Strona 1 z 1

Seat Exeo - błąd poziomowania bi-xenon

PostNapisane: 16 lutego 2017, 18:29
przez Shuffler
Cześć,
Pacjent: Seat Exeo 2.0 tdi (CJCA) 2013 po lifcie. Problem z bi-xenonem.
Na desce rozdzielczej wyświetla mi się ikonka z błędem od poziomowania świateł, VAG podał następujący błąd:

Address 55: Headlight Range Labels: 5M0-907-357-V2.lbl
Control Module Part Number: 5M0 907 357 D HW: 5M0 907 357 D
Component and/or Version: AFS-Steuergeraet 0149
Software Coding: 2753869

1 Fault Found:
01537 - Vehicle Level Sensor; Supply Voltage
008 - Implausible Signal - MIL ON


Pytanie: gdzie znajdę czujnik położenia poziomu/poziomowania od bi-xenonów? Są chyba dwa? Poprosiłbym o jak najdokładniejsze wytłumaczenie, może ktoś już miał z tym problem - i go rozwiązał :)?

Re: Seat Exeo problem bi-xenon

PostNapisane: 16 lutego 2017, 23:51
przez zoltaibiza
Przy zawieszeniu z przodu gdzieś powinny byc 2 male laczniki które odpowiadaja za poziomowanie xenonu.

Re: Seat Exeo problem bi-xenon

PostNapisane: 17 lutego 2017, 09:57
przez bzykofm
Shuffler napisał(a):Pytanie: gdzie znajdę czujnik położenia poziomu/poziomowania od bi-xenonów? Są chyba dwa?

To zależy, np. w Leonie przedlifcie są dwa, w polifcie jeden.
Tak to mniej więcej wyglada:
https://www.google.pl/search?q=czujnik+ ... AYxjzvj5oM:

Re: Seat Exeo problem bi-xenon

PostNapisane: 17 lutego 2017, 22:19
przez Shuffler
Dobra Pany, a więc co zauważyłem: błąd co jakiś czas znika, ale za chwilkę się znów pojawia. Na początku myślałem, że na wybojach jakiś kabelek ma problem, ale w sumie dzieje się to w różnych przypadkach, prawdopodobnie nie jest to nic w lampach, ponieważ po otworzeniu nie widać nic podejrzanego wyglądają jak nówki, kabelki trzymają się kupy itd. Wersja Seata to po liftingowa, strasznie ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje o takim problemie, więc ma ktoś może dostęp do jakiś schematów jak to jest podłączone i mógłby się podzielić? Prawdopodobnie schemat będzie odpowiadał schematowi z Audi a4 b8.

Re: Seat Exeo problem bi-xenon

PostNapisane: 18 lutego 2017, 11:27
przez miroA3
Shuffler napisał(a):Prawdopodobnie schemat będzie odpowiadał schematowi z Audi a4 b8.


chialbys, ale twoje auto to b7

czujniki na wachaczach to 8E0 takie jak w b7 z 2007roku, a nie 8k0 >>

czujniki jak w kazdym VAG od 20lat sa dwa, jeden na przednich wachaczu, drugi na tylnym wachaczu
( pomijajac takie łupy jak polifotwy leon, gdzie jest jeden z tyłu )

blad bardzo popularny, jakbys wygooglowal to bys widzial ile ludzi ma ten sam problem, w calym VAG, nie konkretnie w Exeo
najczesciej to wina zasniedzialej wtyczki i blednej rezystancji, trzeba wejsc pod auto, rozpiac, przeczyscic

w exeo sa chyba dwa rodzaje xenonow ? te bez ledow maja chyba jakis silnik jeszcze, on tez sie psuje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Seat Exeo problem bi-xenon

PostNapisane: 18 lutego 2017, 20:11
przez Shuffler
miroA3 napisał(a):
Shuffler napisał(a):Prawdopodobnie schemat będzie odpowiadał schematowi z Audi a4 b8.


