Strona 1 z 1

Zmiana zawieszenia SIGNO na TOPSPORT - jakie częsci?

PostNapisane: 21 września 2006, 13:48
przez leon_2003
Witam,
Jutro będę zmieniał zawieszenie z SIGNO na TS.

Posiadam sprężynki od TS, komplet amorów Bilstein B4 do TS

Chcę wymienić jeszcze elementy gumowe i łożyska, ale chicałbym zapytać jakich firm zastosować zamienniki, bo przekładkę nie robił będę w ASO. Rozmawiając z gościem z serwisu wspominał coś o częściach - zestawach naprawczych SACHS. Czy to dobry wybór?

Co jeszcze powinienem wymienić przy wymianie amorków i sprężyn ?

Z góry dziękuję za pomoc :-D

Pzdr
leon_2003

Re: Zmiana zawieszenia SIGNO na TOPSPORT - jakie częsci?

PostNapisane: 21 września 2006, 14:23
przez Tonny S
leon_2003 napisał(a):zestawach naprawczych SACHS.
Dokładnie ja używałem tego w zeszłym Leonie na przód i tył i było OK (całe komplety - odboje, osłonki, wszelkie gumy) + łozyska na przód do kielichów wiecej to tam raczej juz nie ma co wymieniać ;-) pojedz po tym wszystkim na zbierzność.

leon_2003 napisał(a):komplet amorów Bilstein B4 do TS
Czemu nie B6 ??

Re: Zmiana zawieszenia SIGNO na TOPSPORT - jakie częsci?

PostNapisane: 22 września 2006, 07:33
przez ali
leon_2003 napisał(a):zestawach naprawczych SACHS
a ile coś takiego kosztuje? I czy jest to zestaw jednakowy dla wszystkich wersji?

Re: Zmiana zawieszenia SIGNO na TOPSPORT - jakie częsci?

PostNapisane: 22 września 2006, 08:35
przez leon_2003
Tonny S,
Narazie tylko B4 Sport. Zobacze jak bedzie sie jeździć, chociaż wiem, że wiekszość podpowiadać będzie, abym pakował się w B6. Moje ori amory mają 150 000 przebiegu.
W tej chwili mam seryjna zawiechę SIGNO na ori springach i amorach, w dodatku na 18" kołach.
Chcę założyć springi od TS i B4. Myślałem również o Eibach ProKit, jednak samochodem poruszam się głównie po mieście, a wiadomo ile w centrum przejazdów przez tory, ile dziur, studzienek, krawężników itp.
O B6 czytałem same pochlebne opinie :-D , ale z zaznaczeniem, że jest twardo. Też chciałbym takie włożyć, jednak za komplet B4 Sport zapłacę 650pln, a za B6 zapewne 2x więcej i nie wiem czy pakować je do sprężyn od TS, bo zapewne przy Eibachu lepiej by to się sprawdziło i zapewne wyglądało.
W tej chwili mam założony zderzak od Rki i prawie ostatnio go nie zgubiłem, jakimś cudem został nienaruszony przejezdząjąc prze nierówne "ziemne" tereny. Na Eibachach chyba już go już nie było :-D

Pzdr
leon_2003

[ Dodano: Sro 27 Wrz, 2006 ]
Witam,
Jestem już po wymianie springów z SIGNO na TS + Bilstein B4 Sport

Okazało się, że tylne sprężyny z SIGNO miały takie same oznaczenia jak z TS
Przednie są krótsze oraz mają inne oznaczenia kropek.
Po wymianie na zestawie z Bilstein B4 sport jeździ się twardziej, bardziej trzęsnie :-D jest sztywniej i o to chodziło, bo wcześniej cała buda się kołysała :-D jak w furmance.
Na początku robiłem pomiary ile auto stoi od ziemi i po założeniu okazało się, że auto wogóle się nie obniżyło. Przejechałem autem około 500km i widzę, że przód wygląda już troche inaczej. Chyba się ułożył. Dziś ponownie zrobię pomiar.

Oprócz amorów wymieniłem z przodu: osłony i odboje amora, gumę i łożysko mocowania, z tyłu: osłony i odbój oraz górne tylne mocowanie. To była właśnie przyczyna stuków, jeżeli wjeźdżałem w dziurę. Na końcu zrobiłem geometrię i to byłoby tyle.

Dzieki za podpowiedzi :-D
Pzdr
leon_2003

Re: Zmiana zawieszenia SIGNO na TOPSPORT - jakie częsci?

PostNapisane: 27 września 2006, 17:17
przez oczkolek
leon_2003 napisał(a):Okazało się, że tylne sprężyny z SIGNO miały takie same oznaczenia jak z TS
leon_2003



Chyba nie prawda. W TS są inne niż w Signo.

jakie masz kolory kropek na tyle i jaki silnik (literki)?

Re: Zmiana zawieszenia SIGNO na TOPSPORT - jakie częsci?

PostNapisane: 2 października 2006, 20:33
przez leon_2003
oczkolek,

Dzis sprawdzilem

Mialem
Tyl 4 niebieskie 1 szara
Przod 1 zołta 1 różowa

Teraz mam
Tył 4 niebieskie 1 szara - wiem, że to na 100% od zawieszenia sportowego
Przód 2 niebieskie 2 beżowe (chyba bo mogły to być szare) - takiego oznaczenia nie znalazlem w etce. Czy to oznacza, że springi są nie od leona? Pochodziły z TSa.

Pzdr
leon_2003

Re: Zmiana zawieszenia SIGNO na TOPSPORT - jakie częsci?

PostNapisane: 2 października 2006, 20:58
przez oczkolek
leon_2003, jaki silnik literki ??

Re: Zmiana zawieszenia SIGNO na TOPSPORT - jakie częsci?

PostNapisane: 2 października 2006, 21:03
przez leon_2003
oczkolek,

ASV :-D

Re: Zmiana zawieszenia SIGNO na TOPSPORT - jakie częsci?

PostNapisane: 3 października 2006, 08:00
przez ali
leon_2003 napisał(a):Oprócz amorów wymieniłem z przodu: osłony i odboje amora, gumę i łożysko mocowania, z tyłu: osłony i odbój oraz górne tylne mocowanie.

czy możesz napisać ile za to płaciłeś i ew. w jakiej sieci sprzedazy to kupowałeś? Proszę.

Re: Zmiana zawieszenia SIGNO na TOPSPORT - jakie częsci?

PostNapisane: 3 października 2006, 23:08
przez leon_2003
ali,

Czesci kupowałem w sieci, w której dokonywałem wymiany tj. w WULGUMEX

Przód:
Górne mocowanie gumowe amora febi 2 x 38pln = 76pln
Łożysko górne amora sachs 2 x 22pln = 44pln
Zestaw ochrony przeciwpyłowej amora sachs odbój i osłona komplet na dwie strony = 75pln

Tył:
Zestaw ochrony przeciwpyłowej sachs odbój i osłona komplet na dwie strony 75pln
Górne mocowanie amora febi 2 x 42pln = 84pln

Za wymianę amorów ze springami, pomiarem i regulacją zbieżności zapłaciłem 250pln

Pzdr :-D
leon_2003