Strona 1 z 20

Akumulator

PostNapisane: 4 grudnia 2006, 21:03
przez bono
Niestety ale chyba moj akumulator powoli szlag trafia. Czy mozecie doradzic co kupic, i ewentualnie gdzie ? Moj Leon ASV potrzebuje nowego zrodla zycia i chcialbym mu dac cos dobrego. 8)

Re: Akumulator

PostNapisane: 4 grudnia 2006, 21:14
przez Orzeł
ja ostatnio zakupiłem varte podobno bardzo dobra (z tego co wiem to jest bosh w innym opakowaniu)

Re: Akumulator

PostNapisane: 4 grudnia 2006, 21:34
przez BART_osz
A ja kupilem miesiac temu akumulator Topla model energy - cena przystepna i parametry takie jak do dizelka potrzebne- z lekkim zapasem . Moge polecic :)

Re: Akumulator

PostNapisane: 5 grudnia 2006, 10:13
przez Silver
Proponuje zapytac w Focie . Mają dobre ceny na akumulatorki KAGER. (produkcja dla Bosch ale nie wiem gdzie)

74 do Diesla za jakies 200 zł ostatnio proponowali.

Re: Akumulator

PostNapisane: 5 grudnia 2006, 12:10
przez Klemens
Witam!

Ja tylko dorzucę jeszcze pytanie jakie powinny być te parametry akumulatora dla diesla? Najprawdopodobniej jutro również będę aku zmieniał.

Re: Akumulator

PostNapisane: 5 grudnia 2006, 14:24
przez DWitek
Klemens napisał(a):Witam!

Ja tylko dorzucę jeszcze pytanie jakie powinny być te parametry akumulatora dla diesla? Najprawdopodobniej jutro również będę aku zmieniał.


>70Ah i jak największy prąd rozruchu. Ja mam Centra Futura i na razie jest OK.

Re: Akumulator

PostNapisane: 5 grudnia 2006, 14:58
przez kriz
silver_leon napisał(a):Proponuje zapytac w Focie . Mają dobre ceny na akumulatorki KAGER. (produkcja dla Bosch ale nie wiem gdzie)

74 do Diesla za jakies 200 zł ostatnio proponowali.

Bardzo mocno odradzam wam produkty firmy Kager - pracowalem w Focie i uwierzcie mi, ze to najgorsze smieci jakie mozna kupic... :? Na pewno nie nadaja sie do porzadnych furek :] A bajki, ze to niby Bosch itd itp to radze olewac od razu... ;)
Co do Varty to firma niezalezna od Boscha (nie wiem kto takie plotki rozsiewa) - firma bdb - a jesli akum Boscha to tylko Silver - standardy strasznie sie sypia - non stop sa reklamacje.
Jesli chodzi ogolnie o akum - to lepsze serie firm Varta (Blue), Bosch (Silver), Banner (PowerBull), Centra (Futura). 74Ah na pewno wystarczy, jesli ktos nie ma bardzo wymagajacych odbiorniikow pradu - waznym parametrem jest prad rozruchowy - im wiecej tym lepiej - 550-700A na starcie daje rade ;)
Pozdrawiam :)

Re: Akumulator

PostNapisane: 5 grudnia 2006, 20:14
przez AdamTower
Jakis czas temu zdecydowałem się na CENTRA FUTURA CF07 75Ah/760A - polecam z czystym sumieniem do naszych klekotów - śmigam 90% w mieście na krótkich trasach z pełnym obciążeniem (klima, radio itp) - aku bez zarzutu.

Re: Akumulator

PostNapisane: 6 grudnia 2006, 08:49
przez Silver
kriz napisał(a):Bardzo mocno odradzam wam produkty firmy Kager - pracowalem w Focie i uwierzcie mi, ze to najgorsze smieci jakie mozna kupic... Na pewno nie nadaja sie do porzadnych furek :] A bajki, ze to niby Bosch itd itp to radze olewac od razu...

o zesz w morde ....... 7 lat pracowałem z A.S.O. i jedyne co reklamowałem to Centrę - ale zwykłą w białych opakowaniach. ... i raz Boscha (tez zwykłego) ......a co do Kagera - jak to dobrze czasami kolegi(pracującego w Focie) jednak nie posłuchac .......... a miałem go kupic !