chialbys, ale twoje auto to b7

czujniki na wachaczach to 8E0 takie jak w b7 z 2007roku, a nie 8k0 >>

czujniki jak w kazdym VAG od 20lat sa dwa, jeden na przednich wachaczu, drugi na tylnym wachaczu
( pomijajac takie łupy jak polifotwy leon, gdzie jest jeden z tyłu )

blad bardzo popularny, jakbys wygooglowal to bys widzial ile ludzi ma ten sam problem, w calym VAG, nie konkretnie w Exeo
najczesciej to wina zasniedzialej wtyczki i blednej rezystancji, trzeba wejsc pod auto, rozpiac, przeczyscic

w exeo sa chyba dwa rodzaje xenonow ? te bez ledow maja chyba jakis silnik jeszcze, on tez sie psuje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dzięki za odpowiedź ze schematami i nie chodzi o to że bym chciał żeby był jak B8, jak wiadomo Exeo to kopia A4 B7, wszystko jest dokładnie takie samo ale jeśli chodzi o wersje po lifcie to myślałem, że zapożyczyli parę rzeczy z B8 ale wychodzi na to że nie. Tak czy siak wracając do tematu, dzisiaj wjechałem szybko na kanał u znajomego, i ku mojemu zdziwieniu Exeo ma tylko jeden czujnik... Z tyłu. Nie ma nic na przodzie. Tak więc jak napisałeś tak też zrobiłem: ogólny przegląd wtyczki i samego sensora, do niczego nie mogłem się przyczepić, wszystko wygląda pięknie i czysto. Wtyczka siedzi dobrze, żadne kabelki nie są poluzowane, więc wychodzi na to że czujnik do wymiany. Kod czujnika to: 8E0 907 503, znalazłem dwa w Ameryce, ma ktoś może pojęcie czy podejdzie inny bez problemów? Co do Xenonów, to o ile mi wiadomo Exeo ma tylko jeden rodzaj, ten z ledami... W każdym razie ja takie właśnie mam.

Re: Seat Exeo problem bi-xenon

PostNapisane: 18 lutego 2017, 20:23
przez miroA3
Shuffler napisał(a):Exeo ma tylko jeden czujnik... Z tyłu.


to juz trzeba by po VIN patrzec, elsa podaje ze dwa..

moze byc tak jak w leonie przedliftowym , niektore mialy dwa, pozniejsze jeden,

Shuffler napisał(a):znalazłem dwa w Ameryce,


moze ja inne allegro mam, ale 8E0907503 bardzo popularny :

http://allegro.pl/listing?string=8E0907 ... t-1-1-1025

aktualny dla exeo 2013 ( bo rozumiem ze rok modelowy tez masz 13 i nie jest to ST )

Obrazek

Re: Seat Exeo problem bi-xenon

PostNapisane: 18 lutego 2017, 23:56
przez Axee
Shuffler, dwa czujniki byly do MY2010, pozniej byl jeden. W Exeo 2013 jest tylko jeden czujnik z tylu po lewej stronie. Sprawdz styki w 6 pinowej wtyczce przy samym czujniku, psiknij contact sprayem. Po drodze do modulu jest jeszcze 4 pinowa kostka, a przy niej 2pinowa z ABS, kabel do czujnika poziomowania leci rownolegle z kablem czujnika ABS. Sprawdz kostke 4 pinowa, psiknij contact sprayem. Rozbierz schowek pasazera, za nim powinien byc modul od poziomowania swiatel. Tam jest wtyczka 26pin, obejrzyj czy cos nie zasniedzialo, styki contact sprayem. Modul mozna rowniez rozebrac i obejrzec w srodku pod wzgledem korozji czy zalania.

P.S. 8E0616571H to czujnik z mocowaniem i ramieniem, poprzednikiem byl 8E0616571D ... a sam element wykonawczy czyli potencjometr ma nr 8E0907503.

