Strona 1 z 1

jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 17 listopada 2006, 19:14
przez marti
Witka

Posiadalem komplet EBC Turbo Groove + Red Stuff i srednio bylem zadowolony (z uwagi na trwałość)!

Kupuję teraz ATE Power Disc :mrgreen: i tu pytanko jakie do niego najlepiel klocki kupić ? znalazłem na stronie ATE klocki ATE Power Pads

http://www.contiteves-am.com/generator/ ... ad_en.html

Wiecie gdzie te klocki dostanę ?

Aaaa myslałem nad ATE Standard(w intercarsie są droższe od Ferodo Premier) ? lub Ferodo Premier ?

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 17 listopada 2006, 19:32
przez Kozak
marti, ja jeżdzę na ATE power disc + ferrodo premier i jestem zadowolony , dobrze hamują , nie brudzą felg . całość montowałem w lutym i na klockach ( na tarczach prawie wcale ) niema zbyt dużego zużycia a przejechałem w tym czasie ok 35 tys km ,
z drugiej jednak strony po krótkim okresie jazdy jedna tarcza dostała bicia i trzęsie mi kierownicą przy hamowaniu ( druga jest cały czas ok) , nie wiem czy taki ich urok , czy ja trafiłem na jakąś felerną . ogólnie polecam

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 17 listopada 2006, 19:42
przez marti
czesto bywa ze jedna strona zużywa sie szybciej widac jedną już wykończyles hihi ja już dwie zarżnąłem trzepie fajerą jak na rodeo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 17 listopada 2006, 19:52
przez Micz
słyszałem, że tarox'a są bardzo dobre. www.tarox.com.pl

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 18 listopada 2006, 00:39
przez marti
tak tyle ze komplet na przednią oś tarcze + klocki to wydatek rzędu 1400 pln dowiadywalem się ! Wiesz to dużo na jakieś 30 tyś km, no chyba że do Subaru a nie do tych 140 KM :|

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 18 listopada 2006, 00:50
przez Marcin_TDI
ja jezdze na komplecie od tego Pana :arrow: http://www.allegro.pl/item140979725_tar ... od_ss.html

narazie nie hamuja b o przejechalem 30km ale jak przejade juz tyle azeby sie dotarly to napisze napewno jak sie jezdzi w stosunku do serii.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 18 listopada 2006, 01:50
przez Kozak
marti napisał(a):czesto bywa ze jedna strona zużywa sie szybciej widac jedną już wykończyles hihi ja już dwie zarżnąłem trzepie fajerą jak na rodeo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


ale mi tarcza zaczęła bić po jakiś 1000 - 1500 km , tak że wydaje mi się że to bardziej kwestia przypadku lub np.wody , niż zarżnięcia

Co nie zmienia faktu że jestem z tego zestawu zadowolony , przejechałem już moim Leonem 140 tys. km zużyłem już tarcze orginalne , jakieś dziwne JURIDy , MIKODY i zestaw o którym piszemy w porównaniu do reszty jest pancerny .
Nie miałem do czynienia np. z zestawami EBC ani innymi markowymi tarczami i klockami , ale ten zestaw z mojej praktyki jest naprawdę przyzwoity .

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 18 listopada 2006, 15:20
przez pilpi
marti napisał(a):Kupuję teraz ATE Power Disc

Szkoda kasy, choć różnica między zwykłym ATE a powerdisciem tochyba 50 zł.
Najlepszy zestaw to ORI zestaw.

Pozdro

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 23 listopada 2006, 16:40
przez Silver
pilpi napisał(a):
marti napisał(a):Kupuję teraz ATE Power Disc

Szkoda kasy, choć różnica między zwykłym ATE a powerdisciem tochyba 50 zł.
Najlepszy zestaw to ORI zestaw.

Pozdro



Pilpi - Ori zestaw w moim poprzednim Leszku wytrzymywał 2 hamowania od 110 km/h do 0 .....

ATE PD+Ferodo Premier dopiero po 4 w porywach do 5 puchły - więc nei wiem czy te ori są takie dobre .

ATE niestety ma tez wady - pierwsze hamowanie po postoju nocnym (bardzo zimne hamulce) wymaga wiekszego nacisku na pedał hamulca - objaw znika jak tarcza troszke sie zagrzeje !

Polecam ATE Power Disc + Ferodo Premier .

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 23 listopada 2006, 21:31
przez Colgate
Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod ten :wink:

Mam pytanie do posiadczay i użytkowników tarcz ATE Power Disk. Słyszałem, że podczas norlanej eksploatacji (hamowania z różnym naciskiem) nacinane tarcze powodują przenoszenie drgań na kierownicę. Chciałem Was zapytać czy to prawda i czy te drgania są mocno odczuwane?

