Strona 1 z 2

ESP

PostNapisane: 10 października 2006, 22:56
przez David_TDi
Witam .
Myślałem nad zamontowaniem tego "cuda" w swoim leosiu . Moze ktos wie co będzie potrzebne do przerobki ? ewentualnie jakies nr katalogowe ....
Pozdro

Re: ESP

PostNapisane: 10 października 2006, 23:54
przez Kozak
napisz do MenIB on u siebie zamontował ESP

Re: ESP

PostNapisane: 11 października 2006, 16:17
przez RyszardCyrano
witam
MenIB jeszcze nie zamontował ESP dopiero zbiera części, a potrzebujesz:
- taśme pod kierownice z esp
- pompe abs z esp
- pompe hamulcową
- i jeszcze pare drobiazgów

powodzenia przy zbieraniu i zakładaniu

pozdrowionka

Re: ESP

PostNapisane: 12 października 2006, 22:32
przez MenIB
A dokladnie:

STEROWNIKI ABS ESP:
1C0 907 375 M
1C0 907 379 M
1J0 614 517 J
POMPA ABS
1J0 698 517 E
1J0 614 517 G
1J0 614 517 J

1J0 907 655 A - CZUJNIK ZESPOLONY PRZYSPIESZEŃ BOCZNYCH (16)
N 023 002 8 - NAKRETKA 6K (20)
1J1 972 791 E - BLACHA WSPORNIK (17)

1J1 614 106 J - SERWO
1J1 614 019 C - POMPA HAMULCOWA

niedlugo bedzie manual ze zdjeciami

Re: ESP

PostNapisane: 12 października 2006, 22:38
przez mm.max
michał kozak napisał(a):MenIB on u siebie zamontował ESP


MenIB napisał(a):niedlugo bedzie manual ze zdjeciami



MenIB, ty chyba zbierasz punkty na oscara wśród milośników leona albo liczysz na dożywotnie zwolnienie ze składki członkowskiej..... :))))


Czy podane czesci są potrzebne do montażu ESP od podstaw a jakie graty są potrzebne do upgrade TCS na ESP

Re: ESP

PostNapisane: 13 października 2006, 20:52
przez MenIB
mm.max napisał(a):liczysz na dożywotnie zwolnienie ze składki


no to juz Barth musialby sie wypowiedziec ;-)

mm.max napisał(a):a jakie graty są potrzebne do upgrade TCS na ESP


powiem wprost , niestety ale TCS to g.... i tyle, cale szczescie ze pompy TCS sa robione w technologii MARK60 czyli zlacze pasuje do ESP, nalezy wymienic pompe, dolozyc tasiemke pod kierownice, czujnik cisnienia ukladu ham. , czujnik przyspieszen bocznych i przycisk zmienic :-))), w sumie to poza instalacja do przycisku to wszystko co jest potrzebne z normalnego ABS do ESP, warunek samochody musza byc z ABS MARK 60 bo te MARK20 to juz wiecej przerobki.

Re: ESP

PostNapisane: 13 października 2006, 21:56
przez Grześ
no to nic tylko zaczynam zbierac czesci :mrgreen:

Pamietam jak rozmawialismy na ten temat pare miesiecy temu przy modzie mojego auta z MenIB, wtedy jeszcze sie nie dalo teraz i owszem :brawo: :brawo: za upor w rozwiazaniu problemu :brawo:

Ten manual ze zdjeciami to poprosze bardz dokladnie bo nie kazdy jest takim ekspertem w tym temacie :PPPP :-D

MenIB napisał(a):ABS MARK 60

jak to sprawdzic co siedzi u mnie w aucie?

Re: ESP

PostNapisane: 18 października 2006, 22:55
przez MenIB
Grześ napisał(a):jak to sprawdzic co siedzi u mnie w aucie?


No podlacz VAGa i zobacz co si sie zglosi , po jednej stronie masz numer sterownika aa po drugiej jego nazwe, w nazwie masz MARK .... ot co .