Re: Seat Exeo problem bi-xenon

PostNapisane: 19 lutego 2017, 08:30
przez miroA3
Axee napisał(a):pozniej byl jeden.


zgadza sie, nawet na tym pierwszym rysunki jest podane ze do 05.2010, czyli od modelu 2010 juz jeden

Axee napisał(a):Rozbierz schowek pasazera, za nim powinien byc modul od poziomowania swiatel.


Obrazek

Axee napisał(a):P.S. 8E0616571H to czujnik z mocowaniem i ramieniem, poprzednikiem byl 8E0616571D ... a sam element wykonawczy czyli potencjometr ma nr 8E0907503.


zgadza sie, ale samego potencjometru, tego ktory numer kolega podaje nie da sie w ASO kupic jako nowego czesc wystepuje tylko jako kompletna z ramionami.

ale jak widac na rynku wtornym jest tego multum. to samo jest nawet w a4 b6 2001 >>

Re: Seat Exeo problem bi-xenon

PostNapisane: 19 lutego 2017, 16:11
przez Shuffler
miroA3 napisał(a):
Shuffler napisał(a):znalazłem dwa w Ameryce,


moze ja inne allegro mam, ale 8E0907503 bardzo popularny :

http://allegro.pl/listing?string=8E0907 ... t-1-1-1025

aktualny dla exeo 2013 ( bo rozumiem ze rok modelowy tez masz 13 i nie jest to ST )


Tak masz racje, na allegro jest tego więcej, w UK nie znalazłem żadnego, ale z Polski już zamówiłem :)

Axee napisał(a):Shuffler, dwa czujniki byly do MY2010, pozniej byl jeden. W Exeo 2013 jest tylko jeden czujnik z tylu po lewej stronie. Sprawdz styki w 6 pinowej wtyczce przy samym czujniku, psiknij contact sprayem. Po drodze do modulu jest jeszcze 4 pinowa kostka, a przy niej 2pinowa z ABS, kabel do czujnika poziomowania leci rownolegle z kablem czujnika ABS. Sprawdz kostke 4 pinowa, psiknij contact sprayem. Rozbierz schowek pasazera, za nim powinien byc modul od poziomowania swiatel. Tam jest wtyczka 26pin, obejrzyj czy cos nie zasniedzialo, styki contact sprayem. Modul mozna rowniez rozebrac i obejrzec w srodku pod wzgledem korozji czy zalania.

P.S. 8E0616571H to czujnik z mocowaniem i ramieniem, poprzednikiem byl 8E0616571D ... a sam element wykonawczy czyli potencjometr ma nr 8E0907503.


Dzięki wielkie, sprawdzę wszystko jak tylko przyjdzie mi czujnik z Polski, tak żeby mieć pewność że jak już zacznę robić to żeby było wszystko zrobione na pewniaka.

Re: Seat Exeo - błąd poziomowania bi-xenon

PostNapisane: 28 grudnia 2018, 07:22
przez ksl
Panowie, mam problem poprzez parujace reflektory zwalil sie silniczek sterowania doswietleniem, chce sprzawdzic jeszcze bezpieczniki od tego? Moze ktos podpowiedziec gdzie on jest ?

Re: Seat Exeo - błąd poziomowania bi-xenon

PostNapisane: 28 grudnia 2018, 15:55
przez bzykofm
Wydaje mi się, że to będzie nr 1 w skrzynce w kabinie po lewej stronie deski rozdzielczej, 10A (czerwony). Tak przynajmniej podaje instrukcja. Odpowiada i za regulację zasięgu reflektorów i za reflektory AFS (to chyba właśnie to). I jeszcze za kilka innych rzeczy.

Re: Seat Exeo - błąd poziomowania bi-xenon

PostNapisane: 28 grudnia 2018, 18:44
przez ksl
Dzieki Bzyku!