Re: Akumulator

PostNapisane: 6 grudnia 2006, 09:04
przez js83
Miałem kiedys akumulator boscha. Wyjątkowy szmelc (kolor taki białawy). Działał nowy 2 tygodnie i padał potem co 3-4 dni, ponadto nie chciano mi uznac gwarancji -ale dali mi na czas sprawdzenia zamiennik identyczny. Sprawa o malo sie nie znalazła w sądzie,bo nie chciałem im tego zamiennika oddać gdyż działał u mnie znakomicie. Ci z boscha wydzwaniali do mnie do chaty i krzyki ze nie chce im aku oddac. Fakt był taki, ze szmelca z powrotem nie chciałem. A boscha do dzis nie polecam i polecał nie będę (również ze względu na inne wyroby tej firmy).

Re: Akumulator

PostNapisane: 6 grudnia 2006, 10:39
przez Jazwes
Ja mam akumulator Exide Excell zdaje się Ex19. Parametry 75AH - 680A.

Jak narazie się sprawdza .

Re: Akumulator

PostNapisane: 6 grudnia 2006, 18:05
przez bono
dzieki za wypowiedzi, chyba zdecyduje sie na CENTRA FUTURA CF07 75Ah/760A, poki nie ma mrozow i mamy ciepla zime to po mecze jeszcze stara baterie.

Re: Akumulator

PostNapisane: 6 grudnia 2006, 18:06
przez Klemens
Witam!

Jak podejrzewałem stary akumulator dzisiaj nawet raz nie zakręcił rozrusznikiem, więc byłem zmuszony do natychmistowego zakupu. Trochę z braku czasu i z konieczności kupiłem to co było najbliżej (znaczy się zaoferowali człowieka który ze mną pojedzie i akumulator zamontuje, bo jak na razie to co znajduje się pod maską Leona jest dla mnie wielką tajemnicą :) - dodam usluga free). A więc kupiłem Jenox Gold P+ 75Ah 660A - cena 269 zł, jak się będzie spisywał to dopisze za jakiś czas.

Re: Akumulator

PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:32
przez tarki
hej,

podepne sie do tematu; porzebuje numer czesci obudowy akumulatora, wystarczy numer tej gornej pokrywy,

dzieki i pozdrawiam

Re: Akumulator

PostNapisane: 13 lutego 2007, 23:23
przez DWitek
Górna osłona, przykrywająca akumulator i bezpieczniki ma numer: 1J0 915 411B

Re: Akumulator

PostNapisane: 14 lutego 2007, 07:41
przez tarki
DWitek napisał(a):Górna osłona, przykrywająca akumulator i bezpieczniki ma numer: 1J0 915 411B


Dzieki wielkie, o to mi chodzilo! a moze jeszcze jakbys przy okazji zerknal na numer tej puszki bezpiecznikowej, to by bylo wspaniale. Wylamal mi sie jeden zaczep...:(

Re: Akumulator

PostNapisane: 14 lutego 2007, 08:56
przez DWitek
tarki napisał(a):
DWitek napisał(a):Górna osłona, przykrywająca akumulator i bezpieczniki ma numer: 1J0 915 411B


Dzieki wielkie, o to mi chodzilo! a moze jeszcze jakbys przy okazji zerknal na numer tej puszki bezpiecznikowej, to by bylo wspaniale. Wylamal mi sie jeden zaczep...:(


Obrazek

A co do osłony samego akumulatora to są jeszcze wersje osłony: 1J0 915 418A oraz 1J0 915 418D

Re: Akumulator

PostNapisane: 14 lutego 2007, 10:08
przez tarki
Super, o to mi chodzilo...:)

bte. co to za program z tymi czesciami?

Re: Akumulator

PostNapisane: 14 lutego 2007, 10:30
przez DWitek
tarki napisał(a):Super, o to mi chodzilo...:)

bte. co to za program z tymi czesciami?


To akurat ETOS, ale jest i ETKA

Re: Akumulator

PostNapisane: 14 lutego 2007, 15:42
przez oczkolek
Wracając do aku to z czystym sumieniem moge polecić CENTRA FUTURA lub EXIDE X-Treme. Ten drugi niestety droższy.

Zresztą Centra swoje aku robi w oparciu o podzespoły EXIDE.