Jest inna metoda , spojrz na pompe ABS i zobacz czy lezy w poziomie czy stoi w pionie :-)))

Re: ESP

PostNapisane: 19 października 2006, 10:51
przez mm.max
A mozesz nie zorientowanym podać orientacyjny koszt założenia ESP lub upgrade TCS na ESP??

Re: ESP

PostNapisane: 19 października 2006, 14:54
przez Cichy
wtam jeśli mozna to ja chcem poznać koszt załozenia ESP
dzięki

Re: ESP

PostNapisane: 20 października 2006, 08:35
przez MenIB
Pompa ABS / ESP 200zl
Tasma pod kierownice 150zl
Serwo 100zl
Pompa ham 100zl
Czujnik przysp.boczn.150zl
RAZEM 700zl + wtyczki jak ktorys z elementow nie bedzie jej mial, a potrzebne sa by dorobic brakujaca wiazke elektryczna, mysle ze 700zl to nie duzo bazujac ze w salonie przy kupnie auta krzyczeli chyba ze 4000zl :-)

No to po tym poscie , ceny na Allegro skaocza razy 2 :-D

Re: ESP

PostNapisane: 20 października 2006, 09:18
przez Łuki
David nie to że się czepiam ale po kiego montujesz to ESP?
Nie szkoda Ci kasy?

Re: ESP

PostNapisane: 20 października 2006, 10:12
przez RyszardCyrano
witam
do tych cen co podał MenIB to możecie śmiało dodać pare groszy bo , MenIB ma strasznego farta przy kupowaniu części i wyrywa je dużo taniej i jeszcze dodajcie sobie koszty robocizny , no chyba ,że jesteście tak utalentowani w dokładaniu ori opcji w LEONKU jak MinIB.
pozdrowionka

Re: ESP

PostNapisane: 20 października 2006, 10:39
przez Grześ
RyszardCyrano napisał(a):MenIB ma strasznego farta przy kupowaniu części

to nie fart tylko dobry dostawca :x :mrgreen:

Re: ESP

PostNapisane: 20 października 2006, 11:41
przez AdamTower
Ja właśnie zacząłem przymierzać sie do przerobienia klimy na Climatronic, z częściami nie jest tak źle, ale najbardziej odstrasza mnie robocizna. ManIB zrobił super instrukcje do tego, ale samemu w życiu tego nie jetem w stanie zrobić.

Re: ESP

PostNapisane: 20 października 2006, 11:55
przez Grześ
AdamTower napisał(a): ManIB zrobił super instrukcje

a gdzie ona sie znajduje bo w download jej niema

Re: ESP

PostNapisane: 20 października 2006, 12:05
przez AdamTower
Jest tu: http://www.leonseat.prv.pl/ na stronie MenIB

[ Dodano: Pią Paź 20, 2006 12:07 pm ]
a tu cały temat viewtopic.php?t=4826&start=0

Re: ESP

PostNapisane: 20 października 2006, 13:40
przez MenIB
AdamTower napisał(a):ale samemu w życiu tego nie jetem w stanie zrobić.


A co sie bardziej przeraza , elektryka czy wymiana nagrzewnicy ???

Jak chcesz to mozesz wymienic wszystko w serwisie o ktorym mowa viewtopic.php?t=5531

nie wiem czy zrobie to wszystko w 1 dzien bo warsztat zamykany jest o 16 a jak 2 osoby beda robic to koszta wzrosna. Ale jak zalozysz puche i zostanie tylko podlaczenie elektryki oraz napelnienie to okolo 2-3h roboty.

