Strona 1 z 1

Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:09
przez Tomky
Czekam na sprowadzenie Leonka i koleś który ma mi go sprowadzić zdecydowanie odradził mi zakup wersji 130KM i Top Sport ze względu na zawieszenie które powoduje nieziemskie problemy na polskich drogach!!!Przystałem więc na koncepcje zakupu 110KM.trochę się teraz zastanawiam czy dobrze zrobiłem???
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat???
Czy różnica w użytkowaniu jest aż tak duża między wersją cywilną 110KM a wersją 130KM i Top Sport?
Może jednak kupić Top Sporta a nie bawić się w chipowanie 110KM??

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:16
przez Tonny S
Tomky napisał(a):koleś który ma mi go sprowadzić zdecydowanie odradził mi zakup wersji 130KM i Top Sport ze względu na zawieszenie które powoduje nieziemskie problemy na polskich drogach!!!
Jakie problemy ?? jakiego rodzaju ?? bo to jakies historie nie z tej ziemi.


Tomky napisał(a):Czy różnica w użytkowaniu jest aż tak duża między wersją cywilną 110KM a wersją 130KM i Top Sport?
Jak duza ?? 15 mm nizej i troche twardsze nastawy.

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:26
przez Tomky
Koleś twierdził że jest sporo twardszy a to sporo podobno robi różnicę i autko wręcz skacze na dziurach?Podał mi przykład jak to obniżył swoją Renaultkę i gdy wpadł w dziure to amortyzator otworzył mu maskę.Odebrałem to jako radę nie nie kupuj 130Km ani Top Sporta bo tym się nie da jeździć.
Czyli uważacie że różnica w jeździe na polskich drogach jest pomijalnie mała i optowali Byście za 150PS autkiem???

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:31
przez Tonny S
Ludziska na tych zawieszeniach smigaja z felami 18' 19' cali i to po duzych dziurawych miastach. W kazdym Leonie masz sztywne zawieszenie, które jak dla mnie słabo wybiera nierówności poprzeczne zwłaszcza w wersji sport no ale to nie amerykaniec by wykładac sie na kazdym z zakretów.

Generalnie Leon jest dla ludzi młodych, którzy wola twardsze resorowanie i brak przechyłów na zakretach.

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:35
przez Streat
Tomky, a moze ten Twoj czlowiek ma do sprowadzenia akurat tylko 110 i dlatego takie glupoty mowi :?: Obnizenie fabryczne a jakies customowe to dwie rozne sprawy jak dla mnie...i zawieszenie z TS wcale nie jest jakies hardcore`owe :roll:

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:39
przez Tomky
Z tym że ma tylko 110PS to chyba nie bo szuka mi tego auta 5tydzień więcto chyba nie jest powód ale poprostu miał takie na ten temat zdanie.
Czyli generalnie zawieszenie w Top Sporcie nie jest aż tak wielkim przeciwskazaniem żeby zrezygnować z jego zakupu?
A jest jakaś różnica w zawieszeniach 130KM i 110KM?

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:47
przez AdamTower
Tomky napisał(a):Czekam na sprowadzenie Leonka i koleś który ma mi go sprowadzić zdecydowanie odradził mi zakup wersji 130KM i Top Sport ze względu na zawieszenie które powoduje nieziemskie problemy na polskich drogach!!!

:shock: :shock: :shock:
Coooooooo?????? wiele osób zmienia jeszcze zawieszenie na niższe i twardsze bo od TS'a mu za miękko i za wysoko. Ja śmigam na 18" i zminiłem amortyzatory na twarde, gazowe + -30mm spręzyny i jeszcze mi mało. :twisted:


Tomky napisał(a):A jest jakaś różnica w zawieszeniach 130KM i 110KM?

-15mm i lekko twardsze amortyzatory - to taki kompromis między zachowaniem auta przy tej mocy na drodze a komfortem. Dla wielu właśnie zawias TS to ideał.
Dla mnie za miękkie

Chyba, że ktoś jeździ tylko do kościoła i chce mieć tapczanowe zawieszenie. :mrgreen: to polecam C5 :wink:

Tomky, kupuj 130PD lub 150PD

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:50
przez Tonny S
130 to jest to samo co Top Sport bo to wersja Sport.