Zajrzyj sobie na http://www.akumulator.pl/

Re: Akumulator

PostNapisane: 15 października 2007, 18:12
przez Tommi
odrzewam ;)
zastanawiam się nad centra futura lub varta blue dynamic, co polecicie ile Ah najlepiej i który z nich ma większy prąd rozruchu?
Dzisiaj koleś w hurtowni akumulatorów powiedziałmi, że ceny poszły w górę o 110% bo podobno na świecie w górę poszedł ołów :(

Re: Akumulator

PostNapisane: 15 października 2007, 19:08
przez Kozak
że ceny poszły w górę o 110%

bo idzie zima i jak co roku akumulatory drożeją .

Re: Akumulator

PostNapisane: 19 października 2007, 17:12
przez Lucjan
TOMMI napisał(a):odrzewam ;)
zastanawiam się nad centra futura lub varta blue dynamic, co polecicie ile Ah najlepiej i który z nich ma większy prąd rozruchu?
Dzisiaj koleś w hurtowni akumulatorów powiedziałmi, że ceny poszły w górę o 110% bo podobno na świecie w górę poszedł ołów :(


Nie wiem czy wiesz ale Varta BlueDynamic jest w części wapniowa i jak dobrze pamietam też ma srebro oraz ten ołow jak wspomniałes ;]
Co do cen to idzie zima i rosna ;)

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 08:16
przez pdebala
Ja osbiscie zdecydowałem się na Centre Future 75Ah / 760A, zakupiłem ją kilka dni temu i jestem zadowolony jak narazie :)
Dla zainteresowanych z Warszawy i okolic podaje linka do ogłoszenia allegro firmy w której dokonałem zakupu (jest to coś w rodzaju hurtowani / dystrybutora): http://moto.allegro.pl/item258343594_ak ... ocja_.html

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 08:44
przez colin23
A ja mam pytanie techniczne do znawców elektryki: czy profilaktycznie akumulatorek można przed zimą przez noc delikatnie podładowac prostownikiem czy raczej to tylko pogorszy sprawę. Pytam bo ostatnio jak było -4 w nocy to rano przy starcie zapalił ale juz kontrolki się paliły więc oznaka że prądu brakuje a co dopiero jak będzie -15 :)

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 08:52
przez Marcin_TDI
mozesz bez problemu Colin go wrzucic zeby sie naladowal. laduj go dlugo ale jak najmniejszym pradem... ale warto jeszcze sprawdzic, sa takie dajne teraz przyzady do akumulatorow...

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 09:03
przez bono
colin23, dokladnie jak Marcin napisal,najmniejszy prad, ale jak najdluzej. Pamietaj tez, zeby ewentualnie uzupelnic elektrolit, czyli (dolac wody destylowanej), jak ladujesz dobrze jest odkrecic korki w pokrywie..

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 09:54
przez Lucjan
Marcin_TDI napisał(a):mozesz bez problemu Colin go wrzucic zeby sie naladowal. laduj go dlugo ale jak najmniejszym pradem... ale warto jeszcze sprawdzic, sa takie dajne teraz przyzady do akumulatorow...



Masz rację mały prąd oraz jak masz akumulator np. 80Ah to ładujesz 8Ah ;)
Co do tych urządzeń to dobra jest Lewanda, ale pewnie chodziło Ci o cos podobnego do Boscha BAT121.
Najlepsze urządzenie, jakie jest to sprawdzające akumulator pod obciążeniem :)
Przy okazji spr. sobie alternator bez obciążenia jak i pod obciążeniem ;)

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 09:59
przez colin23
A takie urządzenia to mozna kupic czy gdzies w serwisie? A co do elektrolity to w sumie do końca nie jestem pewien ale chyba mam bezobsługowy w samochodzie.

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 10:08
przez Marcin_TDI
bezobslugowy nie znaczy ze masz nie dolewac wody do niego... to jest wlasnie bledne rozumowanie bo do kazdego sie dolewa. szlag trafi go jak bedziesz mial suche cele...
na allegro poszukaj tych urzadzen ale sa i tansze...

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 10:19
przez colin23
no to musze go otworzyc i zbadac :) myślałem że nie ma w nim otwieraczy :) Możesz pokazać na allegro przykład takiego sprzętu do sprawdzania?