Re: ESP

PostNapisane: 20 października 2006, 14:28
przez AdamTower
MenIB, wysłałem Ci pw. :)

Re: ESP

PostNapisane: 30 października 2006, 17:25
przez kriz
Witam.
Odswiezam temat, zeby nie zakladac nowego. Czy ESP wlaczone jest sygnalizowane zapalona kontrolka czy odwrotnie?
I jeszcze jedno pytanko: czy wlacznik ESP na tunelu srodkowym to tylko przelacznik w obwodzie czy nie?
Pozdrp 4 all :)

Re: ESP

PostNapisane: 30 października 2006, 17:29
przez markos
kriz napisał(a):Czy ESP wlaczone jest sygnalizowane zapalona kontrolka czy odwrotnie?

wlaczone - nic sie nie swieci, cyba ze wlasnie dziala
wylaczone - zolta kontrolka tam gdzie wszystkie kontrolki miedzy zegarami

Re: ESP

PostNapisane: 31 października 2006, 19:43
przez kriz
markos01, dzieki za odp :-D
A co z tym przelacznikiem? Jest tylko wpiety w obwod czy spelnia jakas wazniejsza role niz tylko rozlaczanie? :roll:

Re: ESP

PostNapisane: 31 października 2006, 21:23
przez Asgaard
pełni rolę usypiacza esp, całkowicie da się je wyłączyć tylko bezpiecznikiem, przełącznik tak jakby przełącza je w tryb sport, pozwala na wiele, nawet bardzo wiele, ale i tak zadziała w pewnych kryzysowych sytuacjach...

Re: ESP

PostNapisane: 28 listopada 2006, 09:25
przez MenIB
ESP zalozone !!!

Szczegolowy opis i manual dla chetnych niedlugo, mam nadzieje ze sie przyda dla maniakow przerobek, dodam tylko ze koszt niewielki i roboty tez nie zaduzo wiec warto, ok dam znac jak instrukcja ze zdjeciami bedzie gotowa.

Re: ESP

PostNapisane: 28 listopada 2006, 23:17
przez Dano
Kurde ty to jesteś normalnie mistrz :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: .
Jak zrobie swapa na ARL-a to zgłosze sie do ciebie napewno na taki zabieg.
Chyba że dla ciebie dorbienie wiazki z ASV-a na ARL-a to żaden problem i dałbys sobie z tym rade żeby go odpalić ?????

Re: ESP

PostNapisane: 28 listopada 2006, 23:20
przez MenIB
DanoTDi napisał(a):Chyba że dla ciebie dorbienie wiazki z ASV-a na ARL-a to żaden problem i dałbys sobie z tym rade żeby go odpalić ?


hehe , no pewnie , tylko kiedy ja bym na to znalazl czas :-)

OK , INSTRUKCJA - MANUAL gotowa , zapraszam na moja strone. Jak jest za bardzo techniczna to sorki ale na prawde nie chce mi sie opisywać czynności typu demontowanie schowka pod kierownicą czy zdejmowanie poduszki - to juz było.

Re: ESP

PostNapisane: 28 listopada 2006, 23:31
przez Dano
MenIB napisał(a):hehe , no pewnie , tylko kiedy ja bym na to znalazl czas Smile


A generalnie dużo jest z tym roboty i czasu ? Trzeba demontowac całą deskę w środku?
Jakbys się wyrobił w miesiąc , to był było super.Niekoniecznie taraz, może byc po nowym roku.

Re: ESP

PostNapisane: 30 marca 2009, 14:03
przez Adi66
Witam. Jestem nowicjuszem w obsłudze Leona, w związku z tym mam pytanie.Zaświeca się podczas jazdy kontrolka TCM i nie gaśnie , dopiero po wyłączeniu silnika. Ale potem po jakimś czasie się zapala. Na komputerze fachowiec stwierdził błąd w ładowaniu alternatora. Wniosek zanieczyszczone styki na alternatorze lub usterka alternatora. Co o tym sądzicie? :heej:

Re: ESP

PostNapisane: 30 marca 2009, 14:09
przez Kozak
Adi66 napisał(a):TCM

chyba chodzi Ci o TCS

Re: ESP

PostNapisane: 31 marca 2009, 09:53
przez kamil-leon
Adi66, kontrolka TCS zapala się i świeci światłem ciągłym jeśli w układzie wystąpi awaria bądź też układ zostanie odłączony

Re: ESP

PostNapisane: 31 marca 2009, 13:16
przez Grześ
Świecący TCS oznacza tez ze przepływomierz nadaje sie na śmieci lub jest odłączony

Re: ESP

PostNapisane: 31 marca 2009, 16:17
przez Sammael
Grześ, MAP sensor... chyba, że przy przepływce jest tak samo, nie pamiętam. Na 100% przy MAPie tak jest.