Zastanawiam się właśnie nad wyborem tarcz 312 i nie wiem czy kupić ogólnie znane i polecane ATE PD czy też zainwestować troszkę więcej pieniędzy i kupić nawiercane, np. Zimmermann Sport...

Bedę wdzięczny za wszelkie opinie :-)

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 23 listopada 2006, 22:02
przez pilpi
Colgate napisał(a):łyszałem, że podczas norlanej eksploatacji (hamowania z różnym naciskiem) nacinane tarcze powodują przenoszenie drgań na kierownicę.


Z niczym takim sie nie spotkalem na początku eksploatacji. Dopiero z czasem jak się trochę pogieły 8) to siętakie coś pojawiło. Jeszcze co zauważylem to, to że po zmianie na 15" zimowe wibracje się zmniejszyły i to bardzo znacząco przy hamowanie z większycgh prędkości.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 23 listopada 2006, 23:11
przez Marcin_TDI
Colgate napisał(a):Mam pytanie do posiadczay i użytkowników tarcz ATE Power Disk. Słyszałem, że podczas norlanej eksploatacji (hamowania z różnym naciskiem) nacinane tarcze powodują przenoszenie drgań na kierownicę. Chciałem Was zapytać czy to prawda i czy te drgania są mocno odczuwane?


absolutnie nie prawda!! wiadomo ze jak pojedziesz z rozgrzanymi heblami na myjnie lub wpadniesz w kaluze polmetrowa to maja prawo sie powichrowac ale inaczej nie ma szans. moje sie dotarly wkoncu i powiem ze jest roznica miedzy ORI a ATE PD a ja mam tylko 280mm. nie czuc nic kompletnie na kierownicy. teraz musze wymienic tylko plyn hamulcowy na jakis konkretniejszy bo ABS za szybko zaczyna dzialac. a jesli chodzi o inwestowanie to bym radzil kupic EBC Turbo Groove ale cena jest juz wysoka w porownaniu do ATE PD...

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 24 listopada 2006, 08:02
przez Tonny S
Marcin_TDI, nie chodzi o krzywe tarcze a wibracje na dohamowaniu.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 24 listopada 2006, 08:06
przez Marcin_TDI
tez nie ma bo z hamowalem z dwustu tak z wyczuciem zeby posluchac co sie dzieje i nic nie klepie i nie wibruje.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 24 listopada 2006, 08:29
przez oczkolek
A może niech sie Barth wypowie na ten temat on jeździ/jeździł na takim zestawie. Myślę więc, ze będzie to opinia obiektywna, poparta doświadczeniem.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 24 listopada 2006, 09:12
przez Tonny S
Ja tez smigałem na tym zestawie i po ok 10 tys wibrowalo mi na dohamowaniu.

Barth jedynie co ci powie, to ze klockie EBC na tych tarczach piszczały/piszcza jak w Zuku ;-)

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 24 listopada 2006, 20:43
przez Dano
Tonny S napisał(a):Barth jedynie co ci powie, to ze klockie EBC na tych tarczach
piszczały/piszcza jak w Zuku


Dokładnie moge stwiedzic to samo , więcej klocków EBC nie załoze.Latem dojeżdżając do czerwonych świateł , obok na pasie stało dwóch łebków w Kadecie GSI ze spuszczona szyba i byli w cięzkim szoku.Słyszałem , bo tez miałem akurat spuszczoną szybe :

TY TO LEON !!! Myślałem że to stary Polonez hamuje.

Wstydu się najadłem co niemiara.

A odnosnie tarcz ATE PD to te rowki w kształecie elips nie polegaja na ścinaniu klocka tak jak np.maja inne tarcze.W tarczach Ate PD te rowki służą tylko i wyłącznie do odprowadzania wody.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 24 listopada 2006, 20:59
przez tomek163
ja mam zestaw ATE PD 288mm i ferodo premier niby wszystko ok jak mam nieobciażone auto, jak wsiadaja 4 osoby to przy hamowaniu pojawiaja sie wibracje albo cos w stylu szarpania calym autem, zwlaszcza przy hamowaniu powyzej 100km/h, kierownica wogole nie szarpie, czy tez juz mam pokrzywione tarcze czy moze to cos innego?

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 25 listopada 2006, 09:29
przez oczkolek
DanoTDi napisał(a):
TY TO LEON !!! Myślałem że to stary Polonez hamuje.