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 10:55
przez Marcin_TDI
:arrow: http://moto.allegro.pl/item260274168_te ... lator.html
na szybko cos takiego znalazlem ale to jeszcze nie to. byly kiedys takie podobne do miernika urzadzenia. mysle ze jakies super extra za 200zl nie jest Ci potrzebne b mechanikiem nie jestes ani warsztatu nei prowadzisz... chodzi o to zeby sprawdzic napiecie, ladowanie, podstawowe rzeczy...

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 11:38
przez Lucjan
Nie mam przekonania do takiego urządzenia i polecałbym jeszcze prostsze urządzenie typu miernik:)
1. Masz możliwość spr. stanu naładowania akumulatora.
2. Możesz spr. pod obciążeniem w prosty sposób w przybliżeniu.
3. jest możliwość spr. Alternatora bez obciążenia i z
4. Myślę ze nie kosztuje to dużo, lecz trochę chęci
5. Te urządzenia kosztują dużo i są raczej w warsztatach samochodowych
Kolega ma coś takiego do sprzedania nowe za 1000zł w pełni profesjonalne
Marcin jak chcesz to dzisiaj wezmę Bata 121 i zobaczysz, co i jak

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 11:42
przez Marcin_TDI
Marcin ;)
ja caly czas szukam tego urzadzenia w ksztalcie miernika ale nie moge znalezc.
jak ktos ma car audio i kondensator z wyswietlaczem to tez troszke monitoruje baterie...

Re: Akumulator

PostNapisane: 24 października 2007, 12:21
przez Lucjan
Marcin_TDI napisał(a):Marcin ;)
ja caly czas szukam tego urzadzenia w ksztalcie miernika ale nie moge znalezc.
jak ktos ma car audio i kondensator z wyswietlaczem to tez troszke monitoruje baterie...


Marcin sorka
pisałem Marcin a nie wiem jak to sie stało ze poszło jako Michał :]
już poprawione ;)
Tu macie linki jak to wyglada

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=bos ... lr=lang_pl

http://www.lewanda.pl/oferta.html

Re: Akumulator

PostNapisane: 27 października 2007, 10:56
przez colin23
Miałem dziś chwilkę i obadałem sprawę akumulatora :) Odkręciłem sobie cele i widać tam wode ale na samym dnie. Możecie mi powiedzieć ile tego dolać? Bo nie chce mi się wyciągać akumulatora i patrzeć gdzie jest tam jakiś poziom (o ile jest w ogóle). Ile tak od korka zostawić miejsca jak będę dolewał? Czy ewentualnie za wysoki poziom może spowodować jakis zonk? Jak go będę podładowywał to przy odkręconych lepiej?

Re: Akumulator

PostNapisane: 27 października 2007, 11:23
przez bono
colin23, lej do pelna nic sie nie stanie, a jak przelejesz to nadmiar wyplynie specjalnymi dziurkami. Akumulator jest tak zbudowany, ze jak sie zagrzeje, a co za tym idzie rowniez woda w nim, ktora dzieki rozszezalnosci cieplnej zwiekszy objetosc, to woda ma mozliwosc swobodnego wydostania na zewnatrz. Inaczej akukulator moglby eksplodowac :)

laduj na odkreconych celach :yes:

Re: Akumulator

PostNapisane: 27 października 2007, 11:39
przez jurkos
colin23, jezeli masz akumulator ktory ma wiecej niz 4 - 5 lat to proponuje kup przed zima nowy :)

co do wody i ladowania to tak jak pisze bono
poziom nalezy uzupelnic tak by cele byly przykryte
oczywiscie woda destylowana !

PS
laduj na odkreconych .. lecz nie zdejmuj ich zupelnie bo po jakims czasie zacznie sie gotowac i bedzie Ci przez otwory pryskac na zewnatrz ...

acha ... proponuje zebys ladowal w domu ... cieplej i mniejsza roznica temperatur - jakeis 10 - 12 godzin

Re: Akumulator

PostNapisane: 27 października 2007, 13:32
przez colin23
Czyli odkręcić, wlać destylowanej i potem tylko lekko wkręcić żeby nie pryskało? Aku mam od nowości a samochód jest z 2004 roku więc jeszcze ze 2 lata powinien pojeździć :) ŁAdował będę w ciepłym garażu. BTW nie chce mi sie rozłączać całkeim aku. Chyba nie ma przeciwwskazań żeby go ładować jak jest w samochodzie?