Re: ESP

PostNapisane: 12 marca 2011, 18:41
przez poo7
Chciałbym zainstalować sobie ESP, w sumie mam już wszystkie części, brakuje mi tylko paru wtyczek. Interesuje mnie numer wtyczki do czujnika kąta obrotu kierownicą i numer wtyczki do czujnika przyspieszeń (duosensor 4 piny), ale jakby była możliwość stworzyć cała listę wtyczek jakie występują w tym układzie to by było dobrze, bo niby takie pierdoły a cała robota leży a mogłoby się to komuś jeszcze przydać. Gdyby ktoś był w stanie mi pomóc to z góry dziękuje.

Nawiasem mówiąc, pompa hamulcowa razem z serwem występuje pod jednym numerem
1j1 614 105 s (numer jest na serwie).

Re: ESP

PostNapisane: 12 marca 2011, 21:12
przez Grześ
Wtyczka do czujnika kata skrętu 4B0 971 636
wtyczka do duosensora 4B0 973 712

nr sa z starego etosa na pewno będą działać ale moze sie okazac ze nowe odpowiedni będą tańsze datego dobrze jest zeby przy zakupie sprzedawca sprawdził pod jakimi numerami obecnie wtyczki występują

co by łatwiej było znaleźć dla kogoś kto ogarnia etosa
czujnik kata skrętu 971-81 pozycja 66
duosensor 971-81 pozycja 76

tak czy siak lepiej wybrać sie na jakiś szrot z vw i poszukać takich wtyczkę bez problemu można znaleźć

Re: ESP

PostNapisane: 12 marca 2011, 21:49
przez lisciofcb
A czy mozna jakos sprawdzic czy w aucie jest ESP ?

Re: ESP

PostNapisane: 12 marca 2011, 22:16
przez przemest
Miałbyś guzik ESP (w leonie pod hamulcem ręcznym, obok guziku od wlewu paliwa).

Re: ESP

PostNapisane: 18 grudnia 2012, 03:00
przez DzieX
Znalazłem info o konwersji wtyczki 25pin (auto bez asr ani esp) na 47 pin (full wypas):
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=92577&page=3

Re: ESP

PostNapisane: 18 grudnia 2012, 20:13
przez Grześ
nie wiem jak ty ale sa tu ludzie co jeszcze pomyślą ze zmian samej wtyczki wystarczy i bedzie
DzieX napisał(a):(full wypas):
co jest bzdura

Re: ESP

PostNapisane: 18 grudnia 2012, 20:34
przez DzieX
No właśnie udowodniłeś tym postem, że są tacy ;) Poświęciłeś choć trochę czasu, żeby poczytać co jest w temacie do którego dałem link?

Re: ESP

PostNapisane: 18 grudnia 2012, 20:44
przez Grześ
Po co mam to czytać nie interesuje mnie zawartość linku , moze inaczej nie ma tam nic co by mnie zaskoczyło znam to jak walana kieszeń , jak mi potrzeba to odpalam sobie schematy i nie muszę szukać po zachodnich forach

Re: ESP

PostNapisane: 18 grudnia 2012, 21:40
przez DzieX
To super. Ja wolę mieć opis skoro mam przerabiać wtyczkę. Elsę też mam, więc mogę zweryfikować, ale przecież Elsa podaje schematy "fabryczne", a nie przerabiane ;) Poza tym nie wiem do czego sapiesz. Jak Cie to nie interesuje to po kiego grzyba w ogóle odpisujesz? Jak ktoś jest debilem to zrozumie że wystarczy zmienić wtyczkę, a jak nie to zrobi tak jak trzeba ;)

No offense..

