FB:
https://www.facebook.com/pg/LeonClubTea ... 0652623504Dla tych co nie mają FB, krótka rencezja o Aronie:
Przez ostatnie 3 dni mieliśmy okazję testować Seata Aronę SEAT Pol-Car Suchy Las. To crossover zbudowany na bazie Ibizy. Względem ibizy wsiadanie jest łatwiejsze, gdyż auto jest podwyższone. Nad głową jest sporo miejsca. Kokpit jest prosty w obsłudze. Jeśli chodzi o wnętrze to w wersji Xcellence, którą testowaliśmy kokpit do połowy obszyty z białym przeszyciem. Po bokach są białe wstawki oraz czerwone podświetlenie boczka. Plastik powyżej obszycia jest niestety dość twardy, tak samo kierownica - obszyta ale bardzo twarda. Fotele robią duże wrażenie - obszyte alcantarą , całość dopełnia czarna podsufitka. Dla ciekawych rozmiarów to mniej więcej 155 cm między boczkami drzwi, oraz około 155 cm od środka deski a tylnej kanapy, rozmiary bagażnika po opuszczeniu podłogi to: 65x110cm , 55 cm wysokości do półki - bagażnik bardzo ustawny. Przechodząc na zewnątrz - ogromne wrażenie robią ledowe lampy, które znakomicie oświetlają drogę i pobocze. Wersja xcellence bardzo dobrze wybiera dziury, których u nas sporo i prowadzi się po nich dość pewnie, czego nie można powiedzieć o prowadzeniu z zakrętach - czuć wówczas wyższy środek ciężkości. Silnik pomimo swojej pojemności 1.0 i 95 KM zrobił na nas wrażenie, spodziewaliśmy się że będzie gorzej. Pomimo 3 cylindrów jednostka ma wysoką kulturę pracy. Silnik jednak jest bardzo elastyczny, pozwala na komfortową jazdę w mieście jak i na trasie na drogach krajowych/ekspresówkach - gdzie nie przekracza się 100-120 km/h. W trasie również przydaje się aktywny tempomat, który pozwala utrzymywać daną odległość między poprzedzającym autem. Do 90-100 km/h w kabinie jest dość cicho, powyżej 100km/h pojawia się lekki szum, jednak nie jest uciążliwy. Spalanie w trasie przy spokojnej jeździe wynosi 5,8-6L , natomiast w mieście trzeba liczyć mniej więcej 7,5L. Naszym zdaniem auto idealne do miasta - dobry zamiennik ibizy - wyżej zawieszony, co pozwala na podjazd pod krawężniki oraz pewność prowadzenia, jeżeli ktoś woli siedzieć wyżej.
Kilka szczegółów nie spodobało nam się, m.in.:
- brak lampki w tylnej cześci kabiny
- brak obicia całej deski i boczków drzwi , tylko twardy plastik
- lampy full led tylko z przodu, z tyłu tylko częściowy led
- brak podświetlania podsufitki
- koło dojazdowe jako opcja
- bardzo nisko umiejscowiony podłokietnik, pomimo wzrostu 170 cm nadal był za nisko