Re: Akumulator

PostNapisane: 27 października 2007, 15:16
przez jurkos
colin23, wytarczy jak odepniesz jedne z przewodow :)
choc zalecane jest odpac obydwa przewody - z racji na obciazenie prostownika.

mo moze nie lekko wkrecic lecz powiedzmy przykryc :)
wiesz jak pokrywke na gotujacym sie garnku :)

Re: Akumulator

PostNapisane: 27 października 2007, 16:17
przez colin23
A po odłączeniu aku i potem przy podłączeniu nie pokasuje sie nic w kompie w ustawieniach samochodu?

Re: Akumulator

PostNapisane: 27 października 2007, 16:23
przez Kozak
colin23, nic poza wskazaniami MFA i dystansu " dziennego " nie wykasujesz

Re: Akumulator

PostNapisane: 27 października 2007, 17:21
przez Lucjan
bono napisał(a):colin23, lej do pelna nic sie nie stanie, a jak przelejesz to nadmiar wyplynie specjalnymi dziurkami. Akumulator jest tak zbudowany, ze jak sie zagrzeje, a co za tym idzie rowniez woda w nim, ktora dzieki rozszezalnosci cieplnej zwiekszy objetosc, to woda ma mozliwosc swobodnego wydostania na zewnatrz. Inaczej akukulator moglby eksplodowac :)

laduj na odkreconych celach :yes:



Kolego z tym przelaniem to nie jest dobry pomysł gdyż kwas z (wodą destylowana) wydostaje sie na zewnątrz i w tym momencie robi szkody w miejscu zabudowy go :o
Nie polecam takich rzeczy robić chyba ze ma sie lakiernika i elektryka znajomego.

[ Dodano: Sob 27 Paź, 2007 ]
colin23 napisał(a):A po odłączeniu aku i potem przy podłączeniu nie pokasuje sie nic w kompie w ustawieniach samochodu?


Jeśli juz będziesz odłączał akumulator to zdejmuj klemy w następującej kolejności:
minus później plus a przy zakładaniu w odwrotnej kolejności, czyli plus pierwszy a minus drugi ;)

Re: Akumulator

PostNapisane: 27 października 2007, 19:29
przez bono
Lucjan napisał(a):Kolego z tym przelaniem to nie jest dobry pomysł gdyż kwas z (wodą destylowana) wydostaje sie na zewnątrz i w tym momencie robi szkody w miejscu zabudowy go :o
Nie polecam takich rzeczy robić chyba ze ma sie lakiernika i elektryka znajomego.


Swieta racja :brawo: Kwas moze zrobic male kuku, czyli zaproscic pieknego rudzielca na nasza karoserie , oraz dodatkowo moze pokryc krysztalkami kwasu pieknie nasz akumulator. Jednak nadmiar elektrolitu zawsze mozna odessac ;). Ja zawsze jak mi sie przelalo to :arrow: szmatka i strzykawa :ok:
Wazne jest ,zeby poziom elektrolitu nie spadal ponizej MIN ze wskazaniem na MAX :D , czyli cos okolo 15 mm ponizej gornej krawedzi plyty. Na rozladowanym akumulatorze uzupelniamy elektrolit tylko do gornej krawedzi plyty, gdyz jak bedziemy go ladowac to poziom bedzie sie podnosil. Wode uzupelniemy do MAX dopiero po skonczeniu ladowania.

Napiecie akumulatora powinno sie mierzyc po 6 -8 godzinach po ladowaniu. Dobrze jest na pewien czas wlaczyc jakis odbiornik w samochodzie. np swiatla mijania (okolo 1 min). Unikniemy skokow napiecia wywolanych ladowaniem. Potem czekamy 5 minutek i robimy pomiar multimetrem. I tak jezeli napiecie :
1) >= 12,66 V to mamy akumulator naladowany w 100%
2) okolo 12, 48 V naladowany w okolo 75 %
3) 12,3 V cos okolo 50%
Jezeli jest ponizej 12,5 V to kupujemy nowy akumulator ;/