Re: ESP

PostNapisane: 31 grudnia 2013, 11:15
przez napoleon81
Witam,
dziś miałem pierwszy raz taką sytuacje że jadać ok 60 km/h na desce zapaliła mi się kontrolka od ESP na pomarańczowo i auto zaczeło szarpać przy obrotach 1900-2100 obr.
Zjechałem na pobocze, zgasiłem auto,odczekałem 2 min i odpaliłem.Kontrolka już się nie zapaliła a auto jechało normalnie.Dziś jadąc też było ok.
Czyżby przepływomierz padał?
pozdr

Re: ESP

PostNapisane: 31 grudnia 2013, 15:20
przez Grześ
duże prawdopodobieństwo ze tak właśni było

Re: ESP

PostNapisane: 31 grudnia 2013, 22:26
przez przebor
Pewnie było ślisko, któreś z kół straciło przyczepność, wykrył to czujnik ABS i zadziałało ESP. Koniec opowieści ;)

Re: ESP

PostNapisane: 1 stycznia 2014, 00:35
przez napoleon81
kurcze,
tylko to było tak ze zapaliła sie ikonka i świeciła dopóki nie zgasiłem auta,a jak jest ślisko to czasami się zapala i wyłącza.
No i to szarpanie tak jakby go dusiło,a nie przenosiło napęd.

Re: ESP

PostNapisane: 1 stycznia 2014, 10:45
przez przebor
W takim razie powinien być zapisany błąd w sterowniku ABS/ESP. Sprawdź VAGiem.

Re: ESP

PostNapisane: 10 stycznia 2014, 23:13
przez napoleon81
Witam,
odnośnie mojego zapalającego się ESP to początkowo podłączałęm po VAG-a i zero błędów,wczoraj jadąc z pracy znów stało się to samo czyli po przekroczeniu 2.5 tys obr załączył sie ESP i zaczeło szarpać,zjechałem na bok,wyłączyłem auto i ponownie włączyłem było ok.
Po przyjechaniu do domu godz 22.30 :-D zlogowałem auto i wyskoczył błąd 18074 błąd elektromagnetycznego zaworu pompowtryskiwacza i przerwa w zapłonie w 1 cyl.)
Rozmawiałem z mechanikiem i podobno wystarczy zdjąć pokrywę,popsikać środkiem do przewodzenia i dogiąć blaszki aby ciasno wchodziła wtyczka.
Jak zrobi dam znać czy to to.
Pozdr

-- 10 stycznia 2014, 23:13 --

Witam,
no i dziś dekiel zdjęty,blaszki dogięte,przeczyszczone,psiknięte kontaktem zarówno styki jaki kostki no i przy okazji wymieniona pompka oraz wszystko wyczyszczone.
Rezultat :
Nic nie szarpie,nic się nie świeci no i wkońcu skończyło się dziwne telepanie budą :-D .,tylko jakieś ciche to auto :-P i żwawsze :mrgreen:
Pozdr

Re: ESP

PostNapisane: 25 stycznia 2014, 20:40
przez zgaju
siemka ;)
ponieważ mamy zaśnieżone ulice i parkingi to wyłączyłem ESP, na chwile. Teraz przycisk nie działa, tzn. świeci cały czas kontrolka ESP i jest ono wyłączone nie da się go ponownie włączyć poprzez naciśnięcie przycisku.
Coś zamarzło? ;p

Re: ESP

PostNapisane: 26 stycznia 2014, 08:17
przez napoleon81
cześć,
no chyba powinno się załączyć,ja jak chce sobie "szybciej ruszyć" to czasami wyłączam przyciskiem a potem włączam i jest git.
Ostatni miałem lekki problem z przycyskiem ale od klapki paliwa i wyciągnołem cały przycisk poruszałem kabelkami,posprawdzałem i coś nie łączyło,teraz jest już ok.Chyba ci za bardzo nie pomogłem :-D
Pozdr

Re: ESP

PostNapisane: 27 stycznia 2014, 20:55
przez zgaju
Na włączniku wszystko ok.
Posiadam taki zestaw:
VAG COM 311
kabel VAG KKL USB

Mógłby mi ktoś napisać jak sprawdzić błędy, czy jakieś są i jak je skasować. może być na PRIV, bardzo mi zależy be w zimę ESP się może przydać..