Pik napisał(a):W tych testach brakuje jednego ważnego parametru - prędkości WYJAZDU z testu.
To mozesz zobaczyc dokladnie na Racelogic'u, widac ja na prawie na kazdym filmie i mozna zaobserwowac na nim predkosc najazdu, w srodku oraz wyjazdu, podobnie widac ja w slalomie.
trezor napisał(a):Pewnie masz rację, że można by je inaczej ustawić. Ale na swoim przykładzie stwierdzam, że nie chciałbym, żeby było inaczej. Choć może zaraz powiesz, że byłoby przecież bezpieczniej.
Tutaj to zgodze sie ze indywidualna sprawa
trezor napisał(a):Mam na swojej trasie do pracy jedno miejsce, gdzie (przy braku ruchu na drodze poprzecznej) wjeżdżam bez zwalniania na drogę główną. Jest tam studzienka, w którą prawie zawsze trafiam (na szczęście jest równa). I kiedy jest mokro na tej studzience w moim starym a4 (napęd 4x4, więc niby lepszy) zawsze włączało mi się ESP i odcinało mi gaz. W Cuprze nic takiego się nie dzieje. Bez dwóch zdań wolę ESP z Cupry, choć w A4 pewnie realnie było "bezpieczniej" ustawione.
A probowales jakims innym samochodem ale nowym, bo jak napisales stara a4 ktora nie dosc ze ma swoje lata ma juz zuzyte zawieszenie, samochodem o mocy min200KM FWD/AWD? Jestem ciekaw jak sie wtedy by zachowal w stosunku do Cupry.
trezor napisał(a):Ktoś kto kupuje auto pokroju GTI SportClub płaci właśnie za to, że samochód prędzej stanie trochę bokiem, niż włączy ESP.
A to fakt, przyznam Ci tutaj racje:)
Pik napisał(a):Pierwotnie test łosia miał testować jakość układu jezdnego/zawieszenia. Obecnie ten test nie spełnia roli, bo preferuje auta z nadgorliwie interweniującym ESP. Producentom zwyczajnie nie kalkuluje się dopracowanie zawieszeń, skoro można problem rozwiązać elektroniką. I na koszt klienta - bo hamulce wtrącające się przy każdym ostrzejszym zakręcie to większe zużycie paliwa, okładzin, tarcz itp. Zresztą to zjawisko nie dziwi przy zalewie wszelkiej maści suvów czy crossoverów z wysoko położonym środkiem ciężkości.
Jak sie przyjrzec i obejrzec prawie wszystkie te maniobra de esquiva to tak jak piszesz czesto nadgorliwe sa te uklady esp by przesadnie zwolnic i wyjsc z opresji nie pluzac przodem czy nie obracajac samochodu albo przewracajac...
melbion napisał(a):Uhuuu kolegę Wampira strasznie zabolało, a ja w sumie nie miałem nic złego na myśli, rozpocząłeś wątek więc każdy ma prawo do swojej wypowiedzi.
Nic nie zabolalo ale trzymajmy sie watku a nie osobistych wycieczek kto czym jezdzi lub o jakiej mocy ma samochod.
melbion napisał(a):po pierwsze jak widać opony w leonie to Conti, które uważam za jedne ze słabszych opon na rynku (nawet moje zimówki nexena za 300PLN maja zdecydowanie mniejszy WH)
Chyba na inny samochod patrzyles bo:
https://www.youtube.com/watch?v=Qyxq9-J_NAw&t=8sDunlop Sport Maxx RT 225/45/17 - Leon uzborojony w DCC: Tryb Comfort - 74/h, Tryb Sport 79/h