Czy istnieje olej 5W40 z normą 507?

Tak, wiem, jest ten wątek:
viewtopic.php?f=14&t=790&start=850
i ...guzik się z niego dowiedziałem. Swoją drogą szkoda, że został zamknięty, przecież normy będą się dalej zmieniały a na rynek będą wchodzić nowe produkty.
Ale do rzeczy:
Kolejna wymiana, któryś już raz z kolei jeździłem do tej pory na:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html
i jest wszystko ok.
Niestety od tego roku zastąpił on wersję Extreme (long life) co (wg z jednej dyskusji na forum) ma gorsze właściwości czyszczące.
Wymieniam co 10.000 - 11.000 w zależności od tego czy się nie trafi jakaś dłuższa trasa przed wymianą. Filtr Knecht.
Któregoś pięknego dnia wyczytałem, że oleje bez normy 507 zajadą diesla na pompowtryskach z DPFem. Mechanik, któremu ufam zaleca 5W40, wszystkie oleje, które znalazłem z powyższą normą są 5W.30.
Myślałem o tym:
https://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALV ... 2016r/1505
Niby dedykowany do mojego silnika, ale jest to bezpośredni następca serii Durablend, która ponoć jest półsyntetyczna, zdania podzielone, jakieś zawiłe tłumaczenia z różnicą w nazewnictwie w różnych krajach..
Więc w dalszym ciągu jestem głupi
Niby do tej pory nic się nie działo, przebieg 220.000, w tym moje 52.000.
Pytanko jak w temacie: Jest jakiś olej 5W40 z normą 507?
Wiem, że na forum poleca się każdy olej o ile jest to Motul
, ale zbyt wiele negatywnych opinii o nim słyszałem z różnych źródeł.
Tak, wiem, źródło pochodzenia też może być różne. Jest też Valvoline Syn Power z dopiskiem MST. Jest jakaś różnica?
Bede wdzięczny za każdą pomoc.
Dzięki
viewtopic.php?f=14&t=790&start=850
i ...guzik się z niego dowiedziałem. Swoją drogą szkoda, że został zamknięty, przecież normy będą się dalej zmieniały a na rynek będą wchodzić nowe produkty.
Ale do rzeczy:
Kolejna wymiana, któryś już raz z kolei jeździłem do tej pory na:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html
i jest wszystko ok.
Niestety od tego roku zastąpił on wersję Extreme (long life) co (wg z jednej dyskusji na forum) ma gorsze właściwości czyszczące.
Pik napisał(a):Olej może przyjąć tylko określoną ilość np zanieczyszczeń bez utraty właściwości, nie ważne czy longlife czy jednoroczny. Jasne jest wtedy, że olej jednoroczny może agresywniej zbierać zanieczyszczenia, bo zostanie szybko wymieniony. Ponieważ ilości dodatków czyszczących nie można dowolnie zwiększać, w longlife producenci olejów stosują inną sztuczkę - po prostu zmniejsza się ich ilość, przez co olej wolniej się degraduje, ale czyści silnik gorzej.
Wymieniam co 10.000 - 11.000 w zależności od tego czy się nie trafi jakaś dłuższa trasa przed wymianą. Filtr Knecht.
Któregoś pięknego dnia wyczytałem, że oleje bez normy 507 zajadą diesla na pompowtryskach z DPFem. Mechanik, któremu ufam zaleca 5W40, wszystkie oleje, które znalazłem z powyższą normą są 5W.30.
Myślałem o tym:
https://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALV ... 2016r/1505
Niby dedykowany do mojego silnika, ale jest to bezpośredni następca serii Durablend, która ponoć jest półsyntetyczna, zdania podzielone, jakieś zawiłe tłumaczenia z różnicą w nazewnictwie w różnych krajach..
Więc w dalszym ciągu jestem głupi

Niby do tej pory nic się nie działo, przebieg 220.000, w tym moje 52.000.
Pytanko jak w temacie: Jest jakiś olej 5W40 z normą 507?
Wiem, że na forum poleca się każdy olej o ile jest to Motul
Tak, wiem, źródło pochodzenia też może być różne. Jest też Valvoline Syn Power z dopiskiem MST. Jest jakaś różnica?
Bede wdzięczny za każdą pomoc.
Dzięki
