na Motul 300V Le Mans 15W60 Motosport.Czy moze podac mi Pan nieco wiecej info na temat tego wlasnie oleju gdyz w tej kwestji zaufalem firmie Jetronic ktora polecila mi ten olej(leja go do N grupowych Lancerow).
Moje odczucia na chwile obecna jak najbardziej pozytywne.
Olej zalany do grzebnietego 1.8T.

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 20:53
przez szymono
Motul no no niezla firma tez jaknajbardziej polecam niestety w Lodzi do dostania tylko w jednym miejscu

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 2 kwietnia 2004, 20:56
przez Tonny S
www.motul.auto.pl dokladnie tu hahaahha 8)

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 3 kwietnia 2004, 16:54
przez MOTUL MOTOR OIL
Harry napisał(a):Witam!
Ja obecnie jezdze na Motul 300V Le Mans 15W60 Motosport.Czy moze podac mi Pan nieco wiecej info na temat tego wlasnie oleju gdyz w tej kwestji zaufalem firmie Jetronic ktora polecila mi ten olej(leja go do N grupowych Lancerow).
Moje odczucia na chwile obecna jak najbardziej pozytywne.
Olej zalany do grzebnietego 1.8T.


Po pierwsze: Michal a nie Pan, bo z Panami skonczylismy w 1945...;-)

a wracajac do tematu:

Co do oleju 300V LeMans 15w60 to nie wiem jakie informacje Cie interesuja.

Z calej serii 300V, Le Mans 15w60 jest olejem do zastosowan ekstremalnych, przede wszystkim do mocno przerobionych i mocno wysilonych silnikow, pracujacych w ekstremalnych warunkach: wyscigi wielogodzinne, gdzie silnik ciagle pracuje w najwyzszych temperaturach. Jest niezwykle odporny na zanieczyszczenie oleju przez paliwo. Olej stosowany przez czolowe zespoly wyscigowe w wyscigach dlugodystansowych.

Jesli jestes zadowolony z tego oleju to milo mi to slyszec. Na pewno w normalnej jezdzie ulicznej, nawet jesli sie ma ciezka prawa noge :-), nie jest niezbedne. Trzeba tez pamietac o czestszej wymianie tego oleju.

Dokladniejsze informacje o gamie 300V zamieszcze wkrotce, zwlaszcza ze juz wkrotce pojawi sie nowa odmlodzona, jeszcze "ulepszona" z nowa technologia estrowa.

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 3 kwietnia 2004, 16:57
przez MOTUL MOTOR OIL
szymono napisał(a):Motul no no niezla firma tez jaknajbardziej polecam niestety w Lodzi do dostania tylko w jednym miejscu


Olej do dostania jest w kilku miejscach w Lodzi, powoli pojawiamy sie w roznych miejscach w Polsce.

Nasza strona internetowa jest chwilowo nieaktualizowana jesli chodzi o informacje o sieci dystrybucji i nowosci sportowe.

Jesli potrzebujecie takich informacji to czekam na mejle i telefony.

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 21 stycznia 2006, 14:23
przez jaro4444
MOTUL MOTOR OIL napisał(a):MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 Olej do silników benzynowych i Diesla - 100% SYNTETYCZNY


MOTUL MOTOR OIL napisał(a):MOTUL SPECIFIC 505.01 5W-40 OLEJ DO SILNIKÓW VOLKSWAGENA BENZYNOWYCH I DIESLA - TECHNOSYNTHESE


MOTUL MOTOR OIL napisał(a):MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0W-40 - Olej do silników benzynowych i Diesla - 100% SYNTETYCZNY - BAZA ESTROWA


To teraz ja mam parę pytań do Michała:
1. Czy MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 oprócz tego, że jest syntetyczny ma również bazę estrową? Czy jest to baza oparta o polinaftaleny? Jaka jest temperatura płynięcia tego oleju? Znalazłem gdzieś podane -39C - trochę kiepsko jak na klasę 5W :?
2.MOTUL SPECIFIC 505.01 5W-40 - TECHNOSYNTHESE rozumieć mam półsyntetyk tylko? Jaką ma temperaturę płynięcia, współczynik lepkości i rezerwę alkaliczną?
3. MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0W-40 - rozumiem, że sztandarowy olejek. Jakie ma parametry o które pytałem powyżej? Czy nadaje się do motorów TDI VP ze zmienną geometrią turbiny czy też lepiej stosować MOTUL 8100 X-CESS 5W-40? :?:

Do tej pory na swoich TDI śmigałem na Mobilu. W Golfie III AHU przeleciałem prawie 300 kkm na oryginalnej turbinie i bez problemów na Mobilu 5W50, teraz w Leonku ganiam na Mobil 1 0W40 Diesel i trochę niepokoją mnie wieści o tych zapiekających się kierownicach przy 0WXX. Czy wiadomo coś oficjalnie firmie Motul o problemach z kierownicami przy olejach 0WXX? Mam ochotę zalać teraz Motula z ciekawości i chciałbym dobrać go optymalnie.
Dzięki z góry za wyczerpującą odpowiedź.