Wiem, ze mozemy sobie pomierzyc jeszcze gestosc elektrolitu w ogniwach akumulatora , urzadzenie nazywa sie areometr :hmmm: . Wartosci odpowiednio:
1) 1,28 do 1,24 kg/l naladowany w 100%
2) 1,22 kg/l naladowany okolo 50%
3) 1,15 kg/l nie naladowany :(

Najlepszy jednak jest pomiar akumulatora pod obciazeniem, ale tu potrzbny jest odpowieni przyrzad, o ktorym pisal Lucjan,

Re: Akumulator

PostNapisane: 27 października 2007, 19:40
przez arconada
Witam,

temat dotyczy akumulatora, dlatego zapytam o jedną może śmieszną rzecz: czy jest to możliwe, że mój akumulator ma 10 lat? Samochod sprowadzony, akumulator Varty, na obudowie wybite 04 97 czyli chyba kwiecien '97. Dziwne to bo rok produkcji samochodu '99, nic nie wskazuje, ze byl wymieniany, przeglądy w książce serwisowej co rok. Na razie akumulator kręci ale nie pozostaje mi chyba nic innego jak go wymienic.

Re: Akumulator

PostNapisane: 27 października 2007, 19:50
przez jurkos
nie nalerzy robic pomiaru jezeli akumulator nadal sie "gotuje" nie bedzie miarodajne :(

[ Dodano: Sob 27 Paź, 2007 ]
arconada, ja w swoim leo mialem 6-letni akumulator i na zime wymienilem, bo jak sie zaczely przymrozki to bywalo ciezko :( zwlaszcza rano.

Re: Akumulator

PostNapisane: 28 października 2007, 09:46
przez Lucjan
arconada napisał(a):Witam,

temat dotyczy akumulatora, dlatego zapytam o jedną może śmieszną rzecz: czy jest to możliwe, że mój akumulator ma 10 lat? Samochod sprowadzony, akumulator Varty, na obudowie wybite 04 97 czyli chyba kwiecien '97. Dziwne to bo rok produkcji samochodu '99, nic nie wskazuje, ze byl wymieniany, przeglądy w książce serwisowej co rok. Na razie akumulator kręci ale nie pozostaje mi chyba nic innego jak go wymienic.



Podaj te numery które masz wypalone na akumulatorze to Ci powiem który rok miesiąć i dzien:)
Numery są na górze akumulatora czyli jesli masz klemy z przodu akumulatora na monowieczku. Jest to numer z literami i cyframi cos około 12 znaków.
Pozdro


Tu macie link dosc pomocny

http://www.gestor6.republika.pl/coto.html

http://www.micronix.pl/agm_inf.php

Jeśli będzie mało informacji służę pomocą :]

Re: Akumulator

PostNapisane: 28 października 2007, 13:03
przez arconada
Lucjan napisał(a):Podaj te numery które masz wypalone na akumulatorze to Ci powiem który rok miesiąć i dzien:)
Numery są na górze akumulatora czyli jesli masz klemy z przodu akumulatora na monowieczku. Jest to numer z literami i cyframi cos około 12 znaków.


Numery wypalone mam takie: H5B961252 0497

Re: Akumulator

PostNapisane: 29 października 2007, 08:58
przez Lucjan
arconada napisał(a):
Lucjan napisał(a):Podaj te numery które masz wypalone na akumulatorze to Ci powiem który rok miesiąć i dzien:)
Numery są na górze akumulatora czyli jesli masz klemy z przodu akumulatora na monowieczku. Jest to numer z literami i cyframi cos około 12 znaków.


Numery wypalone mam takie: H5B961252 0497


Akumulatort masz z marca 1999 roku a raczej datę produkcji monowieczka :)

Re: Akumulator

PostNapisane: 29 października 2007, 09:23
przez arconada
Lucjan napisał(a):
arconada napisał(a):
Lucjan napisał(a):Podaj te numery które masz wypalone na akumulatorze to Ci powiem który rok miesiąć i dzien:)
Numery są na górze akumulatora czyli jesli masz klemy z przodu akumulatora na monowieczku. Jest to numer z literami i cyframi cos około 12 znaków.


Numery wypalone mam takie: H5B961252 0497


Akumulatort masz z marca 1999 roku a raczej datę produkcji monowieczka :)

Czyli wszystko się zgadza - akumulator z tego samego roku co samochod, nie był wymieniany od nowości, a więc musze kupić nowy.