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:53
przez oczkolek
Tomky napisał(a):Czekam na sprowadzenie Leonka i koleś który ma mi go sprowadzić zdecydowanie odradził mi zakup wersji 130KM i Top Sport ze względu na zawieszenie które powoduje nieziemskie problemy na polskich drogach!!!Przystałem więc na koncepcje zakupu 110KM.trochę się teraz zastanawiam czy dobrze zrobiłem???
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat???
Czy różnica w użytkowaniu jest aż tak duża między wersją cywilną 110KM a wersją 130KM i Top Sport?
Może jednak kupić Top Sporta a nie bawić się w chipowanie 110KM??


Jak chcesz to możemy zamienić się na zawieszenia :) Ja chętnie weżme Top Sport, tylko od benzyny. :)

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:57
przez vortis
Jak porównał, swojego "renaułta" to trzeba bylo mu doradzić, żeby wiecej takich aut nie kupował. A sprawa moze byc o tyle banalna, że np. 110 kupi taniej i bedzie mial wieksza prowizje. 130 raz, ze są znacznie zadziej spotykane to i cena jest wyższa. Posłuchaj reszty bo dobrze Ci radzą :-D

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:58
przez Tonny S
oczkolek, od benzyny czy od diesla jest takie samo ale jest roznica taka, ze do 90 i 110 tdi bedzie to dobre zawieszenia ale do benzyny innej jak 1.8t czyli 1.8 i 1.6 itp bedzie robiło kosmodrom z samochodu ;-)

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 11:59
przez Tomky
No to wysyłam do kola smsa ale jeszcze jedno pytanie
A jak tym się jeździ zimą bo byłem światkiem zaczepienia miską olejową na nierównościach latem w wersji cywil!!!!???

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 12:01
przez gajdar
Tomky napisał(a):Z tym że ma tylko 110PS to chyba nie bo szuka mi tego auta 5tydzień


no to juz wiadomo,po prostu nie chce mu sie dłuzej szukac.Znalezc 110 bedzie mu po prostu duzo latwiej niz 130/150,zwlaszcza jesli sie zalozy pewna bariere cenowa 8)

A jesli chodzi o zawieszenie,to owszem w sport/top sport jest twarde ale bez szalenstw :mrgreen: .Ja tam bym sie w kazdym razie na zadnego kanapowca nie przesiadl bomi sie od razu niedobrze robi :twisted:

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 12:02
przez vortis
Tomky, Mozesz jeździć Leonem z wersji Sport przez pare lat i nic Ci sie z miską nie stanie, a mozesz kupic zwykłego i po tygodniu trafić na dziure i miske rozwalić. Tu czy tu trzeba uważać.

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 12:16
przez Tomky
Co sądzicie o tym
http://moto.allegro.pl/item136316997__s ... bacz_.html
Ile trzeba realnie zapłacić za autko w 150PS Top Sport rocznik 2002?

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 12:22
przez Tonny S
Tomky, to jest Dave-a autko naszego clubowicza.

Tomky napisał(a):Ile trzeba realnie zapłacić za autko w 150PS Top Sport rocznik 2002?
Ok 45 tys

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 12:27
przez Tomky
Warto je kupić????
A to przeróba ze 110KM.....

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 12:28
przez Tonny S
Tomky, to sie go zapytaj i poczytaj o jego aucie na forum.

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 12:31
przez Tomky
dzięki za radę tak chyba zrobię ale nie wiem czy nie lepszym wyjściem byłby zakup tego czerwonego ARL 150PS?????
viewtopic.php?p=84674#84674

[ Dodano: Czw 02 Lis, 2006 ]
Czyli reasumując Top Sport ist the best nawet na polskie drogi??????

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 13:27
przez Asgaard
jeśli Cię stać to tylko TS/FR

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 14:31
przez Tomky
Nie stać mnie ale przynajmniej wiem że zawieszenie 130 czy 150 PS to nie żadna tragedia na polskich drogach
Pozdro

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 14:49
przez nixu
Tomky napisał(a):Nie stać mnie ale przynajmniej wiem że zawieszenie 130 czy 150 PS to nie żadna tragedia na polskich drogach
Pozdro


Jezeli chodzi o czarnego to ma tez zmieniony zawias.
Jezeli chodzi o czerwonego TDI 150 to ma amory z TS-a i wsadzone Eibachy - 30mm. Jest twardszy niz TS.. przy czym jest dalej komfortowy (przynajmniej jak dla mnie)

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 2 listopada 2006, 15:37
przez Jazwes
Tomky, jak masz możliwość, to oczywiście bierz TS, napewno jest to lepsze wyjście od chipowanej 110.