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 21 stycznia 2006, 15:24
przez Tonny S
Michal pewnie odezwie sie w tygodniu moze bede mogl w czyms pomoc.

1. 1 i 3 napewno sa na bazie ESTROWEJ.
2. Tylko polsyntetyk, specjalny olej pod PD VW.
3. Lepiej zastosuj 1, ja mialem raz zalany ten olej na zime i turbo zaczelo swiszczec, wymienilem na 5W40 (wywalilem filtr K&N) i przestalo swiszczec, generalnie roznicy zadnej nie odczulem ale na oko silnik lepiej pracowal na 5W40.

Do twojego silnika optymalnym olejem jest MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 - przy przebiegu 145 tkm ani razu nie dolewalem oleju, silnik szybciej sie dogrzewa + zmiana charakterystyki pracy silnika na bardziej lagodną - POLECAM, teraz ze wzgledu na norme 505.01 smigam na MOTUL SPECIFIC 505.01 5W-40 i tez nie zauwazylem ubytku oliwy po 24 tkm, dodatkowo moge podac przyklad Superba 130PD, ktory pierwsze 15tkm smigal na oleju ze Skody (wymiana przy 3 tkm) i przy 13 tkm zapalila sie kontrolka od oleju, olej wymienilem na Motula SPECIFIC 505.01 i do 35 tkm nie bylo ubytku.

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 21 stycznia 2006, 15:31
przez jaro4444
To w takim razie kupię Motula 8100 X-CESS 5W-40. Kiedyś Tonny polecałeś jednego klubowicza co działa na Allegro. Podtrzymujesz swoją dobrą opinie? :wink:
Wczoraj wyrąbałem kupe kasy na częsci : cały rozrząd z pompą wody, filtry komplet, silenbloki tył (wszystko w oryginale). Muszę więc Motula dokupić, dać do roboty a później na początku lutego chips :mrgreen:

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 21 stycznia 2006, 16:19
przez Streat
jaro4444, sam kupowalem od niego niedawno Motula. kteino i moge spokojnie polecic :wink:

Ech i kolejny bedzie mial chipsa...nikogo w Wawie nie objade w takim ukladzie :beksa: :wink:

A tak btw gdzie wogole serwisujesz autko :?: Moze byc na pw...

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 21 stycznia 2006, 16:36
przez jaro4444
Streat,
Streat napisał(a):A tak btw gdzie wogole serwisujesz autko Moze byc na pw...


Do tej pory robiłem to raz w Blamie (straszny blamaż i porażka) :!:

Później w Berlinie 3 razy (szwagier pracował w serwisie VW) :mrgreen:

A bieżące naprawy robiłem w Maranie - godny polecenia!!!! Teraz ma problem i muszę się zastanowić co dalej ...

A co do olejów - kurde widzę następną legendę - wg niektórych kolegów oleje 0W40 zapiekają kierownice turbiny. Cholera nie zgodze się!!! Olej klasy 0W40 ma większy współczynnik lepkości jak 5W40 i w temperaturze roboczej (100C) ma tą samą płynność co 5W40. W niskich temperaturach jest płynniejszy więc szybciej dociera do turbiny po odpaleniu na zimno. Olej klasy 5W50 ma w 100C ok lepkość rzedu 17 cSt co powoduje, że jest bardziej odporny na ścinanie filmu przy butowaniu na maxa rozgrzanego motoru, a juz na tyle rzadki by dotrzeć wszędzie. Co innego oleje klasy 5W30 i 0W30. Te są żadkie w 100C i moga cieknąć każdą nieszczelnością. Dlatego twierdzenie, że 0W40 wykańcza bardziej turbiny niż 5W40 nie przekonuje mnie. Co innego ma tu znaczenie - jak się obciaża zimny silnik, czy turbina nie dostaje w dupe na zimno, czy odpowiednio studzi sie turbine po trasie, czy olej rozpuszcza sadzę, jaka jest jego rezerwa alkaliczna, ile zostawia popiołów i jaka jest temperatura
koksowania :!: Ważne jest to jakie popioły zostawia olej - czy są twarde, bo to one póżniej pięknie szlifuja łożyska turbiny jak się olej zapiecze na wałku turbiny.
Shitowaty Magnatec 5W40 ma koksowanie już ok 200 C :!:

Chyba, że uczyli mnie na MPS-ach głupot, praktyka rozmija się z teorią a ja bredzę :?

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 21 stycznia 2006, 18:51
przez Tonny S
jaro4444 napisał(a):A co do olejów - kurde widzę następną legendę - wg niektórych kolegów oleje 0W40 zapiekają kierownice turbiny. Cholera nie zgodze się!Wykrzyknik Olej klasy 0W40 ma większy współczynnik lepkości jak 5W40 i w temperaturze roboczej (100C) ma tą samą płynność co 5W40. W niskich temperaturach jest płynniejszy więc szybciej dociera do turbiny po odpaleniu na zimno. Olej klasy 5W50 ma w 100C ok lepkość rzedu 17 cSt co powoduje, że jest bardziej odporny na ścinanie filmu przy butowaniu na maxa rozgrzanego motoru, a juz na tyle rzadki by dotrzeć wszędzie. Co innego oleje klasy 5W30 i 0W30. Te są żadkie w 100C i moga cieknąć każdą nieszczelnością. Dlatego twierdzenie, że 0W40 wykańcza bardziej turbiny niż 5W40 nie przekonuje mnie. Co innego ma tu znaczenie - jak się obciaża zimny silnik, czy turbina nie dostaje w dupe na zimno, czy odpowiednio studzi sie turbine po trasie, czy olej rozpuszcza sadzę, jaka jest jego rezerwa alkaliczna, ile zostawia popiołów i jaka jest temperatura
koksowania Exclamation Ważne jest to jakie popioły zostawia olej - czy są twarde, bo to one póżniej pięknie szlifuja łożyska turbiny jak się olej zapiecze na wałku turbiny.
Tak z 2 lata temu poszla fama z niemieckiego forum dot. zacierania sie turbiny przez oliwe 0W40, nie pamietam juz o co konkretnie chodzilo ale na forum www.streetracing.pl powinienes doszukac sie w archiwum w dziale TDI zapytaj tez Marka - generalnie tunerzy odradzaja zadkie oliwy do TDI - producent zaleca 5W40 i ja bym sie tego trzymal (producent - koncern VAG a nie firma sprzedajaca auta koncernu w Polsce bo niektorzy zalecaja 0W40 lub 0W30 longlife - $$$$ i tyle w temacie)

Poprosze Michala z Motula by sie wypowiedzial w temacie po jako przedstawiciel na Polske powienien udzielic dodatkowych informacji, ktore nie zostaly jeszcze dopisane.

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 21 stycznia 2006, 20:59
przez jaro4444
"Czy wiadomo coś oficjalnie firmie Motul o problemach z kierownicami przy olejach 0WXX?"

Czekamy więc Tonny na informacje.

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 24 stycznia 2006, 23:54
przez PAWEL20VT4
Cześć

Tony Jaką oliwkę byś polecał do mojego 3.0 TDI ?

Paweł

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 25 stycznia 2006, 07:50
przez Tonny S
PAWEL20VT4, masz tam longlifa ?? jakies normy ?? pewnie 506.01 - longlive, PD-ka nie masz wiec 505.01 odpada - popytaj jakie normy ma spelniac olej poza 506.01 (przebiegi wieksze niz 15/20 tkm na oliwie) - jak moze byc 505.00 to ja bym lal MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 (z tym, ze wymiana co 15 tkm - masz czujnik zuzycia oleju ??)

Pozdro

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 25 stycznia 2006, 12:41
przez Pośpiech
Mam propozycję - a moze by tak przypisać konkretne oleje do konkretnych silników?
Mam na myśli oczywiście tylko silniki, które są umieszczone w Leonach. Sądzę, ze oszczędziłoby to wiele pytań. Od razu wiadomo byłoby który olej do którego silnika i koniec.

Sam niestety tego nie zrobię, bo nie za bardzo znam sie na tych sprawach.

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 25 sierpnia 2006, 08:57
przez red8
chce kupic Olej Motula ale mam problem ze znalezieniem dystrybutora, zakladka dystrybucja na www.motul.auto.pl nie dziala, pisalem do przedstawiciela na maila ale bez odpowiedzi, wiem ze mozna go kupic w Rzeszowie tylko nie pamietam adresu, zna ktos moze?

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 25 sierpnia 2006, 09:15
przez Tonny S
red8, w Lublinie w Intercas dostaniesz Motula

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 25 sierpnia 2006, 11:34
przez red8
Tonny S napisał(a):red8, w Lublinie w Intercas dostaniesz Motula



dzieki wielkie! a do Rzeszowa nie masz przypadkiem namiarow?

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 25 sierpnia 2006, 11:37
przez Tonny S
Przedzwon tel./fax: +48 42 639 52 97 poproś Michała Jaskólskiego - powinien podac namiar.

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 25 sierpnia 2006, 11:40
przez Grisza
red8 napisał(a):
Tonny S napisał(a):red8, w Lublinie w Intercas dostaniesz Motula



dzieki wielkie! a do Rzeszowa nie masz przypadkiem namiarow?


http://www.intercars.com.pl/?id=45&typ=FIL

Re: PYTANIA DO FIRMY MOTUL I ODPOWIEDZI

PostNapisane: 28 sierpnia 2006, 07:17
przez red8
Grisza'Men dzieki tylko nie chodzi mi o Intercars, jest w Rzeszowie taka firma tuningowa i maja motula bo kupowalem w tamtym roku, tylko tak dokladnie nie pamietam gdzie to bylo, w Lublinie w Intercarsie maja tylko za duza bańka dla mnie, a w Rzeszowie bywam dlatego moge sobie kupic przy okazji, zadzwonie pod ten nr ktory Tonny S podal