Wstydu się najadłem co niemiara.


Ale Dano miałeś przeżycie. Tosz to szok i obciach.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 25 listopada 2006, 13:31
przez Dano
oczkolek napisał(a):Ale Dano miałeś przeżycie. Tosz to szok i obciach.


Oczkolek daj spokój ze wstydu normalnie chciałem głowe w aswalt wsadzić :oops: , ale za to podczas ruszania i pierwszych dwóch biegów ich zdziwienie było napewno duże :shock: i wąchali tylko smrodek Dieslowni. :wink:

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 25 grudnia 2006, 00:09
przez marcin_kielce
a co myślicie o tarczach Brembo MAX + klocki Ferodo Premier??

lepsze są od ATE Power Disc+ klocki ATE??

pozdrawiam

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 25 grudnia 2006, 02:15
przez Marcin_TDI
ja slyszalem ze Brembo to mocno przereklamowane sa i podatne na wyginanie. hamuja pewnie tak samo jak ATE PD. ja uzytkuje kpl ATE PD i klocki ATE i jestem bardzo zadowolony...

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 25 grudnia 2006, 15:50
przez Tonny S
marcin_kielce napisał(a):a co myślicie o tarczach Brembo MAX



Maja kiepska opinie.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 27 grudnia 2006, 08:28
przez robik
marcin_kielce, Cześć, od ponad 3000 km jeżdżę na zestawie ATE PD + Ferodo Premier (tarcze 280 mm) i póki co jestem bardzo zadowolony. Hamują wg mnie lepiej niż seria, nic nie drży, nie wibruje, nie przenosi się na kierownicę. Ogólnie polecam, jeszcze nie udało mi się ich zagotować.
PS. Wymieniłem swoje tarcze oryginalne po 17000 km bo po wypadzie do Chorwacji w lecie z niezrozumiałych dla mnie do końca przyczyn pogieły się (wibrowały przy hamowaniu). Gwarancja oczywiście nie przewiduje wymiany tarcz przy tym przebiegu/czasie :evil: Podejrzewam że załatwiłem je, kiedy po ostrym hamowaniu na autostradzie (do bramki) nie zdjąłem nogi z hamulca i się przygrzały :x , ale to tylko moja teoria. I jeszcze jedno - te tarcze padły po przeglądzie przed wyjazdem w ASO Seata. I niestety w tym ASO nie mają zwyczaju dokręcania kół kluczem dynamometrycznym. Moim zdaniem to też się przyczyniło do pogięcia, teraz zakupiłem klucz dynamometr. i dokręcam kółeczka 120NM na każdą śrubę i mam nadzieję mieć spokój z tarczami.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 12:26
przez marcin_kielce
Ja muszę powiedzieć, że jeżdżę na ori zestawie VW już jakiś czas, dosyć spory i tarcze spisują się bardzo dobrze (280mm). Trochę gorzej sprawa ma się jak trzeba wychamować z dużych prędkości kilka razy w niedługim odstępie czasu, wtedy po prostu ori zestaw traci swą moc.

Czyli podsumowując wątek, do tarcz ATE PD lepiej kupić klocki ATE czy Ferodo Premier??
Orientujecie się czy jest tylko jeden rodzaj klocków ATE czy też są jakieś rożne odmiany??

Pozdrawiam!!

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 28 grudnia 2006, 12:32
przez Tonny S
marcin_kielce napisał(a):Czyli podsumowując wątek, do tarcz ATE PD lepiej kupić klocki ATE czy Ferodo Premier??
Ferodo.


marcin_kielce napisał(a):Orientujecie się czy jest tylko jeden rodzaj klocków ATE czy też są jakieś rożne odmiany??
2 pod gładkie tarcze i pod PD miałem te pod PD na PD i lepiej spisywały sie ferodo na zimnej tarczy na ciepłej nie było różnicy.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 14 stycznia 2007, 11:43
przez marcin_kielce
Poruszę w tym wątku jeszcze jeden dosyć istotny dla mnie temat.

Otóż przeczytałem, że na szybkie pogięcie się tarczy może mieć wpływ niesprawne łożysko albo piasta. Jako, że jestem raczej zielony w tym temacie proszę o wyjaśnienia kogoś kto się na tym zna...

Zmieniam na wiosnę tarcze na ATE i nie chciałbym, żeby po 1000km się pogięły. Gdzie najlepiej sprawdzić czy mam sprawnę łożyska i piasty, żeby potem nie było problemów??

Pozdrawiam!!

[ Dodano: Wto 16 Sty, 2007 ]
Nikt nie ma informacji na powyższy temat??

[ Dodano: Czw 29 Mar, 2007 ]
Koledzy jeżdżę już na komplecie ATE PD + ferodo Premiere już ponad 1000km i zauważyłem, ze przy lekkim dohamowywaniu klocki mi piszczą. Czy wy też tak macie??
Jak nacisnę mocniej hamulec to przestaje. Czy to normalne??

Pozdrawiam
Marcin

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 10 sierpnia 2014, 13:51
przez Haker248
Witam, poszukuje klocków do ATE PD i widzę że polecane są ferodo premier, stąd moje 2 pytania:
Pierwsze (trochę głupie :D ) czy do 312mm są jakieś inne rozmiary klocków czy np. te http://allegro.pl/klocki-ferodo-przod-seat-altea-leon-toledo-iii-i4467010875.html podejda.
Drugie natomiast to czy są ferodo premier bez czujnika zużycia, jako że u mnie go nie ma i nie potrzebuję go a nie mogę znaleźć bez tego czujnika...

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 10 sierpnia 2014, 19:37
przez wojtekk
Kup z czujnikiem i kabelek utnij ;) proste, ja mam u siebie ten zestaw, ferrodo premier i ate pd, czasem piszcza przy hamowaniu, przebieg na nich ok 8 tys km. Do 312 napewno sa wieksze niz np 280.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 10 sierpnia 2014, 19:42
przez piotrassenior
Ja mam do Ate PD klocki Ate Ceramic i jest wszystko git. Żadnego piszczenia, pylenia itd. Po 18tys przebiegu nie widać po nich zużycia...aż jestem w szoku...

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 10 sierpnia 2014, 22:45
przez Oracle
Do tarcz Power Disc można sobie założyć klocki Ate Ceramic. Co prawda sporo droższe od tych z podanego linku, ale na pewno nie będą piszczały z tarczami Ate PD i praktycznie nie pylą. Poza tym skuteczność hamowania jest na poziomie fabrycznych hamulców. Wiem, bo sam miałem taki zestaw w poprzednim samochodzie. Jeżeli chodzi o dobór właściwych klocków, to najlepiej by było dysponować kodami PR samochodu (każdy dealer/serwis SEAT'a powinien wydrukować bezpłatnie na podstawie numeru VIN), bo było tam kilka różnych wariantów, więc nie warto dobierać "w ciemno". :-)

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 11 sierpnia 2014, 05:36
przez transit_master
piotrassenior napisał(a):Ja mam do Ate PD klocki Ate Ceramic i jest wszystko git. Żadnego piszczenia, pylenia itd. Po 18tys przebiegu nie widać po nich zużycia...aż jestem w szoku...
to sprawdź wewn. klocek.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 11 sierpnia 2014, 08:36
przez exb
Do ATE PD nie wolno zakładać klocków ATE Ceramic. Większość handlujących częściami dostała nawet takie noty od ATE.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 11 sierpnia 2014, 15:08
przez piotrassenior
exb napisał(a):Do ATE PD nie wolno zakładać klocków ATE Ceramic. Większość handlujących częściami dostała nawet takie noty od ATE.


o szlakkkk. Ani rantu na tarczach ani zjechanych klocków nie mam...

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 11 sierpnia 2014, 20:23
przez Tom-Tdi
exb napisał(a):Do ATE PD nie wolno zakładać klocków ATE Ceramic. Większość handlujących częściami dostała nawet takie noty od ATE.


skoro nie można zakładać tych klocków do ATE PD to już nie wiem gdzie te klocki znajdą swoje zastosowanie... Miałem je na gładkiej tarczy i straszny fading był :x

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 11 sierpnia 2014, 20:45
przez piotrassenior
a ktoś może podrzucić dlaczego nie można zakładać klocków ATE Ceramic do tarcz ATE Power Disk?
...bo nie wiem czy je ściągnąć z auta i ugotować nimi zupe...... kolejno założyć polecane przez Was Ferodo Premiery czy co z nimi robić jeżeli "nie wolno" i ma być coś dupowato :evil:

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 12:33
przez votec
To i ja dodam swoje uwagi.
Od 20kkm mam zestaw ATE PD + klocki ATE Ceramic. Zadnego piszczenia, brak pylenia, zestaw musi sie delikatnie nagrzać by hamowanie było maksymalnie skuteczne.
Ostatnio zauważyłem, że przy wyhamowaniu z większej prędkości czasami występuje wrażenie "cięcia" klocka przez rowki w tarczy. O dziwo po tym przebiegu zużycie tarczy i klocków jest małe.
Tarcza 280mm.

W porównaniu do zestawu fabrycznego - znacząca poprawa i każdemu polecam. Fakt, klocki drogie ale warte swojej ceny. No i felg nie trzeba pucować z pyłu.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 22 października 2014, 19:47
przez Oracle
Odświeżę trochę temat, bo ktoś tutaj niepotrzebnie sieje panikę odnośnie braku możliwości zestawienia tarcz Ate Power Disc i klocków Ate Ceramic.

Taką informację można znaleźć w webkatalogu Ate:

"Technical Information:
Technically it is possible to combine ATE Ceramic brake pads with the PowerDisc or with perforated brake discs. The braking power with such a pairing is the same as with an original ATE brake pad or OE brake pad. However, when the two components interact they can generate more noise in braking. ATE Ceramic brake pads were developed for comfort-oriented drivers. We therefore recommend using them with normal brake discs, i.e. smooth ones."


Czyli takie zestawienie nie daje żadnych dramatycznych skutków poza ewentualnie mogącymi wystąpić "efektami dźwiękowymi"... Z mojego doświadczenia wynika jednak, że wszystko jest w najlepszym porządku i nic nie hałasuje.


Jeżeli zaś chodzi o tarcze Power Disc, to producent w katalogu zamieścił następującą informację:

"Technical Information:
A PowerDisc can be used on the rear axle only if there is one on the front axle.
"

Czyli tarcze Power Disc można założyć na tylną oś tylko, jeżeli takie tarcze założone są na przedniej osi.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 25 marca 2015, 15:17
przez poandy
Używałem w Cordobie PD i wszystko było ok(4 lata)-klocki normalne ATE.Natomiast gdzieś na stronie producenta znalazłem informację ,że zaleca się łączyć klocki ceramic z płaskimi tarczami(jakieś 2 lata temu-nie mogę znaleźć linka)

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 26 marca 2015, 19:53
przez Cobra_o7o
Ja polecam klocki RoadHouse. Marka mało znana w Polsce, powiązana z TRW lecz IMHO to zupełnie inna jakość na korzyść RH.
Z Ate PD zestawiałem TRW, Ferodo, Brembo i RH.

marcin_kielce napisał(a):Czyli podsumowując wątek, do tarcz ATE PD lepiej kupić klocki ATE czy Ferodo Premier??

RoadHouse - najmniej pylą, nie znikają w oczach, hamują jak trzeba.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 26 marca 2015, 22:34
przez borowa
Cobra_o7o napisał(a):RoadHouse

Chwila upalania po mieście, kilka mocnych hamowań i awaryjne hamowanie na przeciwnym pasie... RoadHousy pokazały klasę w Leonie kumpla, tarcze jakieś gładkie, zestaw 312mm. Poleciały od razu do kosza.

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 27 marca 2015, 06:36
przez transit_master
RH mało znany? Chyba żartujesz. RH to chyba największy shit dostępny na rynku !! Broń Was Bóg od zakładania tego !! Do stania w korkach to może i fajne ale nie do hamowania.
borowa napisał(a): kilka mocnych hamowań
Raf ale jakie to były hamowania? 2-3 razy 80-0 :hahaha: Dym, smród i przeciwny pas jak napisałeś :mrgreen:

Nie no nie róbmy jaj. Zaraz ktoś napiszę, że najlepsze klocki to zrobione samemu-kupione okładziny i przyklejone na poxipolu !!

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 27 marca 2015, 12:32
przez borowa
transit_master napisał(a):Raf ale jakie to były hamowania?

Niech Ci będzie, ten kto jedzie z tyłu i goni, zawsze ma więcej na blacie i inaczej odbiera sytuację :mrgreen:

Re: jakie klocki do ATE Power Disc

PostNapisane: 27 marca 2015, 13:00
przez piotrassenior
Zacznijmy od tego żeby nie zakładać tarcz ATE Power Disk bo po prostu po co? Żeby pogorszyć sobie hamowanie? Żeby przy heblowaniu hałasowało? Przecież to dziadostwo typowo zrobione na "wow wizualnego pseudo tuningu".
Rowki do odprowadzania wody....Ale też mi potrzebne. Lepiej zainwestować w zwykłe tarcze i dołożyć do klocków to co byśmy dołożyli żeby mieć super extra nacinane tarcze. Już nigdy tego nie założę-bo daje to więcej złego niż dobrego a chodzi Nam o ładne, gładkie i skuteczne hamowanie. Bez ścinania klocka i hałasu.