A co do zawieszenia, to nie masz się co przejmować, trzeba tylko umiejętnie jeździć.

Sam mam wersję sport, zawieszenie od razu po kupnie wymieniłem na kit FK, auto jest niższe i twardsze od TS, od 2 lat tak jeźdżę i nie narzekam, no czasami może trzeba podczepić osłonę pod silnikiem :wink:
generalnie da się jeździć.

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 3 listopada 2006, 09:16
przez Tomky
Jeśli chodzi o trwałość zawieszenia to które cywilne czy Top Sport jest sprawcą częstszych spotkań z mechanikiem w warsztacie????

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 3 listopada 2006, 09:25
przez Tonny S
Tomky, nie ma różnicy.

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 3 listopada 2006, 09:49
przez oczkolek
Tonny S napisał(a):oczkolek, od benzyny czy od diesla jest takie samo ale jest roznica taka, ze do 90 i 110 tdi bedzie to dobre zawieszenia ale do benzyny innej jak 1.8t czyli 1.8 i 1.6 itp bedzie robiło kosmodrom z samochodu ;-)


To nie jest tak do końca jak myślisz. Dla diesli, benzyn turbo i benzyn wolnossących sa różne zakresy wagowe.

Wkładajac do benzyne wolnosącej zawieszenie od diesla lub benzyny turbo mozemy uyzkać całkiem odwrotny efekt (czyli cross country) poniewaz diesle i 1.8 t mają cieższe przednie osie niż silniki wolnoisiące. Trzeba dobrać odpowiednią wagę danego zawieszenia.
Sprawdzić do jakiej kategorii wagowej jest stare zewieszenie (czyli np. signio) i do tej samej wagi dobrac zawiechę sportową.

Właśnie taki ból przy zmianei zawieszenia przerabiał Paweł PTFB w swoim Tolku. Na początku auto stało jego o 4 cm wyżej niż w starej wersji zawieszenia.

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 3 listopada 2006, 13:15
przez Tonny S
oczkolek, przeczytaj jeszcze raz to co napisałem.

Kategoria wagowa diesle + 1.8 T inna niższa wolnossace benzyny (wykluczając 2.8V6)

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 3 listopada 2006, 13:40
przez oczkolek
Tonny S napisał(a):oczkolek, przeczytaj jeszcze raz to co napisałem.


Wiem, wiem o co Ci chodzi. :twisted: :mrgreen: Spodobało mi się wyrażenie "kosmodrom".

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 3 listopada 2006, 15:51
przez Łuki
Tomky napisał(a):Podał mi przykład jak to obniżył swoją Renaultkę i gdy wpadł w dziure to amortyzator otworzył mu maskę.


Powiem Wam że nie wiem co jest ale ja już spotkałem się z tym przypadkiem.
Mechanikiem nie jestem, szkół też o podobnym profilu nie kończyłem, pod maskę nie zaglądam bo się nie znam i jestem w kropce :|
Nie dalej jak wczoraj myślę sobie a niech tam - otworzę maskę (mój pierwszy raz).
Powoli ją podnoszę a tu jak nie poleci do góry samoistnie z lekkim sykiem.
Mówię co jest qrwa jego olek.
No i..... No i.....
No i Panowie mi też amor maskę otworzył.
Kilka dni wcześniej byłem w ASO na przeglądzie i powiedzieli że wszystko mam na swoim miejscu a tu amor siedzi mi pod maską.

Bądźcie czujni bo słyszałem że i u mojego kumpla takie historie się nie dzieją :wink:

Tomek kupuj zwykłą wersję i często zaglądaj pod maskę bo licho nie śpi :!: :wink:

Re: Zawieszenie Signo vs Top Sport a polskie drogi???

PostNapisane: 3 listopada 2006, 19:44
przez Tonny S
Łuki, nie pij tyle ;-) :mrgreen: